ArcelorMittal

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

grogro
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Re: ArcelorMittal

Bericht door grogro »

Mijn broker zegt dat ik een keuze moet maken tussen uitbetaling of herinvestering voor het dividend. Ik vind nergens een bericht dat dit mogelijk is. Vergist mijn broker zich niet? Indien het toch zo is waar vind ik dan de specificaties? Hoeveel aandelen moet m'n hebben voor één nieuw?

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1568

Bericht door Wimpie85 »

grogro schreef:
12 jun 2021 00:01
Mijn broker zegt dat ik een keuze moet maken tussen uitbetaling of herinvestering voor het dividend. Ik vind nergens een bericht dat dit mogelijk is. Vergist mijn broker zich niet? Indien het toch zo is waar vind ik dan de specificaties? Hoeveel aandelen moet m'n hebben voor één nieuw?
Dat lijkt me een vergissing idd.

miserie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Bericht door miserie »

Jawadde dikke 10% af zeker op enkele dagen tijd. Hoger dan de 27 willen ze blijkbaar momenteel niet gaan. Vandaag ook weer zo'n gezellige koers :cry:

hemeras
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9

Bericht door hemeras »

BRIEF-Arcelormittal Announces Offer To Purchase For Cash Any And All Of Its 3.600% Notes Due 2024, 6.125% Notes Due 2025 And 4.550% Notes Due 2026

ArcelorMittal SA MT :

* ARCELORMITTAL ANNOUNCES OFFER TO PURCHASE FOR CASH ANY AND ALL OF ITS 3.600% NOTES DUE 2024, 6.125% NOTES DUE 2025 AND 4.550% NOTES DUE 2026

Source text for Eikon: ID:nGNX2tdll5 Further company coverage: MT

((Reuters.Briefs@thomsonreuters.com;))
Autoscope Technologies---Roularta---Abinbev---Ontex---Kroger---Nokia---Colruyt

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 16037

Bericht door charel01 »

ArcelorMittal wil leningen aflossen
ArcelorMittal heeft een bod gedaan op een viertal obligaties. Dit meldde het staalconcern donderdag.

In totaal staat er 2,87 miljard euro uit onder deze leningen.

Het staalbedrijf nodigt de houders van de vier obligaties uit om hun waardepapieren aan te bieden voor verkoop. Het betreft obligaties met een looptijd tot 17 januari 2023, 19 mei 2023, 17 januari 2024 en 19 november 2025.

Het bod loopt af om 17.00 uur CET op 23 juni 2021.

Afzonderlijk meldde ArcelorMittal donderdag ook een tenderbod op een drietal obligaties in dollars met looptijden van 2024, 2025 en 2026. Onder deze leningen staat nog zo'n 1,76 miljard dollar uit.

Door: ABM Financial News.

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

ArcelorMittal verkoopt resterende belang in Cleveland-Cliffs
ArcelorMittal verkoopt zijn resterende belang van 38,2 miljoen aandelen in Cleveland-Cliffs en de opbrengst wordt aangewend om eigen aandelen in te kopen. Dit maakte de staalreus vrijdagochtend bekend.

ArcelorMittal tuigt een nieuw aandeleninkoopprogramma op met een waarde van 750 miljoen dollar. Het programma gaat direct van start.

Eerder dit jaar verkocht Mittal ook al aandelen Cleveland-Cliffs.

In totaal zal 1,9 miljard dollar worden uitgekeerd aan aandeelhouders ArcelorMittal in de vorm van het inkopen van eigen aandelen.

hemeras liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

Wereldwijd weer veel meer staal geproduceerd
De mondiale staalproductie is ook in mei met dubbele cijfers gestegen. Dit bleek dinsdag uit cijfers van brancheorganisatie World Steel Association.

In totaal maakten de 64 staalproducerende landen in mei 174,4 miljoen ton staal, een stijging van 16,5 procent op jaarbasis.

In China, wereldwijd met afstand de grootste fabrikant van staal, steeg de productie met 6,6 procent tot 99,5 miljoen ton.

De Japanse productie steeg afgelopen maand met ruim 42 procent en de Verenigde Staten produceerden zelfs bijna 48 procent meer staal dan een jaar eerder.

Duitsland zag de productie met 35,5 procent stijgen.

Wimpie85 liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Bericht door Wimpie85 »

ArcelorMittal increases steel coils prices by Eur30/mt

Europe's biggest steelmaker ArcelorMittal has increased steel coil offers again by Eur30/mt, after a temporary respite from the steady price rises occurring up until end-May, sources told S&P Global Platts June 24.

The new offer prices at Eur1,200/mt delivered across Europe for hot-rolled coils and Eur1,350/mt delivered across Europe for cold-rolled and hot-dipped galvanized come at a time when the Northern European market has been strengthening while the Italian market is seeing some import pressure.
Sources confirmed they had received new asking prices by ArcelorMittal. However, the steelmaker had not officially confirmed the latest price rise at the time of writing.

With negative sentiment emanating from China during June, European coils saw a brief break from the price rally in spring and searched for direction. Sentiment among mills has turned more optimistic again since the proposal and support of the extension of European safeguard quotas on imports into the European Union by member states, while the market is still suffering from material shortages. The shortages have been reflected in historically low stock levels in Europe's biggest market Germany, which have seen a slight rebound as of late, albeit on low levels.

Platts reported a flurry of HRC deals earlier in the week between Eur1,170-1,200/mt in the Northern European market. Market participants have been wondering whether ArcelorMittal would make a move as other mills have already raised offers to Eur1,200/mt or above. However, sources indicated that market activity levels depend primarily on material availability rather than mills' forays for fresh prices.

The Italian market has seen competitive import offers with Indian offers targeting the market. Several market participants have been heard to have bought import material for July arrival, while material for October arrival is being offered currently.

European mills remain well booked with long order backlogs and material availability in Q4 for HRC. Lead times are longer for HDG and CRC, reaching into Q1 next year though CRC is seen as the product in tightest supply in Europe.

The daily Platts assessment for HRC EXW Ruhr stood at Eur1,178/mt June 23, seeing a year-to-date increase of Eur513/mt. The daily assessment for HRC EXW Italy was assessed at Eur1,130/mt June 23, a Eur472.50/mt increase since the beginning of the year.
charel01 liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Bericht door Wimpie85 »

(ABM FN-Dow Jones) ArcelorMittal heeft via een tenderbod op een viertal uitstaande obligaties een deel van deze leningen afgelost. Dit bleek vrijdag nabeurs uit een persbericht van de staalreus.

Onder het bod konden obligatiehouders obligaties aanbieden met looptijden tot januari 2023, mei 2023, januari 2024 en november 2025.

ArcelorMittal meldde vrijdag het het voor bijna 471 miljoen euro aan biedingen heeft geaccepteerd.

Leergierige
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25

Bericht door Leergierige »

Norddeutsche Landesbank verhoogt het koersdoel van ArcelorMittal naar € 31,00 van € 25,00. Het koopadvies van dinsdag 2 maart 2021 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 21,21%
charel01 liked last!
Boskalis, Mithra, Ing, Bekaert , AB Inbev ,
Inventiva, Alstom, Exmar, Bpost

Plaats reactie