Shell

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5774
Contacteer:

Re: Shell

Bericht door Founder »

Jensen liked last!
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

Ivel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 187

Bericht door Ivel »

Jefferies & Co. herhaalt het koopadvies voor ROYAL DUTCH SHELL A EO-07

woensdag 6 oktober 2021 - 09:16u  - 

Jefferies & Co. verhoogt het koersdoel van ROYAL DUTCH SHELL A EO-07 naar 2.000,00GBX van 1.950,00GBX. Het koopadvies van dinsdag 21 september 2021 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 18,22%.
dochter123 liked last!
Acacia pharma / Advicenne / Barrick / Celyad / Euronav / Mithra / Nel asa / Shell

Erik1040
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 470

Bericht door Erik1040 »

Shell waarschuwt voor aanzienlijke cashimpact door stijgende gas- en stroomprijzen
07/10/2021 | 09:09

Royal Dutch Shell zei donderdag dat de wereldwijd sterk stijgende aardgas- en elektriciteitsprijzen de inkomsten in het derde kwartaal "aanzienlijk" zullen beïnvloeden.
In een update voorafgaand aan haar kwartaalcijfers deze maand, zei Shell ook dat de schade veroorzaakt door de orkaan Ida in augustus zal leiden tot een daling van de winst met $400 miljoen in het kwartaal.

© MarketScreener met Reuters 2021
dochter123 liked last!

ritchie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 155

Bericht door ritchie »

Beursblik: consensus Shell iets aan lage kant
ING let op gasprijzen.

(ABM FN-Dow Jones) De analistenconsensus voor Royal Dutch Shell voor het derde kwartaal is mogelijk iets aan de lage kant. Dit stelden analisten van ING donderdag.

Voorbeurs kwam Shell met een update in aanloop naar de werkelijke kwartaalcijfers op 28 oktober.

De impact van orkaan Ida in de Golf van Mexico schat Shell in op circa 400 miljoen dollar.

"Wij denken dat de onderneming profiteerde van hogere prijzen die de ditmaal lager dan verwachte volumes compenseerden", schreef Shell. En naast hogere prijzen voor olie en gas, waren de marges bij de raffinage hoger dan in het tweede kwartaal en de marge bij marketing stabiel, merkte de bank op.

"We denken dat de consensus van 5,6 miljard dollar correct of wellicht iets te laag is", voegden de analisten toe.

De meeste aandacht zal echter uitgaan naar de volatiele gasprijzen, denkt ING. Shell heeft in vergelijking tot sectorgenoten een relatief grote blootstelling aan gas, maar heeft ook veel prijzen vastgelegd in contracten, benadrukte ING.

De bank heeft een Houden advies op Shell met een koersdoel van 16,50 euro. Het aandeel won donderdag 0,2 procent op 19,62 euro.
-------------------------------------------------------------------------------

ING analisten geven houden advies met een koersdoel dat 15% lager ligt dan huidige koers :roll: ...lijkt me toch zeer behoudend met oplopende prijzen,aantrekkende economie,energie schaarste,winter,...

28 Oktober weten we meer...
dochter123 liked last!
Euronav ,Aegon ,FuelCell ,Royal Dutch Shell ,Invesco Mortgage Capital ,Ballard Power Systems ,Nio ,Wereldhave ,Ageas ,NEL ASA ,INRG (ETF duurzame energy) ,ING ,NewHydrogen ,SunHydrogen ,Telenet ,SBM Offshore ,BPost ,

Pitagoras
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 6

Bericht door Pitagoras »

Ben benieuwd of de stijging zich zal doorzetten.

Tdv
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 258

Bericht door Tdv »

De afgelopen weken zijn voor degene die in Shell zitten een ''zegen'' geweest. Bijna dagelijks een groene slotkoers voor de kiezen en van een koers die telkens afkaatst op 17,xx zijn we in 1 ruk naar +20 € gegaan. Net als menig belegger is het ook voor mij moeilijk om niet te euforisch te worden ;) . Ik heb daarom eens de tijd genomen om een grafiek te bekijken en ik kon constateren dat we eigenlijk op een belangrijk punt gekomen zijn op een eigenlijk niet onbelangrijk moment.

Zoals je hieronder ziet (zwarte lijn)zijn we met de koers op een prijsniveau gekomen waarop historisch gezien de koers al meerdere keren een weerstand of een steun gevonden heeft. Niet onbelangrijk bij dit alles is ook de timing, we zitten op een 3 tal weken van de kwartaal 3 cijfers. Daarom denk ik dan ook dat we hier opnieuw een weerstand zullen vinden op huidig koersniveau (ik hoop dat ik verkeerd ben). Wat mss nog belangrijker is dan het al dan niet doorbreken van huidig niveau is om te zie waar de koers in de komende 3 weken naartoe gaat.

Het zou mooi zijn mocht de koers de weerstand/steun niet kunnen nemen we toch tot aan de cijfers rond dit niveau kunnen blijven. mochten we dan mooie cijfers krijgen dan zouden we toch bestendig door die weerstand kunnen gaan. Mocht de koers iets teveel gas terugnemen komende weken dan is de kans bestaande dat er niet door de weerstand gebroken word.

Nu ja we zullen de cijfers moeten afwachten, die zullen waarschijnlijk wel goed zijn door de oplopende grondstofprijzen, maar ik vrees dat de schade van orkaan Ida toch wel zal gevoeld worden in de cijfers. Vandaar verwacht ik toch eerder soldide dan uitzonderlijke cijfers. Waar ik ook naar uitkijk is naar de communicatie omtrent de 7miljard die ze te besteden hebben :P .

Uiteraard hoop ik dat ik iets terughoudend ben en dat we topcijfers krijgen en geen negatieve verassing.
shell 20.PNG
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
dochter123 liked last!

Ivel
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Ivel »

Het is inderdaad niet zo evident om voorspellingen te doen vanop dit punt.
Ida heeft een impact van 400 miljoen, wat dan wel zal gecompenseerd worden door de oplopende grondstofprijzen (zeker de gasprijs).
Fundamenteel gezien is het aandeel nog steeds ondergewaardeerd hoewel de cijfers in het voordeel spreken. Vergeleken met sectorgenoten kunnen we stellen dat er nog een inhaalslag kan gemaakt worden, maar we blijven nog steeds met het negatieve sentiment hangen omtrend de green deal en de bijhorende politiek/activistische druk.
Het bedrijf is wat mij betreft solide en doet voldoende inspanningen aangaande investeringen in de hernieuwbare energiesector, op termijn zal dat ook resulteren in aandeelhouderswaarde , alsook het sentiment.
Een houdertje! :up:
wolfe liked last!
Acacia pharma / Advicenne / Barrick / Celyad / Euronav / Mithra / Nel asa / Shell

Winnitou
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 174

Bericht door Winnitou »

Hyundai kondigt overėėnkomst aan met Shell voor ontwikkeling van waterstofinfrastructuur!
Zie : FuelCellsWorks
wolfe liked last!

Ivel
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Ivel »

JPMorgan Cazenove herhaalt het koopadvies voor ROYAL DUTCH SHELL A EO-07

maandag 11 oktober 2021 - 09:22u  - 

JPMorgan Cazenove verhoogt het koersdoel van ROYAL DUTCH SHELL A EO-07 naar 2.300,00GBX van 2.150,00GBX. Het koopadvies van donderdag 23 september 2021 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 12,96%.
wolfe liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 876

Bericht door sjos »

Beleggers in het aandeel Shell zitten er juist warmpjes bij gestuwd door de aanhoudende opmars bij de olieprijzen. De koers van de oliereus tikte donderdag het hoogste niveau in een jaar aan.
...De AEX zet donderdag bij de start onder aanvoering van techfondsen de opgaande lijn stevig voort met een plus van 1%. Chipfonds ASML koerst 2,3% hoger. Oliereus Shell draagt ook een steentje bij met een winst van 1,2% .

bron: https://www.telegraaf.nl/financieel/875 ... onder-druk
charel01 liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Plaats reactie