Unilever

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

B_B
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 90

Re: Unilever

Bericht door B_B »

11 februari 2021 om 13:00 uur Kraft Heinz Q4 cijfers

JUL 10 2017
Analyst sees 75 percent chance Kraft Heinz will revisit Unilever with hostile bid
.....
Kraft Heinz isn’t finished with Unilever and could come back with a sweetened bid of around $200 billion for the Anglo-Dutch consumer goods conglomerate, according to a report.

“We are now coming around to the view that a hostile bid for [Unilever] is more than 75 percent likely,” said Susquehanna analyst Pablo Zuanic in a research note Sunday.

In February, U.S. food giant Kraft Heinz failed in its attempt to take over Unilever for $143 billion in a deal that was backed by two major investors in Kraft Heinz, private equity firm 3G Capital and Warren Buffett’s Berkshire Hathaway.
.....
https://www.cnbc.com/2017/07/10/kraft-heinz-.html

Warren Buffett's Berkshire Hathaway isn't alone in struggling to make a big acquisition. Past partner 3G Capital is also coming up short
Nov. 27, 2020
https://markets.businessinsider.com/new ... 1029844623

Alverman
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 150

Bericht door Alverman »

WieWeet schreef:
11 feb 2021 00:06
Ben vandaag in gestapt op $54,28 NYSE.
Als ze morgen of hier nog verder zakken, koop ik bij, ik verwacht een up flow naar 25 feb als men ex dividend gaat, zo niet zit ik met een crash in een van de defensiefste aandelen, good luck all.
Is er een bepaalde reden dat je Unilever op NYSE koopt en bijvoorbeeld niet op Euronext?

WieWeet
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 164
Contacteer:

Bericht door WieWeet »

Alverman schreef:
11 feb 2021 16:02
WieWeet schreef:
11 feb 2021 00:06
Ben vandaag in gestapt op $54,28 NYSE.
Als ze morgen of hier nog verder zakken, koop ik bij, ik verwacht een up flow naar 25 feb als men ex dividend gaat, zo niet zit ik met een crash in een van de defensiefste aandelen, good luck all.
Is er een bepaalde reden dat je Unilever op NYSE koopt en bijvoorbeeld niet op Euronext?
Nee niet echt, ik wil niet overdag met de beurs bezig zijn, is ook nog wat anders in het leven, zonde van je tijd vindt ik.
Maar heb vandaag ook een pluk hier op AEX gekocht, heb er nu al spijt van, heel de dag weer loeren naar de koers, is de laatste keer :lol: :lol:

B_B
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door B_B »

Morgen een positieve dag voor de Aex.
Unilever boven de 46,50 euro morgen.

B_B
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door B_B »

Technisch herstel Nasdaq zorgt voor een positieve dag.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 738

Bericht door sjos »

B_B schreef:
11 feb 2021 09:13
11 februari 2021 om 13:00 uur Kraft Heinz Q4 cijfers

JUL 10 2017
Analyst sees 75 percent chance Kraft Heinz will revisit Unilever with hostile bid
.....
Kraft Heinz isn’t finished with Unilever and could come back with a sweetened bid of around $200 billion for the Anglo-Dutch consumer goods conglomerate, according to a report.

“We are now coming around to the view that a hostile bid for [Unilever] is more than 75 percent likely,” said Susquehanna analyst Pablo Zuanic in a research note Sunday.

In February, U.S. food giant Kraft Heinz failed in its attempt to take over Unilever for $143 billion in a deal that was backed by two major investors in Kraft Heinz, private equity firm 3G Capital and Warren Buffett’s Berkshire Hathaway.
.....
https://www.cnbc.com/2017/07/10/kraft-heinz-.html

Warren Buffett's Berkshire Hathaway isn't alone in struggling to make a big acquisition. Past partner 3G Capital is also coming up short
Nov. 27, 2020
https://markets.businessinsider.com/new ... 1029844623
Misschien toch mijn positie in Unilever vergroten ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

B_B
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door B_B »

B_B schreef:
18 feb 2021 23:26
:silent:

WieWeet
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 164
Contacteer:

Bericht door WieWeet »

B_B schreef:
19 feb 2021 18:15
B_B schreef:
18 feb 2021 23:26
:silent:
Weer positie ingenomen op de AEX, 45,29 GAK, op naar het dividend heb ik liever in euro.
Wordt een beetje gek van dollar en euro koers spring veel te veel heen en weer nu.

B_B
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door B_B »

sjos schreef:
19 feb 2021 10:42
.....

Misschien toch mijn positie in Unilever vergroten ?
I can buy Unilever shares at a lower price than Warren Buffett would have paid!
Wednesday, 17th February, 2021

Four years ago this month, Unilever (LSE: ULVR) rebuffed a Warren Buffett-backed bid for the company. The offer valued it at £40 a share. Subsequently, the Unilever share price went on to make an all-time high of £52 in the summer of 2019.

Today, I can buy Unilever’s shares at a lower price than Buffett was willing to pay. At sub-£40, they’re also at a 24% discount to their all-time high. Here, I’ll discuss why I’d buy the shares at this level. I’ll also look at the potential risks to my investment case.

Warren Buffett rebuffed
Kraft Heinz, backed by its 50% owners Buffett and 3G Capital, approached Unilever with an initial £40-a-share offer price. However, Unilever had no interest in being acquired.

According to the Financial Times, the Unilever team studied 3G’s modus operandi in previous takeovers, and concluded Kraft Heinz “would try to seem as friendly as possible and then increase its bid in increments until there was sufficient pressure from Unilever investors“.

This suggests Buffett would have been willing to sanction an offer of even more than £40-a-share. However, Unilever’s board moved quickly to nip Kraft Heinz’s approach in the bud. It publicly stated it saw no merit in the offer and no basis for any further discussions.

Buffett has an aversion to doing hostile takeovers, and he and 3G boss Jorge Lemann made the decision for Kraft Heinz to withdraw its proposal.

Unilever share price better than fair
One of Buffett’s famous sayings goes: “It’s far better to buy a wonderful company at a fair price than a fair company at a wonderful price”. That Kraft-Heinz’s £40-a-share approach for Unilever was an initial offer suggests to me sub-£40 a share represents a better than fair price for a wonderful company.

Buffett’s readiness to acquire Unilever for £40 a share, and possibly at a higher price, is one reason I’d be happy to buy the stock at its current level.

Historically cheap
I can see a couple of risks in buying Unilever based on the Buffett share price. First, his valuation of the company could have been wrong — that’s to say, too high.

It’s a risk. But I find it hard to believe Buffett, 3G’s Lemann, and the UK’s Nick Train (who was adding to his Unilever shareholding in 2017) were all significantly off the mark in their assessment of the intrinsic value of the business.

Another risk is that they were right, but Unilever has become intrinsically less valuable in the four years since. However, I can’t find see any evidence for this. It’s more profitable and cash-generative than in 2017.

Its underlying operating margin has expanded from 15.3% to 18.5% over the four years. Earnings per share have increased by 32% and free cash flow by 60%. I’d say Unilever is a more valuable business today than when Buffett placed his £40-a-share sighting shot on the company.

Trading at an historically cheap 18.4 times trailing earnings, with a free cash flow yield of 6.4% and dividend yield of 3.7%, I’d be happy to buy Unilever at its current share price.

https://www.fool.co.uk/investing/2021/0 ... have-paid/

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 738

Bericht door sjos »

Ik heb dus bijgekocht. Eerder een keuze voor de sector en hierbij Unilever afgezet tegen concurrerende bedrijven.
Wat het bod van Kraft Heinz betreft (op zichzelf aan een hogere prijs door Buffett aangekocht dan de huidige koers) op Unilever. Ik dacht dat dit eigenlijk afgeblokt werd door de Nederlandse regering. (Juist zoals recent met Danone door de Franse regering).
Bij de derde titst moet de volleybal wel over het net gaan.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Plaats reactie