Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Aperam

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses
wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 770
Contacteer:

Re: Aperam

Bericht door wimvd »

Aperam heeft hun aandeleninkoop beëindigd. Dit aan een gemiddelde aankoopkoers van 25 EUR. RSI botst nu toch naar boven …
Solvay (71,21), EVS (12,82), Ageas (31,42), Aperam (20,09), Wereldhave BE (50,8), Intervest (21,32), Proximus (18,12), Boskalis (16,05), Campine (26), GIMV (51,1), Euronav (8,24), Ontex (12,72), Retail Estates (61,05)

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 996
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

'Focus op staalfabrikanten en mijnbouwers'
Gepubliceerd op 22 okt 2019 om 08:33

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Aperam en ArcelorMittal weten dinsdag de aandacht op zicht gericht, nadat de prijzen voor ijzererts licht stijgen en die voor nikkel blijven dalen. Ook andere Europese staalproducenten en mijnbouwbedrijven staan in de schijnwerpers.

In Singapore verhandelde termijncontracten voor ijzererts wonnen tot 1,7 procent aan waarde, na maandag het laagste niveau sinds augustus te hebben bereikt. De Braziliaanse mijnbouwer Vale stelde eerder deze week zijn omzetprognose neerwaarts bij wegens problemen bij een dam.

Dit is naast ArcelorMittal ook van belang voor bijvoorbeeld staalfabrikant Voestalpine en grote mijnbouwbedrijven als Rio Tinto, BHP en Anglo American. Die laatste concerns bewegen mogelijk ook op protesten in Chili die impact hebben op de kopermarkt.

Nikkelprijzen dalen nadat zorgen over leveringsproblemen wegebben. Dat is onder andere van belang voor Aperam, dat legeringen met nikkel maakt.

https://www.beursonline.nl/Beursnieuws/ ... uwers.aspx
charel01 liked last!

Lilly
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4
Contacteer:

Bericht door Lilly »

wimvd schreef:
03 okt 2019 16:45
Verkeerde gok genomen en met pure ratio nu Aperam buitengegooid op -10%. Mij hebben ze niet liggen zoals bij Nyrstar en Arcelor (-30%). Nu ik uitgestapt ben, kan het terug beginnen stijgen. Instappen dus iedereen :)
Profetische woorden :D
Geen leedvermaak hoor. Heb ze niet gekocht, maar wel een aantal puts geschreven.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 770
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Lilly schreef:
22 okt 2019 10:01
wimvd schreef:
03 okt 2019 16:45
Verkeerde gok genomen en met pure ratio nu Aperam buitengegooid op -10%. Mij hebben ze niet liggen zoals bij Nyrstar en Arcelor (-30%). Nu ik uitgestapt ben, kan het terug beginnen stijgen. Instappen dus iedereen :)
Profetische woorden :D
Geen leedvermaak hoor. Heb ze niet gekocht, maar wel een aantal puts geschreven.
Was ik blijven zitten had ik idd intussen break-even. Nu heb ik 10% verlies aan mijn broek. Gelukkig hebben andere aandeeltjes dit verlies genivelleerd. Buy low, sell high blijkt in de praktijk niet altijd zo makkelijk.
Solvay (71,21), EVS (12,82), Ageas (31,42), Aperam (20,09), Wereldhave BE (50,8), Intervest (21,32), Proximus (18,12), Boskalis (16,05), Campine (26), GIMV (51,1), Euronav (8,24), Ontex (12,72), Retail Estates (61,05)

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 12562
Contacteer:

Bericht door charel01 »

Aperam boekt 'solide resultaten' in moeilijke omstandigheden

Aperam , de Luxemburgse producent van roestvrij staal, heeft in het derde kwartaal over de hele lijn zwakker gepresteerd dan in het tweede kwartaal en dan een jaar eerder. Topman Timoteo Di Maulo verwijst niet alleen naar de klassieke seizoenszwakte in de zomermaanden, maar ook naar toegenomen druk van ingevoerde producten en zwakke markten.

Uit de fabrieken van Aperam vertrok 418.000 ton roestvrij staal, 10 procent minder dan in het tweede kwartaal. De omzet kwam 10,8 procent lager uit op 972 miljoen euro.

De winst kromp in hardere mate. De brutobedrijfswinst (ebitda) zakte van 95 miljoen in het tweede kwartaal tot 79 miljoen in het derde. Dat is evenwel meer dan waar analisten volgens het bedrijf op rekenden (69,6 miljoen euro).

De bedrijfswinst kwam ruim een kwart lager uit dan in het tweede kwartaal op 43 miljoen euro. Met 37 miljoen euro was de nettowinst 35 procent minder dan in het voorgaande kwartaal.

Aperam verwacht dat de vraag uitdagend blijft, maar rekent voor het vierde kwartaal toch op een lichte stijging van de brutobedrijfswinst. De netto financiële schuld (172 miljoen euro eind september) zou moeten afnemen.
Bron:"De Tijd"
Icksray-1979 liked last!
Go with the flow.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 12562
Contacteer:

Bericht door charel01 »

Aperam rapporteerde deze ochtend resultaten over het derde kwartaal waarbij de EBITDA uitkwam op 79 miljoen euro, 14% boven de verwachtingen, maar wel 36% lager op jaarbasis. Analisten waren voor het derde kwartaal iets pessimistischer wat betreft de verkochte volumes. De volumes en de gemiddelde verkoopprijs lagen in het derde kwartaal op jaarbasis resp. 10% en 3% lager.

In het huidige moeilijke klimaat slaagde Aperam er toch in om een sterke vrije kasstroom van 44 miljoen euro te genereren, wat ook boven de verwachtingen lag. Tegen de verwachtingen in werden de investeringsbudgetten niet opgetrokken en het werkkapitaal steeg minder sterk dan verwacht. Het werkkapitaal nam toe, omdat nikkel in het derde kwartaal fors duurder is geworden omwille van de aankondiging van een exportverbod van nikkelconcentraat in Indonesië.

Omdat de vrije kasstroom sterker was dan verwacht, kwam ook de nettoschuld iets lager uit dan verwacht.

Kostenbesparingen

In het kader van het 'Leadership Journey'-kostenbesparingsplan realiseerde het bedrijf opnieuw een besparing van 16 miljoen euro. De teller staat momenteel op 105 miljoen euro en tegen eind 2020 moet het streefdoel van 200 miljoen worden behaald. ​

Vooruitzichten

Aperam verwacht in het vierde kwartaal een "licht hogere" bedrijfskasstroom te genereren, wat minstens 4% meer is dan de 76 miljoen EUR waarop analisten nu rekenen.

De visie van KBC Asset Management

Analist Joris Franck bevestigt het "Kopen"-advies en koersdoel van 30 euro.
Go with the flow.

uynod
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 64
Contacteer:

Bericht door uynod »

Vanmorgen uitgestapt met (sinds begin september) een netto-winst van net geen 15%.
Misschien te vroeg, maar tegenwoordig neem ik winst als ik 15% of meer heb... In het huidige klimaat lijkt mij dat het beste.
Ik blijf wel volgen en bij een mogelijke dip (ik zeg hiermee niet dat die er zeker komt) zal ik opnieuw instappen.
succes allen!
Icksray-1979 liked last!

robantwerp
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door robantwerp »

laatste berichten zijn hier van november ?
iemand die dit aandeel nog heeft/volgt ?

"11 feb Aperam ziet financieel directeur vertrekken"

gaat dat een impact hebben op de prestaties ? Vorig jaar was koersdoel 30,00. Nu is het er al boven op 31,95
gaan ze terug naar hun piek in 2017 van rond de 45,00 EUR of waren daar toen speciale omstandigheden ?

ik had graag wat meer informatie bekomen (had tot vorig jaar nog Bekaert) daar deze toch ook mooi dividend geven

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 205
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

Ze hadden nu verrassende resultaten.
Dat is op zich wel goed.
Maar ik zelf heb de laatste weken veel verkocht ook met verlies .
Ik verwacht de bick boom en dan gaat alles daveren , ook de goede aandelen .
Terwijl we in belgie met bel 20 niet zo erg gestegen zijn leeft het in Amerika op een tijdbom.
Of zie ik dit maar alleen???
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Icksray-1979
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 395
Contacteer:

Bericht door Icksray-1979 »

De tijd vandaag: ook aperam legt fabrieken stil...

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie