FNG Group

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1147
Contacteer:

Re: FNG Group

Bericht door K/w »

Filantroop schreef:
30 jul 2020 20:36
Heb me inderdaad vergist, was een intentie voor de uitspraak van het faillissement, mea culpa, mea maxima culpa!
Plat op de buik filantroop, kan gebeuren als je denkt je overal te moeten moeien en denkt alles beter te weten! Trouwens al niet de eerste keer dat zoiets zich voordoet. Probeer in de eerste plaats eens begrijpend te lezen in plaats van lukraak speculaties rond te strooien.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1347
Contacteer:

Bericht door bertje »

pg 14
https://fng.eu/wp/wp-content/uploads/20 ... 200611.pdf

snap er nu nog iemand iets van?

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 605
Contacteer:

Bericht door Filantroop »

K/w schreef:
30 jul 2020 21:56
Filantroop schreef:
30 jul 2020 20:36
Heb me inderdaad vergist, was een intentie voor de uitspraak van het faillissement, mea culpa, mea maxima culpa!
Plat op de buik filantroop, kan gebeuren als je denkt je overal te moeten moeien en denkt alles beter te weten! Trouwens al niet de eerste keer dat zoiets zich voordoet. Probeer in de eerste plaats eens begrijpend te lezen in plaats van lukraak speculaties rond te strooien.
Plat op de buik is nogal veel gezegd K/w, ik heb me vergist en dit ook ruiterlijk toegegeven, hetgeen heel veel believers hier niet kunnen...
Ik gun je trouwens nog een cadeautje zodat je meteen kan doorlachen, ik had nog wat 'kleingeld' in de zakken en wilde een kleine gok wagen met FNG.
In deze optiek kocht ik tijdens één van de laatste dagen voor de schorsing 500 aandelen aan 3,50EURO of 1750,00 in totaal.
Mogelijk ben ik alles kwijt of komt er alsnog een (Zweedse) verrassing uit de bus.
Soit, you win someone, you lose someone that's life! :D

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Een klein stukje uit het grote artikel in De Tijd vandaag:

Hoe moet het voort met FNG? Niet alle vennootschappen van de groep maken deel uit van het faillissement. De beurs­genoteerde vennootschap FNG NV gaat voort. Haar enige dochter is de Zweedse webwinkel Ellos, die FNG binnenhaalde bij zijn laatste grote overname eind 2019. Ellos is wel rendabel. FNG NV is sinds begin mei geschorst op de Brusselse beurs. Als de handel ooit herneemt, belooft het een helse neerwaartse rit te worden.
Wimpie85 liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Het ziet er plots veel beter uit.

Verlost van schulden

Ironisch is dat het beursge­noteerde FNG blijft bestaan als eigenaar van de e-commercespeler Ellos, die vorig jaar werd aangekocht en veel geld waard is – meer dan de 58 miljoen euro van de aankoopfactuur die FNG nog moet aflossen en de garantie van 20 miljoen die FNG heeft verstrekt. De stichters van FNG – Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke – zijn er nog de belangrijkste aandeelhouder en zijn nog niet tot de bedelstaf veroordeeld. FNG mag dan zijn Benelux-poot kwijt zijn, het is ook verlost van het gros van zijn schulden.

Dat FNG én Ellos overeind blijven, is omdat de banken énkel een pandrecht hadden op de activiteiten in België én Nederland.

Niet vreemd dat er plots een koper van 20.000 aan mkt opdook.
Blackadder liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

230 miljoen voor betaald (hoeveel nu waard??)
-58 miljoen
-20 miljoen
+ winsgevend.

11,200,663 uitstaande aandelen.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 150
Contacteer:

Bericht door mulder »

kierkegaard schreef:
31 jul 2020 07:56
Een klein stukje uit het grote artikel in De Tijd vandaag:

Hoe moet het voort met FNG? Niet alle vennootschappen van de groep maken deel uit van het faillissement. De beurs­genoteerde vennootschap FNG NV gaat voort. Haar enige dochter is de Zweedse webwinkel Ellos, die FNG binnenhaalde bij zijn laatste grote overname eind 2019. Ellos is wel rendabel. FNG NV is sinds begin mei geschorst op de Brusselse beurs. Als de handel ooit herneemt, belooft het een helse neerwaartse rit te worden.
Ik dacht gisteren mijn geld allemaal kwijt te zijn maar blijkt nu dat we Ellos nog overhouden.We moeten zien wat voor schulden der allemaal zijn maar mss valt die helse neerwaartse rit nog wel enigszins mee.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

bertje schreef:
31 jul 2020 08:04
Het ziet er plots veel beter uit.

Verlost van schulden

Ironisch is dat het beursge­noteerde FNG blijft bestaan als eigenaar van de e-commercespeler Ellos, die vorig jaar werd aangekocht en veel geld waard is – meer dan de 58 miljoen euro van de aankoopfactuur die FNG nog moet aflossen en de garantie van 20 miljoen die FNG heeft verstrekt. De stichters van FNG – Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke – zijn er nog de belangrijkste aandeelhouder en zijn nog niet tot de bedelstaf veroordeeld. FNG mag dan zijn Benelux-poot kwijt zijn, het is ook verlost van het gros van zijn schulden.

Dat FNG én Ellos overeind blijven, is omdat de banken énkel een pandrecht hadden op de activiteiten in België én Nederland.

Niet vreemd dat er plots een koper van 20.000 aan mkt opdook.
Heel complex en geen idee hoe de vork precies in de steel zit. Maar zelfs als de banken niet aan Ellos zouden kunnen: er zijn toch ook nog andere schuldeisers zoals de obligatiehouders? Een curator zou Ellos dan toch moeten verkopen om aan de schuldverplichtingen te voldoen, tenzij er bv. een omzetting van die obligaties in aandelen zou komen, waardoor er een verwatering zou optreden? M.a.w.: het is toch niet zo dat de bestaande aandeelhouders nu 'gratis' het enige gezonde deel van FNG NV in handen krijgen?

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Zo heb ik het toch begrepen.

Het is nu wel zo dat er nog 16 bedrijven overblijven waar ze wel nog geld voor kunnen krijgen, dus banken zullen ook wel groot deel van hun geld terugzien.
In Brantano alleen werd 50 miljoen gestopt voor de opfrissing. Zal toch ook niet voor 30 miljoen verkocht worden zeker.
Werd er voor die schoenproducent geen 40 miljoen betaald en een cks en Miss etan zullen toch ook wel 10-tallen miljoenen opbrengen, voor een fred en ginger zal het dan maar enkele miljoen zijn vermoed ik.

Dacht ergens gelezen te hebben dat er zo’n 80 vennootschappen zijn.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Nee, maar er is wel een put van 800 miljoen.

En er werd een obligatielening uitgeschreven van 140 miljoen voor de overname van Ellos en dan heeft Nordic Capital nog een convertible van 20 miljoen, en staan er daarboven nog voor 75 miljoen obligaties uit. Die hebben toch allemaal recht op een deel van de koek (Ellos)?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie