Shell

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Feed the Muscle.
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6
Contacteer:

Re: Shell

Bericht door Feed the Muscle. »

Volledig akkoord.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Hanky
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1027
Contacteer:

Bericht door Hanky »

lowprofile schreef:
30 sep 2020 16:35
Ongelooflijk gewoon zo kotsbeu!!! Zie total +4% en wij altijd maar lagere en lager en lager. Zelfde met kinepolis. Koop 32 stijgt 36 wacht af zakt 30 helft verkocht... ik kan hetvgewoon niet simpel. In shell denk ik gewoon beter lijn verlies neen. Eerst gekocht 23 dan nog eens gekocht 12,6 en zakt mooi door nu. In maart 11 gestaan had ik toen gekocht kon ik verkooe rond 17... ik zeg het. Kan get gewoon niet. Dag voor colruyt stijgt van 40 naar 6 in maart post ik dat ik interesse heb. Zelfde ltus aan 2600, zie staan nu 3400!!! Als ik iets koop zakt het. Koop ik niet zoals hellofresh aan 36 dan stijgt het door naar nu 48... ni te geliven gewoon. Ga men verlies pakken in al mijn aandelen ongeveer 3000€ en thats it. Nooit meer ga er gewoon onderdoor op deze manier. Wel goed nieuws voor jullie, als ik shell verkoop zal het mooi stijgen!!
Als ge u er zo druk in maakt kunde beter verlies pakke en verkopen.

Kocht eerste pakje aan 24.56 omwille van het dividend... dan corona... dan dividendverlaging..
bijgekocht aan 16... gemiddelde nog 21... Ik kan nog 1x bijkopen en dan zit mijn potje voor shell vol..

Komt wel goe - en ondertussen het beetje dividend dat ze uitkeren met 2 handen aanpakken.
voorzichtig liked last!
ABInbev, Aedifica, Ageas, ArgenX, Galapagos, KBC, KBCA, Shell, Sioen

And its gone!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 344
Contacteer:

Bericht door And its gone! »

Mijn aankoop aan 16€ is ook niet echt succesvol gebleken.
Ik ben bereid nog eens bij te tanken onder de 10€.

Shell is gewoon een LONG aandeel. Het zal wel ooit goed komen! ;)

Beleggen is geduld lowprofile, ondertussen heb je een dividend dat je anders niet zou hebben.
GOOGL, BAYN, TNG, ALPHA, IPH, RDSA, IVA, VYGR, BCYC, YMAB, ZYME, SWTX, RCUS, TRIL, PASG.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4993
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

"Shell bedrijft incidentenpolitiek"
http://nl.investing.com/analysis/shell- ... -200203349
Banner liked last!

B_B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 22
Contacteer:

Bericht door B_B »

Gekocht

Lieve16
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

"Royal Dutch Shell wordt langzaam maar zeker groener"
http://nl.investing.com/analysis/royal- ... -200203344
Banner liked last!

Lucien
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 590
Contacteer:

Bericht door Lucien »

Lieve16 schreef:
01 okt 2020 16:08
"Royal Dutch Shell wordt langzaam maar zeker groener"
http://nl.investing.com/analysis/royal- ... -200203344
zijn we vet mee,megaverslies 8-)

Feed the Muscle.
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6
Contacteer:

Bericht door Feed the Muscle. »

Q3 zal dus ook gene vetten zijn vlgns update van gisteren. Gok er op om op dag van de (slechte) cijfers bij te kopen indien de koers dan nog rond dit niveau of lager noteert.

Lieve16
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Lieve16 »

Is RD Shell te arrogant om te willen veranderen?

Geplaatst door Eddy Schekman | 1 oktober 2020
Tips van Eddy Schekman

RD Shell kan niet snel en hard genoeg ingrijpen om een einde te maken aan de druk op de aandelenkoers.

Is RD Shell te arrogant om te willen veranderen?Gisteren daalde het aandeel met nog eens 1,3% naar 10,78 euro. Sinds 1989 – het moment dat de datareeks van Refinitiv begint – heeft de koers niet zo laag gestaan.

Natuurlijk speelt de daling van de olieprijs de onderneming parten. In de afgelopen 12 maanden is Brent met 27% gedaald. De koers van het aandeel daalde echter met 59%. Er is dus meer aan de hand. De voordehand liggende gedachte is dat de onderneming is ‘overvallen’ door de versnelling van het naderend eind van het gebruik van fossiele brandstof door de coronacrisis.

Traag
De onderneming mag worden verweten dat ze erg traag op het veranderingsproces heeft ingespeeld. Het schrappen van het aantal banen met 8% tot 10% om 2,5 miljard dollar kosten te besparen is onvoldoende. Het roer van de onderneming moet om. Beleggers moeten zich afvragen of Shell-ceo Ben van Beurden zich niet te veel laat leiden door aangeleerde MBA-processen en veel te gemakkelijk denkt over de sociale, ecologische een maatschappelijke ontwikkelingen.

Het mes wordt nog niet in de productie gezet. Shell denkt dat olieprijs na de coronacrisis zal herstellen. “Maar ja, je kunt niet plannen op geloof”, zegt een bron binnen Shell tegen het FD. Dat klinkt ogenschijnlijk logisch, maar het kan ook wat weg van een vorm van misplaatste arrogantie door de ogen te sluiten voor de veranderingen waar je als ondernemer mee hebt te maken.

De achting voor het bedrijf staat onder zware druk. Het aandeel is het goudgerande karakter kwijt. Daarmee is niet gezegd dat het geen interessant aandeel is om in te treden. De indicatoren staan laag en de koers staan onderin de bandbreedte.
Schaakfanaat liked last!

Schaakfanaat
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 53
Contacteer:

Bericht door Schaakfanaat »

Aangezien ik mijn vorige aankopen, of moet ik het stilaan fratsen noemen, heb gemeld, blijf ik maar consequent: gisteren B-aandelen bijgekocht aan 9.99. Maar toen wist ik nog niet dat Trump positief ging testen, en dat heeft uiteraard grote gevolgen voor de relance van de economie, blijkbaar.

Bovenstaande en andere berichten over Shell op dit moment gemengd. Het zal wel duidelijk zijn dat ik meer neig om de positieve te geloven. Ik zie bij mezelf, en verdere omgeving, nog niet de nodige aanpassingen kunnen gebeuren om de benzineslurpers binnen korte termijn buiten te gooien. En indien dat wel gaat gebeuren: waar gaat al die extra elektriciteit vandaan komen? Tessenderlo denkt aan een eigen gascentrale, zegt genoeg.
Indien kernuitstap wordt uitgevoerd: gascentrales. En de wereld is iets groter dan België, ik zie in veel opkomende economieën nog niet direct de nodige infrastructuur verschijnen voor een elektrisch wagenpark.

Het vliegverkeer zie ik ook direct terug aantrekken wanneer het mag. In mijn directe professionele omgeving zie ik enorm veel aflastingen van audits, bezoeken, prospecties, ... én de nood om die zo snel mogelijk terug op te pakken. Je kan wat zaken doen op afstand, maar een productielijn en gebouw in VR, toch niet wat het moet zijn.

Dus die bodem, die komt wel. Net als Shell kijk ik trouwens verder dan 2030 voor mijn aankopen.
Haiko17 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie