Basic Fit

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1388
Contacteer:

Re: Basic Fit

Bericht door Wimpie85 »

Ja goed, maar het komt er dus op neer dat je in Basic Fit zit omwille v. plat opportunisme & qua voeling met het bedrijf of z’n klanten 0,0.

Ik kan dan niet; ik ben een ander type belegger op dat vlak.

Zinloze discussie dit.

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 255
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

jens_dev schreef:
06 dec 2020 14:28
Al eens een Basic Fit binnengestapt? Ik zeg gewoon dat die jongens doorgaans niet de scherpste potloden in de la zijn.
Wel heel kort door de bocht en een grote veralgemening. Ik ben ook één van die zogenaamde jongens die naar de Basic Fit gaat en tel er vooral ook een aantal in m'n kennissenkring waarvan je zou je versteld staan hoe scherp geslepen ze zijn.

Basic Fit publiek lijkt me eerder een doorsnede te zijn van de verschillende bevolkingslagen. Net zoals in de gewone bevolking heb je er uiteraard ook wat minder slimme mensen, om iedereen echter over dezelfde kam te scheren toont voor mij eerder je gebrek aan een correct wereldbeeld en referentiekader.

Vooral het feit dat een aantal 24/7 open zijn en ze prijs kwaliteit degelijk zijn zorgt ervoor dat er een heel divers publiek te vinden is volgens mij.
charel01 liked last!
Cash: 4%
ETF: 54% (IWDA, IWDE, IUSN, USTE, IEAM, EMQQ WHEA)
Stocks: 37% (ABI, AD, AGES, AOO, ASMI, BABA, FB, GOLD, GOOG, MLXS, ONTEX, PRX, SOF)
Crypto: 5% (BTC, ETH, ADA, LINK, SNX)

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4659
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ik zit in Basic-Fit omdat ze een heel goed businessmodel hebben en omdat corona mij een instapmogelijkheid bood.

Wat het doelpubliek van Basic-Fit betreft: uiteraard is iedereen welkom, maar als je zo concurreert op prijs, trek je prijsgevoelige consumenten aan. Of wordt een McDonalds ook evenredig bezocht door alle lagen van de samenleving? Echt niet.
Gauthier schreef:
06 dec 2020 15:42
Wel heel kort door de bocht en een grote veralgemening. Ik ben ook één van die zogenaamde jongens die naar de Basic Fit gaat en tel er vooral ook een aantal in m'n kennissenkring waarvan je zou je versteld staan hoe scherp geslepen ze zijn.
Maar jij bent dan ook niet de doorsnee klant van Basic-Fit. Die gaat eerder jong zijn dan oud, en eerder laagopgeleid dan hoogopgeleid. Wat niet wegneemt dat Basic-Fit ook oudere hoogopgeleide leden heeft.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 14584
Contacteer:

Bericht door charel01 »

jens_dev schreef:
Al eens een Basic Fit binnengestapt? Ik zeg gewoon dat die jongens doorgaans niet de scherpste potloden in de la zijn.
Ik wou als "Niet hoog opgeleide" eerst niet reageren maar vind dat je veel pretentie verkoopt.
Iedere dokter zal zeggen dat het een goede zaak is dat je aan fitness doet.
Er zullen natuurlijk "Hoog opgeleide" zijn die absoluut aan zoiets niet meedoen want blijkbaar is dat zoals jij het laat uitschijnen boven hun stand.
Die categorie van mensen verschieten er dan van dat ze rond hun 60 met dicht geslipte aders met wat geluk, een op komst zijnde hartaanval overleven doordat ze een aantal overbruggingen van de aders aan hun hart mogen laten steken.
Waar uw scherp potlood ligt weet ik niet maar als je zo een praat verkoopt [MODBREAK: Bericht deels aangepast]
Ter info ik als "Niet hoog opgeleide" zien ze ook niet in Basic Fit.
Reden, ik ben gewoonweg te lui om uit mijn zetel te komen niet omdat er mensen in de fitnesszaal aanwezig zijn waar ik op neerkijk . :roll:
Wimpie85 liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4659
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Touchy subject.

Het enige wat ik zeg, is dat het doelpubliek van een fitness die 20 euro per maand vraagt, verschilt van het doelpubliek van een fitness die 50 euro per maand aanrekent.

Neem even een stapje terug. Ik spreek niemand rechtstreeks aan. Ik heb het over de doorsnee klant. De mediaan.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

GuillaumeGreen
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door GuillaumeGreen »

jens_dev schreef:
Zei je nu net zelf niet dat je nooit van je leven een basic fit zou binnenstappen... Gelukkig doe je je research over de cijfermatige kant van bedrijven een stuk beter.

De klachten komen vooral door het feit dat je geabonneerd bent bij een fitness die low cost is, per definitie is er dan ook minder budget voor klantendienst, service na verkoop,... Ik zou het dus niet direct op de klanten verhalen, is eerder mix van een bedrijf dat zich focust op de core van de business en de klanten die overal dezelfde service wensen.

Ohja, ik zit ook in het kamp "hoog opgeleid" ,maar ik ga ook geen 70 euro per maand betalen voor een abo (moest ik ooit nog eens een fitness willen binnenstappen).
charel01 liked last!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3557
Contacteer:

Bericht door vogelspotter »

ABM FN-Dow Jones - dinsdag, 22 december 2020 08:29

OceanLink meldt eerste belang in Basic-Fit

OceanLink Management heeft een eerste belang in Basic-Fit gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 18 december 2020.

OceanLink meldde een kapitaalbelang van 3,04 procent met een stemrecht van eveneens 3,04 procent. Dit belang wordt middellijk reëel gehouden.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.
In port:Avantium, Deceun,Deutsche Bank,CARNIVAL CORP ,INPOST S.A., LUFTHANSA,econocom,
EVS,Ontex, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard , Prosus , HYDROGEN REFUELING SOLUTIONS ,
Petroleo Brasileiro S/A ADR A.
Verkocht:Basic-Fit
cash :30%

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1271
Contacteer:

Bericht door Umi »

ABOUT

OceanLink Management Ltd. (“OceanLink”) is an investment firm with an owner’s mindset to investing. OceanLink manages approximately USD900 million on behalf of leading institutional investors such as US university endowment funds, charitable foundations and family offices. OceanLink takes a very long-term oriented, fundamentally research-intensive approach towards investing in global public & private markets, with a particular focus on China and Southeast Asia. Our investment research process is rigorous, underpinned by independent proprietary research and focused on studying business models and very long-term trends in emerging consumer internet, enterprise services, healthcare, telecommunication, and consumer industries. We seek to be a long-term, value-added partner to our portfolio companies.

OceanLink focuses on a highly concentrated portfolio of typically between 8 to 10 high quality businesses managed by exceptional teams.
Juiste focus. Hopelijk krijgen ze ook gelijk :up:

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

koers is ijzersterk voor een 'dood object', zal ook in 2021 geen normaal zakenjaar hebben.

off topic; ik ben een buiten(sporter)mens, mij zie je ook niet in die 'zweetzalen' :D
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 255
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

Basic-Fit heeft een akkoord bereikt met de banken rond hun convenanten. Persoonlijk ben ik verrast hoe goed Basic-Fit momenteel stand aan het houden is ondanks slechter Corona-nieuws wat volgens mij langere lockdowns impliceert.
Basic-Fit: soepele bankiers
Basic-Fit heeft een akkoord met de banken-schuldeisers. Die zich soepeler opstellen met de schuldconvenanten. Wat nodig is, aangezien door de pandemie veel fitnesszalen op slot gegaan zijn, wat de cashflow hard treft. Dit in contrast met de Amerikaanse thuisfitnessketen Peloton, die floreert in deze pandemie.

Afgaand op het recente stevige koersherstel hadden beleggers de milde bankiers al ingecalculeerd: het aandeel noteert in Amsterdam vrijwel onveranderd. 'We hadden er sowieso op gerekend dat de schuldconvenanten geen probleem zouden zijn, omdat het bedrijfsmodel van Basic-Fit overeind blijft', zegt ING-analist Marc Zwartsenburg.
Bron: de Tijd
Beursblik: waiver Basic-Fit geen verrassing
Basic-Fit heeft wat meer ademruimte gekregen van banken, maar als een verrassing komt dat niet. Dit stelde analist Marc Zwartsenburg van ING woensdag.

Zwartsenburg hield er al rekening mee dat banken dit jaar geen probleem zouden maken van de convenanten. Bovendien zijn er nog alternatieve manieren waarop Basic-Fit aan financiering kan komen indien nodig, aldus Zwartsenburg, wijzend op de succesvolle emissie van afgelopen juni.

Positief is volgens de analist dat ook de eisen voor eind 2021 door de banken wat zijn versoepeld. Zwartsenburg merkte wel op dat de cashburn omhoog zal gaan van 5 miljoen tot 20 miljoen euro als de lockdowns worden verlengd en lidmaatschappen in Nederland tijdelijk worden bevroren, of in het geval van Frankrijk en België langer worden bevroren. Zwartsenburg stelt in zo'n geval een nieuwe emissie niet uit om weer verder te kunnen groeien door middel van de uitrol van nieuwe clubs.

De analist wees er ook op dat er meestal wat kosten hangen aan een waiver door banken, maar deze impact zal vermoedelijk klein zijn.

ING heeft een koopadvies op Basic-Fit met een koersdoel van 30,50 euro. Het aandeel Basic-Fit koerste woensdagochtend 1,0 procent hoger op 30,90 euro.
Bron: deaandeelhouder.nl
Cash: 4%
ETF: 54% (IWDA, IWDE, IUSN, USTE, IEAM, EMQQ WHEA)
Stocks: 37% (ABI, AD, AGES, AOO, ASMI, BABA, FB, GOLD, GOOG, MLXS, ONTEX, PRX, SOF)
Crypto: 5% (BTC, ETH, ADA, LINK, SNX)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie