Dockwise

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Optimo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 35

Re: Dockwise

Berichtdoor Optimo » 15 Nov 2012 11:41

De resulaten zijn niet al te geweldig (vooral de marges zijn prut) maar Dockwise richting 10 euro per aandeel dat is toch wel wat weinig naar mijn mening. De waarde van het eigen vermogen is meer als 30 USD. Zelfs met een afrek van 50% hiervan is de koers nog te laag. Maar ja de markt heeft altijd gelijk en voorlopig sta ik daar met mijn aandeeltjes met een verlies van 36%. :x
port:RIGS,Ablynx,CbGld,Mux,Vranken,GDX,GDX9,SIL,Ten Cate, Joy Global,Vale,Seabr.Gld,pilotgold,PEK,tas,Ura U,Focus Graph.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 598

Berichtdoor KAATSCLUB » 15 Nov 2012 14:50

Optimo schreef:De resulaten zijn niet al te geweldig (vooral de marges zijn prut) maar Dockwise richting 10 euro per aandeel dat is toch wel wat weinig naar mijn mening. De waarde van het eigen vermogen is meer als 30 USD. Zelfs met een afrek van 50% hiervan is de koers nog te laag. Maar ja de markt heeft altijd gelijk en voorlopig sta ik daar met mijn aandeeltjes met een verlies van 36%. :x

Sta ook op flink verlies :!: maar de daling van vandaag heeft niets met de cijfers te maken .
Wel met onderstaand persbericht denk ik .

Dockwise: Fairstar per 19 november van Noorse beurs
15/11/2012 7:49:00

Dockwise Ltd (NL)
10,59 ( 14:43 ) -1,1800 / -10,03%%

AMSTERDAM (Dow Jones)--Dockwise Ltd (DOCKW.AE) meldt donderdag dat de notering van dochteronderneming Fairstar Heavy Transport nv (FAIR.OS) aan de Oslo Stock Exchange per 19 november wordt beeindigd.

Dockwise, dat dit jaar Fairstar heeft overgenomen, is inmiddels een squeeze out procedure begonnen om de resterende aandelen in bezit te krijgen.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor KAATSCLUB » 15 Nov 2012 14:59

HAL, is de grootste aandeelhouder in Dockwise nml 33%.
Dockwise zal nu nog alleen nog een beursnotering houden in Nederland , dit heeft als gevolg dat HAL zijn percentage onder de 30% moet brengen , doen ze dit niet dan is HAL verpicht van een overname bod te doen op de resterende aandelen :!:
Zou ook kunnen dat HAL de koers nu drukt om daarna toch een overname bod te doen.
Wel al -10 % NI NORMAAL DIT

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor KAATSCLUB » 15 Nov 2012 15:00

KAATSCLUB schreef:HAL, is de grootste aandeelhouder in Dockwise nml 33%.
Dockwise zal nu nog alleen nog een beursnotering houden in Nederland , dit heeft als gevolg dat HAL zijn percentage onder de 30% moet brengen , doen ze dit niet dan is HAL verpicht van een overname bod te doen op de resterende aandelen :!:
Zou ook kunnen dat HAL de koers nu drukt om daarna toch een overname bod te doen.
Wel al -10 % NI NORMAAL DIT

Of er valt nabeurs een groot lijk uit de kast :shock:

Optimo
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Optimo » 15 Nov 2012 15:38

Kaatsclub, als ik zie welke aandelen jij hebt (onderschrift) dan heb jij ook geen goede dag vandaag, pijnlijk man. EVS, Dockwise, SBM. Ik zit ook al een week in de hoek waar de grote klappen vallen. Mijn risky aandelen houden de boel nog een beetje beperkt. (ETF short russell en CB Gold) Toch al 2000 euro verlies deze week op papier. :x
port:RIGS,Ablynx,CbGld,Mux,Vranken,GDX,GDX9,SIL,Ten Cate, Joy Global,Vale,Seabr.Gld,pilotgold,PEK,tas,Ura U,Focus Graph.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor KAATSCLUB » 15 Nov 2012 15:46

Optimo schreef:Kaatsclub, als ik zie welke aandelen jij hebt (onderschrift) dan heb jij ook geen goede dag vandaag, pijnlijk man. EVS, Dockwise, SBM. Ik zit ook al een week in de hoek waar de grote klappen vallen. Mijn risky aandelen houden de boel nog een beetje beperkt. (ETF short russell en CB Gold) Toch al 2000 euro verlies deze week op papier. :x

Ga naar mijne port niet meer kijken vandaag ....ziet er geweldig uit :evil:
SBM -10% Dockwise -10% EVS -4,5% nog een geluk dat de éérste 2 posities relatief klein zijn ( magere troost)

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor KAATSCLUB » 26 Nov 2012 08:32

KASSA, KASSA :!: OVERNAMEBOD BOSKALIS :)

Boskalis brengt bod uit op Dockwise
26/11/2012 7:15:00

Dockwise Ltd (NL)
10,660 ( 23/11 )

AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Boskalis Westminster nv (BOKA.AE) meldt maandagochtend een bod uitgebracht te hebben op alle uitstaande aandelen Dockwise Ltd. (DOCKW.AE).

Het bod van Boskalis bedraagt EUR17,20 per aandeel Dockwise in contanten, of EUR682 miljoen in totaal.

Dockwise grootaandeelhouder HAL Investments bv heeft inmiddels onherroepelijk toegezegd het bod te steunen en te aanvaarden, meldt Boskalis. Boskalis stelt dat daardoor 31,7% van het gewone uitstaande aandelenkapitaal aan het bod is gecommitteerd.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor KAATSCLUB » 26 Nov 2012 08:43

Het lelijke eendje in mijn port veranderd meteen IN EEN MOOIE ZWAAN ....van - 25% naar bijna +35% meer moet dat niet zijn ;)
Sucses aan de believers in Dockwise

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor KAATSCLUB » 26 Nov 2012 09:22

MARKET TALK: Boskalis' overnamebod op Dockwise logisch volgens Kepler
26/11/2012 8:31:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het overnamebod van Boskalis (BOKA.AE) voor alle aandelen van Dockwise (DOCKW.AE) is volgens Andre Mulder van Kepler logisch. Ten eerste is de strategie van Boskalis om zich verder uit te breiden in offshore-activiteiten en ten tweede is Dockwise min of meer een concurrent. De analist berekent dat de omzet van Boskalis met de overname in 2013 met 14% zou stijgen, terwijl de bijdrage aan de operationele winst ongeveer 30% zou zijn. Het overnamevoorstel van EUR17,20 per aandeel ligt volgens Mulder rond het gemiddelde koersdoel van ongeveer EUR17 en iets lager dan zijn eigen koersdoel van EUR18.

MARKET TALK: bod Boskalis op Dockwise waarschijnlijk succesvol - Rabo
26/11/2012 9:11:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Analisten van Rabobank denken dat het overnamevoorstel van Boskalis (BOKA.AE) op Dockwise (DOCKW.AE) van EUR17,20 per aandeel waarschijnlijk succesvol zal zijn, aangezien het bod ondersteund wordt door HAL. HAL heeft een belang van 31,7% in Dockwise en 30% in Boskalis. De prijs is volgens hen heel behoorlijk uit een Dockwise perspectief. Voor Boskalis is de overname aantrekkelijk omdat de deal een nieuwe tak van activiteiten toevoegt, synergie voordelen oplevert en Dockwise kan worden omgevormd tot een succesvolle marktleider. Het advies en koersdoel voor Boskalis wordt momenteel herzien. Omstreeks 9.10 uur noteert het aandeel Boskalis 2,3% lager op EUR30,43, terwijl de AEX met 0,1% daalt. Het aandeel Dockwise is nog niet geopend. (LDF)

Optimo
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Optimo » 26 Nov 2012 09:50

Ja, leuke maandagmorgen. Voor mijn portefeuille dan, werk dat is k*t (en niet alleen op maandag :( ).