Gratis/goedkoop beleggen in aandelen of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Gratis/goedkoop beleggen in
aandelen
 of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Shell

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 481
Contacteer:

Re: Shell

Bericht door sjos » 24 mar 2020 12:22

maartenverhoeve schreef:
24 mar 2020 07:01
wimvd schreef:
24 mar 2020 06:06
Olie weer mooi in de plus, volgende halte 27$. Ik verkocht (tijdelijk) al mijn Shell-aandelen afgelopen vrijdag in de hoop lager terug in te kopen, het moge dus duidelijk zijn dat de bodem van Shell gepasseerd is. Een half jaarloon kwijt en weinig kans dat ik dit nog ophaal. Een déjà-vu scenario van 2008, toen stapte ik ook te vroeg in. Ongelooflijk dat ik me 12 jaar later weer heb laten vangen & dat terwijl ik er nochtans op beducht was. Al het slechte nieuws is reeds ingecalculeerd in de koers. Zelfs mochten ze een dividendschrapping aankondigen, gaat de koers groen eindigen, want dat zou een slimme beslissing zijn om nu zoveel mogelijk cash aan te houden als bedrijf.
Hopelijk weer naar 12,5 euro of hoger vandaag. Ik heb aan 16 en 12 euro getankt.
Bijgekocht RDS-B aan 11,90 GBP op 13 maart. Wat te vroeg, maar kom.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 668
Contacteer:

Bericht door wimvd » 24 mar 2020 15:47

sjos schreef:
24 mar 2020 12:22
maartenverhoeve schreef:
wimvd schreef:
Olie weer mooi in de plus, volgende halte 27$. Ik verkocht (tijdelijk) al mijn Shell-aandelen afgelopen vrijdag in de hoop lager terug in te kopen, het moge dus duidelijk zijn dat de bodem van Shell gepasseerd is. Een half jaarloon kwijt en weinig kans dat ik dit nog ophaal. Een déjà-vu scenario van 2008, toen stapte ik ook te vroeg in. Ongelooflijk dat ik me 12 jaar later weer heb laten vangen & dat terwijl ik er nochtans op beducht was. Al het slechte nieuws is reeds ingecalculeerd in de koers. Zelfs mochten ze een dividendschrapping aankondigen, gaat de koers groen eindigen, want dat zou een slimme beslissing zijn om nu zoveel mogelijk cash aan te houden als bedrijf.
Hopelijk weer naar 12,5 euro of hoger vandaag. Ik heb aan 16 en 12 euro getankt.
Ik ben gesjost. Alles verkocht aan 12 EUR (buiten enkele B-aandeeltjes), nu al boven de 14 EUR. Gezien de olieprijs nog altijd niet zo fameus is, het beste bewijs dat de koers van Shell teveel naar het zuiden was doorgeslagen. Aan de huidige olieprijs zou Shell rond de 15 EUR mogen/moeten noteren. Daarna zal het effe wachten zijn tot er een deal is met SA en Rusland.
In port: Shell (€19,36), Befimmo (€50,14), NBB (€2230), Solvay (76,75), EVS (12,82), Ageas (26,72)

Lucien
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 583
Contacteer:

Bericht door Lucien » 24 mar 2020 16:31

Ik heb U nooit echt kunnen volgen.U had niet mogen verkopen,gewoon wat geduld hebben.Ge gaat het nooit leren :shock:
filmo liked last!

Jensen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26
Contacteer:

Bericht door Jensen » 24 mar 2020 16:58

Buy high, sell low :lol: Vorige week nog 1 keer bijgekocht, zal waarschijnlijk daarbij blijven..

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 668
Contacteer:

Bericht door wimvd » 24 mar 2020 17:00

Lucien schreef:
24 mar 2020 16:31
Ik heb U nooit echt kunnen volgen.U had niet mogen verkopen,gewoon wat geduld hebben.Ge gaat het nooit leren :shock:
Tja, niemand had die koersval van - 30% op 1 dag die beruchte maandag kunnen zien aankomen natuurlijk. Had jij nu eigenlijk aangekocht aan 12 EUR?

p.s: Als er nog een afkoeling komt van de huidige koers ga ik wel terug met de helft van mijn oorspronkelijke positie terug instappen. En dan meteen in de B-aandelen zodat ik van die dubbel roerende voorheffing definitief verlost ben. Van mijn ongelukkige uitstap ga ik nu ook wel gebruik maken de rest te diversifiëren in andere sectoren.
In port: Shell (€19,36), Befimmo (€50,14), NBB (€2230), Solvay (76,75), EVS (12,82), Ageas (26,72)

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 854
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 » 24 mar 2020 18:25

Waarom in godsnaam zo laag verkopen?!?

Hou het dan op z’n minst bij voor het mooie dividend. :?

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 980
Contacteer:

Bericht door sharky » 24 mar 2020 18:55

Wimpie85 schreef:
24 mar 2020 18:25
Waarom in godsnaam zo laag verkopen?!?

Hou het dan op z’n minst bij voor het mooie dividend. :?
Inderdaad men gaat overstag altijd op slechtste moment.Ik heb nog niks verkocht en hou het gewoon bij.Ik heb wel een vrij grote cash nog altijd maar ik doe er niks meer mee .Ik steek niks meer extra in de beurzen momenteel .Gok beetje op mijn aankopen sinds de crisis begon daar wat recuperatie mee te zien tegen het jaareind .Sommige bedrijven zullen er meer hinder van hebben dan andere bvb de warenhuizen.Die blijven goed stand houden en zelfs Colruyt staat als enige in het groen nog bij mij .Geven ook goed dividend en als men die rush heeft gezien laatste tijden moeten die toch zeker geen slecht kwartaal hebben .
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Ageas,Bpost ,Royal Dutch Shell ,Colruyt,Argenx,Galapagos en nog zeer groot deel in cash momenteel

laniko
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door laniko » 24 mar 2020 22:23

Olie weer omhoog. . . :D
Hopelijk volgt Royal Dutch morgen opnieuw. . .

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 481
Contacteer:

Bericht door sjos » 25 mar 2020 07:23

wimvd schreef:
24 mar 2020 15:47
sjos schreef:
24 mar 2020 12:22
maartenverhoeve schreef:
wimvd schreef:
Ik ben gesjost. Alles verkocht aan 12 EUR (buiten enkele B-aandeeltjes), nu al boven de 14 EUR. Gezien de olieprijs nog altijd niet zo fameus is, het beste bewijs dat de koers van Shell teveel naar het zuiden was doorgeslagen. Aan de huidige olieprijs zou Shell rond de 15 EUR mogen/moeten noteren. Daarna zal het effe wachten zijn tot er een deal is met SA en Rusland.
Wie weet, zakt de koers weer onder de 12 € waardoor je ze weer kan aankopen onder je verkoopkoers.
Want de recente koersval werd niet enkel bepaald door het vertragen van de wereldeconomie, maar door het "chicken" spel tussen SA en Rusland. En hoe dat uitdraaıt ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 62
Contacteer:

Bericht door contextbinder » 25 mar 2020 13:06

Eerste gewenste gevolgen zichtbaar:

(ABM FN-Dow Jones) Occidental Petroleum verlaagt de salarissen voor zijn Amerikaanse medewerkers tot 30 procent, om de kosten te drukken. Dat blijkt uit een interne memo die werd ingezien door The Wall Street Journal.

Het olieconcern uit Houston kampt met kelderende olieprijzen, een hoge schuld door een ongelukkig getimede overname en een dalende vraag naar olie, nu de economische activiteit sterk is afgenomen door de pandemie van het coronavirus.

Het salaris van CEO Vicki Hollub wordt verlaagd met 81 procent en de topbestuurders kunnen gezamenlijk gemiddeld 68 procent minder loon tegemoet zien.

Bonussen en andere arbeidsvoorwaarden, zoals lidmaatschappen van fitnessclubs en reiskostenvergoedingen worden per eind april stopgezet.

Volgens Occidental zijn de drastische ingrepen nodig om de sterke daling van de olieprijs op te vangen. De belangrijkste oliefuture in de VS is sinds begin dit jaar met 61 procent gedaald en sloot dinsdag op 24,01 dollar per vat.

Occidental nam vorig jaar Anadarko Petroleum over voor 38 miljard dollar en heeft daardoor nu een hoge schuld. Het aandeel is inmiddels gedaald tot 10,72 dollar, nadat het begin dit jaar nog meer dan 40 dollar waard was.

Eerder deze maand werd het dividend al met 86 procent verlaagd en het investeringsbudget voor dit jaar met ongeveer een derde.

Ook veel andere producenten van schalie-olie en schaliegas hebben maatregelen genomen. Chevron en Royal Dutch Shell hebben hun investeringen teruggedrongen en aandeleninkopen geschrapt, maar loonsverlagingen voerden zij nog niet door.
AB Inbev, Ageas, AMG, Balta, Bekaert, BPost, D'Ieteren, EVS, Facebook,Jensen Group, Norcros PLC, Recticel, Roularta, SES, Shell,Ter Beke,Tubize, Volkswagen, VGP, VASTB

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie