Takeaway.com

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 116
Contacteer:

Re: Takeaway.com

Bericht door Augustinus »

De beurswaarde van JET is op dit moment 14 miljard.

Concurrenten Domino's Pizza (15 miljard) en Delivery Hero (27 miljard) staan daar boven, en delen ook wat in de klappen vandaag.

Welke argumenten zie ik voor deze correctie?

In de eerste plaats was het aandeel al flink de hoogte ingegaan op korte termijn: ik ben op 22 december ingestapt aan 88,44 euro. Dat is 3 weken geleden. Gisteren was de waarde van mijn JET-aandelen dus al 15% de hoogte ingegaan. Geen klein bier.

Daarnaast speelt er in het achterhoofd mee: "quid post coronam?" (pardon my Latin) -> hoe zal de bezorgmarkt evolueren als iedereen er weer op uit kan?

Ten slotte is er het verhaal van de ebitda: de operationele winst valt lager uit.

Mijn inzichten:

Het eerste punt is een niet onlogische evolutie. Winstnemingen zijn van alle tijden, zeker als er op korte tijd serieus wat room op de melk is komen staan.

Het tweede punt is het meest onvoorspelbare: het opbreken van de lockdown zal een effect hebben, maar in welke mate zal JET daaronder lijden? Aangezien het bij JET toch vaak over junk food gaat, vermoed ik dat dat nogal zal meevallen: het publiek is vaak letterlijk te lui en te dik om zich uit zijn zetel te tillen. Met een paar klikjes een portie overgewicht laten leveren is een gewoonte die er bij velen gaandeweg is ingeslopen het laatste jaar. (sorry voor mijn wat misantrope wereldbeeld, ik ga wat kort door de bocht om een duidelijk beeld te scheppen).

Het derde punt is voorlopig van weinig belang: marketing is geen vuil woord, en surfen op het succes dat je nu hebt is beter dan zeggen "kijk eens aan, dat stroomt mooi binnen, laten we eens rustig achterover gaan leunen." Investeer die cash flow maar voor een verstandig deel in reclame en marktaandeel. Beter een alerte marketeer dan een vadsige koning.

Samengevat;

Maak voor jezelf uit wat de waarde van dit bedrijf is en staar je niet blind op tijdelijke koersfluctuaties. Heb je vertrouwen, stap dan in, doe je het in je broek, blijf dan weg, en dat geldt eigenlijk voor alle aandelen.

Succes gewenst met welke beslissing je ook moge nemen!
Phil liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Balanta
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15
Contacteer:

Bericht door Balanta »

Augustinus schreef:
13 jan 2021 14:04
De beurswaarde van JET is op dit moment 14 miljard.

Concurrenten Domino's Pizza (15 miljard) en Delivery Hero (27 miljard) staan daar boven, en delen ook wat in de klappen vandaag.

Welke argumenten zie ik voor deze correctie?

In de eerste plaats was het aandeel al flink de hoogte ingegaan op korte termijn: ik ben op 22 december ingestapt aan 88,44 euro. Dat is 3 weken geleden. Gisteren was de waarde van mijn JET-aandelen dus al 15% de hoogte ingegaan. Geen klein bier.

Daarnaast speelt er in het achterhoofd mee: "quid post coronam?" (pardon my Latin) -> hoe zal de bezorgmarkt evolueren als iedereen er weer op uit kan?

Ten slotte is er het verhaal van de ebitda: de operationele winst valt lager uit.

Mijn inzichten:

Het eerste punt is een niet onlogische evolutie. Winstnemingen zijn van alle tijden, zeker als er op korte tijd serieus wat room op de melk is komen staan.

Het tweede punt is het meest onvoorspelbare: het opbreken van de lockdown zal een effect hebben, maar in welke mate zal JET daaronder lijden? Aangezien het bij JET toch vaak over junk food gaat, vermoed ik dat dat nogal zal meevallen: het publiek is vaak letterlijk te lui en te dik om zich uit zijn zetel te tillen. Met een paar klikjes een portie overgewicht laten leveren is een gewoonte die er bij velen gaandeweg is ingeslopen het laatste jaar. (sorry voor mijn wat misantrope wereldbeeld, ik ga wat kort door de bocht om een duidelijk beeld te scheppen).

Het derde punt is voorlopig van weinig belang: marketing is geen vuil woord, en surfen op het succes dat je nu hebt is beter dan zeggen "kijk eens aan, dat stroomt mooi binnen, laten we eens rustig achterover gaan leunen." Investeer die cash flow maar voor een verstandig deel in reclame en marktaandeel. Beter een alerte marketeer dan een vadsige koning.

Samengevat;

Maak voor jezelf uit wat de waarde van dit bedrijf is en staar je niet blind op tijdelijke koersfluctuaties. Heb je vertrouwen, stap dan in, doe je het in je broek, blijf dan weg, en dat geldt eigenlijk voor alle aandelen.

Succes gewenst met welke beslissing je ook moge nemen!
Ik geloof ook dat het opbreken van de lockdown een tijdelijk negatief effect gaat hebben op de koers maar in mindere mate op de resultaten. Dankzij de coronacrisis hebben zoveel meer mensen kennis gemaakt met food delivery. Die gaan daar ook na deze crisis blijven gebruik van maken.
Alibaba - Biocartis - Kinepolis - Ontex - Ageas - Prosus - ING - Splunk - Euronav - Orange Belgium - Sequana Medical

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

14/01/2021 7:40:47

*Credit Suisse verhoogt koersdoel Just Eat Takeaway van 121,00 naar 122,00 pond

Om u rekenwerk te besparen: dat is bij de huidige koers 137 euro.

beursfre
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 103
Contacteer:

Bericht door beursfre »

Jan 14 (Reuters) -
* REUTERS NEXT- TAKEAWAY.COM CEO SAYS CHIPOTLE WILL BE ADDED
TO
THE JUST EAT TAKEAWAY PLATFORM IN THE UK

Further company coverage:

((Reuters.Briefs@thomsonreuters.com;))
IBA 9,00€ - Inventiva 5,14€ - Mithra 19,54€ - Pharming 0,95€ - Ontex 10,50€ - Ageas 35,50€
Celyad 7,30€ - Onxeo 0,72€ - Takeaway 89,20€ - Fugro 7,40€ - ABN 8,11€ - Kinepolis 34,90€
Prosus 87,25€ - ING 7,86€

Nanobiontix 16,28€
Erytech 9,60€
Adocia 11,00€
JC Decaux 15,50€

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Paniekvoetbal met een grote P. Benieuwd waar de bodem zal zijn. :cry:

Bodemvissers wrijven zich al in de handen... :twisted:

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

(ABM FN-Dow Jones) Bank of America heeft vrijdag het koersdoel voor Just Eat Takeaway verhoogd van 135,00 naar 140,00 euro met een onveranderd koopadvies.

De analisten van de Amerikaanse bank besloten tot deze koersdoelverhoging na de kwartaalupdate van de maaltijdbezorger.

"Terwijl de markt werd verrast door de omvang van de investeringen in het Verenigd Koninkrijk, vonden wij het bemoedigend om te zien hoe snel zich dit terugbetaalde", aldus de analisten. Zij benadrukten dat de Britse markt nog altijd veel opwaarts potentieel biedt. "Daarbij kan het management [van Just Eat Takeaway] bouwen op de succesvolle ervaringen in Duitsland en Nederland", voegden zij toe.

Just Eat Takeaway is beduidend goedkoper dan concurrenten als Delivery Hero, DoorDash en Uber, benadrukte Bank of America. Dit verschil wordt ingelopen, verwacht de bank.

Vrijdag daalde het aandeel 4,6 procent naar 88,92 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

beursfre
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 103
Contacteer:

Bericht door beursfre »

LONDON (Reuters) - British food-delivery company Deliveroo said on Sunday it had raised a further $180 million from existing investors, including minority shareholder Amazon, in a move that values the business at more than $7 billion.

Deliveroo is set to hold an initial public offering in the coming months, in what would be the biggest new share issue in London for three years.

"This investment will help us to continue to innovate, developing new tech tools to support restaurants, to provide riders with more work and to extend choice for customers," Deliveroo founder and chief executive Will Shu said.

Britain's competition regulator approved Amazon's May 2019 purchase of a 16% stake in Deliveroo in August, overruling objections from local competitors Just Eat Takeaway and Domino's Pizza.

The internet giant's stake is not expected to increase as a result of its participation in the latest round of fundraising, which was led by U.S. investors Durable Capital Partners and Fidelity Management & Research.

Deliveroo operates across 12 countries, mostly in western Europe but also in Australia, Hong Kong, Singapore and the United Arab Emirates. It did not state how much each investor had contributed in the latest funding round.

The company said it would spend the $180 million on expanding delivery-only kitchen sites, on-demand grocery deliveries and subscription services, as well as allowing more restaurants to take orders from via own websites.

(Reporting by David Milliken; Editing by Clelia Oziel)
IBA 9,00€ - Inventiva 5,14€ - Mithra 19,54€ - Pharming 0,95€ - Ontex 10,50€ - Ageas 35,50€
Celyad 7,30€ - Onxeo 0,72€ - Takeaway 89,20€ - Fugro 7,40€ - ABN 8,11€ - Kinepolis 34,90€
Prosus 87,25€ - ING 7,86€

Nanobiontix 16,28€
Erytech 9,60€
Adocia 11,00€
JC Decaux 15,50€

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Wellicht ook een factor voor de koersval:
Goldman Sachs kleiner in Just Eat Takeaway

(ABM FN-Dow Jones) Goldman Sachs heeft het belang in Just Eat Takeaway verkleind. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 13 januari 2021.

Goldman Sachs meldde een kapitaalbelang van 2,95 procent met een dito stemrecht.

Op 11 januari 2021 werd nog een kapitaalbelang van 3,25 procent en eenzelfde stemrecht gemeld.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

info@abmfn.nl

Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 128
Contacteer:

Bericht door Alverman »

Prijzenoorlog gestart in de UK.

https://www.iex.nl/Column/510839/BeursV ... ieuws.aspx

Te vroeg om in te stappen denk ik. Deze prijzenoorlog gaat wel even duren vrees ik.
Phil liked last!

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

(ABM FN-Dow Jones) Van Lanschot Kempen heeft DPA en Just Eat Takeaway toegevoegd aan de lijst met favoriete aandelen in Amsterdam en Brussel, terwijl Altice Europe en SBM Offshore juist van de lijst werden gehaald.

Analisten van Kempen zijn van mening dat maaltijdbezorger Just Eat Takeaway het beste jongetje in de klas is en op agressieve wijze achter de concurrentie aangaat.

DPA handelt dan weer tegen circa 25 de verwachte vrije kasstroom, met sterke autonome groeiverwachtingen en een sterke balans, aldus Kempen.    

Altice Europe en SBM Offshore verdwenen uit de favorietenlijst. Oprichter en topman Patrick Drahi van Altice haalt het kabelbedrijf van de beurs.

ASMI, Bekaert, D'Ieteren, OCI, Telenet en Tessenderlo blijven op de favorietenlijst staan.

Aandelen op de lijst rendeerden sinds publicatie van de lijst in januari 2020 met 15,8 procent. Daarmee werd de MSCI Europe afgetroefd. De koersstijging was vooral te danken aan Bekaert, ASMI, Euronext en D'Ieteren. 

Sinds 2012 liet de favorietenlijst gemiddeld een jaarlijkse winst zien van 20 procent.

info@abmfn.nl

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie