ArcelorMittal

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal

wolfe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 174
Contacteer:

Re: ArcelorMittal

Bericht door wolfe » 13 aug 2019 00:43

@Rolling Stone 70: dit lijkt mij idd eerder een gouden instapmoment, kijk naar de paniekverkopen in heel de sector (AMG en X, om er enkele te benoemen). MT staat nu op een koers van omgerekend iets onder de 4 Euro pre-split, daar stond het aandeel in... 2003, gewoon waanzinnig.
Rolling Stone 70 liked last!

powered by Surfing Waves

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 81
Contacteer:

Bericht door Kevander » 13 aug 2019 07:38

Hoorde onlangs op TV dat ArcelorMittal wel eens naar €5 kan dalen tegen het einde van het jaar.
Rolling Stone 70 liked last!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 10370
Contacteer:

Bericht door charel01 » 13 aug 2019 08:19

Kevander schreef:Hoorde onlangs op TV dat ArcelorMittal wel eens naar €5 kan dalen tegen het einde van het jaar.
:? :? :?
Go with the flow.

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 363
Contacteer:

Bericht door Rolling Stone 70 » 13 aug 2019 15:13

Kevander schreef:Hoorde onlangs op TV dat ArcelorMittal wel eens naar €5 kan dalen tegen het einde van het jaar.
Tja. Wat moet je daarmee ? Ze kunnen evengoed terug herstellen naar 15-20. Als ik kijk naar de cijfers en de weg die MT de jongste tijd geeft afgelegd, ondermeer qua schuldbeheer, blijf ik erbij dat er hier zeer veel paniekverkopen gebeurd zijn en dat dit aandeel serieus ondergewaardeerd staat. De onbekende factoren blijven het twitter gedoe van onze vriend Donald en wat de reactie zal zijn van de EU en China.
wolfe liked last!

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Rolling Stone 70 » 13 aug 2019 16:25

Edit... Het kan soms snel gaan...

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 » 13 aug 2019 18:10

Hier volg ik toch ook RS70 en Wolfe... Aandeel is overdreven afgestraft.
Natuurlijk "kan" alles (dalen en zakken), maar toch.... (marktaandeel, verbeterde schuldpositie, geografisch liggende bedrijven,....).
ALS ze zakken tot 5€ (door de huidige "trumpkes"), dan ver(drie)dubbel ik m'n positie :up:
(ieder z'n ding) ;)
wolfe liked last!

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91
Contacteer:

Bericht door sigaar » 14 aug 2019 04:08

gvdh741 schreef:Met het aandeel ArcelorMittal zou ik toch zeer voorzichtig zijn.
Technisch gezien zit dit aandeel in slechte papieren.
En spreken we van een mogelijk neerwaarts koersdoel van rond 5 euro.
Een recessie en dan gaat het nog wel lager ook wel. Dan worden dit soort bedrijven eigenlijk zogoed als waardeloos.
Of ze daarna nog terug herstellen is maar de vraag, velen noteren onder de bodem van de crisis van 2009. Een ding is zeker, op lange termijn verdien je er niks aan.

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Rolling Stone 70 » 14 aug 2019 11:57

sigaar schreef:
gvdh741 schreef:Met het aandeel ArcelorMittal zou ik toch zeer voorzichtig zijn.
Technisch gezien zit dit aandeel in slechte papieren.
En spreken we van een mogelijk neerwaarts koersdoel van rond 5 euro.
Een recessie en dan gaat het nog wel lager ook wel. Dan worden dit soort bedrijven eigenlijk zogoed als waardeloos.
Of ze daarna nog terug herstellen is maar de vraag, velen noteren onder de bodem van de crisis van 2009. Een ding is zeker, op lange termijn verdien je er niks aan.
Aha. Je bent overgestapt van het AB Inbev forum. Ook daar was je zeer negatief maar dat is toch volledig anders uitgedraaid ...
Maar ok. MT is een totaal ander bedrijf. I know.
Als je zo zeker bent, kan ik je alleen maar aanraden om totaal short te gaan op MT. Ik heb net eens gekeken. Shortende partijen boven de 0,5 % : nul. Dat wil dus zeggen dat deze daling volledig te wijten is aan paniekverkopen. Ik wacht nog eventjes af en bij ongewijzigde koers, koop ik vanmiddag bij.
charel01 liked last!

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91
Contacteer:

Bericht door sigaar » 14 aug 2019 17:08

Rolling Stone 70 schreef:Dat wil dus zeggen dat deze daling volledig te wijten is aan paniekverkopen.
paniekverkopen ?
de dow jones staat amper 6% onder zijn ALL TIME HIGH, dit zijn geen paniekverkopen. winstnemingen, dat wel, voor wie lang genoeg in de beurs zit.
de laatste keer dat ik een beetje neiging naar paniek zag was met kerstmis vorig jaar, en dan nog.

maar als er zowel hier als in de VS een recessie moest komen, dan ga je pas paniekverkopen zien. die dagen gaan aandelen als arcelor tussen 10 en 20% omlaag, dan worden die pas echt afgeslacht.

Lucien
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 559
Contacteer:

Bericht door Lucien » 14 aug 2019 17:13

Beste Sigaar,

Waarom post U niet meer bij Inbev?
Grt :?
wolfe liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie