Fastned
Fastned
Bron: https://nos.nl/artikel/2290094-aandeel- ... waard.htmlAandeel laadpaalmaker Fastned bij beursgang meteen vijf keer meer waard
VRIJDAG, 22:28 ECONOMIE
Fastned, een van de grootste exploitanten van laadpalen voor elektrische auto's in Europa, is bij de beursgang vandaag in Amsterdam meteen flink meer waard geworden. De beginkoers van 10 euro was na een dag handelen gestegen tot bijna 53 euro.
Dat er zoveel interesse was in de aandelen van het bedrijf was enigszins een verrassing. Vooral omdat de beursgang van Fastned een week werd uitgesteld en er vooraf veel twijfels waren over de levensvatbaarheid van het bedrijf.
Een van de redenen daarvoor is de onzekerheid van het Nederlandse overheidsbeleid rond elektrische auto's. Het kabinet wil de financiële prikkels voor het stimuleren van de aanschaf van elektrische auto's iets versoberen.
Europees laadstationnetwerk
Daarnaast wordt verwacht dat het bedrijf snel concurrentie krijgt van multinationals als grote autobouwers en de traditionele olie- en gasbedrijven, die zich ook steeds nadrukkelijker op de markt voor elektrische auto's begeven.
Maar al die vraagtekens schrok beurshandelaren niet af. Fastned wil met het geld dat de beursgang oplevert een Europees netwerk van tienduizenden snellaadstations opzetten. Momenteel bezit het bedrijf 101 stations in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië.
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered
[Dit account modereert niet meer]
[Dit account modereert niet meer]
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com


Re: Fastned
Voordat je investeert in luchtkastelen, neem de artikels op ftm.nl eens door (deel 1 begint op 13/2/2017):
https://www.ftm.nl/zoeken?query=fastned
De Tijd:
Founder liked last! https://www.ftm.nl/zoeken?query=fastned
De Tijd:
Fastned telt 50 werknemers en kantoren in Amsterdam, Keulen, Londen en Gent. Vorig jaar draaide de groep 6,3 miljoen euro verlies op 1,6 miljoen euro omzet. Op basis van de slotkoersen van vrijdag waardeerden beleggers Fastned op 780 miljoen euro, bijna 500 keer de jaaromzet.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com
https://jensdev.blogspot.com
Re: Fastned
De beursgang was op z'n zachtst gezegd opmerkelijk en het lijkt erop alsof inmiddels het verhandelen van certificaten mogelijk is voor diegene de ze nog moesten overschrijven van de alternatieve beurs Nx'change.
Huidige stand van zaken: €23,50 -43,84%
Zie ook: https://fd.nl/beurs/1305970/fastned-kos ... -andere-19
Huidige stand van zaken: €23,50 -43,84%
Zie ook: https://fd.nl/beurs/1305970/fastned-kos ... -andere-19
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered
[Dit account modereert niet meer]
[Dit account modereert niet meer]
- vogelspotter
- Forum elite
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 aug 2015 19:37
- Locatie: Limburg
- waarderingen: 4302
Re: Fastned
8-10-2019
Fastned groeit in hoog tempo door
Bron: ANP - AFN
AMSTERDAM (AFN) - De uitbater van snellaadstations Fastned heeft in het derde kwartaal de omzet meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De opbrengsten stegen daarmee sneller dan het aantal actieve klanten.
In de voorbije verslagperiode zette Fastned een omzet in de boeken van iets meer dan 1 miljoen euro, een toename van 171 procent op jaarbasis. Het aantal actieve klanten nam met 143 procent toe tot 30.852, zo komt naar voren uit voorlopige kwartaalcijfers. Cijfers over winst of verlies in het afgelopen kwartaal gaf het bedrijf niet.
Fastned breidt het netwerk van snellaadstations in rap tempo uit. Het bedrijf exploiteert nu in totaal 109 elektrische 'pompstations' in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Een jaar geleden had de onderneming nog 77 van die laadstations in bedrijf.
'Aandeel in watchlist geplaatst'
Fastned groeit in hoog tempo door
Bron: ANP - AFN
AMSTERDAM (AFN) - De uitbater van snellaadstations Fastned heeft in het derde kwartaal de omzet meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De opbrengsten stegen daarmee sneller dan het aantal actieve klanten.
In de voorbije verslagperiode zette Fastned een omzet in de boeken van iets meer dan 1 miljoen euro, een toename van 171 procent op jaarbasis. Het aantal actieve klanten nam met 143 procent toe tot 30.852, zo komt naar voren uit voorlopige kwartaalcijfers. Cijfers over winst of verlies in het afgelopen kwartaal gaf het bedrijf niet.
Fastned breidt het netwerk van snellaadstations in rap tempo uit. Het bedrijf exploiteert nu in totaal 109 elektrische 'pompstations' in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Een jaar geleden had de onderneming nog 77 van die laadstations in bedrijf.
'Aandeel in watchlist geplaatst'
In port:Avantium,CARNIVAL CORP, LUFTHANSA,Deceun,inbev
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
- vogelspotter
- Forum elite
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 aug 2015 19:37
- Locatie: Limburg
- waarderingen: 4302
Re: Fastned
In port:Avantium,CARNIVAL CORP, LUFTHANSA,Deceun,inbev
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
- vogelspotter
- Forum elite
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 aug 2015 19:37
- Locatie: Limburg
- waarderingen: 4302
Re: Fastned
05 november 2019 10:00
Laatste update: 21 uur geleden.
De subsidie op plug-inhybrides en volledig elektrische voertuigen in Duitsland wordt met 50 procent verhoogd. Dat heeft bondskanselier Angela Merkel afgesproken met de Duitse auto-industrie. Op die manier moeten in 2030 minimaal tien miljoen stekkerauto's op de Duitse wegen rijden.
Met de maatregelen loopt de subsidie op volledig elektrische auto's met een prijs tot 40.000 euro op naar 6.000 euro. Voor plug-inhybrides in die prijsklasse stijgt de subsidie naar 4.500 euro.
De aankondiging van de hogere subsidies vallen samen met de start van de productie van de volledig elektrische Volkswagen ID.3, die in Duitsland voor minder dan 40.000 euro in de markt gezet zal worden. Volgend jaar verschijnt een uitvoering van zo'n 30.000 euro.
Voor duurdere elektrische voertuigen is het subsidiebedrag voortaan 5.000 euro, terwijl het bedrag voor plug-inhybrides oploopt tot 4.000 euro.
Stekkerauto's hebben aandeel van 2 procent in de verkoop
De Duitse fabrikanten Audi, BMW, Mercedes-Benz en Volkswagen hebben de afgelopen maanden tientallen nieuwe stekkerauto's aangekondigd, het gros ervan in het hogere marktsegment. Stekkerauto's hebben een aandeel van 2 procent in de verkoop in Duitsland.
De regering-Merkel trekt daarnaast 3,5 miljard euro uit voor het uitbreiden van de laadinfrastructuur in het land. Duitsland heeft ongeveer 21.000 laadpunten, terwijl er in Nederland al ruim 46.000 staan. Dat aantal moet in het buurland stijgen naar een miljoen laadpunten in 2030.
De auto-industrie zal daar zelf ook aan bijdragen. Zo gaat Volkswagen de komende vijf jaar vierduizend laadpalen bij zijn productielocaties plaatsen.
Laatste update: 21 uur geleden.
De subsidie op plug-inhybrides en volledig elektrische voertuigen in Duitsland wordt met 50 procent verhoogd. Dat heeft bondskanselier Angela Merkel afgesproken met de Duitse auto-industrie. Op die manier moeten in 2030 minimaal tien miljoen stekkerauto's op de Duitse wegen rijden.
Met de maatregelen loopt de subsidie op volledig elektrische auto's met een prijs tot 40.000 euro op naar 6.000 euro. Voor plug-inhybrides in die prijsklasse stijgt de subsidie naar 4.500 euro.
De aankondiging van de hogere subsidies vallen samen met de start van de productie van de volledig elektrische Volkswagen ID.3, die in Duitsland voor minder dan 40.000 euro in de markt gezet zal worden. Volgend jaar verschijnt een uitvoering van zo'n 30.000 euro.
Voor duurdere elektrische voertuigen is het subsidiebedrag voortaan 5.000 euro, terwijl het bedrag voor plug-inhybrides oploopt tot 4.000 euro.
Stekkerauto's hebben aandeel van 2 procent in de verkoop
De Duitse fabrikanten Audi, BMW, Mercedes-Benz en Volkswagen hebben de afgelopen maanden tientallen nieuwe stekkerauto's aangekondigd, het gros ervan in het hogere marktsegment. Stekkerauto's hebben een aandeel van 2 procent in de verkoop in Duitsland.
De regering-Merkel trekt daarnaast 3,5 miljard euro uit voor het uitbreiden van de laadinfrastructuur in het land. Duitsland heeft ongeveer 21.000 laadpunten, terwijl er in Nederland al ruim 46.000 staan. Dat aantal moet in het buurland stijgen naar een miljoen laadpunten in 2030.
De auto-industrie zal daar zelf ook aan bijdragen. Zo gaat Volkswagen de komende vijf jaar vierduizend laadpalen bij zijn productielocaties plaatsen.
In port:Avantium,CARNIVAL CORP, LUFTHANSA,Deceun,inbev
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
- vogelspotter
- Forum elite
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 aug 2015 19:37
- Locatie: Limburg
- waarderingen: 4302
Re: Fastned
21-11-2019
AMSTERDAM (AFN) - Uitbater van snellaadstations Fastned wil tot 15 miljoen euro ophalen met een nieuwe obligatielening. Met dat geld wil het bedrijf zijn netwerk van snellaadstations uitbreiden met zowel meer stations als meer en snellere laders op bestaande stations.
De obligaties hebben een looptijd van 5 jaar en een rente van 6 procent. De inschrijving sluit op 12 december.
charel01 liked last! AMSTERDAM (AFN) - Uitbater van snellaadstations Fastned wil tot 15 miljoen euro ophalen met een nieuwe obligatielening. Met dat geld wil het bedrijf zijn netwerk van snellaadstations uitbreiden met zowel meer stations als meer en snellere laders op bestaande stations.
De obligaties hebben een looptijd van 5 jaar en een rente van 6 procent. De inschrijving sluit op 12 december.
In port:Avantium,CARNIVAL CORP, LUFTHANSA,Deceun,inbev
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
- vogelspotter
- Forum elite
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 aug 2015 19:37
- Locatie: Limburg
- waarderingen: 4302
Re: Fastned
Nieuws
 Politiek & Economie
 België
 Federaal
analyse
Vijf hinderpalen voor de elektrische autorevolutie
Lukas Vanacker |
Vandaag om 20:25
Informateur Paul Magnette wil op termijn alleen elektrische bedrijfswagens fiscaal stimuleren. Maar voor de definitieve doorbraak moet de e-auto nog veel hinderpalen uit de weg ruimen.
Paul Magnette (PS) wil bedrijfswagens in België massaal op elektriciteit laten overschakelen. Volgens plannen van de federaal informateur verdwijnt op termijn het fiscaal voordeel voor auto’s op benzine of diesel. Bedrijven kunnen dan alleen nog leasewagens aftrekken van de belastingen als die geen CO2 uitstoten. Maar zijn die plannen wel realistisch als de elektrische auto amper 1,5 procent van de totale verkoop uitmaakt?
1. Weinig Laadpalen
Waar kan ik mijn auto opladen? Het is de grote zorg van veel potentiële elektrische rijders. Vlaanderen telde eind vorig jaar 3.000 laadpunten. Volgens het Vlaamse Clean Power for Transport-plan moet dat aantal tegen eind 2020 tot 5.000 stijgen. Daarmee ligt Vlaanderen licht achter op de Europese doelstelling om een publieke laadpaal per tien elektrische auto’s aan te bieden.
17
laadpalen
In het Brussels hoofdstedelijk gewest staan maar 17 publieke laadpalen.
Vooral Brussel is een woestenij op dat gebied. In het hoofdstedelijk gewest staan maar 17 publieke laadpalen. Tegen eind dit jaar moeten dat er 50 zijn, in 2020 komen er nog eens 50 bij.
De installatie van snellaadpalen loopt in België erg moeilijk. Installateurs botsen op administratieve rompslomp en lange wachttijden voor een netaansluiting. Het Nederlandse Fastned voert sinds 2014 gesprekken voor snellaadstations in België. Het bedrijf hoopt volgend jaar te beginnen met de bouw van zijn eerste station.
Sommigen twijfelen of een publiek laadpalennetwerk wel nodig is. Volgens studies verloopt 90 procent van de laadbeurten thuis of op het werk, waar de tarieven voordeliger zijn.
2. Wachten op modellen
Volgens de automobielfederatie Febiac zijn 27 zuiver elektrische modellen op de Belgische markt. De populairste zijn de drie Tesla’s, de zware Brusselse Audi E-tron en enkele weinig sexy kleintjes zoals de Renault Zoe en de Nissan Leaf.
De grote golf van nieuwe e-modellen is al vaak voorspeld. Volgend jaar moet het eindelijk zover zijn. In de tweede helft van 2020 komt Volkswagen met de ID.3, zijn eerste elektrische auto van de nieuwe generatie. Volgens de Europese milieu-ngo Transport & Environment zullen tegen 2021 92 volledig elektrische modellen te koop zijn.
Jochen De Smet van AVERE, de Belgische federatie voor e-mobiliteit, hekelt de lange levertermijnen, die bij sommige merken tot negen maanden oplopen. ‘Door de onduidelijkheid over het wettelijk kader ligt België bij de constructeurs bij de toekenning van elektrische auto’s in de onderste lade’, zegt hij. ‘In Nederland liggen de wachttermijnen veel lager.’
3. Hoge aankoopprijs
Het rijbereik van elektrische auto’s vormt niet langer het grote probleem. ‘Dankzij de nieuwe batterijen raakt een e-auto gemakkelijk 400 kilometer ver. Vanuit Brussel kan je daarmee overal heen’, zegt Michel Martens van Febiac.
Je kan niet verwachten dat Jan Modaal, die elke zeven jaar een auto koopt, meteen elektrisch rijdt.
William Todts
Belgische directeur Transport & Environment
Wel een zorg: de hoge aankoopprijs. In Vlaanderen hebben particulieren recht op een ‘zero-emissiepremie’ tot 4.000 euro voor de aankoop van een elektrische auto. Maar de Vlaamse regering besliste onlangs die subsidie af te schaffen. VW wil de basisversie van de Golf-achtige ID.3 voor minder dan 30.000 euro verkopen. Dat kan een gamechanger zijn.
Voor William Todts, de Belgische directeur van Transport & Environment, zal de elektrische auto eerst op de bedrijfsmarkt doorbreken. ‘Je kan niet verwachten dat Jan Modaal, die elke zeven jaar een auto koopt, meteen elektrisch rijdt’, zegt hij. ‘Bedrijven leasen elke vier jaar een auto en kijken naar de Total Cost of Ownership (TCO). Net dat is het voordeel van de elektrische wagen: duur in aankoop, maar goedkoop in gebruik en onderhoud.’
4. Net onvoorbereid
Kan het Belgische elektriciteitsnetwerk de massale komst van e-auto’s aan? Als de elektrische wagen definitief doorbreekt, heeft het net tegen 2050 in een extreem scenario 8 gigawatt extra capaciteit nodig, of het equivalent van acht kerncentrales. Dat bleek onlangs uit een studie van Synergrid.
Maar volgens de federatie van de netbeheerders voor elektriciteit zijn geen grote structurele investeringen in het net nodig om de komst van de e-auto op te vangen. Synergrid wijst erop dat niet het aantal elektrische auto’s, maar het oplaadgedrag cruciaal is. Niet iedereen mag zijn auto dus ’s avonds bij het thuiskomen in de stekker steken.
5. Minder Accijnzen
De doorbraak van de elektrische auto kan een serieus gat bijten in de Belgische schatkist. De verschillende autobelastingen in België brachten de overheden vorig jaar een recordbedrag van 20,73 miljard euro op.
6,1
miljard
Als auto’s massaal op elektriciteit rijden, dreigt die inkomstenstroom op te drogen. Accijnzen op benzine en diesel waren vorig jaar goed voor 6,1 miljard euro aan belastingen.
Als auto’s massaal op elektriciteit rijden, dreigt die inkomstenstroom op te drogen. Accijnzen op benzine en diesel, die vorig jaar goed waren voor 6,1 miljard euro aan belastingen, vallen weg. De btw op brandstoffen brengt nog eens 2,7 miljard euro op, al kan dat bedrag deels gecompenseerd worden door extra inkomsten uit de elektriciteit waarmee e-auto’s rijden.
Bron:"De Tijd"
 Politiek & Economie
 België
 Federaal
analyse
Vijf hinderpalen voor de elektrische autorevolutie
Lukas Vanacker |
Vandaag om 20:25
Informateur Paul Magnette wil op termijn alleen elektrische bedrijfswagens fiscaal stimuleren. Maar voor de definitieve doorbraak moet de e-auto nog veel hinderpalen uit de weg ruimen.
Paul Magnette (PS) wil bedrijfswagens in België massaal op elektriciteit laten overschakelen. Volgens plannen van de federaal informateur verdwijnt op termijn het fiscaal voordeel voor auto’s op benzine of diesel. Bedrijven kunnen dan alleen nog leasewagens aftrekken van de belastingen als die geen CO2 uitstoten. Maar zijn die plannen wel realistisch als de elektrische auto amper 1,5 procent van de totale verkoop uitmaakt?
1. Weinig Laadpalen
Waar kan ik mijn auto opladen? Het is de grote zorg van veel potentiële elektrische rijders. Vlaanderen telde eind vorig jaar 3.000 laadpunten. Volgens het Vlaamse Clean Power for Transport-plan moet dat aantal tegen eind 2020 tot 5.000 stijgen. Daarmee ligt Vlaanderen licht achter op de Europese doelstelling om een publieke laadpaal per tien elektrische auto’s aan te bieden.
17
laadpalen
In het Brussels hoofdstedelijk gewest staan maar 17 publieke laadpalen.
Vooral Brussel is een woestenij op dat gebied. In het hoofdstedelijk gewest staan maar 17 publieke laadpalen. Tegen eind dit jaar moeten dat er 50 zijn, in 2020 komen er nog eens 50 bij.
De installatie van snellaadpalen loopt in België erg moeilijk. Installateurs botsen op administratieve rompslomp en lange wachttijden voor een netaansluiting. Het Nederlandse Fastned voert sinds 2014 gesprekken voor snellaadstations in België. Het bedrijf hoopt volgend jaar te beginnen met de bouw van zijn eerste station.
Sommigen twijfelen of een publiek laadpalennetwerk wel nodig is. Volgens studies verloopt 90 procent van de laadbeurten thuis of op het werk, waar de tarieven voordeliger zijn.
2. Wachten op modellen
Volgens de automobielfederatie Febiac zijn 27 zuiver elektrische modellen op de Belgische markt. De populairste zijn de drie Tesla’s, de zware Brusselse Audi E-tron en enkele weinig sexy kleintjes zoals de Renault Zoe en de Nissan Leaf.
De grote golf van nieuwe e-modellen is al vaak voorspeld. Volgend jaar moet het eindelijk zover zijn. In de tweede helft van 2020 komt Volkswagen met de ID.3, zijn eerste elektrische auto van de nieuwe generatie. Volgens de Europese milieu-ngo Transport & Environment zullen tegen 2021 92 volledig elektrische modellen te koop zijn.
Jochen De Smet van AVERE, de Belgische federatie voor e-mobiliteit, hekelt de lange levertermijnen, die bij sommige merken tot negen maanden oplopen. ‘Door de onduidelijkheid over het wettelijk kader ligt België bij de constructeurs bij de toekenning van elektrische auto’s in de onderste lade’, zegt hij. ‘In Nederland liggen de wachttermijnen veel lager.’
3. Hoge aankoopprijs
Het rijbereik van elektrische auto’s vormt niet langer het grote probleem. ‘Dankzij de nieuwe batterijen raakt een e-auto gemakkelijk 400 kilometer ver. Vanuit Brussel kan je daarmee overal heen’, zegt Michel Martens van Febiac.
Je kan niet verwachten dat Jan Modaal, die elke zeven jaar een auto koopt, meteen elektrisch rijdt.
William Todts
Belgische directeur Transport & Environment
Wel een zorg: de hoge aankoopprijs. In Vlaanderen hebben particulieren recht op een ‘zero-emissiepremie’ tot 4.000 euro voor de aankoop van een elektrische auto. Maar de Vlaamse regering besliste onlangs die subsidie af te schaffen. VW wil de basisversie van de Golf-achtige ID.3 voor minder dan 30.000 euro verkopen. Dat kan een gamechanger zijn.
Voor William Todts, de Belgische directeur van Transport & Environment, zal de elektrische auto eerst op de bedrijfsmarkt doorbreken. ‘Je kan niet verwachten dat Jan Modaal, die elke zeven jaar een auto koopt, meteen elektrisch rijdt’, zegt hij. ‘Bedrijven leasen elke vier jaar een auto en kijken naar de Total Cost of Ownership (TCO). Net dat is het voordeel van de elektrische wagen: duur in aankoop, maar goedkoop in gebruik en onderhoud.’
4. Net onvoorbereid
Kan het Belgische elektriciteitsnetwerk de massale komst van e-auto’s aan? Als de elektrische wagen definitief doorbreekt, heeft het net tegen 2050 in een extreem scenario 8 gigawatt extra capaciteit nodig, of het equivalent van acht kerncentrales. Dat bleek onlangs uit een studie van Synergrid.
Maar volgens de federatie van de netbeheerders voor elektriciteit zijn geen grote structurele investeringen in het net nodig om de komst van de e-auto op te vangen. Synergrid wijst erop dat niet het aantal elektrische auto’s, maar het oplaadgedrag cruciaal is. Niet iedereen mag zijn auto dus ’s avonds bij het thuiskomen in de stekker steken.
5. Minder Accijnzen
De doorbraak van de elektrische auto kan een serieus gat bijten in de Belgische schatkist. De verschillende autobelastingen in België brachten de overheden vorig jaar een recordbedrag van 20,73 miljard euro op.
6,1
miljard
Als auto’s massaal op elektriciteit rijden, dreigt die inkomstenstroom op te drogen. Accijnzen op benzine en diesel waren vorig jaar goed voor 6,1 miljard euro aan belastingen.
Als auto’s massaal op elektriciteit rijden, dreigt die inkomstenstroom op te drogen. Accijnzen op benzine en diesel, die vorig jaar goed waren voor 6,1 miljard euro aan belastingen, vallen weg. De btw op brandstoffen brengt nog eens 2,7 miljard euro op, al kan dat bedrag deels gecompenseerd worden door extra inkomsten uit de elektriciteit waarmee e-auto’s rijden.
Bron:"De Tijd"
In port:Avantium,CARNIVAL CORP, LUFTHANSA,Deceun,inbev
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
- vogelspotter
- Forum elite
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 aug 2015 19:37
- Locatie: Limburg
- waarderingen: 4302
Re: Fastned
Fastned: veel interesse in obligaties
Gepubliceerd op 6 dec 2019 om 07:44 | Views: 135
07:44 - Fastned: veel interesse in obligaties
AMSTERDAM (AFN) - Uitbater van snellaadstations Fastned constateert dat er veel interesse is in zijn obligaties. Het bedrijf wilde voor 3 miljoen euro aan financiering ophalen en inmiddels is op de emissie al voor ruim 7,5 miljoen euro ingetekend. Dat bleek vrijdag.
De uitgifte begon op 21 november en loopt tot en met 12 december. Fastned gebruikt de opbrengst onder andere om zijn snellaadnetwerk verder uit te breiden.
De obligaties met een looptijd van 5 jaar keren 6 procent rente per jaar uit en deelname is mogelijk vanaf 1000 euro. De uitgifte is beperkt tot 15.000 stuks voor een totaal van 15 miljoen euro, aldus Fastned.
Gepubliceerd op 6 dec 2019 om 07:44 | Views: 135
07:44 - Fastned: veel interesse in obligaties
AMSTERDAM (AFN) - Uitbater van snellaadstations Fastned constateert dat er veel interesse is in zijn obligaties. Het bedrijf wilde voor 3 miljoen euro aan financiering ophalen en inmiddels is op de emissie al voor ruim 7,5 miljoen euro ingetekend. Dat bleek vrijdag.
De uitgifte begon op 21 november en loopt tot en met 12 december. Fastned gebruikt de opbrengst onder andere om zijn snellaadnetwerk verder uit te breiden.
De obligaties met een looptijd van 5 jaar keren 6 procent rente per jaar uit en deelname is mogelijk vanaf 1000 euro. De uitgifte is beperkt tot 15.000 stuks voor een totaal van 15 miljoen euro, aldus Fastned.
In port:Avantium,CARNIVAL CORP, LUFTHANSA,Deceun,inbev
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
- vogelspotter
- Forum elite
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 26 aug 2015 19:37
- Locatie: Limburg
- waarderingen: 4302
Re: Fastned
Nieuws
 Dossiers
31-12-2019
Beloftes voor 2020: de elektrische auto onder stroom
Tobe Steel |
Vandaag om 11:46
Carlos Ghosn, de toenmalige topman van de autoconstructeurs Renault en Nissan, maakte zich 12 jaar geleden sterk dat de elektrische wagen aan de vooravond van de grote doorbraak stond. ‘Tegen 2020 zal 10 procent van de wereldwijde autoverkoop elektrisch zijn’, voorspelde hij in 2008 tijdens het autosalon van Los Angeles.
Zijn befaamde voorspelling werd het startschot voor Renault en Nissan om miljarden te investeren in de ontwikkeling van elektrische wagens.
Intussen is Ghosn van zijn troon gevallen. Hij moest vorig jaar opstappen wegens zijn betrokkenheid in een fraudezaak en zijn voorspelling bleek een totale misser. Hoewel de verkoop van elektrische wagens elk jaar groeit, is een marktaandeel van 10 procent nog lang niet binnen bereik. In de eerste negen maanden van 2019 werden wereldwijd 1,6 miljoen volledig elektrische wagens verkocht. Het marktaandeel bleef daarmee hangen op 2,3 procent.
Nissan en Renault lijken niet beloond te worden voor hun pioniersrol.
Met de Renault Zoe en de Nissan Leaf was Ghosn jarenlang voorloper in een markt die voor de elektrische auto nog niet klaar bleek. Het doel was in 2016 met de Franse en Japanse autobouwer de kaap te overschrijden van wereldwijd 1,5 miljoen verkochte elektrische wagens. Maar samen zaten ze eind vorig jaar nog niet aan de helft van dat cijfer. Ghosn verwees naar het ontbreken van de laadinfrastructuur voor de tragere doorbraak. ‘Niet de prijs maar de infrastructuur is het hoofdprobleem’, zei hij acht jaar geleden in Financial Times. ‘Ik zou ook geen benzinewagen kopen als er geen benzinestations zijn.’
Te vroeg gepiekt
Nissan en Renault lijken niet beloond te worden voor hun pioniersrol. Nissan valt dit jaar uit de top vijf van grootste verkopers van elektrische wagens, en van de tien populairste elektrische modellen wereldwijd is de Nissan Leaf de enige waarvan de verkoop afneemt.
De andere grote constructeurs, geïnspireerd door het succes van Tesla, zetten hun elektrisch offensief in. Volkswagen, de grootste autobouwer ter wereld, wil 70 elektrische modellen op de markt brengen en tegen 2028 22 miljoen elektrische wagens verkopen. De verkoop moet daarvoor elk jaar met 59 procent groeien. De eerste grote test is in 2020, als met de ID.3 de eerste elektrische Volkswagen van de nieuwe generatie op de markt komt.
Volkswagen is niet alleen. Terwijl vandaag 27 zuiver elektrische modellen op de Belgische markt beschikbaar zijn, verwacht de milieu-ngo Transport & Environment tegen 2021 92 beschikbare modellen. Het Internationaal Energieagentschap (IEA) schat dat wereldwijd 7 miljoen puur elektrische auto’s op de baan zijn. Tegen 2025 zijn dat naar verwachting 52 miljoen en tegen 2030 145 miljoen. Als dat gebeurt, zal Ghosn de geschiedenis ingaan als de man die zijn tijd vooruit was, maar te vroeg heeft gepiekt.
Bron:"De Tijd"
 Dossiers
31-12-2019
Beloftes voor 2020: de elektrische auto onder stroom
Tobe Steel |
Vandaag om 11:46
Carlos Ghosn, de toenmalige topman van de autoconstructeurs Renault en Nissan, maakte zich 12 jaar geleden sterk dat de elektrische wagen aan de vooravond van de grote doorbraak stond. ‘Tegen 2020 zal 10 procent van de wereldwijde autoverkoop elektrisch zijn’, voorspelde hij in 2008 tijdens het autosalon van Los Angeles.
Zijn befaamde voorspelling werd het startschot voor Renault en Nissan om miljarden te investeren in de ontwikkeling van elektrische wagens.
Intussen is Ghosn van zijn troon gevallen. Hij moest vorig jaar opstappen wegens zijn betrokkenheid in een fraudezaak en zijn voorspelling bleek een totale misser. Hoewel de verkoop van elektrische wagens elk jaar groeit, is een marktaandeel van 10 procent nog lang niet binnen bereik. In de eerste negen maanden van 2019 werden wereldwijd 1,6 miljoen volledig elektrische wagens verkocht. Het marktaandeel bleef daarmee hangen op 2,3 procent.
Nissan en Renault lijken niet beloond te worden voor hun pioniersrol.
Met de Renault Zoe en de Nissan Leaf was Ghosn jarenlang voorloper in een markt die voor de elektrische auto nog niet klaar bleek. Het doel was in 2016 met de Franse en Japanse autobouwer de kaap te overschrijden van wereldwijd 1,5 miljoen verkochte elektrische wagens. Maar samen zaten ze eind vorig jaar nog niet aan de helft van dat cijfer. Ghosn verwees naar het ontbreken van de laadinfrastructuur voor de tragere doorbraak. ‘Niet de prijs maar de infrastructuur is het hoofdprobleem’, zei hij acht jaar geleden in Financial Times. ‘Ik zou ook geen benzinewagen kopen als er geen benzinestations zijn.’
Te vroeg gepiekt
Nissan en Renault lijken niet beloond te worden voor hun pioniersrol. Nissan valt dit jaar uit de top vijf van grootste verkopers van elektrische wagens, en van de tien populairste elektrische modellen wereldwijd is de Nissan Leaf de enige waarvan de verkoop afneemt.
De andere grote constructeurs, geïnspireerd door het succes van Tesla, zetten hun elektrisch offensief in. Volkswagen, de grootste autobouwer ter wereld, wil 70 elektrische modellen op de markt brengen en tegen 2028 22 miljoen elektrische wagens verkopen. De verkoop moet daarvoor elk jaar met 59 procent groeien. De eerste grote test is in 2020, als met de ID.3 de eerste elektrische Volkswagen van de nieuwe generatie op de markt komt.
Volkswagen is niet alleen. Terwijl vandaag 27 zuiver elektrische modellen op de Belgische markt beschikbaar zijn, verwacht de milieu-ngo Transport & Environment tegen 2021 92 beschikbare modellen. Het Internationaal Energieagentschap (IEA) schat dat wereldwijd 7 miljoen puur elektrische auto’s op de baan zijn. Tegen 2025 zijn dat naar verwachting 52 miljoen en tegen 2030 145 miljoen. Als dat gebeurt, zal Ghosn de geschiedenis ingaan als de man die zijn tijd vooruit was, maar te vroeg heeft gepiekt.
Bron:"De Tijd"
In port:Avantium,CARNIVAL CORP, LUFTHANSA,Deceun,inbev
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%
EVS,Ontex Weight Watchers, X-Fab, Greenya , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Ekopak , Biotalys,Quantumscape ,ROBINHOOD INC -A .
cash :10%