Shell

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Tdv
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 149
Contacteer:

Re: Shell

Bericht door Tdv »

Ik ben wel benieuwd waaruit u kan afleiden dat er een keuzedividend komt ;) .. Op zich maakt het mij niet veel uit ..Maar wat we zouden moeten geleerd hebben is dat iets pas zeker is eens het daadwerkelijk gecommuniceerd wordt op het dividend besluit.

Al de rest is speculatie

beursfre
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 28
Contacteer:

Bericht door beursfre »

Tdv schreef:
17 mei 2020 22:00
Ik ben wel benieuwd waaruit u kan afleiden dat er een keuzedividend komt ;) .. Op zich maakt het mij niet veel uit ..Maar wat we zouden moeten geleerd hebben is dat iets pas zeker is eens het daadwerkelijk gecommuniceerd wordt op het dividend besluit.

Al de rest is speculatie
keuzedividend
kreeg mijn papieren vrijdag via bolero
Tdv liked last!
Asit (0,23) - Biocartis (4,10) - IBA (9,15) - Inventiva (2,75) - Mdx (0,90) - PostNl (1,40)- Pharming (1,17) - Orange (18,00) - Wereldhave (11,50) - Shell (15,10) - Oxurion (2,70) - Ontex (13,16)

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 267
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve »

Tdv schreef:

Al de rest is speculatie
Shell is sws keuzedividend, al jaren. Alleen weet ik niet in welke verhouding. Ik kreeg ook al mail van bolero.
Tdv liked last!
In port; socfinasia,GIMV, ban sant, Enwave, Ageas, Western Cop, Qfg, galapagos, postNL, Retail estate, RDS, basic fit, fugro, asmi, kinepolis, kbca, Peyto, first q, western dig, roularta, tessenderlo

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 538
Contacteer:

Bericht door sjos »

Tdv schreef:

Al de rest is speculatie
Ik kan uw raadsel oplossen: als u aandelen bezit van Shell in uw effectenportefeuille zal een goede bank of broker u op voorhand verwittigen dat er een keuze komt. Wil u nieuwe aandelen dan moet u dat bevestigen, anders is de automatische standaardoptie een uitbetaling in cash op uw effectenrekening. Ik dacht dat er wel een Belgische bank was die als automatische standaardoptie de dividend in aandelen uitkeerde het gezegde volgende "St Job kent zijn volk" en onze clienten zijn te dom.
Tdv liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1732
Contacteer:

Bericht door jack. »

Shell breidt samenwerking met Chinees oliebedrijf uit
Gepubliceerd op 18 mei 2020

DEN HAAG (AFN/BLOOMBERG) - Gas- en olieconcern Shell heeft zijn strategische samenwerking met het Chinese staatsoliebedrijf CNOOC uitgebreid. De twee partijen hebben hun handtekeningen gezet onder een strategisch raamwerk voor een nieuw project.

Shell en CNOOC, voluit China National Offshore Oil Corporation, bundelen hun krachten samen in een nieuw etheenproject in Huizhou, China. De bouw daarvoor begint volgend jaar. Met de deal is 5,6 miljard dollar gemoeid.

De samenwerking tussen Shell en zijn Chinese partner loopt al sinds 2000.
Tdv liked last!

Pidb
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door Pidb »

Misschien een domme vraag, maar ivm het dividend. Er is gezegd dat het dividend verlaagd wordt, ook op de site van Shell inderdaad van 0.47 naar 0.16. Echter indien ik op investing kijk staat daar nog een bedrag van 1.6. Enig idee wat ik over het hoofd zie? Waarschijnlijk iets simpels maar 't is nog vroeg :roll:

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 757
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Pidb schreef:
18 mei 2020 08:58
Misschien een domme vraag, maar ivm het dividend. Er is gezegd dat het dividend verlaagd wordt, ook op de site van Shell inderdaad van 0.47 naar 0.16. Echter indien ik op investing kijk staat daar nog een bedrag van 1.6. Enig idee wat ik over het hoofd zie? Waarschijnlijk iets simpels maar 't is nog vroeg :roll:
Investing is niet up-to-date. Het dividend van Proximus is daar ook nog niet aangepast en dat is al langer dan Shell aangepast. Dus zeker altijd checken op de website van het bedrijf zelf en niet afgaan op Investing.
Befimmo (€45,6), Solvay (71,21), EVS (12,82), Ageas (30,78), Aperam (18,36), Porsche (38,35), Wereldhave BE (50,8), Intervest (21,32), Proximus (18,18), Boskalis (15,15), Campine (26)

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 267
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve »

sjos schreef:
18 mei 2020 07:40
Tdv schreef:

Al de rest is speculatie
Ik kan uw raadsel oplossen: als u aandelen bezit van Shell in uw effectenportefeuille zal een goede bank of broker u op voorhand verwittigen dat er een keuze komt. Wil u nieuwe aandelen dan moet u dat bevestigen, anders is de automatische standaardoptie een uitbetaling in cash op uw effectenrekening. Ik dacht dat er wel een Belgische bank was die als automatische standaardoptie de dividend in aandelen uitkeerde het gezegde volgende "St Job kent zijn volk" en onze clienten zijn te dom.
Bij Bolero kan u automatisch elk dividend in aandelen laten uitkeren, in de veronderstelling dat er een keuzedividend is he.
In port; socfinasia,GIMV, ban sant, Enwave, Ageas, Western Cop, Qfg, galapagos, postNL, Retail estate, RDS, basic fit, fugro, asmi, kinepolis, kbca, Peyto, first q, western dig, roularta, tessenderlo

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 12288
Contacteer:

Bericht door charel01 »

Beursblik: olieprijs stuk rustiger richting expiratie
De oliemarkt ziet er met het naderen van de future-expiratie een stuk rustiger uit dan een maand geleden. Dit constateerde analist Ben Jones van State Street Global Markets maandag.

"Terwijl de prijs voor een West Texas Intermediate olie vorige maand onder nul dook, ziet de oliemarkt er veel rustiger uit nu de juni-expiratie nadert", zo concludeerde analist Jones.

Vorige maand kregen handelaren in aanloop naar de expiratie tientallen dollars per vat toe als zij bereid waren olie af te nemen. Er was een enorm gebrek aan opslagcapaciteit.

Dankzij de productieverlagingen door OPEC+ sinds april en de terugval van de Amerikaanse olieproductie, maar ook dankzij een opleving van de vraag, zijn er tekenen van een "snel en sterk" herstel van de oliemarkt, ondanks dat een breder economisch herstel zwak blijft, aldus Jones.

Nu de Amerikaanse economie voorzichtig weer de deuren opent, zullen meer mensen de auto pakken, voorziet de analist.

"Ondanks het risico van een tweede besmettingsgolf en het weer invoeren van lockdownmaatregelen, lijkt de lage olieprijs voorlopig achter de rug te zijn", stelde de analist.

De juni-future voor een vat WTI olie steeg maandag 8,5 procent tot 32,02 dollar, terwijl een juni-future voor een vat Brent olie 6,5 procent duurder werd op 34,62 dollar.

Door: ABM Financial News.
Go with the flow.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 538
Contacteer:

Bericht door sjos »

Der weltgrößte Dividendenzahler Royal Dutch Shell kürzt zum ersten Mal seit dem Zweiten Weltkrieg seine Ausschüttung. Es ist kein einmaliger Notbehelf, sondern eine grundlegende Wende.

Das hat es beim Ölkonzern seit fast acht Jahrzehnten nicht gegeben: Royal Dutch Shell kürzt die Dividende. "Wir müssen unser Unternehmen widerstandsfähig machen, um künftig Werte zu schaffen, deshalb resetten wir unsere Dividendenpolitik", sagte Chef Ben van Beurden. Ende März hatte der Niederländer bereits den Stopp der Aktienrückkäufe und eine Kürzung des Investitionsprogramms für 2020 von 25 auf höchstens 20 Milliarden Dollar verkündet. Jetzt fährt der Konzern die vierteljährliche Ausschüttung gleich um zwei Drittel auf 16 US-Cent je Aktie runter.
Die britisch-niederländische Shell ist mit zuletzt 15 Milliarden Dollar Dividende bislang der weltgrößte Dividendenzahler. Zahlreiche institutionelle Investoren wie Investmentfonds oder Pensionskassen halten die Aktie wegen der seit acht Jahrzehnten zuverlässig geleisteten Ausschüttungen. Der Aktienkurs verlor nach der Maßnahme heftig. Van Beurden spürte den Druck der Investoren unmittelbar in der Fragerunde mit internationalen Analysten - das umso mehr, als Rivale BP nur wenige Tage zuvor seine Ausschüttung sogar leicht erhöht hatte.
Warum habe Shell nicht noch drei Monate gewartet, im Juni oder Juli hätte man womöglich weiter sehen können, so die Frage eines enttäuschten Experten. "Ich bin absolut nicht der Meinung, dass wir im Juli bessere Sicht und weniger Unsicherheit haben. Es wäre unverantwortlich gewesen, weiterhin Cash auszuschütten", so Vorstandschef van Beurden. Im ersten Quartal war der Gewinn des Ölriesen auf 2,8 Milliarden Dollar von 5,3 Milliarden Dollar im Vorjahr geschrumpft.
Argumentieren kann van Beurden damit, dass es solche Zeiten auf dem Ölmarkt noch nie gegeben hat. Mitte April stürzte der Preis für ein 159-Liter-Fass der US-Sorte West Texas Intermediate, bekannt unter dem Kürzel WTI, erstmals in der Geschichte unter die Nulllinie auf minus 37 Dollar. Wer ein Fass mit Lieferung Anfang Mai kaufte, bekam also Geld dazu.
Keine Preisprognose
Der Grund: Die Lagerkapazitäten sind derzeit wegen einer Angebotsschwemme und dem Corona-bedingten Nachfrageloch so gut wie erschöpft. Während die Lagerpreise nach oben schnellen, etwa Frachtraten von Supertankern, die als Zwischenlager dienen, stehen die Ölpreise unter extremem Druck.
Van Beurden gab keine Prognose ab, wie sich die Lage entwickelt, erst im zweiten Quartal will der Konzern ein Update zur Ölpreisentwicklung geben. "Wir haben im ersten Quartal einen Rückgang unserer Absatzmengen um die Hälfte erlebt. Ich weiß nicht, wie viel es im zweiten Quartal sein wird", so der Niederländer. Laut Internationaler Energieagentur (IEA) sank die Ölnachfrage im April weltweit um 29 Millionen Barrel pro Tag, ein nie da gewesener Rückgang. Für dieses Jahr liegen die Schätzungen beim Siebenfachen des Rückgangs in der Finanzkrise. "Wir wissen nicht, wann die Nachfrage zurückkommt", sagte van Beurden.
Deshalb regelt der Konzern den Geldfluss auch an die Aktionäre ab. Daneben spart Shell im operativen Geschäft, fährt etwa Reisekosten und Managergehälter herunter und verzichtet auf alle performancebezogenen Boni. Der Konzern ist also mit einem Schlag vom großzügigen Zahler zum Knauserer geworden, der Cash festhält, wo es irgend geht. Der Hintergrund: Shell drohen in der Corona-Rezession die Verschuldungskennziffern aus dem Ruder zu laufen. Ginge die Entwicklung weiter in die falsche Richtung, könnte das Kreditrating wackeln, was die finanzielle Lage des Konzerns wegen womöglich höherer künftiger Anleihezinsen verschärfen würde.
Auch für Investoren bedeutet der historische Schnitt eine Zeitenwende. Die Dividendenrendite von Shell sank trotz des Kursrückgangs von über zehn auf rund vier Prozent.

bron: https://www.finanzen.net/nachricht/akti ... rd-8839357

Vandaag 19.05.2020 algemene vergadering
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie