Binckbank

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Eli Lach
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Re: Binckbank

Berichtdoor Eli Lach » 23 Apr 2018 20:52

Strong? En de reacties van de beleggers? Down!

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 378

Berichtdoor kierkegaard » 23 Apr 2018 21:06

Eli Lach schreef:Strong? En de reacties van de beleggers? Down!

Ik ben niet zo verrast. Sterke toename van de transacties maar die wordt niet vertaald in winst, want het operationeel resultaat blijft zo goed als status quo. Dat moet beter.
Laatst gewijzigd door kierkegaard op 23 Apr 2018 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
14-11-2014 liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 440

Berichtdoor Lotus » 23 Apr 2018 21:17

Wacht maar wat het effect zal zijn van de vaste tarieven voor veel klanten. Dit is in Nederland al geïntroduceerd en komt waarschijnlijk ook naar België. Effect zal denk ik niet positief zijn, wel tijdelijk meer inkomsten, afname van klanten en daarna daling van inkomsten (vicieuze cirkel).
14-11-2014 liked last!

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 23 Apr 2018 21:34

Vanuit commercieel oogpunt begrijp ik de overgang naar een nieuwe tariefformule. Nu is er nauwelijks prijsdifferentiatie. Iemand die zo goed als nooit een transactie doet, kan evengoed gebruik maken van alle diensten zonder daar ook maar een cent voor te betalen. Dergelijke klanten kosten het bedrijf dus geld. Ik denk dat je hard moet zoeken naar een bedrijf dat gratis diensten levert en als die er al zijn, bestaan ze waarschijnlijk niet lang. Of zijn het overheidsbedrijven.

Ik kocht binckbank recent aan 4,2 dus zit op een comfortabele meerwaarde. Ik vind de de waardering nog steeds aantrekkelijk maar er riskeert wel weer wat afbrokkeling te zijn na de ex-dividend datum binnenkort.
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 527

Berichtdoor 14-11-2014 » 23 Apr 2018 23:03

Iemand die zo goed als nooit een transactie doet, kan evengoed gebruik maken van alle diensten zonder daar ook maar een cent voor te betalen. Dergelijke klanten kosten het bedrijf dus geld.

Kleine nuancering: die klanten zijn wel ooit gelokt met allerlei toeters en bellen, en betaalden meer ten opzichte van Aldi-brokers vanwege de stoere voorzieningen.
jean de florette liked last!

Eli Lach
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Berichtdoor Eli Lach » 24 Apr 2018 08:26

Idd. Ik denk erover om dan op te stappen bij Binck.
14-11-2014 liked last!

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 24 Apr 2018 08:33

14-11-2014 schreef:
Iemand die zo goed als nooit een transactie doet, kan evengoed gebruik maken van alle diensten zonder daar ook maar een cent voor te betalen. Dergelijke klanten kosten het bedrijf dus geld.

Kleine nuancering: die klanten zijn wel ooit gelokt met allerlei toeters en bellen, en betaalden meer ten opzichte van Aldi-brokers vanwege de stoere voorzieningen.

Niet helemaal mee eens. Wie geen transacties doet, betaalde niets. Maar kon wel nog altijd de toeters en bellen (RT-koersen, uitgebreid platform, performante klantendienst etc.) gebruiken.
14-11-2014 liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2003

Berichtdoor Beheerder » 24 Apr 2018 09:00

Misschien zijn er veel 'slapende rekeningen' bij Binck waar ze niet veel aan verdienden. Simpel voorbeeld, profiteren van het complete aanbod van nieuws, adviezen, analyses en daar niet voor betalen. Ergens anders een effectenrekening hebben vanwege de goedkope tarieven. Actieve klanten bij Binck zullen denk ik niet snel weggaan.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2914

Berichtdoor jens_dev » 24 Apr 2018 09:36

Ik ben er ook zeer tevreden op dit moment, maar dan moeten ze wel niet hun hele tariefstructuur dooreengooien zoals ze nu in Nederland doen. Anders zou ik wel 2x nadenken. Ze hebben wat mij betreft geen competitief voordeel. Ze bieden een vrij algemene dienst aan die ik ook elders kan krijgen. Hun 'nieuws' is gewoon een combinatie van De Tijd en beursduivel.be/belegger.nl. Echte analyses zijn er niet. Adviezen en zaken zoals TA vind je evenzeer terug op gratis websites zoals trivano en 4traders. Een ingrijpende wijziging van de tarieven kan daardoor grote gevolgen hebben.
14-11-2014 liked last!
Never waste a good crisis

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1183

Berichtdoor jean de florette » 24 Apr 2018 09:40

Beheerder schreef:...Actieve klanten bij Binck zullen denk ik niet snel weggaan.

Toeters en bellen.... Hangt ervan af wat je wil gebruiken. Zelf doe ik daar absoluut niks mee. En ik ben een actief belegger. Alle info die je op Binck vindt, kan je ook elders vinden.
Zo'n tariefverhoging, geen seconde twijfelen, weg.
En weg is weg, definitief. Kan je later niet meer bij Binck mee handelen. Kortzichtig.

Nu ja, het is altijd al zo geweest. Soms door een overname, hier door grootheidswaanzin. Van kleine bank (De Martelaere bvb.)met lage tarieven overgenomen worden in een groter geheel (BNP in dat geval), of hier (Binck) denken dat men grootbankallures heeft.
14-11-2014 liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes