Alfen
Re: Alfen
Analyse van De Belegger
jean de florette liked last!
Alfen
Het Nederlands bedrijf staat centraal in de energietransitie. De belangrijkste divisie is die van EV-laadpalen, waar het laadpunten en bijhorende software levert aan de operatoren van elektrische laadstations. De productiecapaciteit werd flink opgetrokken en dankzij een slim voorraadbeleid had men vorig jaar (omzet +150%) niet veel last van de tekorten aan sommige componenten. Het momentum zit ook goed op het vlak van energie-opslag. Alfen werkt met containers vol batterijen die in de buurt van lokale hernieuwbare energiepunten worden geïnstalleerd. Tot slot is de groep ook actief in producten voor slimme energie-infrastructuur. 2022 werd een boerenjaar met een flinke omzetgroei (+80%). Niettemin vreest de markt stilaan voor een aftopping van de groei. Wellicht evolueren we richting groeicijfers rond de 25%. Nu het tekort aan componenten grotendeels is opgelost, voeren de concurrenten de druk op. De groep staat sterk op de Nederlandse thuismarkt (50%), maar elders in Europa is het marktaandeel (7,5%) nog vrij laag. Tegelijk verkoopt het bedrijf zijn producten vrij duur, waardoor de markt vreest voor prijsverlagingen. We denken dat het snelle groeiritme in 2022 te danken is aan het slimme voorraadbeheer. Niettemin moet
de groep in staat zijn om ook buiten Nederland marktaandeel te winnen inzake energie-infrastructuur. We verhogen het advies
tot ‘een eerste positie’ of om te kopen bij koersterugval rond 75 EUR.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum elite
- waarderingen: 1893
2 koersdoelverlagingen...
Alfen Berenberg 125  105 €
Alfen Jefferies 65  62 €
(Bolero)
Alfen Berenberg 125  105 €
Alfen Jefferies 65  62 €
(Bolero)
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
-
- Forum elite
- waarderingen: 1893
• Alfen en SemperPower willen het grootste batterij-energieopslagsysteem van Nederland bouwen. Dat
moet al in het vierde kwartaal van 2023 in werking gesteld kunnen worden Het 30MW/68 MWh batterijenergieopslagsysteem zal de integratie van hernieuwbare energie in de Nederlandse elektriciteitsmarkt
versnellen. Er werd geen financiële details verstrekt, maar het is wél goed voor het momentum. (Bolero)
moet al in het vierde kwartaal van 2023 in werking gesteld kunnen worden Het 30MW/68 MWh batterijenergieopslagsysteem zal de integratie van hernieuwbare energie in de Nederlandse elektriciteitsmarkt
versnellen. Er werd geen financiële details verstrekt, maar het is wél goed voor het momentum. (Bolero)
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.