Alfen

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses
Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 86
Contacteer:

Re: Alfen

Bericht door Jelle R »

Mijn plan is voor jaren, misschien zelfs minstens 5 jaar. De stijging nu is een hype met al die vergroening, zie ook Tesla. Een terugval is onvermijdelijk, maar fundamenteel verandert dat niks aan het gigantisch potentieel voor Alfen de komende jaren. Het is nu voor degene die echt voor de lange termijn hebben gekocht de opdracht om je niet te laten meeslepen in de waan van de dag en al te verkopen.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 766
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Er zijn inderdaad negativo's:
https://www.deaandeelhouder.nl/columns/ ... elen-hype/

Maar wat de koers presteert is werkelijk hallucinant. De goed-nieuws stroom (haha) van dit bedrijf blijft ook op volle toeren draaien, de ene deal na de andere wordt aangekondigd. Ik stap in met een speculatieve positie, ook al is dit in feite een veel te hoge koers waarin al een massa aan goed nieuws verwerkt zit. Richting de cijfers op 19/2 zal de koers nog verder oplopen. Na de cijfers kan er een pak lucht uit, om dan nadien weer verder door te stijgen. De hele sector is hot momenteel en ik zie dit in 2020 niet meteen afnemen.
Solvay (71,21), EVS (12,82), Ageas (31,42), Aperam (20,09), Wereldhave BE (50,8), Intervest (21,32), Proximus (18,19), Boskalis (16,05), Campine (26), GIMV (51,1), Euronav (8,24), Ontex (12,9), Retail Estates (61,05)

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 86
Contacteer:

Bericht door Jelle R »

wimvd schreef:
22 jan 2020 11:00
Er zijn inderdaad negativo's:
https://www.deaandeelhouder.nl/columns/ ... elen-hype/

Maar wat de koers presteert is werkelijk hallucinant. De goed-nieuws stroom (haha) van dit bedrijf blijft ook op volle toeren draaien, de ene deal na de andere wordt aangekondigd. Ik stap in met een speculatieve positie, ook al is dit in feite een veel te hoge koers waarin al een massa aan goed nieuws verwerkt zit. Richting de cijfers op 19/2 zal de koers nog verder oplopen. Na de cijfers kan er een pak lucht uit, om dan nadien weer verder door te stijgen. De hele sector is hot momenteel en ik zie dit in 2020 niet meteen afnemen.
In die 2 jaar is er veel veranderd. Ze groeien al veel harder dan wat hij zegt, H1 2018 vs H1 2019 +51% en de winstgevendheid loopt sterk op. Daarnaast is Alfen sterk in het totaalpakket dat ze leveren, hierin zie ik geen concurrenten die hetzelfde allemaal tezamen installeert. En ten slotte staat Alfen voor op de concurrentie qua software voor de smart grids. Ze staan dus echt wel ver in deze technologie en zo te zien laat het orderboek dat ook zien.

Belgam21
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10
Contacteer:

Bericht door Belgam21 »

Sinds vandaag ingestapt. Het is een ambitieus verhaal dus ik wou toch eerst de cijfers afwachten. Nu bleken ze aan de bovenkant van de vork te zijn. Maar met die zekerheid betaal ik graag meer. Het bedrijf heeft bij beursgang steeds gezegd autonome groei te zoeken. Dus geen ook geen verwatering. Normaal beleg ik hoofdzakelijk in late stage biotech. Maar dit bedrijf lijkt dezelfde rendementen te kunnen opleveren met een management dat zijn voorgestelde doelen 1 na 1 lijkt te kunnen afvinken.
Een kritische noot is wel dat het koersdoel van Berenberg misschien wel met een korrel zout moet genomen worden aangezien zij de zakenbank zijn die de verkoop van aandelen van de grootste aandeelhouder van Alfen begeleidt. Dus daar zit wel een bias.
justchecking liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1005
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

ALMERE (AFN) - Grootaandeelhouder Infestos heeft zijn belang in laadpalenfabrikant Alfen verder teruggebracht. De investeerder houdt na de verkoop van aandelen aan institutionele beleggers nog een belang van 18,7 procent over. Verdere financiële details over de transactie zijn niet naar buiten gebracht.

In november bracht Infestos zijn deelneming ook al terug. Toen werd een belang van 7,5 procent van de hand gedaan en hield de firma 35,2 procent van de aandelen over.
justchecking liked last!

Belgam21
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Belgam21 »

Mannie liked last!

justchecking
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door justchecking »

Belgam21 schreef:
20 feb 2020 14:40
https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... source=rss

Koersdoelverhoging KBC naar 35 euro
Top! :clap:
Alfen, Biocartis

justchecking
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door justchecking »

Jelle R liked last!
Alfen, Biocartis

Belgam21
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Belgam21 »

Deze week heb ik mijn eerste positie verdubbeld.
Daar ga ik het nu wel bij houden. In deze omstandigheden hou ik graag wat cash aan de kant. Alfen is nog mijn enige positie, maar wat blij mee. De volatiliteit neem ik er dan maar bij. Vol vertrouwen in Alfen.

Belgam21
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Belgam21 »

https://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/ ... len-Alfen/

Hoofdaandeelhouder infestos heeft positie verder afgebouwd naar 3,4%. Binnenkort kunnen nieuwe investeerders enkel nog op de markt terecht voor aandelen. Het management zegt al sinds de beursgang geen extra aandelen te gaan uitgeven en met eigen financiële kracht de groei te financieren.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie