Binckbank

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Radio Voice
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Re: Binckbank

Berichtdoor Radio Voice » 06 Jun 2017 15:18

Ik moet zeggen dat Binck redelijk hard omlaag gaat de laatste paar maanden, eigenlijk tegenover licht-positief nieuws over de algemene economie, transacties en toekomstplannen. Ik vraag me dan ook af waarom het dalen blijft. Als het zo door gaat kan er wel gesproken worden over onderwaardering. Kansen?

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 165

Berichtdoor Jokke » 26 Jun 2017 19:42

Radio Voice schreef:Ik moet zeggen dat Binck redelijk hard omlaag gaat de laatste paar maanden, eigenlijk tegenover licht-positief nieuws over de algemene economie, transacties en toekomstplannen. Ik vraag me dan ook af waarom het dalen blijft. Als het zo door gaat kan er wel gesproken worden over onderwaardering. Kansen?

Vandaag 5% naar boven!
Niet direct een idee waarom (heb het ook niet echt bekeken, zag gewoon de felle stijging).

Ik vind wel dat binckbank nogal hard gedaald is zonder echte grote reden

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 883

Berichtdoor Hunter » 18 Jul 2017 14:02

'Hogere resultaten voor BinckBank'
Gepubliceerd op 18 jul 2017 om 10:26

AMSTERDAM (AFN) - Onlinebroker BinckBank heeft in het tweede kwartaal waarschijnlijk hogere resultaten in de boeken gezet dan een jaar eerder, toen het bedrijf te maken had met lastige marktomstandigheden. BinckBank publiceert maandag cijfers.

Volgens een analistenschatting bij Bloomberg komen de totale inkomsten in het tweede kwartaal uit op 38,8 miljoen euro, met een nettowinst van 8,5 miljoen euro. Een jaar eerder boekte BinckBank een nettowinst van 7,7 miljoen euro op een omzet van 35,4 miljoen euro. Toen ondervond BinckBank hinder van de verminderde transacties op de markt, omdat beleggers een afwachtende houding aannamen in aanloop naar het brexitreferendum in juni 2016.

ING is iets voorzichtiger met zijn ramingen. ING denkt dat de winst zal uitkomen op 7,5 miljoen euro, met inkomsten van 37,8 miljoen euro. Volgens de bank zal door beleggers onder meer worden gekeken naar het beheerd vermogen bij BinckBank.

BinckBank werkt aan manieren om minder afhankelijk van het aantal transacties in een bepaalde periode. In dat kader kondigde BinckBank een reeks nieuwe producten aan op het gebied van sparen, vermogensbeheer en pensioenbeleggen.

zittergie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 24

Berichtdoor zittergie » 18 Jul 2017 21:30

(ABM FN-Dow Jones) BinckBank zal volgende week maandag voor het tweede kwartaal op rij vermoedelijk zwakke cijfers rapporteren met een lagere verwachte winst en interim dividend. Dit blijkt uit een consensusverwachting van analisten, die is ingezien door ABM Financial News.

De analisten rekenen gemiddeld op een daling van de aangepaste nettowinst met circa 9 procent van 7,7 miljoen euro een jaar eerder tot 7,0 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2017. Analist Rosine van Velzen bij ING is iets optimistischer gestemd. Zij voorziet een winstdaling van nog geen 3 procent tot 7,5 miljoen euro en denkt dat het tweede kwartaal niet veel zal verschillen van de eerste drie maanden van dit jaar.

De aangepaste winst is gecorrigeerd voor boekhoudkundige en fiscale eigenaardigheden. De zuivere nettowinst voor hwet tweede kwartaal halveert in de ramingen van 1,3 miljoen tot 0,6 miljoen euro.

Per aandeel zou de aangepaste winst volgens de analisten gemiddeld zakken van 0,11 tot 0,10 euro en het interim dividend wordt volgens hen verlaagd van 0,04 tot 0,03 per aandeel. ING houdt het op een onveranderd dividend. De overname van Pritle, deels betaald met nieuwe aandelen, verwaterde de aangepaste winst per aandeel volgens Van Velzen met circa 1,5 procent.

Het aantal transacties dat Binck in het tweede kwartaal verwerkte, zal met 1,925 miljoen hoger uitkomen dan de 1,854 miljoen stuks een jaar eerder, maar lager dan de 2,082 miljoen in het eerste kwartaal van dit jaar.

De provisie-inkomsten waren op jaarbasis naar verwachting stabiel op 26,8 miljoen euro, terwijl de rentebaten aantrokken van 5,8 miljoen naar 7,8 miljoen euro, dankzij de belegging van spaargeld van klanten in hypotheken.
Be the difference that makes a difference

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 21 Jul 2017 13:07

Volgens mij is vooral De Giro de boosdoener voor Binck want die snoepen veel klanten weg en Binck kan of wil daar niet tegen concurreren. Ben benieuwd wat Binck kan gaan doen om deze trend te gaan keren.

DeGiro krikt omzet verder op
Gepubliceerd op 21 jul 2017 om 11:35

AMSTERDAM (AFN) - Onlinebroker DeGiro heeft zijn omzet en zijn aantal transacties in het afgelopen halfjaar met bijna 60 procent weten op te krikken. De concurrent van het beursgenoteerde BinckBank zag zijn aantal klanten met bijna 82.000 groeien ten opzichte van een jaar eerder, onder meer door een referentieprogramma waarbij bestaande en nieuwe klanten transactietegoed konden verdienen.

De omzet over de afgelopen zes maanden kwam uit op bijna 19,3 miljoen euro, een stijging van 57 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal transacties steeg met eenzelfde percentage tot 6,9 miljoen. Het aantal rekeningen kwam, na een correctie waarbij inactieve accounts zijn verwijderd, uit op 185.793. De groei kwam uit binnen- en buitenland.

DeGiro liet weten in beide kwartalen van 2017 tot nu toe winstgevend te zijn geweest, maar noemde geen concrete bedragen.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 561

Berichtdoor Putbruy » 26 Jul 2017 15:56

Was eigenlijk IBA aan het volgen, maar die koers is een beetje verbrand voor de komende tijd denk ik.
Binckbank staat laag, de stimulus voor aandelen in België gaat een positief effect hebben op Binck, ingestapt aan €4,45
in port : vanalles..

marvan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 155

Berichtdoor marvan » 26 Jul 2017 16:47

Ex-dividend vandaag !

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 243

Berichtdoor blotte marc » 26 Jul 2017 17:40

marvan schreef:Ex-dividend vandaag !

3 cent bruto per aandeel is natuurlijk geen vetpot... :lol:
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

marvan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 155

Berichtdoor marvan » 26 Jul 2017 18:51

blotte marc schreef:
marvan schreef:Ex-dividend vandaag !

3 cent bruto per aandeel is natuurlijk geen vetpot... :lol:

In april was het de "vetpot", nl. 19ct.

Hunter
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Hunter » 26 Jul 2017 20:18

Putbruy schreef:Was eigenlijk IBA aan het volgen, maar die koers is een beetje verbrand voor de komende tijd denk ik.
Binckbank staat laag, de stimulus voor aandelen in België gaat een positief effect hebben op Binck, ingestapt aan €4,45

Dat de koers laag staat kan toch niet een reden zijn om te kopen? Als het aandeel nu goedkoop was dan misschien wel maar dat is wat anders dan een lage koers. Er is een sterke concurrentie en het aantal klanten neemt toch al enige tijd af.