FNG Group

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1728

Re: FNG Group

Bericht door bertje »

Het is een echte schande.

Banken hebben hier heel wat boter op hun hoofd.
Ze hebben er bv. voor gezorgd dat alles aan -75% de deur uit moest. (3 miljoen paar schoenen alleen al bij Brantano, waar men 10-tallen miljoen meer voor had kunnen krijgen).
Nu verhinderen ze de beursgang van Ellos en dat omdat ze nog 20 miljoen moeten krijgen.

Ik denk dat men bij de banken eens moet beseffen dat er ook veel kleine aandeelhouders zijn die ook het slachtoffer zijn.
Men zou beter de aandelen van fng van die 3 laten aanslaan door de banken en Nordic en toch nog een mooie uitkering geven aan de fng aandeelhouders.
Nordic bezit al aandelen. (zo zou 50% ook al terug in hun handen terecht komen)
Dieter Penninckx en Anja Maes hebben miljoenen op hun eigen rekening gezet (110 miljoen die men niet kan terugvinden), die hoeven zich geen zorgen meer te maken, maar wij de kleintjes zijn het slachtoffer.
Blackadder liked last!

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 740

Bericht door kierkegaard »

Blackadder schreef:
24 dec 2020 08:59
kan dat allemaal zomaar? Want dit is eigenlijk gewoon een hold-up van de banken naar de aandeelhouders. Hebben de aandeelhouders dan geen inspraak?
Tja, de aandeelhouders staan bij een faling altijd laatste in de rij... Dat is een algemeen principe dat bij iedereen wel gekend is dacht ik. Eerst passeren alle andere schuldeisers en als er dan nog iets overblijft... de aandeelhouders. Ik heb het nooit anders geweten.

Blackadder
Moderator
Moderator
waarderingen: 3055

Bericht door Blackadder »

kierkegaard schreef:
24 dec 2020 10:07
Blackadder schreef:
24 dec 2020 08:59
kan dat allemaal zomaar? Want dit is eigenlijk gewoon een hold-up van de banken naar de aandeelhouders. Hebben de aandeelhouders dan geen inspraak?
Tja, de aandeelhouders staan bij een faling altijd laatste in de rij... Dat is een algemeen principe dat bij iedereen wel gekend is dacht ik. Eerst passeren alle andere schuldeisers en als er dan nog iets overblijft... de aandeelhouders. Ik heb het nooit anders geweten.
Uiteraard
Maar hier gaat het over een deal die beklonken wordt door schuldeisers, je zou toch verwachten dat andere stakeholders ook ten minste hun zegje zouden mogen doen, of dat de stakeholders de "deal" mogen goedkeuren of afkeuren tijdens een aandeelhoudersvergadering

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 740

Bericht door kierkegaard »

Ik weet weinig van falingen, maar volgens mij hebben de aandeelhouders vanaf het moment dat de onderneming in faling gaat en er een curator wordt aangesteld zich eigenlijk over niks meer uit te spreken... Anders zou je er denk ik moeilijk uitgeraken omwille van de tegenstrijdige belangen en de strijd tussen schuldeisers. De belastingen, preferente en andere schuldeisers komen eerst en de aandeelhouders vangen wat overblijft als al de rest is gepasseerd. Meestal is dat 0, en in zeldzame gevallen nog een kleine rest.

Ik snap wel de frustratie, als we het parcours van die Penninckx en Co zien. Ik denk dat die 'hold up op de aandeelhouders' eerder daar te situeren is dan bij de banken.
NewB76 liked last!

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 244

Bericht door mulder »

Is maar een poging van de banken om de verliezen(waar ze zelf stuk voor verantwoordelijk zijn) te recupereren.Maar aandeelhouders moeten wel akkoord gaan met die deal.

bertje
Forum elite
Forum elite

Bericht door bertje »

We trekken niet in twijfel dat Penninckx de grote schuldige is.

Maar de banken hadden het spel verloren en gingen maar 20 miljoen krijgen, de rest van hun leningen zat bij FNG Benelux.
Ze komen nu met een claim van 200 miljoen waar ze volgens de regels geen recht op hebben.
Ze hebben de rekeningen van FNG geblokkeerd zodat ze geen advocaten en adviseurs kunnen betalen. Maar werken wel met 4 samen.
Ze wilden dat de winkels failliet gingen zodat curatoren met alles konden gaan lopen voor hun rekening.
Ze zouden hun pijlen op die 3 moeten richten die met de 10-tallen miljoenen gaan lopen zijn. Desnoods ze ook eerst hun deel laten krijgen en het dan volledig opeisen.
Het waren wel de banken die aangeraden hebben om fng te kopen.
04-05-2020 ING Equity Research 30,00 Kopen
30-03-2020 Kepler Cheuvreux 18,50 Houden
30-04-2019 Bank Degroof 31,00 Kopen
13-09-2019 ABN AMRO 20,00 Houden
De FSMA heeft ook nooit gecommuniceerd dat ze vragen gesteld hadden aan het bedrijf, was blijkbaar ook al bijna 1 jaar voor de schorsing bezig.
Het enige wat wij wisten is dat ze groeiden als kool en dat ze nog E5 mode en anderen zouden overnemen. Ze gingen de Zalando van benelux worden en hadden dan nog eens de Zalando van Scandinavië overgenomen.
Penninckx was de wonderboy en de kleine onschuldige beleggers zijn er ingelopen.

NewB76
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 369

Bericht door NewB76 »

Aan wie van het FNG was de brief van het FSMA gericht ? En werd het medegedeeld aan de mede-beheerders ?

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 59

Bericht door mver »

Like a dog with a bone ...

Marre
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Bericht door Marre »

Waarom horen we nu al zo lang niets meer over FNG?

bertje
Forum elite
Forum elite

Bericht door bertje »

http://www.ellosgroup.com/media/press-release-archive

laten we hopen dat ze achter de schermen nog de beursgang aan het voorbereiden zijn.

Plaats reactie