ArcelorMittal

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 303

Re: ArcelorMittal

Berichtdoor Icksray-1979 » 14 Aug 2019 18:32

Rolling Stone 70 schreef:
sigaar schreef:
gvdh741 schreef:Met het aandeel ArcelorMittal zou ik toch zeer voorzichtig zijn.
Technisch gezien zit dit aandeel in slechte papieren.
En spreken we van een mogelijk neerwaarts koersdoel van rond 5 euro.

Een recessie en dan gaat het nog wel lager ook wel. Dan worden dit soort bedrijven eigenlijk zogoed als waardeloos.
Of ze daarna nog terug herstellen is maar de vraag, velen noteren onder de bodem van de crisis van 2009. Een ding is zeker, op lange termijn verdien je er niks aan.

Aha. Je bent overgestapt van het AB Inbev forum. Ook daar was je zeer negatief maar dat is toch volledig anders uitgedraaid ...
Maar ok. MT is een totaal ander bedrijf. I know.
Als je zo zeker bent, kan ik je alleen maar aanraden om totaal short te gaan op MT. Ik heb net eens gekeken. Shortende partijen boven de 0,5 % : nul. Dat wil dus zeggen dat deze daling volledig te wijten is aan paniekverkopen. Ik wacht nog eventjes af en bij ongewijzigde koers, koop ik vanmiddag bij.

Ik wou daarstraks al soortgelijke opmerking geven. Eerst enkel bij abi enkel en alleen zulke opmerkingen geven, om nu (nadat hij/zij er volledig langs zit) hier eenzelfde iets te komen doen. Gewoon laten doen, net zoals bij abi zal 'em hier ook afdruipen na bepaalde tijd...
Rolling Stone 70 liked last!
ArcelorMittal - Oxurion - Greenyard - Econocom - Bpost.

powered by Surfing Waves

wolfe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 157

Berichtdoor wolfe » 14 Aug 2019 20:21

Dus Arcelor Mittal zou 6% onder zijn 'all time high' noteren? Dacht het niet.

Hieronder artikel Beursduivel van John Beijer, zegt alles, zo niet dan toch veel.

Short gaan is voor sommigen blijkbaar het meest aangewezen (moeten ze wel oppassen dat ze niet 'de sigaar' zijn als de markt terug normaliseert)

ArcelorMittal
Sinds het uitbreken van de handelsoorlog is er één fonds als eerste geraakt en dat is ArcelorMittal. Naast de handelsoorlog wordt ArcelorMittal ook nog een keer geraakt door de politieke onrust in Italië. De nieuwe coalitie in Italië krijgt de geschillen niet opgelost en wellicht dat er nieuwe verkiezingen noodzakelijk zijn.

ArcelorMittal heeft in Italië één van de grootste staalfabrieken van Europa draaien. Een nieuwe regering zou wellicht met andere milieueisen kunnen komen, die wellicht een heel stuk strenger zijn. ArcelorMittal kocht deze fabriek recent voor 1,8 miljard euro van de Italiaanse staat.

Lichtpuntjes
Nu de wereldwijde economieën door de handelsoorlog terugvallen, is de vraag naar staal onder druk komen te staan, samen met de prijs van erts. Toch zagen we dat de omzet over het tweede kwartaal uitkwam op maar liefst 19,3 miljard dollar en dat was boven verwachting.

Tevens is er meer zicht op dividend en de schuldenpositie is de afgelopen periode ook wat verbeterd. Het technische plaatje is de afgelopen weken behoorlijk verzwakt en we staan nu op belangrijke steunlijnen.

Slechte nieuws verdisconteerd
Ik denk dan ook dat we het aandeel, als het in bezit is, moeten vasthouden en als u het nog niet in bezit heeft, dat de positie mag worden opgebouwd. Al het slechte nieuws is nu in de koers verdisconteerd en ik verwacht dat Trump en China uiteindelijk toch echt wel met een akkoord gaan komen en dan zal ArcelorMittal als eerste profiteren.

wolfe
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wolfe » 14 Aug 2019 21:17

Jefferies 13/08: (prijzen uiteraard in US $)

Despite the doom and gloom about the trade war between the United States and China, discussion of a big-time infrastructure package for the country is making the rounds in Washington, D.C. While the politicians have all fled to their respective states for the summer recess, and the presidential hopefuls for the Democrats to Iowa, you can bet they are listening closely to constituents who want to see the longest economic expansion ever continue.

A new Jefferies research report says that at the firm’s recent Industrials Conference, the analysts met with management teams from the major steel companies and came away feeling very positive on the set-up for the rest of the year.

The report noted this:

We hosted over a dozen companies from the steel industry at last week’s; Industrials conference. Commentary from mgmt. teams continued to highlight solid underlying demand, with improving fundamentals. In addition, one steel producer noted that while US Hot Rolled Coil prices have recovered following several price hikes, US Hot Rolled Coil remains below a normalized value. We continue to see opportunity for US steel prices to recover in the second half of 2019 driven by a confluence of emerging factors including US/EU capacities, the abating of destocking in response to 232 tariffs, a catch-up trade with scrap vs. iron ore, low US steel imports and seasonal demand improvement which we believe could support improved US steel prices in the near-term.

Five top companies are rated Buy at Jefferies and are good additions to growth portfolios looking for ideas now.

ArcelorMittal
This is the top pick at Jefferies and makes a solid holding. ArcelorMittal S.A. (NYSE: MT) is the self-described world’s leading steel and mining company, with a presence in 60 countries and an industrial footprint in 19. The company was formed from the merger of Arcelor and Mittal Steel in 2006. It is the leader in all major global markets, including automotive, construction, household appliances and packaging. Its industrial presence in Europe, Asia, Africa and America gives it exposure to all the key steel markets, from emerging to mature.

The company is also one of the world’s five largest producers of iron ore and metallurgical coal and the mining business is an essential part of the corporate growth strategy. With a geographically diversified portfolio of iron ore and coal assets, ArcelorMittal is strategically positioned to serve its network of steel plants and the external global market. While its steel operations are important customers, the company’s supply to the external market is increasing rapidly.

ArcelorMittal investors receive a 1.48% dividend. The Jefferies target price for the stock is $28.80, and the Wall Street consensus estimate is $27.26. Shares closed Monday’s trading at $13.22 apiece.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 482

Berichtdoor Wimpie85 » 14 Aug 2019 22:13

ArcelorMittal is nu eenmaal één van die aandelen die sterk kunnen wegzakken, maar eenmaal de trend weer keert ook snel & hard kunnen opveren.

Als je daar niet tegen kan als belegger, blijf hier dan weg! :wave:

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3358

Berichtdoor Beheerder » 15 Aug 2019 09:03

De sectorgenoten of aandelen met een nauw verband met staal/metaal doen het allemaal slecht dus ArcelorMittal is geen uitzondering, zie ook: Staal aandelen zitten in zwaar weer en verbetering lijkt nog ver weg
Banner liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 321

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 15 Aug 2019 14:06

sigaar schreef:
Rolling Stone 70 schreef:Dat wil dus zeggen dat deze daling volledig te wijten is aan paniekverkopen.

paniekverkopen ?
de dow jones staat amper 6% onder zijn ALL TIME HIGH, dit zijn geen paniekverkopen. winstnemingen, dat wel, voor wie lang genoeg in de beurs zit.
de laatste keer dat ik een beetje neiging naar paniek zag was met kerstmis vorig jaar, en dan nog.

maar als er zowel hier als in de VS een recessie moest komen, dan ga je pas paniekverkopen zien. die dagen gaan aandelen als arcelor tussen 10 en 20% omlaag, dan worden die pas echt afgeslacht.

De Dow Jones vergelijken met het aandeel MT ?? Winstnemingen bij MT ??? Nu begin ik te begrijpen waarom u er zo naast zat bij Inbev.
Het aandeel MT staat historisch laag en momenteel is elke realiteitszin er weg. Er wordt niet of nauwelijks meer geshort op MT. Dus wat zijn het dan anders dan paniekverkopen ?
Ik heb gisteren bijgekocht aan 11,51 en vandaag aan 11,29. Gemiddelde nu aan 12,80. Niet leuk natuurlijk maar ik ben niet ongerust. De resultaten van kw 2 hebben mij bevestigd dat MT op de goede weg is, zelfs al valt nu alles tegen wat maar kan tegenvallen.
De Donald wil herverkozen geraken en zal er voor zorgen dat de beurzen tegen volgend jaar op een hoog niveau staan, no matter what. Hij zal het echt niet laten uitdraaien op een lange handelsoorlog. Hij heeft nog een goed half jaar om moeilijk te doen. Daarna zal de deal wel moeten komen. Het kan ook vroeger gebeuren natuurlijk. En wat denkt u dat er dan met het aandeel MT zal gebeuren ?
Wimpie85 liked last!

wolfe
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor wolfe » 15 Aug 2019 21:52

EU cuts steel import quotas after industry protests
Aug. 15, 2019 2:59 PM ET|About: ArcelorMittal (MT)|By: Carl Surran, News Editor
The European Commission reduces the planned increase in tariff-free steel quotas to 3% from 5%, in an effort to protect against a rise in imports prompted by U.S. tariffs.

Top steel executives including a division chief at ArcelorMittal (MT +0.2%) had urged the EC to scrap or postpone the 5% increase which took effect on July 1, saying the European steel industry was under threat.

The Commission also plans to curb any one country of exceeding a 30% share of imports of hot rolled flat steel during a quarter, which may affect Turkey, which has had a large share of imports into the European Union.

"Most notably, Indonesia... has lost its exemption for hot and cold rolled stainless products" in the proposals, Jefferies analyst Alan Spence says.

Separately, MT says a fire that broke out at its steel plant in Krakow, Poland, today has been extinguished but the blast furnace would be shut down for 2-3 days to check for damage; the plant produces ~1.5M metric tons/year of steel.
Icksray-1979 liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 560

Berichtdoor Lotus » 15 Aug 2019 21:58

Dat is goed nieuws voor onder andere ArcelorMittal, de notering in de VS laat nog niet echt een goed onthaal zien maar dat kan morgen komen.

Rolling Stone 70 schreef:
sigaar schreef:
Rolling Stone 70 schreef:Dat wil dus zeggen dat deze daling volledig te wijten is aan paniekverkopen.

paniekverkopen ?
de dow jones staat amper 6% onder zijn ALL TIME HIGH, dit zijn geen paniekverkopen. winstnemingen, dat wel, voor wie lang genoeg in de beurs zit.
de laatste keer dat ik een beetje neiging naar paniek zag was met kerstmis vorig jaar, en dan nog.

maar als er zowel hier als in de VS een recessie moest komen, dan ga je pas paniekverkopen zien. die dagen gaan aandelen als arcelor tussen 10 en 20% omlaag, dan worden die pas echt afgeslacht.

De Dow Jones vergelijken met het aandeel MT ?? Winstnemingen bij MT ??? Nu begin ik te begrijpen waarom u er zo naast zat bij Inbev.
Het aandeel MT staat historisch laag en momenteel is elke realiteitszin er weg. Er wordt niet of nauwelijks meer geshort op MT. Dus wat zijn het dan anders dan paniekverkopen ?
Ik heb gisteren bijgekocht aan 11,51 en vandaag aan 11,29. Gemiddelde nu aan 12,80. Niet leuk natuurlijk maar ik ben niet ongerust. De resultaten van kw 2 hebben mij bevestigd dat MT op de goede weg is, zelfs al valt nu alles tegen wat maar kan tegenvallen.
De Donald wil herverkozen geraken en zal er voor zorgen dat de beurzen tegen volgend jaar op een hoog niveau staan, no matter what. Hij zal het echt niet laten uitdraaien op een lange handelsoorlog. Hij heeft nog een goed half jaar om moeilijk te doen. Daarna zal de deal wel moeten komen. Het kan ook vroeger gebeuren natuurlijk. En wat denkt u dat er dan met het aandeel MT zal gebeuren ?

Bij AB Inbev zat Sigaar er in eerste instantie niet naast want hij werd al negatief tussen de €90 en €100 en daarna ging het aandeel tot onder de €60. Probleem is dat je een keer de kar moet keren als de daling genoeg is geweest, ander probleem is dat ik nooit heb gelezen dat hij er van profiteerde door short te gaan :?

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen