FNG Group

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses
Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 553
Contacteer:

Re: FNG Group

Bericht door Freddy »

bertje schreef:
26 jun 2020 09:10
Men doet hier net of die 13 winkelketens niks waard zijn.

Men leest fred en ginger sluit winkels en men denkt dat het merk stopt te bestaan. Ze willen nu online verkopen via eigen plotformen maar zelfs via bol.com.
Die 100'den miljoenen omzet zijn er wel degelijk.

Men moet gewoon die 3 aan de kant schuiven (wat al gebeurde) bekwame bestuurders zetten en de boel redden.

Besef ook wel als aandeelhouder dat we niet meteen (om niet te zeggen nooit) die 20 zullen terugzien en er extra geld zullen mogen inpompen, maar gaan we alle Belgische bedrijven meteen opgeven?

Men pompt 10'tallen miljarden in luchtvaartmaatschappijen, terwijl een easyjet, ryanair,... ook die ruimtes kan innemen.
Ja maar als men van de overheid hulp verwacht zal je moeten rekenen op een Dexia scenario. Uiteindelijk kan een bewindvoerder of curator ook gewoon die winkels verkopen zonder de corporate structuur errond.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

mver
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door mver »

Maar dat is in het huidige beursklimaat en met alle negatieve berichtgeving rond FNG nu waarschijnlijk een suicide mission ? En stukken van zijn economie weggeven, dat heeft België al genoeg gedaan.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1298
Contacteer:

Bericht door bertje »

De pers moet de feiten weergeven, maar zou haar mening niet zo mogen doordrukken.

Voor de pers moet FNG eraan.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 553
Contacteer:

Bericht door Freddy »

mver schreef:
26 jun 2020 10:25
Maar dat is in het huidige beursklimaat en met alle negatieve berichtgeving rond FNG nu waarschijnlijk een suicide mission ? En stukken van zijn economie weggeven, dat heeft België al genoeg gedaan.
Ik denk eerlijk gezegd dat de aankopen van FNG al suicide missions waren. Brantano (overigens een Nederlandse keten) en aanverwanten zijn niet failliet gegaan wegens Corona maar wegens een fundamenteel veranderde markt. Het is niet de taak van de Belgische overheid om winst te halen uit de herstructurering van een winkelketen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4368
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

bertje schreef:
26 jun 2020 10:13
Men moet het schorsen tot de kapitaalverhoging.

dan 30% korting geven op de 3.5 euro
Je kunt geen gewone kapitaalverhoging met voorkeurrecht doen want je hebt veel meer geld nodig dan je met de huidige beurskap redelijkerwijs kan ophalen.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

mver
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door mver »

Objectiviteit bestaat natuurlijk niet. Maar ik ben akkoord dat er te veel zijn in de pers die het niet eens proberen. Ze hebben dat beroep ook niet gekozen voor het bescheiden loon he ;) . Journalisten zijn één van de beroepscategorieën met de meeste psychopaten.

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Vanavond weten we meer, dan zijn die obligatievergaderingen achter de rug.

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Uitstel verkregen bij 3/4, bij de 4de te weinig volk

1.Obligatielening met nominale waarde van EUR 45.000.000, uitgegeven op 07.07.2016 en 19.06.2017, vervaldatum: 07.07.2023 ◾Het quorum voor de eerste algemene vergadering werd niet bereikt. Bijgevolg heeft de algemene vergadering niet geldig kunnen stemmen. Er zal een nieuwe oproeping uitgestuurd worden voor een tweede algemene vergadering.

2.Obligatielening op naam met nominale waarde van EUR 650.000, uitgegeven op 26.01.2015, vervaldatum: 01.06.2021 ◾Het quorum werd bereikt. Deze vergadering heeft geldig kunnen stemmen.
◾Alle voorstellen op de agenda werden behandeld en goedgekeurd.

3.Obligatielening met nominale waarde van EUR 5.000.000, uitgegeven op 20.03.2015, vervaldatum: 01.06.2021 ◾Het quorum werd bereikt. Deze vergadering heeft geldig kunnen stemmen.

4.Obligatielening met nominale waarde van EUR 14.450.000, uitgegeven op 01.06.2012, vervaldatum: 01.06.2021 ◾Het quorum werd bereikt. Deze vergadering heeft geldig kunnen stemmen.

De emittenten hebben ook kennis genomen van de samenstelling van een Coordinating Committee of Bondholders dat voor de vijf categorieën van obligaties zal fungeren als een aanspreekpunt voor de vennootschap, zonder evenwel afbreuk te doen aan de individuele rechten van de obligatiehouders.
Blackadder liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Begin me toch meer en meer te ergeren aan de tijd.

Gisteren werd op 4 van de 5 vergaderingen al goedkeuring bekomen en was er op de 5de te weinig volk, tijd pakt op hun kop van de website uit met "FNG krijgt nog altijd geen fiat van obligatiehouders" (wie het artikel niet leest denkt dat er tegengestemd is)

Penninckx vraagt voor een interview, nadat ze hem de hele week aanvielen kunnen ze niet anders en dat plaatsen ze dan ergens verstopt op hun site.

Dieter Penninckx, grootaandeelhouder en ex-topman van modegroep FNG, doorbreekt na een helse week het stilzwijgen. 'Ik wil me niet wegstoppen. Dit bedrijf heeft een toekomst.'

Na een week waarin Brantano-moeder FNG een zware ontslagronde aankondigde en steeds meer vragen rijzen over hoe de drie oprichters Manu Bracke, Anja Maes en Dieter Penninckx het bedrijf de voorbije jaren hebben geleid, doorbreekt die laatste zijn stilzwijgen. 'Ik heb het bedrijf op een legale manier geleid, en altijd in het belang van het bedrijf en zijn mensen', zegt Penninckx.

Hoe komt het dan dat FNG waarschijnlijk 94 miljoen euro inkomsten misloopt door schimmige deals in Azië?
Dieter Penninckx: 'Zowat alle modebedrijven kopen kleding en schoenen in Azië. Daarvoor gebruiken ze lokale vennootschappen. De aankoop van kleding is volumegedreven (hoe meer kleding kledingketens kopen, hoe meer korting ze krijgen van leveranciers, red.). Maar als de volumes dalen, komt er zand in de ketting.'

'Bovendien leidde ook corona tot problemen. In China brak de ziekte al op 23 januari uit, al deed het virus al langer de ronde. Dat bracht heel wat leveranciers in de problemen.'

'Toch maak ik me sterk dat we een deel van dat geld zullen recupereren. Na een doorstart zullen ook de volumes weer herstellen.'

U stapte begin mei na 17 jaar op als CEO van FNG. Was ziekte de enige reden?
Penninckx: 'Er was geen druk van de beurswaakhond FSMA of de banken om op te stappen. Ik heb niet zien aankomen hoe ik tegen een muur zou lopen met mijn gezondheid. Ik ben blijven doorgaan en heb het te ver laten komen. Ik was er trots op dat ik maar enkele uren per nacht sliep. Maar plots zat ik in het ziekenhuis en droeg ik de gevolgen van al die opgestapelde vermoeidheid. Ik moet veel medicatie nemen en ben maar enkele uren per dag actief.'

Ik voel me machteloos. Niet zozeer fysiek, maar vooral emotioneel.

Dieter Penninckx
'Ik spreek nu vooral omdat ik me niet wil wegsteken. Want dat wordt nu gezegd. Ik ben er voor FNG. Het bedrijf heeft een cultuur van strijders.'

Doet u nog iets voor het bedrijf?
Penninckx: 'Ik kan momenteel niet veel doen door mijn gezondheid, maar natuurlijk antwoord ik wel op vragen. Ik voel me machteloos. Niet zozeer fysiek, maar vooral emotioneel.'

U bent ook eigenaar en voorzitter van KV Mechelen. Wat zijn de gevolgen voor de voetbalclub?
Penninckx: 'Ik ben in KV Mechelen gestapt als supporter en ik wil erin blijven als supporter. Ik heb geen plannen om de club te verlaten. KV Mechelen is structureel gezond en heeft unieke troeven en trouwe supporters.'

Maar FNG heeft geld nodig. Als u uw aandeel niet wilt zien verwateren moet u investeren. Is een verkoop van KV Mechelen dan geen optie?
De vraag welke inspanningen de aandeelhouders van FNG moeten doen ligt nog niet op tafel.

Dieter Penninckx
Penninckx: 'De vraag welke inspanningen de aandeelhouders van FNG moeten doen ligt nog niet op tafel. Eerst zullen de obligatiehouders en de leveranciers zich uitspreken. Daarna zien we wel. Maar het overleven van FNG is mijn prioriteit. Mijn aandeelhouderspositie is minder mijn focus.'

'FNG is en blijft een bedrijf met heel veel potentieel. We hebben veel klanten in België, Nederland en Scandinavië. Die troeven zijn er nog steeds en het bedrijf zal er weer bovenop komen. Maar daarvoor is nu eerst een transformatie nodig.'
mver liked last!

Blixa
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door Blixa »

bertje schreef:
27 jun 2020 11:39
Begin me toch meer en meer te ergeren aan de tijd.

Gisteren werd op 4 van de 5 vergaderingen al goedkeuring bekomen en was er op de 5de te weinig volk, tijd pakt op hun kop van de website uit met "FNG krijgt nog altijd geen fiat van obligatiehouders" (wie het artikel niet leest denkt dat er tegengestemd is)

Penninckx vraagt voor een interview, nadat ze hem de hele week aanvielen kunnen ze niet anders en dat plaatsen ze dan ergens verstopt op hun site.
Verstopt ?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie