PostNL

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Wreckless
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 58

Re: PostNL

Berichtdoor Wreckless » 24 Apr 2018 17:33

Gekocht aan 3.223, is overmatig afgestrafd volgens mij.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8142

Berichtdoor charel01 » 08 Mei 2018 07:03

Resultaten PostNL blijven achter op verwachtingen
PostNL heeft in de eerste drie maanden van 2018 iets meer omzet geboekt, maar zag de winstgevendheid wel dalen. Dit bleek dinsdag voorbeurs uit de kwartaalcijfers van het postbedrijf.

"Zoals verwacht, was ons resultaat in het eerste kwartaal lager dan vorig jaar. We blijven echter goede voortgang maken met onze transformatie naar dé aanbieder van postale en logistieke diensten in de Benelux", zei CEO Herna Verhagen in een toelichting.

"We herhalen dat regelgeving zo spoedig mogelijk moet worden aangepast om een ordelijke en rationele aanpassing van de Nederlandse postmarkt te kunnen faciliteren, en dat consolidatie van partijen binnen de postmarkt onvermijdelijk is", aldus Verhagen.

De volumes bij pakketten stegen met 25 procent. Inmiddels komt 42 procent van de omzet uit e-commerce en dit moet in 2020 meer dan 50 procent zijn.

Het resultaat bij International was onbevredigend, voegde Verhagen nog toe. "De concurrentie bleef hevig, vooral in Duitsland en Italië."

De omzet van PostNL liep in het eerste kwartaal op jaarbasis op van 870 miljoen naar 875 miljoen euro. Analisten rekenden vooraf op een stijging tot 891 miljoen euro.

De postbezorging in Nederland droeg 424 miljoen euro bij aan de omzet in het afgelopen kwartaal, terwijl er bij pakketbezorging een omzet werd gerealiseerd van 306 miljoen euro. De internationale activiteiten waren goed voor 270 miljoen euro aan omzet.

Analisten rekenden op een omzet van 423 miljoen euro voor de Nederlandse post, 283 miljoen euro voor de pakketten en 303 miljoen euro internationaal.

De briefpostvolumes in Nederland daalden met 10,3 procent, tegenover een verwachte 11,5 procent krimp. Afgelopen kwartaal kende wel een werkdag minder dan in dezelfde periode een jaar eerder.

De kostenbesparingen bedroegen afgelopen kwartaal 8 miljoen euro, waar analisten vooraf mikten op 15 miljoen euro.

Het onderliggende bedrijfsresultaat kwam afgelopen kwartaal uit op 38 miljoen euro en het onderliggende contante bedrijfsresultaat bedroeg 29 miljoen euro. Analisten rekenden op respectievelijk 47 miljoen en 35 miljoen, tegenover 68 miljoen en 50 miljoen euro die vorig jaar in het eerste kwartaal werden gerealiseerd.

Netto verdiende PostNL in de eerste drie maanden 14 miljoen euro. Een jaar eerder was dit 41.

Outlook 2018

PostNL mikt voor het lopende jaar nog altijd op een onderliggend contant bedrijfsresultaat van 160 miljoen tot 200 miljoen euro. In 2017 kwam het onderliggend bedrijfsresultaat nog uit op 225 miljoen euro.

Voor 2020 voorziet het postbedrijf een onderliggend bedrijfsresultaat van 230 miljoen tot 300 miljoen euro.

Analisten dachten voorafgaand aan de kwartaalcijfers van dinsdag dat de doelstelling voor 2018 haalbaar is. Zij mikten gemiddeld op een onderliggend contant bedrijfsresultaat van 179 miljoen euro.

Verder herhaalde PostNL dinsdag dat het streeft naar het uitkeren van een progressief dividend.
(END) Dow Jones Newswires
Go with the flow.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8142

Berichtdoor charel01 » 08 Mei 2018 09:14

PostNL (KBC Securities: "Kopen"-advies - koersdoel 4,50 euro)
Deze ochtend publiceerde PostNL resultaten voor het eerste kwartaal: de omzet ging 0,6% hoger op jaarbasis, tot 875 miljoen euro (vs. verwachtingen KBCS: 879 mln; consensus: 891 mln). De omzet van de pakjes steeg meer dan verwacht (+8%), terwijl de postvolumes in Nederland in lijn met de verwachtingen lagen. De onderliggende EBIT bedroeg 38 miljoen euro, vs. 51 mln verwacht door KBCS en 47 mln door de consensus. PostNL herhaalt de UCOI-prognose van 160-200 miljoen euro voor het boekjaar 2018, wat in lijn met de verwachtingen ligt (179 mln). Het postbedrijf bevestigt ook de beoogde omzetgroei en UCOI-marge die het eind februari had vooropgesteld. Ondanks de beperkte kostenbesparingen die het in 1Q realiseerde (8 mln euro), gaat het nog steeds uit van een totale kostenbesparing tussen 50 en 75 miljoen voor het volledige jaar. De kapitaalinvesteringen zouden maximaal 120 miljoen bedragen. Volgens analist Ruben Devos belven de cijfers onder de verwachtingen; hij onthoudt uit het rapport onder meer de toename van de kosten in de pakjesdivisie die op de winstgevendheid woog.
Go with the flow.

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 303

Berichtdoor Zeus » 08 Mei 2018 11:01

Weinig nieuws in de resultaten.

De belangrijkste katalysator is de postdialoog, met de focus op consolidatie (overname Sandd). Eind juni verwachten de betrokken partijen hun advies aan de staatssecretaris klaar te hebben.
14-11-2014 liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 168

Berichtdoor maartenverhoeve » 08 Mei 2018 13:03

Mij interesseert dat PostNL zijn dividend progressief zal laten toenemen de volgende jaren het meeste.
De koers volgt wel en met het dividend trek je 5-6 %
Laat dan volgend jaar de NL RV nog eens wegvallen.... meer moet dit niet zijn!

Maarten
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 09 Mei 2018 08:20

Heeft er iemand een idee in welke verhouding je nieuwe aandelen PostNL krijgt als je voor het dividend in aandelen kiest? Straks is het zover en staan ze bij op de rekening maar ik had er nog nergens iets van gelezen!

Maarten
In port; socfinasia,GIMV, banco santander, Enwave, Ageas, Western Cop, Quest for growth, Intervest Offices, euronav, Proximus, ArGEN-x, galapagos, postNL, Bpost, Retail estate

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 510

Berichtdoor Filantroop » 09 Mei 2018 14:59

maartenverhoeve schreef:Heeft er iemand een idee in welke verhouding je nieuwe aandelen PostNL krijgt als je voor het dividend in aandelen kiest? Straks is het zover en staan ze bij op de rekening maar ik had er nog nergens iets van gelezen!

Maarten

Dag Maarten,

Ik heb voor 760 keuzedividenden 41 nieuwe aandelen ontvangen, had 1200 stuks in port, nu 1241...
Uitstekende keuze want met cash ben ik niets en je betaalt je blauw aan inhoudingen!
Heb overigens aandelen gekocht op dieptepunt, na publicatie van de jaarresultaten en de dip van -20%.
Heb er mijn broek nog niet aan gescheurd en reken op een overname of minstens een samengaan met een partner.
Solo aanmodderen betekent op termijn het einde van POSTNL, de concurrentie is immers moordend!
Hopelijk houdt de 'rage' van e-commerce aan want anders heeft haast geen enkel postbedrijf nog een reden van bestaan...

maartenverhoeve
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor maartenverhoeve » 09 Mei 2018 16:55

Hoi Filantroop,

Mijne 162 nieuwe staan er ondertussen ook op (op 3000 in bezit). Ben ook pas in na de dip aan 3.17 euro en ik houd ze voorlopig bij, wachtend op het jaarlijks dividend en rekende op koerswinst!

Maarten

Radio Voice
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36

Berichtdoor Radio Voice » 11 Mei 2018 19:21

Na het ontvangen van dividend heb ik PostNL de deur uit gestuurd. Ik geloof niet langer in dit aandeel.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 510

Berichtdoor Filantroop » 11 Mei 2018 19:25

Radio Voice schreef:Na het ontvangen van dividend heb ik PostNL de deur uit gestuurd. Ik geloof niet langer in dit aandeel.

Ik wel! ;)