Shell
Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen
-
- Forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 sep 2020 18:20
- waarderingen: 81
- Contacteer:
Re: Shell
Dat groen gedoe en die ESG toestanden begint een beetje overdreven te worden. Je hoort niks anders meer. Ok, er moet iets gebeuren voor het millieu. Vind wel dat de hype er een beetje over is. Op de beurs dan bedoel ik. Als het een beetje groen getint is schieten die aandelen omhoog. Dotcom crisis 2.0 in de maak, ipv dotcom is het nu al wat groen is wat wordt gepumpt. Zeker de nieuwe beleggers kopen deze aandelen blind. Aja da stijgt alle dagen. Dat deden de dotcom aandelen tss 1995 en 2000 ook. Daarna volgde de crash. Enkel wie de juiste aandelen er uitpikte bleef lachen en dat weet je maar achteraf.
Laatste artikelen op Beursig.com
Turbo ratio: laat de ratio niet een valkuil zijn bij beleggen...
ABN AMRO MeesPierson zet cyclisch karakter van sectorallo...
Bitcoin manipulatie, zeepbel en geen valuta volgens Dr. Doom
- Sharing
- Forum verkenner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 14 nov 2020 20:20
- waarderingen: 16
- Contacteer:
Re: Shell
Ik ben niet in het bijzonder begaan met het milieu maar ik hou wel rekening met ESG scores omdat ik denk dat die wegen op de valuatie van een aandeel. Een hele hoop trackers, pensioenfondsen en dergelijke meer kopen enkel aandelen van bedrijven die aan bepaalde (mileu e.a.) normen voldoen. Die evolutie kan je niet vermijden.Feed the Muscle. schreef: ↑05 feb 2021 19:27Dat groen gedoe en die ESG toestanden begint een beetje overdreven te worden.
Navios Partners - Danaos Corporation - Shell B - Prosus - Alibaba - Facebook - ETF Vaneck Semiconductors
- Beheerder
- Beheerder
- Berichten: 6785
- Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
- waarderingen: 5215
- Contacteer:
Re: Shell
-
- Forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 sep 2020 18:20
- waarderingen: 81
- Contacteer:
Re: Shell
Volledig akkoord. Vrees alleen voor overdrijvingen in de toekomst gezien er (te) veel geld naar deze beleggingen stroomt.Beheerder schreef: ↑05 feb 2021 20:35ESG heeft blijkbaar geen slechte impact op beleggingen, sterker nog het rendement heeft er niet onder te lijden en wat Sharing aanhaalde er gaat ook vaker de voorkeur naaruit: https://beursig.com/2019/12/20/ethisch- ... rendement/
Re: Shell
Echter houdt dat de Blackrock's en co van deze wereld duidelijk niet tegen om toch nog een heel stevige positie in Shell aan te houden.
Na de sec filing van blackrock voor de rdsb aandelen maandag kwam vandaag (toeval wss



https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 020421.txt
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 013121.txt
Re: Shell
Het gepreek rond ESG (Environmental, Social and Governance) investing begint op mijn heupen te werken (daar zit al artrose genoeg). Blackrock is een goed voorbeeld van het gezegde "luister niet naar wat ik zeg maar kijk naar wat ik doe"Tdv schreef: ↑05 feb 2021 22:53Men kan niet ontkennen dat ESG toch enigszins aan kracht gewonnen heeft de voorbije jaren bij het maken van beleggingskeuzes.
Echter houdt dat de Blackrock's en co van deze wereld duidelijk niet tegen om toch nog een heel stevige positie in Shell aan te houden.
Na de sec filing van blackrock voor de rdsb aandelen maandag kwam vandaag (toeval wss) de filing voor rdsa. Met a en b samengerekend ongeveer 595 miljoen !!! aandelen in bezit lijkt het me enigszins duidelijk dat het slimme geld op 'korte' termijn toch nog geloofd in de toekomst van gas en olie. ... laat ze ons maar naar groene energie en beleggingen duwen...De grote jongens lopen wel met de centen weg ondertussen
![]()
![]()
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 020421.txt
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 013121.txt
https://www.esg.adec-innovations.com/ab ... investing/
- charel01
- Premiummember
- Berichten: 25161
- Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
- Locatie: Provincie Antwerpen
- waarderingen: 14558
- Contacteer:
Re: Shell
Hodée denkt dat, uitgaande van een olieprijs van 55 dollar per vat Brent in 2021 en 60 dollar in 2022 dat Shell de ruimte heeft om tussen de 3 en 6 miljard dollar aan eigen aandelen in te kopen in 2021 en tussen de 4 en 8 miljard dollar in 2022.
Kepler herhaalde het koopadvies op Shell met een koersdoel van 20,50 euro.
Donderdag houdt de oliereus een beleggersdag.
Door: ABM Financial News.
Re: Shell
Maar vandaag is die 60 USD per vat Brent al bereikt.charel01 schreef: ↑08 feb 2021 15:21Royal Dutch Shell heeft in het vierde kwartaal van 2020 "significant" zwakker gepresteerd dan in het derde kwartaal, maar de vooruitzichten voor de inkoop van eigen aandelen is min of meer intact. Dit stelde analist Bertrand Hodée van Kepler Cheuvreux maandag.
Hodée denkt dat, uitgaande van een olieprijs van 55 dollar per vat Brent in 2021 en 60 dollar in 2022 dat Shell de ruimte heeft om tussen de 3 en 6 miljard dollar aan eigen aandelen in te kopen in 2021 en tussen de 4 en 8 miljard dollar in 2022.
Kepler herhaalde het koopadvies op Shell met een koersdoel van 20,50 euro.
Donderdag houdt de oliereus een beleggersdag.
Door: ABM Financial News.
Re: Shell
charel01 liked last!Re: Shell
GISTEREN, 14:02
De passagiers die afgelopen maand stonden te wachten op vlucht KL1703 naar Madrid hadden geen idee dat ze op een bijzondere vlucht zaten. Totdat de gezagvoerder de microfoon pakte en hun vertelde dat hun KLM-toestel, naast gewone kerosine, ook 500 liter duurzame synthetische kerosine in de tank had. Die is gemaakt van CO2, duurzame elektriciteit en water. Het is het eerste vliegtuig ooit dat hiermee vloog.
De Nederlandse wereldprimeur werd vanochtend bekend gemaakt door verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen, tijdens een internationale digitale conferentie in Den Haag over de toekomst van duurzame luchtvaartbrandstoffen. Op haar verzoek maakte Shell met duurzame elektriciteit van zonnepanelen groene waterstof. In Pernis en op een boerderij in Friesland werd CO2 afgevangen. Samen met water is hier schone kerosine van gemaakt.
De minister wilde in de praktijk laten zien dat het vliegen op duurzame synthetische kerosine mogelijk is."500 liter is natuurlijk veel te weinig voor een vliegtuig, maar het is al heel wat meer dan in laboratoriumomstandigheden", zegt Van Nieuwenhuizen. "De bedoeling is nu dat we het naar het Europese niveau opschalen en het betaalbaarder maken."
Minister van Nieuwenhuizen roept samen met Frankrijk, Duitsland, Zweden, Finland en Denemarken, de Europese Commissie op om met een verplichte 'bijmeng-regeling' voor duurzame kerosine te komen. Op die manier zouden luchtvaartmaatschappijen een steeds groter deel van de brandstoftanks in hun vliegtuigen moeten vullen met duurzame kerosine. In 2050 moet de luchtvaart dan net als andere sectoren helemaal C02-neutraal zijn.
Eén KLM-toestel maakt nog geen groene zomer
Verschillende luchtvaartmaatschappijen zijn op kleine schaal bezig met bio-kerosine, maar de grondstoffen hiervoor zijn beperkt beschikbaar. Ook duurzame synthetische kerosine zal niet op korte termijn op grote schaal worden geproduceerd.
"We hebben echt nog wel even tijd nodig", zegt Marjan van Loon, president-directeur van Shell. "We moeten gaan opschalen om de kosten naar beneden te krijgen. We hebben heel veel groene stroom nodig. En we hebben beleid nodig, het liefst op Europees niveau, waarbij de luchtvaartsector geprikkeld wordt om deze brandstof ook te gaan gebruiken."
De hoeveelheid benodigde groene stroom is nog een groot obstakel voor de productie van groene synthetische kerosine. Als Nederland de stroom hiervoor zelf wil opwekken, zijn er nog veel meer grote windparken op zee nodig dan nu in de planning staan. Een alternatief is dat de groene waterstof geïmporteerd wordt uit andere landen waar veel elektriciteit uit zon beschikbaar is.
Vliegen wordt duurder
Ook als het allemaal meezit met de commerciële ontwikkeling van duurzame synthetische kerosine, zal vliegen er niet goedkoper op worden. Het productieproces van deze duurzame vliegtuigbrandstof is veel kostbaarder dan dat van de 'gewone' kerosine uit olie. De consument moet dat betalen en het leidt er dus toe dat tickets duurder worden. Dat is goed voor het klimaat, maar betekent niet direct economisch herstel bij de luchtvaartmaatschappijen.
De luchtvaart is in het klimaatakkoord van Parijs uitgezonderd maar zowel de EU als Nederland stellen wel klimaateisen aan vliegtuigen. Zo verhoogt de Europese Commissie de kosten van CO2 uitstoot voor de luchtvaart. Nederland verbindt CO2-reductie eisen aan de miljarden euro's staatssteun die de KLM ontvangt om de coronacrisis te overleven.
Deelnemen aan het forum + meer functies?
Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!