PostNL

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 884

Re: PostNL

Berichtdoor Umi » 11 Mei 2018 19:32

Radio Voice schreef:Na het ontvangen van dividend heb ik PostNL de deur uit gestuurd. Ik geloof niet langer in dit aandeel.

Je kon al veel eerder verkopen hé? Als je ze bezit bij ex-dividend heb je sowieso recht op het dividend.

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 170

Berichtdoor maartenverhoeve » 11 Mei 2018 21:15

Filantroop schreef:
Radio Voice schreef:Na het ontvangen van dividend heb ik PostNL de deur uit gestuurd. Ik geloof niet langer in dit aandeel.

Ik wel! ;)

Ik hou ze ook stevig vast.
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 303

Berichtdoor Zeus » 12 Mei 2018 00:10

Dat is imho nogal ongeduldig.

Er lijkt zich een bodem te vormen rond de 3 euro, op z'n plaats gehouden door een aardig dividend en een pakketdivisie die draait als een tierelier. Tegelijk heb je de postdialoog die stilaan tot ontknoping komt en waarbij je merkt dat de neuzen toch wel stilaan in dezelfde richting komen te staan (consolidatie). Als er dan eind juni een positief advies uitkomt, kan het snel klimmen naar de 4.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Radio Voice
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36

Berichtdoor Radio Voice » 13 Mei 2018 22:46

Zeus schreef:

Dat is imho nogal ongeduldig.

Er lijkt zich een bodem te vormen rond de 3 euro, op z'n plaats gehouden door een aardig dividend en een pakketdivisie die draait als een tierelier. Tegelijk heb je de postdialoog die stilaan tot ontknoping komt en waarbij je merkt dat de neuzen toch wel stilaan in dezelfde richting komen te staan (consolidatie). Als er dan eind juni een positief advies uitkomt, kan het snel klimmen naar de 4.

Niet om vervelend te zijn, maar dit is niet echt iets waar je een uitspraak over kunt doen - zeker niet omdat deze gebaseerd is op een aanname naar aanleiding van ontbrekende onderbouwing bij mijn bericht. :)

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 16 Mei 2018 21:44

Wadinko schreef:Participatiemaatschappij Wadinko N.V. heeft een belang genomen in Cycloon Post & Fietskoeriers. Deze onderneming, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Zwolle, bezorgt pakketten in binnensteden met fietskoeriers en verricht postdiensten met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De deelname door Wadinko stelt Cycloon in staat de stormachtige groei te continueren.

Cycloon Fietskoeriers is in 1999 gestart. Anno 2018 heeft Cycloon ruim 200 fietskoeriers in dienst, verspreid over 10 vestigingen. In 2012 werd Cycloon Post opgericht, waarmee regionale post gesorteerd en bezorgd wordt door medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Bij Cycloon Post werken meer dan 650 medewerkers, waarvan 85% een afstand tot de arbeidsmarkt heeft. In totaal werken bij Cycloon Post & Fietskoeriers meer dan 900 mensen.

In 2016 werd Fietskoeriers.nl opgericht. Fietskoeriers.nl is de eerste landelijk dekkende pakketdienst op de fiets. Het is een samenwerking tussen 14 fietskoerierbedrijven. Pakketten worden op de fiets bezorgd in 30 steden. Tussen de steden rijden auto’s op groengas. Cycloon bedacht de pakketdienst en voert directie. In 2017 is Cycloon Mens & Ontwikkeling ontwikkeld. Op basis van deze methodiek worden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt begeleid naar werk.

Efficiënter én groener

Algemeen directeur Marieke Snoek van Cycloon Post & Fietskoeriers. ‘Met Cycloon hebben we onze idealistische duurzame en sociale drijfveren omgezet in een werkend en winstgevend businessmodel. In een krimpende postmarkt kiezen steeds meer bedrijven voor een sociale en duurzame oplossing. Die oplossing bieden wij door zoveel mogelijk op de fiets te doen en zoveel mogelijk mensen met een afstand een waardige baan te bieden. Daarnaast zijn wij het duurzame alternatief in een explosief groeiende pakketmarkt. Dat valt ook partijen als PostNL, UPS, DPD en DHL op, die door met ons samen te werken een duurzame oplossing hebben voor de last mile. Dat alles zorgde ervoor dat we jaren van stormachtige groei hebben beleefd. Vestigingen, medewerkers, klanten en omzet, ze zijn allemaal verveelvoudigd. Daardoor groeide steeds meer de behoefte aan een partij die ons kan helpen onze groei in goede banen te leiden. Die partij hebben we in Wadinko gevonden.’

Sociale en operationele synergie

Bijzonder binnen Cycloon is de aandacht voor de medewerkers. Marieke Snoek daarover: ‘Wij werken met onze eigen methodiek. Die gaat uit van vertrouwen geven, uitdaging bieden en verantwoordelijkheid geven. Het maakt trots. Of het nu gaat om de postbezorger, de fietskoerier of de administratief medewerker; onze methodiek werkt voor iedereen. Wat mooi is om te zien is dat er door de jaren heen een prachtige synergie is ontstaan tussen de fietskoeriers en de postbezorgers. Ook Wadinko toonde zich zeer geïnteresseerd in dit sociaal maatschappelijke concept.’

Groeipotentie

‘Voor Wadinko is Cycloon hét toonbeeld van een duurzame en sociale onderneming met aandacht voor mens en milieu’, aldus directeur René Wolfkamp . ‘Al in 2016 vroeg Wadinko bijvoorbeeld meer aandacht voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in ons werkgebied. Daar kunnen we nu zelf invloed op uit gaan oefenen. Immers, ervaringen die we opdoen binnen Cycloon kunnen we toepassen in onze andere deelnemingen. Net als altijd speelde ook het aspect werkgelegenheid weer mee in het besluit deel te nemen in Cycloon. Zeker gezien de samenwerking met grote nationale en internationale pakketdiensten, heeft Cycloon nog enorm veel groeipotentie. Daarmee zal ook de werkgelegenheid op het hoofdkantoor in Zwolle groeien. Een ander interessant gegeven is dat Cycloon naadloos in het Wadinko-netwerk past, én als aanbieder én als afnemer van producten en diensten.’

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 22 Mei 2018 16:56

Viva la evolución.

nos.nl schreef:Ook de buurvrouw is nu een ophaalpunt voor webwinkelpakjes

Webwinkels en pakketbezorgers zetten steeds meer in op ophaalpunten in de buurt in plaats van bestellingen thuis te bezorgen. Winkels nemen vaker pakketten aan en ook particulieren stellen hun huis inmiddels beschikbaar als afhaalpunt.

Heidi uit Almere is een van de honderden particulieren die zich inmiddels als 'buurtpunt' hebben aangemeld. Dagelijks krijgt ze pakketten bezorgd. Buurtbewoners kunnen die tussen 16.00 en 20.00 uur bij haar ophalen. Per pakket krijgt ze een vergoeding van 40 cent.

"Ik nam eigenlijk al veel pakketten aan voor mensen in de straat. Ik dacht, waarom zou ik dat eigenlijk niet voor de hele wijk doen", zegt Heidi. "Op die manier krijg ik meer contact met de buurt." Voor het geld doet ze het niet. "Het levert niet veel op, maar wel heel veel lol. Mensen zijn blij dat ze het hier kunnen regelen en mijn sociale leven wordt een stuk groter."

Dieselbusjes

Pakketbezorgers willen steeds meer toe naar bezorgen bij ophaalpunten, want de bezorging aan huis is relatief duur. Niet alle pakketten kunnen worden bezorgd, want bewoners zijn lang niet altijd thuis. En de diesel-bestelbusjes veroorzaken meer milieuoverlast, zeker als het busje de volgende dag moet terugkomen om de bestelling opnieuw te bezorgen.

De grootste pakketbezorger, PostNL, heeft inmiddels 3000 ophaalpunten in Nederland. De bezorger werkt niet met particulieren. DHL doet dat bijvoorbeeld wel. Het bedrijf heeft in een jaar tijd 300 ophaalpunten erbij gekregen en zit nu op 1900. Ongeveer honderd daarvan zijn particulieren.

Extra betalen

Overigens gaat slechts een klein deel van de pakketten direct naar een ophaalpunt. 90 tot 95 procent van de bestellingen wordt bij de kopers thuisbezorgd, de rest gaat naar ophaalpunten of pakketautomaten.

De start-up Homerr bouwt ook aan een landelijk netwerk van ophaalpunten bij winkels en particulieren. Het bedrijf heeft er nu 700. Vorige week haalde het bedrijf 1 miljoen euro op bij investeerders voor verdere uitbreiding. "We willen naar 5000 punten in 2019", zegt Juriaan Matthijssen van Homerr. "Wij denken dat webwinkels naar een nieuw model toe moeten. Dat het straks gratis is om je pakket naar een ophaalpunt te laten sturen en dat je extra moet gaan betalen als je het aan huis geleverd wilt krijgen."

Ook de startup ViaTim is bezig particulieren over te halen zich aan te melden als ophaalpunt voor onder meer pakketjes.
lode78 liked last!

kiekeboe001
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 34

Berichtdoor kiekeboe001 » 22 Mei 2018 19:40

Raar koersverloop vandaag. Nieuwsgierig naar morgen....
14-11-2014 liked last!
In port: engie, AB INbev, bekaert, suez, Orange,econocom,agfa

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 512

Berichtdoor Filantroop » 22 Mei 2018 22:57

kiekeboe001 schreef:Raar koersverloop vandaag. Nieuwsgierig naar morgen....

Inderdaad Kiekeboe001
Het laatste halve handelsuur kenden we immers alsnog een felle stijging bij zeer hoog volume...

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 303

Berichtdoor Zeus » 23 Mei 2018 12:34

Blijkbaar circuleerde er gisterenavond een overnamegerucht(je) https://www.rtlz.nl/tv/uitzendingen/z-f ... 00-uur-270 (8 min. 35)
charel01 liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

alles kan beter
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 395

Berichtdoor alles kan beter » 15 Jun 2018 09:08

Door de afnemende hoeveelheid brievenpost, staat de vijfdaagse postbezorging en het landelijk netwerk van brievenbussen en postkantoren onder druk. Daardoor sorteerde het eerdere kabinet al voor op aanpassing van de postwetgeving. De afgelopen maanden werd een dialoog met de postsector in gang gezet.
Behalve minder overheidsbemoeienis, zou volgens de krant mogelijk ook mededingingsautoriteit ACM een stapje terug moeten doen. Die stond tot nu toe samenwerking tussen PostNL en andere postbedrijven in de weg, waardoor ze hun kosten niet konden delen. Ook het kabinet zou graag zien dat dat gaat veranderen. PostNL en Sandd staan open voor samenwerking.
bertje liked last!
Just when you think you've hit rock bottom, someone will hand you a shovel.