Shell

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6987

Re: Shell

Berichtdoor charel01 » 01 Aug 2017 06:07

Opnieuw problemen bij grootste Shell-raffinaderij van Europa
Er zijn opnieuw problemen gemeld bij de raffinaderij van Shell in het Nederlandse Pernis bij Rotterdam. Het gaat om een lek van fluorwater, een gevaarlijke stof. De gaswolk drijft richting Rotterdam Hoogvliet, meldt de DCRM Milieudienst Rijmond maandag, die net zoals de hulpdiensten ter plaatse is. Het lek werd rond 00.30 uur gedicht, meldt het bedrijf.

De brandweer probeerde de wolk neer te slaan met waterstralen, aldus de veiligheidsregio. Door de lekkage was de aangrenzende Vondelingenweg afgesloten. Ook het treinverkeer werd stilgelegd.

Het lek werd uiteindelijk rond 00.30 uur gedicht, meldt Shell. De stof is binnen het Shell-terrein gebleven. Personeel van de oliemaatschappij heeft samen met de hulpdiensten, na identificatie van het probleem, het lek gedicht, aldus een woordvoerder.

Grote brand
Zaterdagavond woedde er nog een grote brand bij Shell-Pernis, dat de grootste raffinaderij in Europa is. De raffinaderij werd hierdoor grotendeels stilgelegd en ook de activiteiten in het merendeel van de zestig andere fabrieken werden stopgezet. Het is nog niet bekend of de lekkage te maken heeft met deze brand. Er zijn geen klachten van bewoners.

Fluorwaterstof heeft een zure geur, en is ook in kleine hoeveelheden gevaarlijk.
Bron:"HLN"
Aandelenport: Geen zaken mee. Ik meld geen aan- en verkopen meer. Men vindt het toch altijd nodig om commentaar te leveren.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 883

Berichtdoor Hunter » 07 Aug 2017 10:50

Shell gaat Britse bedrijven stroom leveren
Gepubliceerd op 7 aug 2017 om 10:32

DEN HAAG (AFN/BLOOMBERG) - Shell levert vanaf volgend jaar stroom aan Britse bedrijven. Het gaat daarbij om ,,industriële klanten'', laat een manager van het bedrijf weten.

Het aanbieden van stroom past volgens Shell in ,,onze strategie om onze positie op de Europese elektriciteitsmarkt te verbeteren''. De oliegigant gaat de stroom leveren via dochteronderneming Shell Energy Europe. Die is actief in 14 Europese markten en koopt groene stroom in van windmolenparken en zonneparken in heel Europa.

Shell haalt nog altijd het overgrote deel van zijn inkomsten uit olie- gaswinning. Het bedrijf presenteert zich echter meer en meer als een bedrijf dat inzet op hernieuwbare energie.
charel01 liked last!

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 11 Sep 2017 10:08

Shell sluit gasdeal in Nigeria'
Gepubliceerd op 11 sep 2017 om 07:27

LAGOS (AFN) - Shell heeft een overeenkomst getekend met het Nigeriaanse Shoreline Energy voor de ontwikkeling van een gasdistributienetwerk rond de stad Lagos. Met de deal is 300 miljoen dollar gemoeid, aldus zakenkrant Financial Times.

De partijen gaan het gas verkopen in de omgeving van Lagos, de tweede stad van Nigeria met miljoenen inwoners en het belangrijkste economische centrum van het land. Shell zal helpen met de financiering en de ontwikkeling van het gasleidingnetwerk. Mogelijk wordt de deal maandag al bekendgemaakt.

Nigeria zou de grootste gasvoorraden van Afrika bezitten. Maar vanwege de gebrekkige infrastructuur in het land zijn er vaak energietekorten en daarom worden vaak generators gebruikt om stroom op te wekken.
Grote energiemaatschappijen zien Afrika als een belangrijke groeimarkt voor gas. Zo is het Italiaanse Eni bezig met de ontwikkeling van een gasnetwerk in Ghana en werkt het Franse Total aan een gasfaciliteit in Ivoorkust.

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 04 Okt 2017 10:06

Shell schrapt verkoop bezittingen Thailand
Gepubliceerd op 4 okt 2017 om 08:23

LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Shell schrapt de geplande verkoop van 900 miljoen dollar aan bezittingen in Thailand aan Kuwait Petroleum Corp. Volgens Shell kon niet op tijd een overeenkomst worden bereikt met de Thaise overheid over de deal.

Shell kondigde de transactie begin dit jaar aan. Het ging om een belang in het Bongkot-gasveld en een naastliggend offshore-gebied. De verkoop was onderdeel van het desinvesteringsprogramma van Shell ter waarde van 30 miljard dollar. Shell zal nu in Thailand actief blijven.
blotte marc liked last!

Radio Voice
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Berichtdoor Radio Voice » 06 Okt 2017 16:57

Shell zojuist uit mijn port gegooid aan 25,90.

against the wind
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47

Berichtdoor against the wind » 07 Okt 2017 07:08

Radio Voice schreef:Shell zojuist uit mijn port gegooid aan 25,90.

En de reden? Het goede vader huisaandeel bij uitstek....

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 53

Berichtdoor Kevander » 07 Okt 2017 09:57

Shell vind ik een prachtig aandeel voor het dividend. Ik sta helaas wel -9% maar om de 3 maanden een dividend krijgen is wel plezierig.
Bij 23 euro koop ik posities bij om mijn gemiddelde naar beneden te halen.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Radio Voice
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Berichtdoor Radio Voice » 07 Okt 2017 13:54

against the wind schreef:
Radio Voice schreef:Shell zojuist uit mijn port gegooid aan 25,90.

En de reden? Het goede vader huisaandeel bij uitstek....

Ik verwacht op dit moment niet veel opwaartse beweging en wil alvast wat achter de hand houden. Bij verlaging/correctie zal ik terug instappen, want het is inderdaad een mooi aandeel.

wimvd
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 588

Berichtdoor wimvd » 09 Okt 2017 20:16

Zeer goed nieuws vanuit de hoek van de Nederlandse regering. De Nederlandse roerende voorheffing zal wegvallen zodat je enkel de 30% Belgische rv moet betalen. Het dividendbeleid van Shell was één van de redenen waarom ik dit ooit in port nam en dit nieuws is nog beter. Zeker als je weet dat een bepaald bedrag van rv in België in 2018 ook vrijgesteld wordt. Dat betekent 6% nettodividendrendement. Of met mijn aankoopkoers 10%. Wat heb ik me al de haren uit het hoofd getrokken dat ik niet veel meer stukken aangekocht had in de oliecrisis van enkele jaren geleden!
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€51,5), Proximus (€25,5), Euronav (€3,87), Intervest (€22,32), QfG (€8,26), bpost (€ 16,67)
Cut your losses and let your winners run

johan1213
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 62

Berichtdoor johan1213 » 31 Okt 2017 14:11

Donderdag resultaten ... wat denken jullie ? BP waren de resultaten ook goed , olieprijs is stijgende, dus het ziet er wel goed uit.

ALs ik een Turbo Long zou kopen en die een tijdje zou bijhouden heb ik dan ook recht op dividend ?