Binckbank

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 298

Re: Binckbank

Berichtdoor 14-11-2014 » 05 Feb 2018 11:47

• Transactietarieven turbo’s afgeschaft, financieringsniveau en turbo inkomsten stijgen

"Grappig" om te zien hoe zelfs in zo'n context verhullend commercieel taalgebruik consequent wordt toegepast. :P

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 346

Berichtdoor kierkegaard » 06 Feb 2018 22:06

Toch degelijke resultaten van Binck. En in lijn met de policy wordt 50% van winst uitgekeerd, dus dat geeft aan de huidige koers 6% dividendrendement.
14-11-2014 liked last!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 567

Berichtdoor Putbruy » 07 Feb 2018 17:20

heb maar een kleine portie, ga ze niet lang houden denk ik, denk wel dat Q1 evengoed gaat zijn, ik denk dat we allemaal veel meer handel hebben gedaan de laatste weken. En alhoewel ze misschien niet de goedkoopste zijn , ik verander ( net als zovelen) niet snel van bank.
14-11-2014 liked last!
in port : vanalles..

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 993

Berichtdoor jean de florette » 08 Feb 2018 09:48

Bolero:
Binckbank rapporteerde enkele dagen geleden een nettowinst die boven de verwachting uitkwam, terwijl het aangepaste operationele resultaat onder de lat bleef. Het aantal transacties lag dan weer boven de verwachting. Niettemin verlaagt KBC Securities het advies voor de aandelen op het jaarrapport van “Houden” naar “Afbouwen”, te wijten aan een verwachte daling van het nettoresultaat in 2018, omwille van druk op de marges en volledige waardering. Meer volatiliteit in de markten kan voor een toename van het aantal transacties zorgen in 2018 en de hernieuwde financiële stabiliteit kan het hoger dividendrendement ten opzichte van sectorgenoten ondersteunen. Het koersdoel blijft 4 euro.

Welke conclusie mag je hieruit gerust trekken? Dat KBC aan Binck geen cent verdient. En voor de rest geen enkele. Moest dit bedrijf Nyrstar heten kregen ze nu een koersdoel in de stratosfeer. Maar Binck, neen.... (Wil hiermee niet zeggen dat ze een ander koersdoel waard zijn, dat weet ik gewoon niet.)
14-11-2014 liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 883

Berichtdoor Hunter » 08 Feb 2018 12:25

Jammer dat Binck volgens mij niet of nauwelijks communiceert over het aantal klanten want dat zal de laatste jaren in ieder geval niet veel zijn toegenomen (misschien wel afgenomen). Ik verwacht ook weinig van de koers en die staat al op het laagste niveau in jaren en dat in een bullmarket waar zij van hadden kunnen profiteren door een beter sentiment onder beleggers.
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 298

Berichtdoor 14-11-2014 » 08 Feb 2018 14:17

Jammer dat Binck volgens mij niet of nauwelijks communiceert over het aantal klanten want dat zal de laatste jaren in ieder geval niet veel zijn toegenomen (misschien wel afgenomen).

Zeer waarschijnlijk, ze rapporteren meestal iets graag of ze rapporteren het niet.

Ter zake: een achterdeur kunnen periodieke statistieken met marktaandelen van Members van Euronext zijn. Ik weet niet of Euronext die (nog) publiceert, en zo ja of dat (nog) publiekelijk beschikbare cijfers zijn. Ik vrees ervoor, want van Bink zelf meen ik mij een inschatting van een eigen marktaandeel te herinneren.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 15 Feb 2018 22:21

Binck is toch mooi aan het herstellen. Ik heb ze voor het dividend en de LT-termijn, maar als ze doorstijgen zal ik een sticker over de verkoopknop moeten plakken, of het gaat weer jeuken.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 15 Feb 2018 22:32

Ook nog niet gepost:

Binck lanceert spaarplatform

Tot 1,15 procent rente.

(ABM FN-Dow Jones)BinckBank heeft donderdag een nieuw spaarplatform gelanceerd. Spaarders kunnen tot 1,15 procent rente per jaar ontvangen.

Het nieuwe platform moet spaarders "veilig, eenvoudig en overzichtelijk" toegang bieden tot Europese banken met hogere rentes.

"Met het nieuwe spaarplatform wil BinckBank de spaarmarkt vernieuwen met een uniek en eenvoudig onlineproduct voor deze groep die vaak bewust niet belegt, maar wel steeds nadrukkelijker op zoek gaat naar een hogere rentevergoeding op spaargeld", zei CEO Vincent Germyns in reactie op de lancering.

Binck werkt voor het spaarplatform samen met de Duitse fintech Raisin. Daarbij kunnen spaarders bij aanvang kiezen uit het Oostenrijkse Euram Bank en J&T Banka uit Tsjechië. In de komende maanden hoopt de onlinebroker meer banken aan dit rijtje toe te voegen.

De banken waarmee Binck samenwerkt voldoen in hun land aan de betreffende regelgeving, waardoor spaargeld van de rekeninghouders per bank tot 100.000 euro is beschermd.

Strategische koers

De lancering van Binck Sparen past in de ambitie van de broker om een breder aanbod neer te zetten voor zijn bestaande klanten en om nieuwe klanten aan zich te binden. Zo lanceerde Binck vorig jaar bijvoorbeeld 'Laten Beleggen' met daarin onder meer pensioenbeleggen en geautomatiseerd beleggen.

De plannen om met een spaarplatform te komen waren ook al langer bekend, maar "als gevolg van de moeilijke omstandigheden op de geld- en kapitaalmarkten" werd de introductie door Binck uitgesteld naar 2018.

Het aandeel BinckBank sloot woensdag 3,9 procent hoger op 4,68 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

February 15, 2018 01:00 ET (06:00 GMT)
blotte marc liked last!

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 883

Berichtdoor Hunter » 22 Feb 2018 21:21

Gelukkig had BinckBank al een voorziening genomen maar er komt dus geen meevaller omdat de voorziening waarschijnlijk ook gebruikt moet worden.

BinckBank verliest beroep over AFM-boete
Gepubliceerd op 22 feb 2018 om 13:52

ROTTERDAM (AFN) - BinckBank heeft bij de rechtbank in Rotterdam een beroep verloren tegen een boete van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) van 750.000 euro, die de onlinebroker enkele jaren terug kreeg opgelegd. Volgens de rechtbank was het beroep ongegrond.

De toezichthouder deelde de straf uit vanwege niet duidelijke en misleidende reclame voor dochterbedrijf Alex Vermogensbeheer, in de periode van 8 september 2012 tot 26 augustus 2014. BinckBank ging in beroep tegen de boete. Er werd overigens al wel een voorziening getroffen voor de sanctie.

Een woordvoerder van BinckBank liet weten het vonnis te bestuderen en dat het bedrijf zich beraadt op verdere beroepsmogelijkheden.

kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Berichtdoor kwintenvk » 24 Mar 2018 15:32

Is binckbank door de verhoogde volatiliteit op de markten een interessant aandeel geworden?
14-11-2014 liked last!