KPN

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 739

Re: KPN

Bericht door sjos »

Karl schreef:
03 mei 2021 11:29
Het bericht dat ik wilde delen was al gedeeld door iemand anders maar ik zie een overname niet lukken en misschien wel nooit. De Nederlandse staat heeft een belangrijk veto daarin omdat het netwerk van KPN onmisbaar is voor de veiligheid en bepaalde hulpdiensten in Nederland. Dat gaan zij niet snel van de hand doen of aan een andere partij toevertrouwen.
Maar een samengaan met een ander bedrijf waarbij de Nederlandse overheid nog een vinger in de pap houdt ?
Ik dacht dat Belgacom ooit zo een toenaderingspoging heeft gedaan.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 769

Re: KPN

Bericht door Karl »

sjos schreef:
03 mei 2021 18:02
Karl schreef:
03 mei 2021 11:29
Het bericht dat ik wilde delen was al gedeeld door iemand anders maar ik zie een overname niet lukken en misschien wel nooit. De Nederlandse staat heeft een belangrijk veto daarin omdat het netwerk van KPN onmisbaar is voor de veiligheid en bepaalde hulpdiensten in Nederland. Dat gaan zij niet snel van de hand doen of aan een andere partij toevertrouwen.
Maar een samengaan met een ander bedrijf waarbij de Nederlandse overheid nog een vinger in de pap houdt ?
Ik dacht dat Belgacom ooit zo een toenaderingspoging heeft gedaan.
Ik denk dat de Nederlandse regering controle wil houden en dan KPN niet in buitenlandse handen laat komen, zelfs niet met een fusie. Frustrerend voor aandeelhouders want ik denk dat de kans op een overname of fusie heel klein zal zijn. Waar dan de winst uit moet komen weet ik niet, misschien bij het oppikken bij koerszwakte.

Plaats reactie