ArcelorMittal

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses
Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 23834
Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 12497
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door charel01 »

Europese staalbedrijven vrezen voortbestaan door dumping
Het voortbestaan van de Europese staalindustrie komt in gevaar als Brussel niet harder ingrijpt om het dumpen van staal tegen te gaan. Hiervoor waarschuwden topbestuurders van diverse Europese staalbedrijven, verenigd in brancheorganisatie Eurofer, maandag.

De Europese Commissie heeft voorgesteld enkele veranderingen door te voeren met betrekking tot het importeren van staal per 1 juli.

De Europese staalindustrie is niet te spreken over dit voorstel en is van mening dat de flinke vraaguitval door de coronacrisis niet is meegenomen in het besluit. "Het risico op een overvloed van goedkoop staal, staat het herstel en zelfs het overleven van de Europese staalindustrie in de weg", waarschuwden topbestuurders van onder meer ArcelorMittal, Tata Steel Europe en Salzgitter.

Het huidige voorstel van de Europese Commissie kan volgens de bestuurders ertoe leiden dat geïmporteerd staal een nog groter marktaandeel verovert, terwijl een groot deel van de Europese productiecapaciteit onbenut blijft.

De bestuurders willen dat Brussel met een beter voorstel komt waarin ook rekening wordt gehouden met de daadwerkelijk ontwikkeling van de marktvraag. Daarbij moet de Europese Commissie meer rekening houden met de schade die de coronacrisis heeft aangericht. De vraag naar staal is sinds de corona-uitbraak in maart volgens Eurofer met 50 procent teruggevallen. Dit zou vertaald moeten worden naar lagere quota, aldus de brancheorganisatie.

Door: ABM Financial News.
Lieve16 liked last!
Go with the flow.



Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

     


Gebruikersavatar
Droopymaes
Premiummember
Premiummember
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 apr 2020 13:51
waarderingen: 95
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door Droopymaes »

ArcelorMittal Italia unions strike over new industrial plan
The Fiom Fim and Uilm unions have announced a 24-hour strike on 9 June in all facilities of former Italian steelmaker Ilva, now ArcelorMittal Italia. The strike is a protest against the company’s new industrial plan for Ilva and, particularly, the Taranto facility where 3,300 job cuts have been proposed, Kallanish learns from union sources.
According to rumours, the new industrial plan submitted last week to the Italian authorities also proposes production of 6 million tonnes/year. Investments such as the revamp of blast furnace no. 5 will also be delayed due to the current Covid-19 crisis that is seen affecting the steel industry for the next three years, ArcelorMittal told Italian economic development minister Stefano Patuanelli.
The unions have obtained an urgent meeting on Tuesday with Patuanelli to discuss in detail the content of the industrial plan which is still unknown to them. Meanwhile, in a televised interview, Patuanelli announced that ArcelorMittal’s new industrial plan “…does not reflect the government’s intentions for Taranto.” The company seems to be finding excuses not to keep its promises, he added. The government is working on a national plan for the Italian steel industry that also involves other sites such as Acciai speciali Terni and the former Aferpi, now JSW’s Piombino steelworks, he explained.

Bron: Kallanish
charel01 liked last!

Gebruikersavatar
Droopymaes
Premiummember
Premiummember
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 apr 2020 13:51
waarderingen: 95
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door Droopymaes »

Pandemic, oil price slash MENA demand outlook

Worldsteel forecasts Middle Eastern finished steel demand to decline -17.4% on-year in 2020 to 40.2 million tonnes. This comes after a -2.3% drop in 2019 to 48.7mt.
The association delayed the publication of its bi-annual short-range outlook by six weeks due to the impact of the Covid-19 pandemic on the global economy. The pandemic has resulted in a sharp demand contraction in all regions. In its previous outlook last October, before Covid-19 gripped world markets, worldsteel said Middle Eastern consumption would grow 0.2% in 2020.
In 2021 Middle Eastern demand is expected to rebound 12.9% on-year to 45.4mt, but this will still be below the 2019 tonnage. Africa, meanwhile, is seen experiencing a -9.4% contraction in steel demand in 2020 to 33mt, following a 0.4% growth in 2019 to 36.4mt. The forecast in October was for a 3.2% growth this year. 2021 demand should rebound 5.9% to 34.9mt.
Demand in the Middle East and North Africa (MENA) is forecast to slump -15.2% in 2020 to 56.5mt after falling -2.2% last year to 66.6mt. The October forecast was for a 1.1% growth this year. 2021 demand is seen rising 11.3% to 62.9mt.
“The oil-producing countries in the MENA region are among the hardest hit due to the double shock of the Covid-19 outbreak and theplunge in oil prices,” worldsteel says in a note.
charel01 liked last!

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 23834
Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 12497
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door charel01 »

De Europese Commissie mag door met het vormgeven van quota om het dumpen van staal in de EU tegen te gaan. Dit maakte de commissie vrijdagmiddag bekend.

Het gaat om maatregelen voor verschillende staalproducten uit Turkije.

Het Europese Parlement heeft de Commissie opdracht gegeven om de Europese staalsector tegen de goedkope export van staal door Turkije te beschermen.

Door: ABM Financial News.
Wimpie85 liked last!
Go with the flow.

Gebruikersavatar
Droopymaes
Premiummember
Premiummember
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 apr 2020 13:51
waarderingen: 95
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door Droopymaes »

Coil lead times shorten in northwest Europe

The lead time for coil products from north-western European mills has shortened considerably, which makes short-notice buying easy but gives mills a hard time with planning.
“The lead time given by mills has come down to 6-8 weeks, but I’d say you’ll get it for sure in a matter of six weeks,” a Dutch fabricator’s buyer says. Another Dutch manager fully agrees, stating that “…I got a delivery faster than announced, in six instead of eight weeks.”
Both state that the market is very much out of balance, meaning that demand has remained flat while prices cannot be brought down much more. Moreover, the integrated oxygen converter-route strip mills cannot stop their blast furnaces that easily, and need to keep producing, creating additional stocks.
This is quite a turn from the pre-coronavirus period that saw a flourishing market due to restocking. “Back then, I ordered with a delivery time agreed of 8-10 weeks, and got it after 14,” a distributor’s manager told us. “That was a bad drama – mills nurtured the impression they had too much to do, also to keep prices up. And if you paid more, you’d get it faster. And now we see the backlash.
Now, mills badly need cash and serve orders quickly.”
According to the fabricator’s buyer, “…there is still too much material in the chain. Demand from carmakers remains disastrous, so the inventories might even grow,” he says. A southern German source largely agrees and specifies that the short lead times apply to all coil groups – hot and cold rolled coil, and galv. “You get it all within 6-8 weeks, and I wouldn’t be surprised if it comes in after four,” he observes.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 23834
Lid geworden op: 02 jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 12497
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door charel01 »

ArcelorMittal onderzoekt verkoop Canadese infrastructuur
ArcelorMittal zou naar verluidt overwegen om bezittingen in Canada van de hand te doen om met de verkoopopbrengst zijn schulden terug te dringen. Dit schreef the Financial Times maandag op basis van bronnen.

Het staalconcern zou onder meer kijken naar een spoorweg en andere infrastructuur die gebruikt worden voor de Mont-Wright ijzerertsmijn in Quebec.

ArcelorMittal wil zijn nettoschuld dit jaar terugdringen van ongeveer 9,5 naar 7,0 miljard dollar. Bij de laatste jaarcijfers besloot de staalreus om het dividend te schrappen.

Door: ABM Financial News.
Icksray-1979 liked last!
Go with the flow.

Gebruikersavatar
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2450
Lid geworden op: 19 jan 2013 13:48
waarderingen: 1005
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door Wimpie85 »


AMSTERDAM (AFN) - ArcelorMittal bekijkt mogelijkheden voor het verkopen van niet-kernactiviteiten en belangen in kernactiviteiten, zoals het bedrijf ook in het verleden heeft gedaan. Dat meldde ING in een reactie op het bericht van Financial Times dat het staalconcern overweegt infrastructuur voor zijn ijzerertsmijn in de Canadese provincie Quebec te verkopen.

In augustus vorig jaar kondigde ArcelorMittal aan 2 miljard dollar te willen ophalen met desinvesteringen om zo te helpen de nettoschuld terug te dringen tot 7 miljard dollar. In september meldde persbureau Bloomberg dat het bedrijf zijn Europese bouwtak zou willen verkopen.

Het advies voor ArcelorMittal staat op buy, met een koersdoel van 18 euro.
Icksray-1979 liked last!

Gebruikersavatar
Droopymaes
Premiummember
Premiummember
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 apr 2020 13:51
waarderingen: 95
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door Droopymaes »

ArcelorMittal moves to increase coil offers in Europe
ArcelorMittal is reported to be currently trying to increase its coil offers in Europe.
A source close to the matter confirms the company is now targeting hot rolled coil sales in northern Europe at €440/tonne ex-works base, indicating an increase of over €20/t on the previous offer levels.
A trader in southern Europe confirms that rumours of the increase have also been heard there. He mentions sources reporting an increase of €20/t on offer levels.
The market has for some weeks been expecting a move from mills to try and lift prices as international levels recovered; nevertheless, a number of problems still remain in Europe. Last week Kallanish assessed transaction levels in northern Europe at €405/t ex-works base, down almost €90/t from the latest peak registered in mid-March.
charel01 liked last!

Gebruikersavatar
Droopymaes
Premiummember
Premiummember
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 apr 2020 13:51
waarderingen: 95
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door Droopymaes »

EUROPE HRC WRAP: Price fall further in the north
Domestic prices for hot-rolled coil fell further in Northern Europe in the week to Friday June 19 due to low market demand.
Fastmarkets’ daily steel hot-rolled coil index, domestic, exw Northern Europe, was €390.00 ($435.86) per tonne on Friday, down by €6.25 per tonne week on week and down by €19.84 per tonne month on month.
The region’s integrated mills have been offering HRC at €400-410 per tonne ex-works, but producers were ready to trade at €385-395 per tonne ex-works, sources said.
Bids for material have been heard at €380-390 per tonne ex-works. HRC produced by re-rollers, meanwhile, was available at the equivalent of €370-380 per tonne ex-works, according to market participants.
Fastmarkets’ weekly assessment of the price for steel HRC, domestic, exw Southern Europe, was unchanged week on week at €370-380 per tonne.
Official offers for HRC in Italy were heard around €370-380 per tonne ex-works, while prices in Spain were reported at €380-405 per tonne ex-works. Some market sources said that major buyers could acquire a significant volume of HRC from Italian mills at €355-365 per tonne ex-works, but because this would significantly exceed the average lot size of spot deals, the price was not reflected in the assessment. Demand has been slow due to high stocks at distributors and poor buying interest among end-consumers.
Although trading activity has been low, rumors have been circulating about European mills increasing their offer prices in an attempt to bring some stability to the market, with sources saying that some mills had already achieved higher prices on a range of flat-steel products.
The mills were expected to announce price increases of €5-20 per tonne, they added. “The European mills will definitely try to stabilize [HRC] prices by announcing small rises,” a German source said. “But the market is unpredictable. Safeguard measures will support domestic prices, [and the] automotive [sector] is showing some signs of slow recovery, but European mills will most likely have to introduce further production cuts to achieve a price increase.”
Earlier this month, the majority of European member states voted to approve proposed amendments to the current safeguard
measures for imports of steel. Reviewed measures will come into force after June 30 this year and include, among other changes, replacement of the current global quarterly quotas for imported HRC with country-specific quarterly quotas for countries that exceeded 5% of total material deliveries in the reference period of 2015-17. This means that Turkey, Russia, Serbia, India and South Korea will get their own quota volumes, while other suppliers will be subject to a residual global quota.
Pig iron production at Tata Steel IJmuiden in the Netherlands was stopped on June 19 when the plant’s workers went on a 24-hour strike. The iron ore supply to two of IJmuiden’s blast furnaces (BF) was completely stopped, sources close to trade unions said. But Tata Steel said that one BF was stopped for a short planned maintenance outage, while another BF was taken offline due to the strike.
Slovakian flat steel producer US Steel Kosice has restarted its BF No1 and a hot-strip mill, which were idled in late May for maintenance. In the second half of May, the subsidiary of US Steel idled BF No1 to adjust its output because of maintenance at the hot-strip mill, which was originally scheduled for the third quarter of 2020. The outage was rescheduled to May because of the dramatic decline in demand created by the Covid-19 pandemic. And ArcelorMittal Fos-sur-Mer in France decided not to idle BF No2 after a strike on June 16, market sources said.
charel01 liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2716
Lid geworden op: 20 jan 2012 11:51
waarderingen: 565
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door sjos »

’Britse tak Tata Steel mogelijk deels genationaliseerd’
LONDEN - De Britse tak van Tata Steel staat op het punt om honderden miljoenen ponden aan staatssteun te ontvangen. Dat meldt zakenkrant Financial Times op basis van ingewijden. Met het reddingspakket moeten duizenden banen worden behouden.
Het zou de eerste forse lening zijn onder Project Birch, waarmee de Britse overheid strategisch belangrijke bedrijven die onder meer getroffen zijn door de coronacrisis wil helpen. Naar verluidt gaat het om een staatslening van 500 miljoen pond, omgerekend ruim 553 miljoen euro.
Mede-eigenaar
In overheidskringen gaat het plan rond om, ’onder specifieke omstandigheden’, de Britse staat zelfs mede-eigenaar te laten worden van de staalreus, aldus de FT. Dat zou voor het eerst in meer dan dertig jaar zijn.
Bedrijven die een beroep doen op Project Birch, moeten alle andere mogelijkheden hebben uitgeput. Ook staan er strenge voorwaarden tegenover. In het geval van Tata Steel onder meer over het verminderen van de CO2-uitstoot en personeelsgaranties. Dat laatste ligt binnen Tata gevoelig, want het hoofdkantoor in India wil juist banen in Europa schrappen – personeel van de vestiging in IJmuiden heeft om die reden al meerdere keren het werk neergelegd.
Mislopen
Bij Tata Steel werken in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 8000 mensen. De onderneming bezit onder meer de grootste staalfabriek van het land in Port Talbot in Wales. De deal komt mogelijk al binnen enkele dagen rond, maar zou volgens bronnen ook nog zomaar kunnen mislopen. Tata Steel zelf wil niet reageren. „Het zou niet gepast zijn om commentaar te geven op lopende discussies met regeringen”, aldus de onderneming.
De Britse staalindustrie is de afgelopen jaren van de ene crisis in de andere geraakt. Internationale concurrentie, hoge productiekosten en lage investeringen ondermijnden de sector. Door de tijdelijke sluiting van delen van de Britse economie als gevolg van de coronacrisis is de vraag van Britse autofabrikanten en bouwlocaties naar staal afgenomen.

bron:https://www.telegraaf.nl/financieel/801 ... onaliseerd
charel01 liked last!
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!


Plaats reactie