Shell

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2389

Re: Shell

Bericht door jack. »

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2389

Bericht door jack. »

https://www.shell.com/media/news-and-me ... -note.html

Update-opmerking Shell eerste kwartaal 2021
wolfe liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 14484

Bericht door charel01 »

Shell komt met voorlopige kwartaalindicaties
De strenge winter in Texas heeft een negatieve impact op de kwartaalresultaten van Royal Dutch Shell van maximaal 200 miljoen dollar. Dit maakte de energiereus woensdag voorbeurs bekend bij een voorlopige publicatie.

Bij de tak Upstream rekent Shell op een positieve aangepaste winst in het eerste kwartaal, te danken aan de opgelopen olieprijs. Shell denkt 2,4 tot 2,475 miljoen vaten olie per dag te hebben geproduceerd, ondanks het productieverlies in Texas. De afschrijvingen voor belastingen schat Shell op 3,1 tot 3,4 miljard dollar.

De raffinaderijen kenden afgelopen kwartaal een bezettingsgraad van 71 tot 75 procent. Daarbij liep de marge op in vergelijking tot het vierde kwartaal. Tevens rekent Shell op een hoger resultaat bij Marketing in vergelijking tot de laatste drie maanden van 2020. De afschrijvingen voor belastingen schat Shell bij de tak olieproducten op 0,9 tot 1,1 miljard dollar.

Ook bij Chemicals denkt Shell dat de aangepaste winst positief werd beïnvloed door de marges. Hier lag de bezettingsgraad vermoedelijk tussen de 77 en 81 procent.

De productie bij Integrated gas lag afgelopen kwartaal tussen de 920.000 en 960.000 vaten olie-equivalent per dag. Daarbij denkt Shell dat de handelstak ruim onder het gemiddelde zijn uitgekomen. De afschrijvingen voor belastingen schat Shell op 1,3 tot 1,4 miljard dollar.

Door: ABM Financial News.
ritchie liked last!

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 353

Bericht door Stefkamielkafkajr »

Shell verwacht weer winst uit olie
Shell RDSA0,18% heeft een voorlopige update over het eerste kwartaal gegeven. Daarin zegt de oliereus dat zijn kernactiviteit, het oppompen van olie, voor het eerst sinds de pandemie weer winstgevend zal zijn. Vorig jaar kon Shell zijn cijfers stutten dankzij het winnen van aardgas, raffinage en chemicaliën. Maar de zogenaamde upstream-eenheid, die olie oppompt, maakte verlies door de historische ineenstorting van de olieprijzen. De jongste maanden is de olieprijs hersteld waardoor Shell opnieuw zwarte cijfers verwacht over het eerste kwartaal.

De zware winterstormen in Texas, die de olie-infrastructuur een tijdlang stillegden, zullen dan weer een negatief effect hebben van ongeveer 200 miljoen dollar, verwacht Shell.
wolfe liked last!
amc entertainment holdings,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr , recticel, foresight autonomous

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 734

Bericht door Karl »

wolfe schreef:
29 mar 2021 22:32
Karl schreef:
29 mar 2021 22:20
Ik twijfel al een tijd tussen Shell of Total. Zijn er hier meer die de vergelijking hebben gemaakt en hebben kunnen kiezen? Shell is nu wat meer gezakt maar het aandeel Total lijkt wel wat stabieler.
Persoonlijk vind ik Total een oerdegelijk aandeel, het heeft echter, in tegenstelling tot Shell, al een meer dan behoorlijke inhaalbeweging achter de rug. Mijn keuze zou momenteel richting Shell gaan.
Merci, ik heb hier een doorlopende kooporder geplaatst voor €16,50 nu nog geduld hebben.
wolfe liked last!

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 190

Bericht door Schaakfanaat »

Karl schreef:
07 apr 2021 13:23
wolfe schreef:
Karl schreef:
Ik twijfel al een tijd tussen Shell of Total. Zijn er hier meer die de vergelijking hebben gemaakt en hebben kunnen kiezen? Shell is nu wat meer gezakt maar het aandeel Total lijkt wel wat stabieler.
Persoonlijk vind ik Total een oerdegelijk aandeel, het heeft echter, in tegenstelling tot Shell, al een meer dan behoorlijke inhaalbeweging achter de rug. Mijn keuze zou momenteel richting Shell gaan.
Merci, ik heb hier een doorlopende kooporder geplaatst voor €16,50 nu nog geduld hebben.
Karl, aan de hoogte van je kooporder te zien, ben je op de A-aandelen aan het azen. Hier al voldoende geargumenteerd dat de B-aandelen (als je Belg zou zijn), door het wegvallen van de Nederlandse roerende voorheffing, meer dividend oplevert. En als Shell stijgt, stijgt A en B evenredig.
Indien je Nederlander bent ... I rest my case.
Gekko4ever liked last!

Gekko4ever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 81

Bericht door Gekko4ever »

Schaakfanaat schreef:
07 apr 2021 13:56
Karl schreef:
07 apr 2021 13:23
wolfe schreef:
Karl schreef:
Karl, aan de hoogte van je kooporder te zien, ben je op de A-aandelen aan het azen. Hier al voldoende geargumenteerd dat de B-aandelen (als je Belg zou zijn), door het wegvallen van de Nederlandse roerende voorheffing, meer dividend oplevert. En als Shell stijgt, stijgt A en B evenredig.
Indien je Nederlander bent ... I rest my case.
waar noteren die? Brussel? Wat met de liquiditeit? Kan je er ook opties op verhandelen?
Payton Planar, Boskalis, Quest for Growth, Accsys, Onespan, Biocartis, Pareteum, X-Fab, Shell

wolfe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 214

Bericht door wolfe »

.............
waar noteren die? Brussel? Wat met de liquiditeit? Kan je er ook opties op verhandelen?
Fiscaal gezien zijn de B-aandelen die in Londen noteren interessanter. Dividenden worden in Groot-Brittannië immers niet belast (u betaalt enkel de Belgische roerende voorheffing van 30%) terwijl u in Nederland hierop wel 15% bronbelasting dient te betalen (bovenop de Belgische roerende voorheffing van 30%). Kiest u voor het dividend in aandelen (wat bij Royal Dutch Shell mogelijk is), dan zult u echter aan de Nederlandse bronheffing ontsnappen.
Overigens besloot de Nederlandse regering om vanaf 2019 dividenden uit aandelen vrij te stellen van enige belasting. Dit betekent dat u op dividenden uit Nederland en Groot-Brittannië vanaf nu enkel de Belgische roerende voorheffing zult moeten betalen.
Je hebt uiteraard ook het wisselkoers gegeven waar je rekening mee dient te houden. Kies je voor het dividend in stock dan kan het A aandeel m.i. dus ook.
Gekko4ever liked last!

Tdv
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 171

Bericht door Tdv »

Graag eens een recent persbericht van Shell waaruit ze te kennen geven dat er mogelijkheid is tot stockdividend...succes

Voor de liefhebbers ivm dividenden en aangiftes. ..Let goed op tussen de verschillen van een buitenlandse en binnenlandse rekening...Wat interessant leesvoer
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 29454.html
charel01 liked last!

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 190

Bericht door Schaakfanaat »

wolfe schreef:
07 apr 2021 23:41
.............
Fiscaal gezien zijn de B-aandelen die in Londen noteren interessanter. Dividenden worden in Groot-Brittannië immers niet belast (u betaalt enkel de Belgische roerende voorheffing van 30%) terwijl u in Nederland hierop wel 15% bronbelasting dient te betalen (bovenop de Belgische roerende voorheffing van 30%). Kiest u voor het dividend in aandelen (wat bij Royal Dutch Shell mogelijk is), dan zult u echter aan de Nederlandse bronheffing ontsnappen.
Overigens besloot de Nederlandse regering om vanaf 2019 dividenden uit aandelen vrij te stellen van enige belasting. Dit betekent dat u op dividenden uit Nederland en Groot-Brittannië vanaf nu enkel de Belgische roerende voorheffing zult moeten betalen.
Je hebt uiteraard ook het wisselkoers gegeven waar je rekening mee dient te houden. Kies je voor het dividend in stock dan kan het A aandeel m.i. dus ook.
B aandelen kan je gewoon op Euronext Amsterdam kopen (GB00B03MM408, gem. volume 182 906 valt qua verhandelbaarheid best mee, al is dat uiteraard heel wat minder dan het gemiddelde dagvolume in Amsterdam van de A-aandelen, 15 miljoen stuks.
Al een paar jaar geen stockdividend meer van shell, sinds wanneer, en waarom, kan je perfect nalezen op hun site geloof ik. Dat is de reden waarom ik stelselmatig overgeschakeld ben op de B-aandelen sindsdien.
De laatste keer (december 2020) dat ik nog dividenden had van nog een klein plukje A-aandelen, en van B-aandelen samen: op beide aandelen bedroeg het kwartaaldividend exact 0.1386 euro.
Na belastingen bleef daar van over (per aandeel):
B: 0.097
A: 0.0825
Geeft tegen koersen op dit moment (16 voor de B, 16,88 voor de A-aandelen), een netto (voor de Belgen) jaardividendrendement van:
B-aandelen: 2,43%; A-aandelen: 1,95%

Het maakt overigens ook geen verschil of je de aandelen, A of B, in Londen of Amsterdam koopt. Het is de hoofdnotering die telt, Londen voor de B, Amsterdam voor de A, en daarom zal je altijd ook Nederlandse bronbelasting betalen op je A-aandelen, ook als je ze in Londen zou kopen, en geen Nederlandse bronbelasting op de B-aandelen, ook niet als je die in Amsterdam koopt.

Afschaffen van de dividendbelasting in Nederland: inderdaad al een tijd geleden aangekondigd, maar nog steeds niet uitgevoerd, en ik dacht dat dit voor onbepaalde tijd was uitgesteld. Van al mijn Nederlandse aandelen blijft alleszins vrolijk eerst 15% van het dividend afgaan.
Feed the Muscle. liked last!

Plaats reactie