Geen advertenties op Beursig.com?  lees hier verder

Shell

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 125
Contacteer:

Re: Shell

Bericht door SEC » 23 mar 2020 16:51

charel01 schreef:
23 mar 2020 16:40
Video: olieprijs kan komende kwartalen flink herstellen
De olieprijs is ongekend snel gedaald, zelfs tot onder de 25 dollar voor een vat Brent en minder dan 20 dollar voor WTI, maar een gedeeltelijk herstel in het komende kwartaal valt te verwachten. Dit zegt senior energie-econoom Hans van Cleef van ABN AMRO.

Een oorzaak van de prijsdaling is enerzijds het falen van de OPEC. Het kartel kwam niet tot een nieuw akkoord met Rusland.

"En als gevolg daarvan kan in principe iedere olieproducent produceren wat zij wil vanaf 1 april", aldus Van Cleef.

Daarnaast is het coronavirus ook een factor waardoor de olieprijs daalt. Een daling van de vraag naar olie met 10 procent is "zomaar mogelijk". Dat is 10 miljoen vaten olie per dag.

De druk op de vraag en stijgende voorraden maken dat Van Cleef zijn ramingen voor de olieprijs verlaagde. Aan het einde van 2020 rekent ABN AMRO op een olieprijs van zo'n 45 dollar per vat. Dat is echter wel veel meer dan de huidige prijs.

https://www.youtube.com/watch?v=Mpz8JJZF1a4

Door: ABM Financial News.
stuur eens een mailtje naar Van Cleef met de vraag hoeveel vaten olie hij dan vandaag aangeschaft heeft met levering eind 2020?
Zo'n slim iemand zou 100% rendement op 9maand toch niet laten liggen?

Talk is cheap.
panly.blogspot.com

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 701
Contacteer:

Bericht door wimvd » 24 mar 2020 06:06

Olie weer mooi in de plus, volgende halte 27$. Ik verkocht (tijdelijk) al mijn Shell-aandelen afgelopen vrijdag in de hoop lager terug in te kopen, het moge dus duidelijk zijn dat de bodem van Shell gepasseerd is. Een half jaarloon kwijt en weinig kans dat ik dit nog ophaal. Een déjà-vu scenario van 2008, toen stapte ik ook te vroeg in. Ongelooflijk dat ik me 12 jaar later weer heb laten vangen & dat terwijl ik er nochtans op beducht was. Al het slechte nieuws is reeds ingecalculeerd in de koers. Zelfs mochten ze een dividendschrapping aankondigen, gaat de koers groen eindigen, want dat zou een slimme beslissing zijn om nu zoveel mogelijk cash aan te houden als bedrijf.
Shell (€19,36), Befimmo (€50,14), NBB (€2230), Solvay (76,75), EVS (12,82), Ageas (26,72), Aperam (18,24), Econocom (1,46), Porsche (38,35), PostNL (1,1), Van de Velde (20,65)

JelleD
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door JelleD » 24 mar 2020 07:01

wimvd schreef:
24 mar 2020 06:06
Olie weer mooi in de plus, volgende halte 27$. Ik verkocht (tijdelijk) al mijn Shell-aandelen afgelopen vrijdag in de hoop lager terug in te kopen, het moge dus duidelijk zijn dat de bodem van Shell gepasseerd is. Een half jaarloon kwijt en weinig kans dat ik dit nog ophaal. Een déjà-vu scenario van 2008, toen stapte ik ook te vroeg in. Ongelooflijk dat ik me 12 jaar later weer heb laten vangen & dat terwijl ik er nochtans op beducht was. Al het slechte nieuws is reeds ingecalculeerd in de koers. Zelfs mochten ze een dividendschrapping aankondigen, gaat de koers groen eindigen, want dat zou een slimme beslissing zijn om nu zoveel mogelijk cash aan te houden als bedrijf.
Hoeveel % van je port. was Shell? ( geen kritiek, enkel nieuwsgierig)

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 249
Contacteer:

Bericht door maartenverhoeve » 24 mar 2020 07:01

wimvd schreef:
24 mar 2020 06:06
Hopelijk weer naar 12,5 euro of hoger vandaag. Ik heb aan 16 en 12 euro getankt.
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 11595
Contacteer:

Bericht door charel01 » 24 mar 2020 07:31

Berenberg halveert koersdoel Shell
Berenberg heeft het koersdoel voor Shell stevig verlaagd van 31,50 euro naar 16,30 euro, maar handhaafde het koopadvies. Dit bleek dinsdag uit een sectorrapport van de zakenbank waarin de ramingen voor de olieprijs flink neerwaarts werden bijgesteld.

De analisten wezen op de daling van de grondstofprijzen, nu economieën tot stilstand komen door de uitbraak van het coronavirus.

De sector worstelde volgens Berenberg echter ook al voor de crisis met overcapaciteit, wat op de gasprijzen, raffinagemarges en pretrochemische marges drukte. Nu de olieprijzen onder de 30 dollar per vat liggen, staat de sector voor een ongelooflijke uitdaging.

Berenberg past zijn ramingen voor de olieprijs aan naar 30 dollar per vat Brent voor het tweede en derde kwartaal en een gemiddelde prijs van 40 dollar per vat voor heel 2020. Voor 2021 voorzien de analisten een herstel naar 52,50 dollar per vat.

Het snoeien in investeringen, het stopzetten van aandeleninkoopprogramma’s, desinvesteringen en vrijgave van werkkapitaal zijn volgens Berenberg opties voor oliebedrijven om het dividend te kunnen blijven uitkeren en de balansen te beschermen.

Berenberg meent dat de dividenduitkeringen van Shell en BP meer risico lopen dan die van Equinor en Total.

dochter123 liked last!
Go with the flow.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 11595
Contacteer:

Bericht door charel01 » 24 mar 2020 08:26

Op 23 maart 2020 hebben de analisten van ING hun beleggingsadvies voor Royal Dutch Shell (RDSA; ISIN: GB00B03MLX29) herhaald. Het advies van ING voor Royal Dutch Shell blijft "houden".

De analisten behouden hun koersdoel van 30,00 EUR.
dochter123 liked last!
Go with the flow.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4008
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 24 mar 2020 10:30

Shell inmiddels €14,25 (+16,4%) en al circa 40% hoger dan de recente low.
sjos liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

LaCucaracha
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32
Contacteer:

Bericht door LaCucaracha » 24 mar 2020 10:34

Ik sta breakeven zie:)

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 92
Contacteer:

Bericht door Kevander » 24 mar 2020 10:49

charel01 schreef:
24 mar 2020 07:31
Berenberg halveert koersdoel Shell
Berenberg heeft het koersdoel voor Shell stevig verlaagd van 31,50 euro naar 16,30 euro, maar handhaafde het koopadvies. Dit bleek dinsdag uit een sectorrapport van de zakenbank waarin de ramingen voor de olieprijs flink neerwaarts werden bijgesteld.

De analisten wezen op de daling van de grondstofprijzen, nu economieën tot stilstand komen door de uitbraak van het coronavirus.

De sector worstelde volgens Berenberg echter ook al voor de crisis met overcapaciteit, wat op de gasprijzen, raffinagemarges en pretrochemische marges drukte. Nu de olieprijzen onder de 30 dollar per vat liggen, staat de sector voor een ongelooflijke uitdaging.

Berenberg past zijn ramingen voor de olieprijs aan naar 30 dollar per vat Brent voor het tweede en derde kwartaal en een gemiddelde prijs van 40 dollar per vat voor heel 2020. Voor 2021 voorzien de analisten een herstel naar 52,50 dollar per vat.

Het snoeien in investeringen, het stopzetten van aandeleninkoopprogramma’s, desinvesteringen en vrijgave van werkkapitaal zijn volgens Berenberg opties voor oliebedrijven om het dividend te kunnen blijven uitkeren en de balansen te beschermen.

Berenberg meent dat de dividenduitkeringen van Shell en BP meer risico lopen dan die van Equinor en Total.

Persoonlijk vind ik dit onzin. De wereld is niet veranderd na corona.
Over een jaar rijdt iedereen weer met een benzine of dieselwagen rond. OK, toegegeven er zullen iets meer elektrische wagens zijn maar die zijn verwaarloosbaar in de resultaten van Shell.

€16,30/aandeel is veel te laag!
Gelukkig weten we dat analisten de feiten achternalopen, vandaar ook de naam!
sjos liked last!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), PostNL (€3,22)

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 128
Contacteer:

Bericht door KraFtaVerK » 24 mar 2020 11:08

Klein deel verkocht rond 14,3; ga zeker terugkopen als het wat zakt.
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie