Air France-KLM

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Gebruikersavatar
lacrimas
Premiummember
Premiummember
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 apr 2020 10:44
waarderingen: 148

Re: Air France-KLM

Bericht door lacrimas »

Air France-KLM nog even aan de grond
Door Nico Bakker op 21 mei 2020 08:10

Vele sectoren worden door corona midscheeps geraakt, zo ook de vliegtuigbranche. Komen zij de ellende te boven? Zullen ze overleven? Zijn ze klaar voor een doorstart?

Voor beleggingsdoeleinden allemaal wezenlijke vragen. Dit geldt ook voor AirFrance KLM. Welnu, als de grafiek niet liegt, zijn binnenkort bodemstampers in aantocht als opmaat voor een koersherstel. Maar juich niet te vroeg, lees eerst verder.

Grillige downtrend
Het behoeft denk ik weinig toelichting als ik meld dat dit fonds koerstechnisch in zwaar weer verkeert. Het verdient sowieso geen schoonheidsprijs wat betreft trendmatigheid. Geen mooi ritme in top- en bodemvorming, wel forse koersduikelingen en dappere oplevingen.

Volgens de regels van het Dashboard Beleggen is er thans sprake van een dalende trend op alle timeframes, dus dat oogt niet goed. De beren dus stevig aan de leiding, maar voor hoe lang nog?

Bodemvorming
Als we de langetermijngrafiek bestuderen dan zien we enerzijds de slechte trendmatigheid, maar anderzijds ook wel de grillige contouren van een trading range achtige configuratie. Daarbij is het thans van belang wat de spelers gaan doen bij de 3+ groene streep die de onderkant van de range bepaalt.

In 2012 was dit het ultieme dieptepunt, waarna uiteindelijk de 12+ zone werd bereikt. Zouden de spelers dit spel gaan herhalen?

Nog even geduld voor koopjesjagers
De vooruitzichten en verwachtingen zijn vooralsnog niet hoopgevend, zo blijkt uit diverse persberichten. Maar dat zijn fundamenteel gevoede opinies. Helemaal niet verkeerd, maar het gaat er uiteindelijk om hoe de massa alle ellende absorbeert en dat zien we terug op de grafiek.

Mocht het zo zijn dat al het negatieve nieuws binnenkort in de koers is verwerkt, dan zou er komende maand een witte candle moeten verschijnen als opmaat voor een koersherstel naar mogelijk de SMA lijn op 8,50. “Wacht op wit” is dan ook de TA coaching-aanbeveling voor koopjesjagers met hun jeukende speculantenhanden. Nog even geduld dus.

Afbeelding



Gebruikersavatar
Droopymaes
Premiummember
Premiummember
Berichten: 617
Lid geworden op: 23 apr 2020 13:51
waarderingen: 604

Re: Air France-KLM

Bericht door Droopymaes »

Air France wil 8.300 werknemers vrijwillig laten vertrekken

Air France maakt plannen voor een vrijwillige vertrekregeling om het personeelsbestand in te krimpen. Op deze manier hoopt de Franse luchtvaartmaatschappij gedwongen ontslagen als gevolg van de coronacrisis te beperken of te voorkomen. Dat meldt persagentschap Bloomberg woensdag op basis van bronnen.

De maatschappij wil tot 8.300 banen schrappen, waarvan 300 van piloten, 2.000 van leden van het cabinepersoneel en 6.000 van grondmedewerkers. De bezuinigingen bij Air France zouden 17 procent van alle medewerkers kunnen treffen, aldus ingewijden. Het bedrijf wil geld besparen nu het door de crisis een groot deel van de vloot aan de grond houdt.

Topman Air France-KLM krijgt bonus van 768.000 euro ondanks tegenkanting van Nederlandse staat

De op één na grootste luchtvaartmaatschappij van Europa bereidt zich voor om het definitieve plan in de komende weken bekend te maken. Verwacht wordt dat het Nederlandse zusterbedrijf KLM ook binnenkort een ontslagronde bekendmaakt. De Nederlandse maatschappij kwam al eerder met een vrijwillige vertrekregeling.

Ook bij andere maatschappijen beginnen de gevolgen van de coronacrisis merkbaar te worden in de vorm van ontslagen. British Airways maakte eerder bekend 12.000 banen te schrappen, en het Duitse Lufthansa, moedermaatschappij van Brussels Airlines, zou 22.000 voltijdse banen te veel hebben. Bij Brussels Airlines staan 1.000 van de circa 4.000 banen op de helling.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ai ... ~a30be346/
charel01 liked last!

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 2026
Lid geworden op: 19 feb 2015 09:29
waarderingen: 1180

Re: Air France-KLM

Bericht door Banner »

valt bij Air France: 7.600 jobs weg

Logo Business AM
03/07/2020 | Emmanuel Vanbrussel | 3 min leestijd

isopix
Air France is de jongste luchtvaartmaatschappij die een zware sanering aankondigt. Er verdwijnen de komende tweeëneenhalf jaar 7.580 jobs.


De sanering, die al een tijdje in de lucht hing, treft zowel Air France zelf als de regionale zustermaatschappij HOP!:

Bij Air France verdwijnen 6.560 jobs tegen einde 2022, op een totaal van 41.000. De maatschappij rekent op meer dan 3.500 ‘natuurlijke’ afvloeiingen, vooral via pensionering.
Bij HOP! is het banenverlies verhoudingsgewijs veel zwaarder. Daar verdwijnen 1.020 jobs op een totaal van 2.420. Bij die afdeling zijn er bovendien veel minder natuurlijke afvloeiingen mogelijk.
Dat brengt het totale banenverlies op 7.580 jobs, wel gespreid over tweeëneenhalf jaar. De reden voor de sanering is niet ver te zoeken. Air France zegt 15 miljoen euro per dag verlies te hebben geleden tijdens de piek van de coronacrisis. De activiteit en de omzet kelderden gedurende drie maanden met 95 procent.

Om de luchtvaartmaatschappij door de crisis te loodsen heeft de Franse regering eerder 7 miljard euro aan steun toegezegd via leningen en garantstellingen. ‘Dat laat ons toe deze crisis op korte termijn door te komen’, zegt het bedrijf.

Herstel ten vroegste in 2024

Opmerkelijk: Air France verwacht dat het activiteitsniveau van 2019 ten vroegste zal terugkeren in 2024. Dat is nog een jaar later dan wat andere luchtvaartmaatschappijen eerder lieten uitschijnen.

Het saneringsplan wordt eind juli geïntegreerd in het herstelplan van de Frans-Nederlandse moedergroep Air France-KLM.
charel01 liked last!
ROA

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 7317
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 1671

Re: Air France-KLM

Bericht door bertje »

En we staan op laagste koers sinds 2012.
begin 2018 nog bijna 14.5, nu onder de 3.25.
Denk dat het milieu probleem bij die vliegtuigen zichzelf aan het oplossen is door het schrappen van 100'den vluchten per dag.


(ABM FN-Dow Jones) Het herstel bij Air France-KLM gaat veel trager dan verwacht. Dit zei CEO Ben Smith van Air France-KLM in een interview met de Franse krant L’Opinion.
"De zomer gaf ons een klein positief signaal", aldus Smith. Een groot deel van de vliegroutes van de luchtvaartmaatschappij werd gebruikt, al was de capaciteit een stuk lager. Voor korte vluchten lag de capaciteit op 60 procent en voor de lange vluchten was dit 38 procent.
Voorlopig gebruikt Air France-KLM alleen maar routes die rendabel zijn, benadrukte de topman.
"Het zakelijke segment herstelt zich heel, heel langzaam", merkte Smith daarnaast op. Dit heeft te maken met de verschillende corona-maatregelen die landen treffen.
Daarom roept Smith op tot een meer uniforme corona-aanpak door overheden.
Verder benadrukt de topman dat het transformatieplan van Air France-KLM van november 2019 door de coronacrisis versneld moet worden uitgevoerd. "We moeten veel meer doen om onze kosten te drukken", aldus Smith tegen de Franse krant.
Door: ABM Financial News.

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 7317
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 1671

Re: Air France-KLM

Bericht door bertje »

momenteel meer dan 100 miljoen aandelen short, zouden toch eens met een klein lichtpuntje moeten komen.

0,45% AHL Partners
0,40% AKO Capital
0,40% ALLIANCEBERNSTEIN
0,48% AQR Capital Management
0,40% All Options International
0,35% Anchor Bolt Capital
0,03% Arrowgrass Capital Partners
0,49% BlackRock Institutional Trust Company
0,44% BlackRock Investment Management
0,19% Blue Ridge Capital
0,36% CARVE CAPITAL
0,32% CREDIT INDUSTRIEL ET COMMERCIAL
0,48% Capital Fund Management
0,45% Citadel Advisors
0,40% Citadel Europe
0,48% Clinton Group
0,48% Connor, Clark & Lunn Investment Management
0,43% DSAM Partners
0,38% Discovery Capital Management
0,29% EXANE ASSET MANAGEMENT
0,22% GLG Partners
2,32% HELIKON INVESTMENTS
0,37% Highbridge Capital Management
0,16% J.P. Morgan Asset Management
0,40% Lone Pine Capital
0,40% MILLENIUM CAPITAL PARTNERS
0,39% Magnetar Finance
1,67% Marshall Wace
0,41% Marshall Wace Asia
0,49% Merian Global Investors
0,49% Millennium International Management
0,05% Natixis
0,05% Och-Ziff Management Europe
0,31% Odey Asset Management
0,47% Oxford Asset Management
0,49% PDT Partners
2,32% SANDBAR ASSET MANAGEMENT
1,66% Schroder Investment Management
0,49% Squarepoint Ops
0,35% Standard Pacific Capital
0,36% Susa Fund Management
0,49% Susquehanna International Holdings
0,50% Systematica Investments
0,49% TT International
0,37% TYBOURNE CAPITAL MANAGEMENT HKLTD
0,49% Tyrian Investments
0,26% Weiss Asset Management
0,49% WorldQuant

Gebruikersavatar
WieWeet
Premiummember
Premiummember
Berichten: 977
Lid geworden op: 25 okt 2019 19:14
waarderingen: 162
Contacteer:

Re: Air France-KLM

Bericht door WieWeet »

bertje schreef:
22 sep 2020 10:48
En we staan op laagste koers sinds 2012.
begin 2018 nog bijna 14.5, nu onder de 3.25.
Denk dat het milieu probleem bij die vliegtuigen zichzelf aan het oplossen is door het schrappen van 100'den vluchten per dag.


(ABM FN-Dow Jones) Het herstel bij Air France-KLM gaat veel trager dan verwacht. Dit zei CEO Ben Smith van Air France-KLM in een interview met de Franse krant L’Opinion.
"De zomer gaf ons een klein positief signaal", aldus Smith. Een groot deel van de vliegroutes van de luchtvaartmaatschappij werd gebruikt, al was de capaciteit een stuk lager. Voor korte vluchten lag de capaciteit op 60 procent en voor de lange vluchten was dit 38 procent.
Voorlopig gebruikt Air France-KLM alleen maar routes die rendabel zijn, benadrukte de topman.
"Het zakelijke segment herstelt zich heel, heel langzaam", merkte Smith daarnaast op. Dit heeft te maken met de verschillende corona-maatregelen die landen treffen.
Daarom roept Smith op tot een meer uniforme corona-aanpak door overheden.
Verder benadrukt de topman dat het transformatieplan van Air France-KLM van november 2019 door de coronacrisis versneld moet worden uitgevoerd. "We moeten veel meer doen om onze kosten te drukken", aldus Smith tegen de Franse krant.
Door: ABM Financial News.
Gaan misschien nog veel lager, ze hebben nog een keer een injectie nodig van miljarden, de overheid kan ook niet blijven pompen, dan is er vroeg of laat toch een emissie van aandelen nodig.
Daar wordt momenteel denk ik al op ingespeeld, door de huidige daling van de koers.
Technische gezien zijn ze fait.

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 7317
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 1671

Re: Air France-KLM

Bericht door bertje »

HSBC verlaagt het koersdoel van Air France-KLM naar € 2,50 van € 3,50. Het houdadvies van maandag 3 augustus 2020 wordt vervangen door een verkoopadvies.


Krijg toch het gevoel dat die shorters (meer dan 25% bij air france) en de banken het wel zeer smerig spelen.

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 7317
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 1671

Re: Air France-KLM

Bericht door bertje »

Ze zouden het kunnen gebruiken

Volgens Glen Fogel, topman bij het Amerikaanse Booking.com, zal de coronacrisis geen invloed hebben op ons toekomstige reisgedrag. Meer nog, nadien zal het reisverkeer volgens hem pieken.

Geen onverwacht nieuws bij Booking in augustus: het bedrijf moest een immense ontslagronde doorvoeren omdat het internationale reisverkeer drie maanden zo goed als plat gelegen heeft. Commercieel reizen herneemt traag tijdens de coronacrisis en zeker met een tweede golf in aantocht, kijken sommige analisten somber naar de toekomst.

Maar bij Booking klinken, na enkele maanden zwaar weer, positieve geluiden. Niet dat de boekingen weer binnenvliegen. In het tweede kwartaal daalden de boekingen bij de site met 91 procent. De omzet zakte met 84 procent in elkaar naar 630 miljoen dollar.

Volgens Fogel is dat echter een tijdelijk fenomeen. ‘Tijdens elke crisis ben je aanvankelijk bang dat reizen nooit meer hetzelfde zal worden. Maar als je een aantal crises hebt meegemaakt, realiseer je je dat reizen altijd weer aantrekt’, zegt hij aan zakensite Business Insider.

Fogel zat tijdens de aanslagen van 11 september in Manhattan en weet dat mensen toen een vergelijkbare vliegangst hadden, zelfs toen het luchtverkeer weer vlot verliep. ‘Maar het duurde niet lang voordat mensen weer begonnen te reizen’, zegt hij.

‘Ik denk dat mensen een natuurlijke drang hebben om te reizen’, zegt Fogel. ‘Het zal even duren, maar ik verzeker je dat de reisindustrie het over een paar jaar beter zal doen dan voor deze verschrikkelijke epidemie.’

Gebruikersavatar
Erik1040
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 okt 2013 09:48
Locatie: Pangasinan
waarderingen: 87

Re: Air France-KLM

Bericht door Erik1040 »

KLM wil nog eens €6 miljard, waarvan 1 van Nederland

Nederland zou nog eens €1 mrd aan vers kapitaal moeten steken om Air France-KLM overeind te houden. Dat bedrag komt bovenop het steunpakket van €3,4 mrd voor KLM dat begin deze maand definitief is vrijgegeven. Dat meldt het Franse dagblad Le Monde op gezag van anonieme bronnen. In totaal mikt de beursgenoteerde moedermaatschappij op een extra kapitaalinjectie van €6 mrd. Naast de bijdrage van de Nederlandse staat zouden de Fransen €3 mrd moeten inleggen. Het restant van €2 mrd zou de luchtvaartgroep op de financiële markten willen ophalen in de vorm van hybride leningen.
Ook reisreus TUI Group heeft dringend extra staatsteun nodig. Er wordt gekeken naar de verkoop van hotels en het schrappen van duizenden banen. In Nederland moeten klanten van TUI voor de boekingen van volgend jaar zomer 30 procent in plaats van 15 procent aanbetalen. Een fusie met de Belgen ligt naar verluidt op tafel. Tot nu toe werd al afscheid genomen van 13 procent van het totale personeelsbestand.

jack.
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1850
Lid geworden op: 14 sep 2017 11:17
waarderingen: 2396

Re: Air France-KLM

Bericht door jack. »

Air France-KLM overweegt aanschaf Boeing MAX-toestellen
Gepubliceerd op 30 november 2020 15:26

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM overweegt met de Boeing MAX-toestellen te gaan vliegen. Topman Ben Smith zie in een toelichting tijdens een onlinebijeenkomst dat het concern een reeks van nieuwe toestellen overweegt, waaronder de MAX, maar ook de Airbus A220 en een verlengde versie van de A321.

Smith benadrukte dat als de MAX van Boeing weer is goedgekeurd, dat dit toestel ook een serieuze optie kan zijn. De 737 MAX van Boeing wordt om veiligheidsredenen al ruim anderhalf jaar aan de grond gehouden, na twee crashes in korte tijd. De vliegtuigen staan na een aanpassing voor een terugkeer in het luchtruim.

Smith zei dat er al bestellingen geplaatst zijn voor zestig zogeheten narrow-body jets. Mogelijk dat het bedrijf deze bestellingen gaat aanpassen. Volgens Smith kijkt het bedrijf naar verdere vernieuwing van zijn vloot. Dat geldt dan onder meer voor KLM en Transavia. De Canadees zou het verder "zinvol" vinden als Airbus met een grotere versie van de A220 zou komen.







Plaats reactie