Dockwise

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Piper
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2

Re: Dockwise

Berichtdoor Piper » 27 Nov 2012 11:26

Optimo schreef:Ik had ook liever nog een biedoorlog gehad want Boskalis (al lijkt het op basis van de koers van vrijdag zo wel) heeft niet overdreven veel betaald. Maar goed, ik heb een kleine winst en mijn order aan 17,20 euro is gisteravond uitgevoerd. We hebben terug wat cash. Voorlopig hou ik mij rustig met mijn cash.

Een kleine winst? Aan hoeveel hebt u wel gekocht?

Gisteren + 60%!

Optimo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 35

Berichtdoor Optimo » 27 Nov 2012 12:01

Ik had Dockwise al een tijdje. Gemiddeld aan 16 euro. Ik heb nog eens ingetekend op de kapitaalverhoging aan 14 euro. Ik stond dus op stevig verlies.
port:RIGS,Ablynx,CbGld,Mux,Vranken,GDX,GDX9,SIL,Ten Cate, Joy Global,Vale,Seabr.Gld,pilotgold,PEK,tas,Ura U,Focus Graph.

Maarten
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 103

Berichtdoor Maarten » 29 Nov 2012 00:57

Wanneer ik begin volgend jaar zou ingaan op het bod van Boskalis, betaal ik dan nog transactiekosten of betaal ik enkel de beurstaks?
Ablx,Barco,Bekaert,CFE,Bois Sauv,CMB,Exmar,GIMV,Global Graph,MDX,Nyrstar,Picanol,QuestfG,RealDolmen,Recticel,Resilux,SAPEC,SBM,Softimat,Thrombo,Tubize

Wiranto
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 6

Berichtdoor Wiranto » 17 Dec 2012 08:25

All-bod in contanten van EUR 18 per Aandeel op alle geplaatste en uitstaande aandelen, de waardering van Dockwise op EUR 714 miljoen
Grootaandeelhouder Project Holland Beheer, met 7,4% van de aandelen, tekent onherroepelijke verbintenis

http://www.boskalis.com/uploads/pdf/boskalis_update__intended_voluntary_offer_for_dockwise_540384.pdf

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 355

Berichtdoor sjos » 21 Dec 2012 09:54

Boskalis verhoogt bod op Dockwise verder
VRIJDAG 21 DECEMBER 2012

PAPENDRECHT (AFN) - Baggeraar en maritiem dienstverlener Boskalis heeft zijn bod op Dockwise opnieuw verhoogd, ditmaal tot 18,50 euro per aandeel. Daarmee wordt het bedrijf gewaardeerd op in totaal 733 miljoen euro. Boskalis verhoogde maandag zijn bod al van 17,20 naar 18 euro per aandeel, maar dat vond Dockwise nog altijd te weinig. Het verbeterde bod, dat geheel in contanten zal worden voldaan, kan volgens Boskalis rekenen op de steun van aandeelhouders die samen goed zijn voor een belang van 83,5 procent.

Het bod, dat nu ook formeel is uitgebracht, biedt een premie van 74 procent op de slotkoers van Dockwise op vrijdag 23 november, de laatste handelsdag voordat Boskalis zijn eerste aankondiging deed. Dockwise liet in een verklaring weten de verhoging te verwelkomen, maar beveelt het bod nog niet aan bij zijn aandeelhouders. Het bedrijf blijft in gesprek met Boskalis

Ik blijf nog altijd de kat uit de boom kijken.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Maarten
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 103

Berichtdoor Maarten » 21 Dec 2012 14:54

verdoeme zeg en ik verkocht aan 17,2. Verdikke, veel geld mislopen :(
Ablx,Barco,Bekaert,CFE,Bois Sauv,CMB,Exmar,GIMV,Global Graph,MDX,Nyrstar,Picanol,QuestfG,RealDolmen,Recticel,Resilux,SAPEC,SBM,Softimat,Thrombo,Tubize

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 27 Jan 2013 06:28

Heeft er iemand recent nieuws over Dockwiseen het bod van Boskalis ?
Komt er een uitrookprocedure?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

KKY
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Berichtdoor KKY » 27 Jan 2013 14:34

Heeft er iemand recent nieuws over Dockwiseen het bod van Boskalis ?

Nee, Boskalis verwachtte slechts vrijblijvend dat het biedingsbericht op of rond 21 januari zou verschijnen. Daar zitten meerdere voorbehouden in, zonder dat er redenen zijn om iets achter de vertraging te zoeken.

Komt er een uitrookprocedure?

Wie weet. Om te beginnen is er niemand die weet of er na afloop aan de daarbij geldende wettelijk voorwaarden is voldaan, want zover is het nog lang niet. Boskalis houdt daarenboven diverse mogelijkheden open. In het verleden heeft het beursgenoteerde Boskalis echter bij het overnemen van een andere beursgenoteerde onderneming, Smit International, daadwerkelijk de wettelijke uitkoopprocedure gevoerd.
Trek eens aan je vinger?

Wiranto
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 6

Berichtdoor Wiranto » 30 Jan 2013 12:12

Papendrecht 30 januari 2013.
Boskalis kondigt verplicht bod aan op Dockwise.

http://www.boskalis.nl/uploads/pdf/boskalis_kondigt_verplicht_bod_aan_op_dockwise__545069.pdf
KKY liked last!

sjos
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sjos » 30 Jan 2013 16:02

Mijn aandelen Smits Internationale ben ik ook zo kwijtgeraaktg aan Boskalis en dit onder mijn aankoopprijs. Voor Dockwise zal dat wel meevallen, maar daar ik de aandelen gekocht had in Noorse Kronen met de bedoeling te diversifieren uit de Euro ben ik met dit bod in Euro weer de pineut.
Heb je toevallig ook de link naar de Engelse tekst ?