Fugro

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 73
Contacteer:

Re: Fugro

Bericht door WieWeet! »

B_B schreef:
16 okt 2020 16:15
Er zou kortstondig een bericht op de website van Fugro hebben gestaan, met als datum 19 oktober, waarin een claimemissie werd aangekondigd ter versterking van het eigen vermogen.

Ik ben niet bang voor maandag 19 oktober.
Ik heb weer bijgekocht op 2,78.
Bang moet je 2 jaar in Altice hebben gezeten, dan is dit een lachertje.
Gewoon gestaffeld naar onderen in kopen, als je zo stuk hier onder leest en gaat naar een ratio van 1,7 is super.
Daarbij zoals je zelf ook aangaf er komen nog steeds mooie orders bij ze binnen, die van gister en afgelopen weken worden totaal genegeerd.
Op de plank die aandelen, heb nog een koop order liggen en dat is de laatste dan zitten we vol ;)

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

B_B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 22
Contacteer:

Bericht door B_B »

WieWeet! schreef:
16 okt 2020 16:27
B_B schreef:
Er zou kortstondig een bericht op de website van Fugro hebben gestaan, met als datum 19 oktober, waarin een claimemissie werd aangekondigd ter versterking van het eigen vermogen.

Gewoon gestaffeld naar onderen in kopen, als je zo stuk hier onder leest en gaat naar een ratio van 1,7 is super.
Daarbij zoals je zelf ook aangaf er komen nog steeds mooie orders bij ze binnen, die van gister en afgelopen weken worden totaal genegeerd.
Op de plank die aandelen, heb nog een koop order liggen en dat is de laatste dan zitten we vol ;)

Ik vind het onlogisch om 11 dagen voor de cijfers (tijdens een gesloten periode) met een summiere bericht te komen over een claimemissie.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

AFM 'kijkt naar alle omstandigheden' bij Fugro
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) bekijkt of bodemonderzoeker Fugro snel genoeg heeft gereageerd op de verspreiding van koersgevoelige informatie. De toezichthouder wil niet ingaan op individuele gevallen wegens geheimhouding, maar zegt in dit specifieke geval 'naar alle omstandigheden te kijken'.

Bodemonderzoeker Fugro ( ? ? ) publiceerde donderdagmiddag een bericht dat er 'vergevorderde gesprekken zijn met banken en potentiële investeerders' over mogelijke herfinanciering, waaronder de uitgifte van nieuwe aandelen. Die update kwam nadat eerder die middag geruchten over de herfinanciering en emissie naar buiten kwamen op het forum van beleggerswebsite IEX.

Het aandeel daalde daarna met 20% en eindigde de handelsdag 14% in de min. Vrijdag stond het aandeel 3% lager. Tevens ging het gerucht dat aankomende maandag meer informatie bekend zou worden gemaakt, maar een Fugro-woordvoerder spreekt dit tegen.

Snelle reactie nodig

In het algemeen geldt voor de AFM dat een beursgenoteerde instelling koersgevoelige informatie 'onverwijld algemeen verkrijgbaar' moet stellen. Dat betekent ook dat een bedrijf snel moet reageren en verduidelijking moet geven wanneer elders informatie is gepubliceerd die de koers beïnvloedt.

Bij het vermoeden van overtreding van deze verplichting kan de AFM, zo nodig, overgaan tot onderbreking van de handel, staat op de website van de toezichthouder. Dat is donderdag niet gebeurd.

Fugro heeft heeft het lastig. De bodemonderzoeker haalt de helft van zijn omzet uit de olie- en gassector, een markt die vrijwel stilviel nadat de olieprijs eerder dit jaar instortte.

Een aandelenemissie hangt al sinds februari in de lucht, toen het bedrijf een eerder geplande obligatie-emissie moest intrekken. Het bedrijf hoopte daarmee schulden te herfinancieren. Daarna begonnen de speculaties over een minder gunstige aandelenemissie als alternatief. Beleggers vrezen dat een aandelenemissie tot grote winstverwatering leidt.

Zei het toch ;)

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

B_B schreef:
16 okt 2020 16:58
WieWeet! schreef:
B_B schreef:

Ik vind het onlogisch om 11 dagen voor de cijfers (tijdens een gesloten periode) met een summiere bericht te komen over een claimemissie.
Nou ze ontkennen nu, dat er een bericht een maandag komt, gewoon rustig afwachten.
Zie bericht hier onder.

B_B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door B_B »

Ik wacht al vanaf juni 2020.

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 59
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

WieWeet! schreef:
16 okt 2020 17:17
B_B schreef:
16 okt 2020 16:58
WieWeet! schreef:
B_B schreef:

Nou ze ontkennen nu, dat er een bericht een maandag komt, gewoon rustig afwachten.
Zie bericht hier onder.
Fugro geeft aan: "Further announcements will be made if and when required".

Dus wanneer ze een herfinancieringsdeal hebben gesloten met of zonder aandelen emissie.
Dat is koersgevoelige informatie en dient direct gepubliceerd te worden.

Het zou maandag zo ver kunnen zijn, maar net zo goed pas een week later.
Als er tussentijds niets rond komt, krijgen we bij de 2020 Q3 trading update te horen hoe het met de herfinanciering gaat.

B_B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door B_B »

RESPONSE TO SPECULATION
The Board of Management of Fugro N.V. (“Fugro”) notes the speculation in relation to Fugro's discussions with respect to a potential refinancing including a potential equity offering.

The Board of Management of Fugro confirms that it is in advanced discussions with its financing banks and potential investors. Fugro intends to release its Q3 trading update in due course and will provide an update at that point. This press release provides no certainty as to whether the parties will reach an agreement, or that a refinancing or equity offering will take place.

https://www.fugro.com/media-centre/pres ... peculation

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Weer klaar met TA, let ook op BAM, daar zitten ze of te proberen en etteren om hem door de 1 euro te drukken, ik heb er een extra order ondergelegen om de paniek verkoop op te vangen, net als bij Fugro ;)
Als het vaccin er komt zijn dit de aandelen die omhoog spuiten.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Wat ik ook nog niet snap er staat een aardige short positie uit, hoe men die gaat coveren aangezien het geleende aandelen zijn, en de eigenaar deze wel terug wil ander kan hij geen claim indienen, aangezien hij de aandelen niet in bezit heeft, dus wie krijg het voordeel van de emissie de shorter of de eigenlijke eigenaar, gewoon een ziekelijk gedoe dat geshort.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 169
Contacteer:

Bericht door mulder »

Ik denk dat ik bijna evenveel short ga dan long.En wees gerust dat die shorters nodig zijn of er nog veel meer aandelen de lucht in gepumpt worden .Al eens paar keer gekeken bij grootste stijgers op Nasdaq alle dagen(+150%,+100%,+250% op 1 dag...)??Bijna steeds zijn dat aandelen met lage float waar het onmogelijk is om te shorten.Met alle gevolgen van dien voor de argeloze belegger/huisvader.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie