Shell

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Sharing
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 13
Contacteer:

Re: Shell

Bericht door Sharing »

Feed the Muscle. schreef:
05 jan 2021 16:13
Iemand een idee waarom Shell zo hard stijgt?
Dat vraag ik mij ook af. Misschien daarom:

Oil futures rose Tuesday after Iran seized a South Korean ship and the Organization of the Petroleum Exporting Countries and its allies extended talks over whether to further ease production cuts.

West Texas Intermediate crude for February delivery CL.1 CLG21 rose 79 cents, or 1.7%, to $48.41 a barrel on the New York Mercantile Exchange. March Brent crude BRN00 , the global benchmark, gained 84 cents, or 1.6%, to $51.93 a barrel on ICE Futures Europe.
Sharing is caring

Shell - Vodaphone - Prosus - Mithra - Alibaba - British American Tobacco - ETF Vaneck Semiconductors

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 914
Contacteer:

Bericht door gede »

05 jan 2021 16:13
Iemand een idee waarom Shell zo hard stijgt?
Is het bij Shell niet gewoon aangewezen om even de olie en/of gasprijs te checken?

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4942
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Dit waarschijnlijk? Kijken naar de olie- en gasprijs is dan onvoldoende want die stijgen niet zomaar zo flink ;)
Crude Oil Rises as Russia Reportedly Abandons Push for February Output Hike
Commodities1 hour ago (Jan 05, 2021 09:22AM ET)

Investing.com -- Crude oil prices surged on Tuesday after Russia reportedly dropped its push for a scheduled increase in production from February in concert with other big exporters.
jack. liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Feed the Muscle.
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 35
Contacteer:

Bericht door Feed the Muscle. »

Koers zal wel weer wat inzakken waarschijnlijk. Mss verkoopmoment voor de non-believers. Ik blijf rustig zitten. Nu er veel mensen thuis werken zal het gasverbruik wel toenemen. Ook de zwakke dollar doet de grondstofprijzen stijgen omdat deze in dollar uitgedrukt worden. Mss wordt Q1 van 2021 wel zo slecht niet. Ook benieuwd wat het management in februari gaat vertellen. Kan alle kanten uit. Spannende tijden...

Feed the Muscle.
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

De olieprijs is dinsdag sterk gestegen nadat de grootste olieproducenten overeenkwamen hun quota voor de olieproductie niet substantieel te verhogen tot maart, nu oplopende coronabesmettingen tot nieuwe lockdowns hebben geleid. In ruil voor de deal, die de olieprijs op peil moet houden, verlaagt Saoedi-Arabië zijn productie vrijwillig.

De future voor een vat West Texas Intermediate ruwe olie sloot 4,9 procent hoger op 49,93 dollar op de New York Mercantile Exchange.

Rusland en Kazakhstan, die pleitten voor een verhoging van de productie van de groep olieproducerende landen, mogen samen in februari 75.000 vaten meer produceren en in maart nog eens 75.000 vaten.

Daar staat echter tegenover dat Saoedi-Arabië de eigen productie vrijwillig verlaagt met een extra 1 miljoen vaten per dag "als een gebaar van goede wil", zei de Saoedische energieminister prins Abdulaziz bin Salman. De vrijwillige productie van de Saoedi's zou daarmee dalen tot 8,125 miljoen vaten per dag gedurende februari en maart, wat ruimschoots de productieverhoging van Rusland en Kazachstan zou goedmaken.

"Wij zijn de beschermer van deze industrie", zei de olieprins. Hij voegde eraan toe te hopen dat deze eenzijdige stap niet vergeefs zou blijken te zijn. "We doen dit met het doel om onze economie te steunen en die van de andere OPEC-plus-landen", zei hij.

In december hadden de OPEC-landen en Rusland besloten om de beperkingen van de olieproductie met 500.000 vaten terug te schroeven, per 1 januari.

Volgens Marshall Steeves van IHS Markit hebben de Russen de extra productie nodig voor binnenlandse consumptie in de wintermaanden, en zal dit niet leiden tot meer aanbod op de exportmarkten.

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 90
Contacteer:

Bericht door Schaakfanaat »

Van de koersopstoot gebruik gemaakt om mijn Shell aandelen tot normale proporties terug te brengen.
Mijn laatste 'A'-aandelen (afkomstig van stock dividenden van de vorige jaren) verkocht, samen met een tradingpakketje B aandelen.
De aandelen die ik aan 10 euro kocht, heb ik al (veel te vroeg) vroeger gedeeltelijk terug verkocht, geïnvesteerd bedrag er uit gehaald.
Als ze nu nog verder stijgen, heb ik weer fout getimed, maar mijn langetermijnpakket vindt dat alleszins niet erg.
Mijn verwachting is dat er de komende dagen toch terug wat afkan. Je mag me volgende week al dan niet uitlachen hiermee.

gede
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door gede »

Schaakfanaat schreef:
06 jan 2021 10:04
Van de koersopstoot gebruik gemaakt om mijn Shell aandelen tot normale proporties terug te brengen.
Mijn laatste 'A'-aandelen (afkomstig van stock dividenden van de vorige jaren) verkocht, samen met een tradingpakketje B aandelen.
De aandelen die ik aan 10 euro kocht, heb ik al (veel te vroeg) vroeger gedeeltelijk terug verkocht, geïnvesteerd bedrag er uit gehaald.
Als ze nu nog verder stijgen, heb ik weer fout getimed, maar mijn langetermijnpakket vindt dat alleszins niet erg.
Mijn verwachting is dat er de komende dagen toch terug wat afkan. Je mag me volgende week al dan niet uitlachen hiermee.
Ik zit in dezelfde twijfelfase. Ik denk dat >20E er zeker terug moet inzitten bij Shell, maar niet zomaar in 1 keer. Ook verwacht ik hier en daar nog wel serieuze beursterugvallen door corona of andere zorgen.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 118
Contacteer:

Bericht door Kevander »

€20 staat tegen de zomer van 2021 weer op de borden. Je moet rekenen dat steeds meer mensen zich weer buiten beginnen verplaatsen, steeds meer vliegtuigen vliegen weer naar zonnige bestemmingen, ... Vraag naar olie is veel hoger dan in 2020.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), PostNL (€3,22)

Feed the Muscle.
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Had nu al 20 euro moeten staan.

gede
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door gede »

06 jan 2021 12:31
Had nu al 20 euro moeten staan.
Waarom? 20+ zijn waardes van voor men zwaar in het dividend gehakt heeft. Dat heeft een blijvende invloed...

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie