Alfen

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses
wheyndri
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Alfen

Bericht door wheyndri »

Ik heb onlangs Alfen gekocht en heb reeds een winst van 23 % .
Lijkt een goed aandeel met veel groei potentieel.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

justchecking
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door justchecking »

Uitgelicht: grootaandeelhouder Alfen kan beter wachten met verkoop
(ABM FN-Dow Jones) Het aandeel Alfen is afgelopen week flink gedaald. Op een slotkoers van 13,20 euro vrijdag werd het aandeel 9,6 procent goedkoper op weekbasis.

Grootaandeelhouder Infestos kondigde vrijdagavond 15 november aan 1,5 miljoen aandelen Alfen van de hand te willen doen.

Maandag 18 november bleek dit gelukt. Aan een groep institutionele partijen werd een belang van 7,5 procent verkocht. Tegen welke prijs dit gebeurde, wilde zowel de grootaandeelhouder als Alfen zelf niet zeggen. Ook de namen van de kopers werden niet bekend.

Vooralsnog blijft ook het register van de Autoriteit Financiële Markten het antwoord schuldig wie er heeft gekocht van Infestos. Vooral buitenlandse aandeelhouders zijn nog wel eens laat met melden, maar het kan ook dat de pluk van 1,5 miljoen aandelen dusdanig is verdeeld over een groep kopers, dat geen door een meldingsgrens is geschoten.

Infestos bracht Alfen in maart vorig jaar naar het Damrak, niet voor de gewenste 11,25 tot 15,00 euro per aandeel, maar voor 10,00 euro. Dat maakte Alfen op dat moment 200 miljoen euro waard.

Na de verkoop heeft Infestos nog altijd een belang van 35,2 procent in Alfen, een producent van laadpalen voor elektrische auto's, transformatoren en opslagsystemen voor energie.

Op dit belang, zo bevestigde een woordvoerder aan ABM Financial News, zit geen lock-up. Dat betekent dat Infestos elk moment opnieuw aandelen mag verkopen.

Volgens de analisten van Berenberg kan Infestos beter nog even wachten met het te gelde maken van het resterende belang.

Berenberg hanteert een koersdoel van 22,00 euro en heeft het aandeel dan ook op de kooplijst staan.

Analisten van de zakenbank zijn er steeds meer van overtuigd geraakt dat Alfen op een efficiënte wijze de productie kan opschroeven om aan de groeiende vraag te voldoen.

Daarnaast denken de analisten dat het voor concurrenten lastig is de strategie van Alfen te kopiëren. Ook heeft Berenberg er vertrouwen in dat het management in staat is de interne organisatie te verbeteren.

De zakenbank verhoogde de verwachtingen ten aanzien van de aangepaste EBITDA met gemiddeld 5 procent voor de periode van 2019 tot en met 2021, uitgaande van een aantrekkende marge.

En als aandeelhouder Infestos gelooft in deze taxaties van Berenberg, dan is het inderdaad beter om nog even te wachten met de verkoop van het resterende belang.

In het meest positieve scenario ziet Berenberg namelijk zelfs kans voor het aandeel om te stijgen naar 75,00 euro.

Door: ABM Financial News.

Ik vind het zeer straf dat dit aandeel zodanig zakte na een beetje verkoop van Infestos. Ik denk dat dit aandeel wel eens een goldie kan zijn. Gelimiteerd risico en mogelijkheid van een explosieve groei. Ik ben benieuwd! :P
Alfen, Biocartis

RB93
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door RB93 »

ALMERE (AFN) - Fabrikant van laadpalen en energiesystemen Alfen levert het Duitse energiebedrijf Uniper een accu voor de opslag van energie. Het systeem wordt ingezet bij de elektriciteitscentrale op de Maasvlakte bij Rotterdam.

De opslagaccu, met de omvang van een container en een capaciteit van 10 megawatt, is naar verwachting in het derde kwartaal van volgend jaar in bedrijf. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 86
Contacteer:

Bericht door Jelle R »

Aandeel wordt overal opgepikt als een van de favorieten voor 2020. De koers gaat door het dak en is bijna verdubbeld in 4 maanden tijd en toch is hier amper aandacht voor. :? Nu ja, het momentum zit mee. De energietransitie en elektrisch rijden is bijna niet weg te krijgen in het nieuws. Dit is een gouden aandeel en het stevige groeipad kan moeiteloos jaren aanhouden.

justchecking
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Jelle R, de nagel op de kop. Blij dat ik Alfen op tijd gevonden heb. Ben vorig eindejaar in Noorwegen geweest. Geeft een duidelijk beeld wat de toekomst voor ons in petto heeft... Niet twijfelen!
Alfen, Biocartis

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Jelle R »

Alleen krijgt de koers nu wel allures van een hype. Wellicht dat we komende weken wat gaan terugvallen, maar als je hebt geïnvesteerd voor de zeer lange termijn dan mag de waan van de dag ons niet beïnvloeden. Maar ik moet zelf ook toegeven dat ik het met 70% winst moeilijk heb om nu al niet even winst te pakken en later terug te komen. :lol:

justchecking
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

Wanneer worden de volgende kwartaalcijfers bekend gemaakt?
Alfen, Biocartis

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Jelle R »

justchecking schreef:
13 jan 2020 11:02
Wanneer worden de volgende kwartaalcijfers bekend gemaakt?
19 februari, FY 2019 cijfers.

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 27
Contacteer:

Bericht door loe »

En we blijven gaan.

justchecking
Forum newbie
Forum newbie
Contacteer:

ja, heel fijn om te zien. Dit is er één waar ik niet de fout bij wil maken om de winst te pakken, om ze de dag erna weer hard te zien stijgen. Heb ik meegemaakt bij Tesla. Not again :-) Houden die boel.
Alfen, Biocartis

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie