Takeaway.com

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 110
Contacteer:

Re: Takeaway.com

Bericht door Augustinus »

Vooral deze zinsnede maakt me blij:

"In het afgelopen kwartaal steeg het aantal orders op jaarbasis met 57 procent tot 179,8 miljoen stuks. ING mikte vooraf op 171,9 miljoen stuks en Degroof Petercam op 161,5 miljoen"

Even nagerekend: dat zijn bijna 20 bestellingenper ... seconde :wtf:

180 miljoen was wat ik stilletjes hoopte, maar het is mooier om het te zien staan.

Weer 2000 bestellingen gepasseerd sinds ik begon te typen :D

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

13/01/2021 8:45:20

Beursblik: ordergroei Just Eat Takeaway overtreft verwachtingen

(ABM FN-Dow Jones) Just Eat Takeaway.com heeft in het vierde kwartaal van 2020 een beter dan voorziene ordergroei gerealiseerd. Dit oordeelde analist Michael Roeg van Degroof Petercam woensdag.

De orders lagen met 180 miljoen circa 11 procent hoger dan waar Degroof vooraf op rekende. Roeg zag dat de ordergroei verder versnelde ten opzichte van eerdere kwartalen.

Ook de omzetverwachting van Just Eat Takeaway voor heel 2020 ligt met 2,38 tot 2,40 miljard euro circa 23 procent boven de ramingen van Degroof.

"De orders en omzet overtroffen duidelijk de verwachtingen", aldus Roeg, die als gevolg de ramingen voor het eerste kwartaal van 2021 en daarna zal verhogen. 

De door Just Eat Takeaway voorziene EBITDA-marge van circa 10 procent voor 2020 was evenwel lager dan waarop de analist rekende. Dit had volgens de analist te maken met de investeringen in de groei, vooral in het Verenigd Koninkrijk.

Degroof Petercam handhaafde het koopadvies op Just Eat Takeaway.com met een koersdoel van 140,00 euro, maar de analist benadrukte dat zijn taxaties zullen worden herzien. Het aandeel sloot dinsdag op 101,50 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

"Sell the news" denken er enkelen. Slimme zet om de niet-wakkere beleggers bij hun (...) te pakken en wat stop lossen te doen afgaan. Koopjestijd!

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Toch inderdaad een kleine kanttekening:

Beursblik: sterke groeiversnelling Just Eat Takeaway.com
(ABM FN-Dow Jones) Just Eat Takeaway.com heeft een goed vierde kwartaal achter de rug, waarin er sprake was van een groeiversnelling in bijna alle regio's. Dit oordeelde analist Marc Hesselink van ING woensdag.

Vooral in de regio’s waar Just Eat voorheen actief was, overtreft de maaltijdbezorger de verwachtingen. Dit heeft volgens Hesselink onder meer te maken met rugwind door de coronacrisis, maar ook met de stappen die het management neemt om de resultaten in de voormalige markten van Just Eat aan te jagen. Bovendien bezorgt Just Eat Takeaway.com zelf steeds meer bestellingen. Ook wees Hesselink op investeringen in marketing en verkoop.

De omzetverwachting die de maaltijdbezorger afgaf voor heel 2020, ligt 13 procent hoger dan waar ING op mikte, maar de verwachtingen voor de EBITDA liggen juist 24 procent lager. "Maar over de EBITDA maken we ons niet teveel zorgen, aangezien marktaandeel belangrijker is dan de huidige winstgevendheid. Sterke groei heeft een prijs, maar is wel nodig om de voormalige markten van Just Eat weer te veroveren", concludeerde de analist.

ING heeft een koopadvies op Just Eat Takeaway.com met een koersdoel van 130,00 euro. Het aandeel daalde woensdagochtend met 3,9 procent tot 97,52 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

roerbacky
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3
Contacteer:

Bericht door roerbacky »

Zien we hier geen patroontje, net voor de run-up?

Afbeelding
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

Balanta
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15
Contacteer:

Bericht door Balanta »

Iemand die de reden kent voor de plotse daling van -4%?

Ik ruik anders een koopmomentje.
Alibaba - Biocartis - Kinepolis - Ontex - Ageas - Prosus - ING - Splunk - Euronav - Orange Belgium - Sequana Medical

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Balanta schreef:
13 jan 2021 10:39

Lees even wat hier slechts 2 posts boven staat.

Balanta
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15
Contacteer:

Bericht door Balanta »

Augustinus schreef:
13 jan 2021 11:32
Balanta schreef:
13 jan 2021 10:39

Lees even wat hier slechts 2 posts boven staat.
Mijn excuses. Nochtans paginatje doorscrolled maar ik moet erover gekeken hebben.
Alibaba - Biocartis - Kinepolis - Ontex - Ageas - Prosus - ING - Splunk - Euronav - Orange Belgium - Sequana Medical

beursfre
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98
Contacteer:

Bericht door beursfre »

Augustinus schreef:
13 jan 2021 09:04
"Sell the news" denken er enkelen. Slimme zet om de niet-wakkere beleggers bij hun (...) te pakken en wat stop lossen te doen afgaan. Koopjestijd!
done...
mijn gemiddelde wel gestegen zo
maar wel pakket met kans op stijging bij
IBA 9,00€ - Inventiva 5,14€ - Mithra 20,05€ - Pharming 0,95€ - Ontex 10,50€ - Ageas 35,50€
Celyad 7,30€ - Onxeo 0,72€ - Takeaway 89,20€ - Fugro 7,40€ - ABN 8,11€ - Kinepolis 34,90€
Galapagos 79,50€ - Prosus 87,25€ - ING 7,86€

Sipef 45€
Chargeur 17,35€
JC Decaux 15,50€

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

beursfre schreef:
13 jan 2021 12:15
Augustinus schreef:
13 jan 2021 09:04
done...
mijn gemiddelde wel gestegen zo
maar wel pakket met kans op stijging bij
Ik heb ook een stuk van mijn Kiadispot verkocht en uitgebreid van 610 naar 839 JETs, gemiddeld aan 90 euro nu..

Grappig feit: ik gaf mijn vriendin met kerst een sweater van de Winnipeg JETS :D En nu scoort JET net DAAR!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie