Shell

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 16044

Re: Shell

Bericht door charel01 »

Op 30 september 2021 hebben de analisten van Independent Research hun beleggingsadvies voor Royal Dutch Shell (RDSA; ISIN: GB00B03MLX29) herhaald. Het advies van Independent Research voor Royal Dutch Shell blijft "houden".

Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 17,30 EUR naar 19,30 EUR.
wolfe liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 876

Bericht door sjos »

charel01 schreef:
01 okt 2021 09:16
Op 30 september 2021 hebben de analisten van Independent Research hun beleggingsadvies voor Royal Dutch Shell (RDSA; ISIN: GB00B03MLX29) herhaald. Het advies van Independent Research voor Royal Dutch Shell blijft "houden".

Aan die koers zitten we al. En als we de evolutie zien de afgelopen week of vanaf 20 september kan het nog hoger.
charel01 liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Ivel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 187

Bericht door Ivel »

sjos schreef:
01 okt 2021 18:29
charel01 schreef:
01 okt 2021 09:16

Aan die koers zitten we al. En als we de evolutie zien de afgelopen week of vanaf 20 september kan het nog hoger.
Benieuwd wat de OPEC zal beslissen komende week, aangezien de olieprijs hoog oploopt ontstaat er toch wel meer druk om de productie op te drijven.
Hoewel de meeste analisten inschatten dat ze niet al teveel zullen afwijken van hun vooropgestelde graduele verhoging.
Acacia pharma / Advicenne / Barrick / Celyad / Euronav / Mithra / Nel asa / Shell

Ivel
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Ivel »

Barclays Capital herhaalt het koopadvies voor ROYAL DUTCH SHELL A EO-07

maandag 4 oktober 2021 - 09:22u  - 

Barclays Capital verhoogt het koersdoel van ROYAL DUTCH SHELL A EO-07 naar 2.250,00GBX van 1.950,00GBX. Het koopadvies van woensdag 22 september 2021 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 10,75%.
wolfe liked last!
Acacia pharma / Advicenne / Barrick / Celyad / Euronav / Mithra / Nel asa / Shell

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 876

Bericht door sjos »

Bijna, bijna, maar juist niet.
(de 20€).
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5774
Contacteer:

Bericht door Founder »

Wanneer komt Sigaar met een update? Ik herinner mij nog rond de 11/12 euro een voorspelling dat het nog veel lager kon ;)

Ontopic: enig idee of al duidelijk is hoe en wanneer het super dividend komt of heb ik er overheen gelezen? Plus: recent las ik op de chat dat iemand voor stock dividend wilde kiezen maar dat is toch afgeschaft bij Shell? :oops:
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

KristofD
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8

Bericht door KristofD »

Founder schreef:
04 okt 2021 18:33
Ontopic: enig idee of al duidelijk is hoe en wanneer het super dividend komt of heb ik er overheen gelezen? Plus: recent las ik op de chat dat iemand voor stock dividend wilde kiezen maar dat is toch afgeschaft bij Shell? :oops:
Met RDS-A kan ik ook nog steeds kiezen tss aandelen of cash. Mijn keuze is ook aandelen.
Founder liked last!

Tdv
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 258

Bericht door Tdv »

Voor zover ik weet bied Shell sedert begin 2018 geen keuze voor een stockdividend meer aan. Wat mss wel een optie is, is dat de bank/broker uit eigen beweging deze mogelijkheid aanbied :think: .

Over een "superdividend" is alvast nog niet gecommuniceerd geweest. Verwacht ook niet dat er voor 7 miljard gaat uitgekeerd worden aan superdividend..denk dat het eerder een mix zal zijn. Van uitkering en inkoop aandelen.
KristofD liked last!

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5774
Contacteer:

Bericht door Founder »

Beiden bedankt, ik verwacht wel een eenmalig hoger dividend maar ook extra inkoop van aandelen. Hier zijn het ook de A aandelen met ISIN GB00B03MLX29 maar geen keuze voor stock dividend. Echter zie ik nu wel dat ik vanaf 25 euro dividend kan kiezen of het cash of herbeleggen is. Ik zal bij de broker vragen of er kosten mee gemoeid zijn maar dan zou herbeleggen de voorkeur hebben. Dat zou dan per kwartaal met het huidige dividend ca. 5 of 6 aandelen zijn plus wat cash.
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

Ivel
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Ivel »

Founder schreef:
04 okt 2021 19:16
Beiden bedankt, ik verwacht wel een eenmalig hoger dividend maar ook extra inkoop van aandelen. Hier zijn het ook de A aandelen met ISIN GB00B03MLX29 maar geen keuze voor stock dividend. Echter zie ik nu wel dat ik vanaf 25 euro dividend kan kiezen of het cash of herbeleggen is. Ik zal bij de broker vragen of er kosten mee gemoeid zijn maar dan zou herbeleggen de voorkeur hebben. Dat zou dan per kwartaal met het huidige dividend ca. 5 of 6 aandelen zijn plus wat cash.
Shell keert idd geen stockdividend meer uit. Bij sommige brokers krijg je wel de keuze om met de cash van het dividend opnieuw aandelen te kopen zonder dat je daarvoor transactiekosten moet betalen.
Bij Bolero betaal je voor die keuze wel 5 euro inboekingskosten.
charel01 liked last!

Plaats reactie