FNG Group

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593
Contacteer:

Re: FNG Group

Bericht door kierkegaard »

De curator zal de rangorde van de schuldeisers bepalen, met eerst de openstaande salarissen, vorderingen, preferente schulden etc. Ik neem aan dat de banken op de benelux actviteiten wel een stevig beslag zullen kunnen leggen als volgende in de rij. Dan zal de te verdelen pot snel op zijn. En dan moeten de obligatiehouders nog komen en blijft enkel Ellos over.

Enfin, ik ken het niet echt, maar het lijkt me toch niet zo simpel als dat.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1352
Contacteer:

Bericht door bertje »

Men zei toch altijd dat de banken gefrustreerd waren omdat ze niet aan ellos konden.

Maar het lijkt inderdaad te mooi. (zou meer dan 10 euro per aandeel zijn)

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4419
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

FNG blijft aansprakelijk voor alle geconsolideerde schulden hé. Je kan een 100% dochteronderneming niet failliet laten gaan en daarmee van alle bijhorende schulden af zijn. De aandelen zijn volgens mij zo goed als waardeloos want je staat als aandeelhouder achteraan in de rij. Oh en de theoretische openingskoers is €0,03. Dus die kooporder van 20K die bertje in het orderboek ziet verschijnen, zou vandaag in theorie €600 waard zijn.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door mulder »

We zullen het wel horen de komende dagen/weken maar ik had er mij toch al bij neergelegd dat ik dat geld kwijt was dus alles meer is positief.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 605
Contacteer:

Bericht door Filantroop »

jens_dev schreef:
31 jul 2020 09:16
FNG blijft aansprakelijk voor alle geconsolideerde schulden hé. Je kan een 100% dochteronderneming niet failliet laten gaan en daarmee van alle bijhorende schulden af zijn. De aandelen zijn volgens mij zo goed als waardeloos want je staat als aandeelhouder achteraan in de rij. Oh en de theoretische openingskoers is €0,03. Dus die kooporder van 20K die bertje in het orderboek ziet verschijnen, zou vandaag in theorie €600 waard zijn.
Met het enige verschil dat het grote aankooporder aan MKT bestaat uit 1 order (vermoedelijk een professional) maar dat de verkooporders aan MKT - een kleine 25000 stuks - bestaan uit 26 kleine orders (dus de Jan Modaals) van de beurs...
Volgens mij gaat het nog wel een poosje duren eer er handel is die meer van vermoedelijk heel volatiel gaat zijn met grote bokkensprongen!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ik denk niet dat dat de les is die je hieruit moet trekken mulder.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1352
Contacteer:

Bericht door bertje »

jens_dev schreef:
31 jul 2020 09:16
Waarom schrijf de standaard dan
Verlost van schulden

Ironisch is dat het beursge­noteerde FNG blijft bestaan als eigenaar van de e-commercespeler Ellos, die vorig jaar werd aangekocht en veel geld waard is – meer dan de 58 miljoen euro van de aankoopfactuur die FNG nog moet aflossen en de garantie van 20 miljoen die FNG heeft verstrekt. De stichters van FNG – Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke – zijn er nog de belangrijkste aandeelhouder en zijn nog niet tot de bedelstaf veroordeeld. FNG mag dan zijn Benelux-poot kwijt zijn, het is ook verlost van het gros van zijn schulden.

Zou het dan over andere aandelen dan die 45% in fng nv gaan?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

1. De Standaard lol. Schreef die gisteren niet dat Torfs e.a. de boel gingen overnemen? Bleek niet meer dan een verre gedachte want die 'overnemers' hadden zelfs niet eens samen gezeten met de schuldeisers.

2. FNG is eigenaar van Ellos ja. Dat is niet veranderd hé? Maar het probleem blijft dat de financiële put veel groter is dan de waarde van de activa.

mver
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door mver »

Grote internationale speler heeft interesse in Brantano

Ruben Van Lent 1 uur geleden

De schoenenwinkel Brantano kan op internationale interesse rekenen. Een voorlopig onbekend ‘zwaargewicht uit de sector’ zou azen op 40 tot 50 nog heel rendabele Brantano-winkels, zegt FNG-woordvoerder Gunther De Backer.

FNG, het moederbedrijf van Brantano, vroeg donderdag het faillissement aan. Na maanden van tegenslagen had de bank uiteindelijk alle kredieten opgezegd en kon de Belgische modegroep niet meer verder.

Maandag wordt er een curator aangesteld die een prijs moet plakken op alle merken en collecties en ze in stukken zal proberen te verkopen. ‘Er zijn al verschillende partijen die interesse hebben’, zegt De Backer. ‘Daar is een groep Vlaamse industriëlen bij, maar ook een internationaal zwaargewicht uit de sector. Het is een speler die de Belgische markt zou kunnen opschrikken.’ De interesse gaat vooral uit naar een 50-tal Brantano-winkels die nog zeer rendabel zijn.

Dieter Penninckx
Donderdag berichtte De Standaard dat ex-CEO Dieter Penninckx een groep van ondernemers rond hem had verzameld om FNG, of een deel ervan, opnieuw over te nemen. Penninckx wilde niet reageren op de geruchten en andere grote namen, zoals Wouter Torfs, ontkenden dat ze er iets mee te maken hebben.

FNG kampte eind 2019 met een schuldenberg van 734 miljoen euro en een verlies van bijna 300 miljoen euro, maar Brantano is een van de rendabelste takken van het bedrijf. Vakbonden hadden eerder al de hoop dat Brantano zou kunnen gered worden bij een faillissement.

De reden waarom ook voor Brantano het faillissement is aangevraagd is omdat de banken dat eisten. ‘Zij wilden dat een curator een prijs plakte op alles voor er elementen verkocht konden worden. Als de banken een beetje hadden meegewerkt, had het niet tot een faillissement moeten komen’, besluit De Backer.

The post "Grote internationale speler heeft interesse in Brantano" appeared first on Business AM.

mver
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door mver »

FNG nu

Nbr Bid hvh Bid Ask Ask hvh Nbr
Laatste update : 31/07/2020 10:24:15
1 20.000 Market Market 23.748 27
1 50 3,500 1,000 2.675 2
1 1.000 1,200 2,500 147 1
1 2.000 0,500 2,900 250 1
1 5.000 0,030 2,980 1.063 1

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie