Air France-KLM
Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen
- Beheerder
- Beheerder
- Berichten: 6575
- Lid geworden op: 01 jan 2012 20:51
- waarderingen: 5025
- Contacteer:
Air France-KLM
-
- Forum gebruiker
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 03 jan 2012 15:31
- Locatie: Vlimmeren
- waarderingen: 14
- Contacteer:
Re: Air France-KLM
Mensen die dit aandeel bezitten en denken aan een groeipotentieel?
-
- Forum veteraan
- Berichten: 1965
- Lid geworden op: 02 jan 2012 22:32
- waarderingen: 29
- Contacteer:
Re: Air France-KLM
-
- Forum veteraan
- Berichten: 1965
- Lid geworden op: 02 jan 2012 22:32
- waarderingen: 29
- Contacteer:
Re: Air France-KLM
AMSTERDAM (Dow Jones)--China Southern Airlines Co Ltd (ZNH) sluit zich aan bij een joint venture van Kenya Airways Ltd (KAN.NR) en de Nederlandse vrachtdivisie van Air France-KLM (AF.FR), voor een vrachtroute tussen Guangzhou, Nairobi en Amsterdam, maakte het Nederlandse luchtvaartbedrijf dinsdag bekend.
"China Southern heeft ons laten weten zich snel bij de joint venture te willen aansluiten", zei Camiel Eurlings, directeur van Air France-KLM Cargo en voormalig minister van Verkeer en Waterstaat, vanuit Nairobi tegen Dow Jones Nieuwsdienst.
Het betreft de eerste directe vrachtverbinding tussen China en Afrika. De diensten worden twee keer per week uitgevoerd met een Boeing 747-400 vrachtvliegtuig van KLM-dochter Martinair, met een vrachtcapaciteit van 110 ton.
Door de driehoek Guangzhou-Nairobi-Amsterdam te vliegen, is het vrachtaanbod op alle routes gewaarborgd, lichtte Eurlings toe.
"Van China naar Afrika vervoeren we vooral bouwmaterialen, apparatuur voor de olie-industrie en technologieproducten; van Nairobi naar Amsterdam gaan vooral bloemen, groente en fruit mee en van Amsterdam naar Guangzhou vervoeren we machine-onderdelen en chipmachines voor de Chinese industrie, maar ook luxe consumentengoederen", zei Eurlings.
De stad Guangzhou is de thuishaven van KLM's Chinese joint venture-partner China Southern, zoals Nairobi dat voor Kenya Airways is. Beide maatschappijen zitten ook met KLM in de SkyTeam-alliantie.
KLM heeft behalve een joint venture-samenwerking ook een belang van 26% in Kenya Airways. De vracht uit China zal vanuit Nairobi naar andere landen in Afrika worden doorvervoerd. "Dat gaan we als KLM zelf doen met vluchten van Nairobi via Lagos naar Amsterdam, maar Kenya Airways gaat ook kleine vrachtvliegtuigen aanschaffen voor regionaal vervoer", zegt de vrachtmanager. Hij voegt daaraan toe dat Kenya Airways de eerste twee Boeing 737-vrachtvliegtuigen "al heel snel" in gebruik zal nemen.
"We kijken ook naar mogelijkheden om de vrachtdiensten vanuit China via Nairobi door te trekken naar Latijns-Amerika", zei Eurlings. "Dankzij de flexibiliteit in de KLM-groep met de Martinair-vrachtvliegtuigen kunnen we zeer wendbaar inspringen op kansen in de markt en dat is heel belangrijk in deze tijden", voegde hij daaraan toe.
Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com
-
- Forum veteraan
- Berichten: 1965
- Lid geworden op: 02 jan 2012 22:32
- waarderingen: 29
- Contacteer:
Re: Air France-KLM

-
- Forum veteraan
- Berichten: 1965
- Lid geworden op: 02 jan 2012 22:32
- waarderingen: 29
- Contacteer:
Re: Air France-KLM
...maar even verpatsen op 6ct...
Edit: hmm vreemd bied en laat was 6ct maar geen handel voor een minuutje? Smerig spelletje van de bank...
-
- Forum veteraan
- Berichten: 1965
- Lid geworden op: 02 jan 2012 22:32
- waarderingen: 29
- Contacteer:
Re: Air France-KLM
Vandaag één van de grootste stijgers op de Amsterdamse beurs, deze was best makkelijk te voorspellenPennystocker schreef:Opening rond de €4,41 en vanaf deze koers kan de kassa al rinkelen, hoger is natuurlijk beterna één van de grootste dalers in de laatste weken kan het bij een groene beurs ook één van de grootste stijgers worden, ik ben benieuwd.

-
- Forum veteraan
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 03 jan 2012 08:12
- waarderingen: 2
Re: Air France-KLM
De omzet steeg met 6 procent tot 5,6 miljard euro, maar het nettoresultaat daalde tot een verlies van 368 miljoen euro. Het passagiersvervoer ging weliswaar met 5,5 procent omhoog, waarbij de bezettingsgraad toenam tot ruim 81 procent, maar dat was niet voldoende om de gestegen brandstofkosten te compenseren, meldde KLM. Deze kosten gingen met bijna 18 procent omhoog.
Daarnaast leed het vrachtvervoer onder het teruglopen van de wereldhandel. Het transport ging met 6,1 procent achteruit, waarbij de bezettingsgraad met bijna 3 procentpunt afnam tot 64,9 procent.
Ondanks de moeilijke tijden handhaaft Air France-KLM de doelstellingen voor 2012. Daarbij gaat het onder meer om het terugbrengen van kosten en het handhaven van de schuld op maximaal 6,5 miljard euro. De onderneming voert onderhandelingen over de brandstofprijs en verwacht de economische doelmatigheid de komende twee jaar sterk te kunnen verbeteren.
Het operationeel resultaat zal in de eerste zes maanden van dit jaar nog onder het niveau van vorig jaar liggen, verwacht Air France-KLM. In 2011 ging het om een verlies van 548 miljoen euro. In de tweede helft van het jaar zullen echter de eerste positieve effecten van het 'Transform 2015' programma voelbaar worden, denkt de onderneming.
De eerste fase vam dat herstructureringsprogramma is afgerond. Air France-KLM voert onderhandelingen met de bonden over de verdere uitvoering van Transform 2015.
-
- Forum veteraan
- Berichten: 1965
- Lid geworden op: 02 jan 2012 22:32
- waarderingen: 29
- Contacteer:
Re: Air France-KLM

-
- Forum gebruiker
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 19 jan 2012 17:52
- waarderingen: 0
Deelnemen aan het forum + meer functies?
Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!