Shell

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Jensen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Re: Shell

Berichtdoor Jensen » 21 Mar 2018 17:28

JelleD schreef:Als je Nederlander bent kun je wel rekening houden met het feit dat je deze 15% bronheffing via je belasting kunt aftrekken.

Het kabinet Rutte III is van plan de Nederlandse dividendbelasting in 2019 af te schaffen.
14-11-2014 liked last!

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 920

Berichtdoor Hunter » 28 Mar 2018 21:06

Shell rondt verkoop Iraaks belang af
Gepubliceerd op 28 mrt 2018 om 14:57

DEN HAAG (AFN) - Shell heeft de verkoop van zijn belang van bijna 20 procent in het Iraakse olieveld West Qurna 1 aan het Japanse Itochu afgerond. Shell ontving een bedrag van 406 miljoen dollar. Ook de schuld van 144 miljoen dollar is onderdeel van de overeenkomst.

De verkoop werd vorige week aangekondigd. Het West Qurna 1-olieveld wordt momenteel beheerd door ExxonMobil en is goed voor een dagelijkse productie van zo'n 405.000 vaten. Volgens Shell heeft de deal geen invloed op overige Iraakse activiteiten van de olie- en gasreus. Shell heeft onder meer een belang in Basrah Gas Company.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 920

Berichtdoor Hunter » 24 Apr 2018 13:23

'Hogere kwartaalwinst voor Shell'
Gepubliceerd op 24 apr 2018 om 10:29

AMSTERDAM (AFN) - Olie- en gasconcern Shell heeft naar verwachting in het eerste kwartaal een hogere winst behaald dan een jaar eerder, mede geholpen door de gestegen olieprijzen. Dat blijkt uit een consensus die het bedrijf zelf heeft gepubliceerd. Shell komt donderdag voorbeurs met resultaten.

Volgens de consensus komt de winst van Shell uit op krap 5,3 miljard dollar, op basis van actuele geschatte voorraadkosten (ccs) en exclusief eenmalige posten. In het eerste kwartaal van 2017 was dit 3,75 miljard dollar.

Shell profiteert met name van betere prestaties bij de divisies Integrated Gas en Upstream. Bij Integrated Gas (met bijvoorbeeld de LNG-activiteiten) wordt door de kenners een winst voorspeld van in doorsnee 1,9 miljard dollar, tegen bijna 1,2 miljard dollar een jaar geleden. Bij Upstream (exploratie en winning van olie) wordt een gemiddelde winst voorspeld van eveneens 1,9 miljard dollar. Dat was een jaar eerder 540 miljoen dollar.

Downstream

Het beeld bij Downstream (raffinage, verkoop van olieproducten en chemie) is naar verwachting tegenovergesteld. Hier wordt in doorsnee een winst geraamd van ruim 1,9 miljard dollar, tegen bijna 2,5 miljard dollar een jaar daarvoor.

Shell liet in maart nog weten zijn verwachtingen voor de vrije kasstroom bij Downstream voor de middellange tot langere termijn te handhaven. De jaarlijkse autonome kasstroom bedraagt tussen 6 miljard tot 7 miljard dollar in 2020 en 9 miljard tot 12 miljard dollar in 2025. Die prognose is gebaseerd op een olieprijs van 60 dollar per vat. Bij Marketing verwacht Shell dat de jaarlijkse winst in 2025 met meer dan 2,5 miljard dollar zal zijn verbeterd. Bij Chemicals wordt voor 2025 een winst voorspeld van 3,5 miljard tot 4 miljard dollar per jaar.

Rechter

De onderneming werd begin april voor de rechter gedaagd door Milieudefensie. De milieuclub wil dat Shell zijn beleid aanpast en stopt met het aanrichten van wereldwijde klimaatschade. Shell kreeg acht weken om aan de eisen te voldoen, anders volgt een dagvaarding.

Shell meldde onlangs dat de risico's door de energietransitie voor de investeringen de komende tijd beperkt zijn. Voor de middellange termijn verwacht Shell te investeren in activiteiten die belangrijker worden door de energietransitie zodat het daarin een sterke positie verwerft. Zo wordt in Nederland al meer geld gestoken in windprojecten en in het Verenigd Koninkrijk in energiedistributie aan consumenten. Daarnaast investeert de oliegigant in onder meer elektrisch rijden en rijden op waterstof.

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 60

Berichtdoor Kevander » 15 Mei 2018 11:40

Shell staat op het punt om zijn hoogste koersnotering in 10 jaar neer te zetten. Veel parameters bij diverse websites zullen hier een uitbraakniveau aangeven :D .
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 35

Berichtdoor seanimfje » 24 Mei 2018 19:56

helaas, Shell reeds +/- 2Euro goedkoper dan enkele dagen terug.

Tijd om te verkopen? daar de olieprijs zakt?

Wat is anderen hun mening hierover?
Bijhouden omdat de kans groot is dat de koers weldra terug gaat stijgen?

Dank voor info.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2140

Berichtdoor Beheerder » 24 Mei 2018 20:04

Waarschijnlijk is het een behoorlijke weerstand die in het verleden al vaker moeilijk te slechten was, zie ook deze grafiek:

Weerstand aandeel Shell.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Jensen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Berichtdoor Jensen » 24 Mei 2018 20:30

seanimfje schreef:helaas, Shell reeds +/- 2Euro goedkoper dan enkele dagen terug.

Tijd om te verkopen? daar de olieprijs zakt?

Wat is anderen hun mening hierover?
Bijhouden omdat de kans groot is dat de koers weldra terug gaat stijgen?

Dank voor info.

Van winst te nemen word je nooit armer :D
Desalniettemin is Shell een interessante buy and hold alleen al voor het royale dividend. Ik zit er al in sinds het rond de 18 stond en ik heb de helft verkocht aan 30. Ik hoop er weer wat op te pikken als ze wat zakken. Na een couponknip of zo. Ze staan nu relatief duur.

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 35

Berichtdoor seanimfje » 24 Mei 2018 20:44

idd - winst nemen dus, en opnieuw kopen als ze lager staan.

had iets eerder moeten reageren. Doemme toch.. reeds 2Euro lagerstaand ondertussen.

Fijne avond.

Morgen nieuws over KBCa ;) , ben ik ook benieuwd naar.

Radio Voice
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36

Berichtdoor Radio Voice » 24 Mei 2018 22:45

Mijn volledige positie heb ik op 18 mei in de uitverkoop gedaan voor exact €31, puur vanwege een aantal TA-punten. Een daarvan noemde Beheerder hierboven al. :)

contextbinder
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 34

Berichtdoor contextbinder » 24 Mei 2018 23:01

Ben geen fan van TA vrees ik ... met de huidige olieprijs en de positie van Shell en hun uitverkoop Behoud ik voorlopig alles, de schommelingen neem ik er graag bij maar ik ben dan ook een luie belegger.

Uiteraard moet je ooit eens winst nemen maar TA is daar voor mij geen doorslaggevend argument, investment case is grotendeels op basis van de olieprijs en die blijft voorlopig overeind, bijkomend zie ik nog wel potentieel in de chemie afdeling en hun uitverkoop zal eveneens bijdragen aan de cash flow.
SES > Greenyard > Shell > AMG > Ahold > VW > D'ieteren > AB Inbev > Bekaert > Ageas > BPost > Balta
Sold in 2018: Colruyt
Gekocht in 2018: Greenyard