Shell

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9761

Re: Shell

Berichtdoor charel01 » 17 Jun 2019 08:47

Shell zoekt naar koper raffinaderij Canada
Royal Dutch Shell blijft zoeken naar een koper voor zijn Sarnia-raffinaderij, chemische fabriek en terminals in het Canadese Ontario. Dit meldde persbureau Bloomberg zondag na bevestiging van een woordvoerder van de Brits-Nederlandse energiereus.

Gesprekken over de verkoop van de faciliteiten hebben nog niet geresulteerd in overeenkomsten met welke partij dan ook, zei de woordvoerder, eraan toevoegend dat als er geen acceptabele kopers zijn, Shell de activa gewoon blijft beheren. "Er zijn geen plannen voor sluiting", meldde de woordvoerder aan het persbureau.
Door: ABM Financial News.
Go with the flow.

powered by Surfing Waves

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 900

Berichtdoor Banner » 01 Aug 2019 10:54

Helft winst Shell in rook op

DEN HAAG (AFN) - Shell heeft in het afgelopen kwartaal de helft van zijn nettowinst in rook op zien gaan. De Nederlands-Britse olie- en gasgigant kampte naar eigen zeggen met moeilijke marktomstandigheden op het gebied van chemie en raffinage en lagere gasprijzen.
De winst zakte in het tweede kwartaal naar een kleine 3 miljard dollar, van ruim 6 miljard dollar een jaar eerder in dezelfde periode. De omzet zakte van 90,5 miljard dollar naar 83,7 miljard dollar.
blotte marc liked last!
I don't give a schit.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9761

Berichtdoor charel01 » 01 Aug 2019 15:20

In tegenstelling tot eerdere kwartalen sloeg Royal Dutch Shell de bal in het tweede kwartaal goed mis, met een resultaat dat fors onder de verwachtingen uitkomt. Shell rapporteert over het tweede kwartaal een winst per aandeel van 0,43 USD tegenover een analistenverwachting van 0,60 USD. Dat is ook 23% minder dan het tweede kwartaal vorig jaar. In het eerste kwartaal van 2019 klopte Shell de meest positieve analisteninschatting en nu duikt het onder de laagste verwachting. Volgens analist David Duchi is volatiliteit troef in de resultaten van Shell.

Resultaten

De grote schuldige voor het mindere resultaat over het tweede kwartaal zijn de gasactiviteiten die zwaar te lijden hadden onder de zeer lage aardgasprijzen wereldwijd. Van alle oliereuzen heeft Shell de grootste LNG-business. De verhandelde volumes lagen wel 5% hoger door opstart van nieuwe LNG projecten. Zowat 70% van de LNG-volumes worden niet aan spotprijs verhandeld, maar hebben een link met de olieprijs met een vertraging van enkele maanden. De zwakte in LNG reflecteert dus de olieprijsdip van eind 2018. De Aziatische LNG-prijs lag in het tweede kwartaal zowat 40% lager dan een jaar eerder. Ook de petrochemie- en raffinage-activiteiten presteerden minder sterk dan verwacht, door minder gunstige macro-economische condities.

Ondanks de winstdaling was er wel sprake van een hogere cashflow ten opzichte van vorig kwartaal en een jaar eerder. De totale olie- en gasproductie lag 4% hoger dan vorig jaar.

Vooruitzichten

Shell gaat verder met zijn kolossaal aandeleninkoopprogramma en wil in het lopende kwartaal nog eens voor 2,75 miljard USD inkopen, wat de teller op 12 miljard zal brengen. Shell heeft ook de intentie om in de periode 2021-2025 125 miljard USD, onder de vorm van dividenden en aandeleninkopen terug te laten vloeien naar de aandeelhouders. Dat komt bovenop het huidige aandeleninkoopprogramma van 25 miljard USD dat loopt tot 2020.

De resultaten van Shell staan in schril contrast met die van kleinere broer BP (advies KBC Asset Management: ‘Kopen’, koersdoel 620 GBp) waar de verwachtingen eerder deze week wel ruimschoots werden overtroffen. Dat was vooral dankzij hogere productievolumes van nieuw opgestarte projecten. Oliereus Total (advies KBC Asset Management: ‘Kopen’, koersdoel 56 EUR) bleef weer zijn robuuste zelve en kwam niet met verrassingen.

Visie van KBC Asset Management

Door zijn grote blootstelling aan LNG en belangrijke tradingactiviteiten zijn de kwartaalresultaten van Shell volgens analist David Duchi notoir volatiel en moeilijk in te schatten. Terwijl de olieprijs met alle aandacht gaat lopen, mag niet worden vergeten dat de aardgasprijs al maanden onder druk staat. Het overaanbod aan Amerikaans schaliegas manifesteert zich via LNG nu ook elders in de wereld. En de oliereuzen zijn eigenlijk ook gasreuzen want gas maakt vaak de helft uit van de productievolumes.

KBC Asset Management behoudt wel het ‘Kopen’-advies en koersdoel van 32 EUR
wolfe liked last!
Go with the flow.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 427

Berichtdoor sjos » 02 Aug 2019 11:06

Zolang Shell zijn dividend behoud, blijf ik zitten.
quince liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

quince
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 85

Berichtdoor quince » 04 Aug 2019 20:22

sjos schreef:Zolang Shell zijn dividend behoud, blijf ik zitten.

15 augustus weer ex-dividend :up:

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 40

Berichtdoor seanimfje » 04 Aug 2019 21:31

Aan deze koers koop ik er bij. Ook Total is zeer koopwaardig.... Doet een belegger niets mis mee...enkel aantal verhogen, en meer dividend ontvangen.

Fijne avond.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 659

Berichtdoor wimvd » 05 Aug 2019 07:14

seanimfje schreef:Aan deze koers koop ik er bij. Ook Total is zeer koopwaardig.... Doet een belegger niets mis mee...enkel aantal verhogen, en meer dividend ontvangen.

Fijne avond.

Ik wacht nog wat met bijkopen, volgens mij kan het nog wel wat lager op termijn. Die gas-overname van een tijd geleden bekomt hen dus nu niet zo goed. Maar niettemin een aandeel met geen omkijken naar en elk kwartaal dividend.
In port: Shell (€21,69), Befimmo (€49,43), Euronav (€3,87), Umicore (€25,63), NBB (€2230)

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 659

Berichtdoor wimvd » 06 Aug 2019 11:27

Met de kans alweer naast een tijdelijke correctie te grijpen, vandaag dan toch mijn huidige positie die ik nog had aan 18 EUR verdubbeld. Idealiter aankoop rond 24 EUR, maar had geen geduld meer. En kan nog altijd bijkopen. Market timing is toch een moeilijke.

- RSI staat vrij laag, dus vanuit TA een goed aankoopteken
- Shell heeft in het verleden ook al schommelingen gehad in winst, maar de cash flow blijft altijd hoog genoeg om dividend uit te keren. Het dividend dat per kwartaal betaald wordt, maakt het hier de moeite.
- De natural gas prijs is gedaald richting 10-jaars dieptepunt (momenteel 2093, all-time low rond 1500, all-time high rond 5000). Dit zal vroeg of laat toch terug omhoog gaan.
- Ook sectorgenoot Total is in verhouding evenveel gedaald, dus niet Shell-specifieke koersbeweging.
- Eigen aandeleninkoop gaat verder

Benieuwd hoe dit evolueert. Kan verder neerwaarts gaan:

- Trump handelsoorlog
- olieprijs heeft nog veel dalingscapaciteit
- gasprijs kan nog wat dalen, maar hier is het neerwaarts potentieel beperkt

Ik koop nog bij als we onder de 22 EUR gaan. Ik zou zelf al mijn cash durven omzetten in Shell als we terug rond 16 EUR gaan noteren.
BSU liked last!
In port: Shell (€21,69), Befimmo (€49,43), Euronav (€3,87), Umicore (€25,63), NBB (€2230)

lowprofile
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor lowprofile » 14 Aug 2019 13:33

Voila

Juist pakketje ingekocht aan 25.50, aan een dividendrendement van 6.50%.
Olieprijs zal wel terug opkrikken.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen