Basic Fit

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

josephi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 149
Contacteer:

Re: Basic Fit

Bericht door josephi »

Ter info: contract is door uitzonderlijke omstandigheden niet meer geldig.
Er staat nergens in dat ik een masker moet dragen en moet reserveren. En er staat dat ik gebruik mag maken van de douches wat nu niet het geval is.

Vergelijk het maar met een huisbaas die aan zijn huurder vraagt dat vanaf morgen de huurder zelf zijn water moet betalen. Is alleen mogelijk indien beide partijen akkoord gaan en het huurcontract aanpassen. Anders kan de huurder opzeggen zonder boete te betalen. In het beste geval dan!

Ik weet nu waarom ze een aanmaning van 80 euro hebben gestuurd. Ik heb na mijn opzegging onmiddellijk ook de domiciliering geblokkeerd. Ik vertrouwde hun niet anders had ik het ook niet gedaan. Juist gedacht achteraf gebleken.
Na het lezen van anderen hun klachten weet ik nu dat ze het anders maandelijks van mijn rekening hadden GESTOLEN ondanks mijn opzegging. Dit is diefstal op grote schaal.
En je geraakt gewoon niet van hun af.

Maar swat, ik vermeld alleen maar dat het niet juist is wat ze doen. En dat die klagers totaal niet overdrijven. Dit is slecht op lange termijn... een klant die het financiel niet slecht heeft en die dit meemaakt komt nooit meer terug! Dat verzeker ik jullie.

Fijne weekend aan allen!

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1271
Contacteer:

Bericht door Umi »

josephi schreef:
05 dec 2020 18:03
Er staat nergens in dat ik een masker moet dragen en moet reserveren. En er staat dat ik gebruik mag maken van de douches wat nu niet het geval is.
Het is de wet die dat zegt hé ;)
& Bfit moet gewoon volgen
lode78 liked last!

Alverman
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 140
Contacteer:

Bericht door Alverman »

josephi schreef:
05 dec 2020 18:03
Bedenkelijke mening: had u dan verwacht dat Basic Fit alle contracten moest hierzien en er expliciet in opnemen dat u een mondmasker moet dragen en op voorhand moet reserveren, geen douches meer mag gebruiken etc.? Ik moet niet ver op hun website gaan zoeken om te zien welke corona maatregelen ze per land genomen hebben...

U weet dat het corona virus rondwaart en elk bedrijf/burger dient de corona maatregelen op te volgen --> bij wet bepaald.

Misschien moet u uw frustratie melden bij Test Aankoop, zij kunnen u zeggen of Basic Fit hun contracten moest herzien en uw 80 euro moeten kwijtschelden.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1271
Contacteer:

Bericht door Umi »

josephi schreef:
04 dec 2020 17:35
Dit is een crimineel bedrijf!

Vorig jaar hebben ze mijn lidgeld geindexeerd van 20€ naar 21€. Nieuwe klanten moesten maar 20€ betalen.
Ik heb dan mijn abbonement stopgezet en 5 minuten later heb ik mij terug als nieuwe klant ingeschreven. Er was anderhalve maand gratis dus inschrijvingsgeld is daardoor gecompenseerd. Daarna kon ik weer 20€ betalen.
Nieuwe klanten moeten minder betalen dan vaste klanten?!
Echt schandalig!!!

Telefoonnr. werkt echt niet, bij die chat moet je uren proberen tegen dat je iemand te pakken krijgt.
Op mails reageren ze niet!!

Tot ik hun een mail van opzegging heb gestuurd. Daarna heb ik een heel beleefde mail teruggekregen dat ze mij in de toekomst graag zouden terugzien.

Gisteren een aanmanning van 80€ die ik binnen de 5 dagen moet betalen. Voor wat? Het abbonement is opgezegd in augustus :-)
Gangsterbedrijf is dit!

Ik moet niets meer van deze bedrijf hebben. De koers mag van mij ook x5 gaan!
Altijd eerst lezen vooraleer je een contract tekent ;)
Als ik het goed begrijp hebt ge uw oud contract van 21 euro per maand omgezet naar eentje van 20euro dat je om de 4 weken moet betalen... (want alle nieuwe contracten post 2020 zijn 4-wekelijks). Na een jaar heb je dus 8 euro verlies gemaakt :lol:

Je kon dus zomaar je abonnement stopzetten & 5 minuten later opnieuw inschrijven als klant? Dat ging dan toch behoorlijk vlug?

Er is een verschil tussen een flexibel contract & een 'gewoon contract'. Als wat heb je je opnieuw ingeschreven?
Met die laatste ga je volgnes mij een verbintenis van 1 jaar aan (die stilzwijgend verlengd wordt indien je niet optijd opzegt). Je moet dus minstens 1jaar betalen. Die eerste anderhalve maand die je gratis krijgt, telt niet mee in de 12 maanden als ik me niet vergis. Dus je kan pas na 13,5maanden opzeggen.
Betalingen gebeuren op de 4 weken, dus 1 maand zal er een dubbele betaling gebeuren (waar veel mensen over klagen :roll: )
Dan zijn er nog de corona-opties; geen idee dewelke jij hebt gekozen...
d. Basic-Fit biedt haar leden ook de mogelijkheid om in één keer voor de overeengekomen contractperiode middels een online betaling of kaartbetaling aan de Kiosk vooruit te betalen (indien je kiest voor een overeenkomst voor een jaar met volledige vooruitbetaling). In dit geval zal er geen 4-wekelijkse SEPAdomiciliëring worden opgestart. Als uitzondering op artikel 4b, eindigt deze overeenkomst automatisch aan het einde van het jaar.

e. Indien je kiest voor betaling per 4 weken bij een overeenkomst voor een jaar of voor een overeenkomst die flexibel opzegbaar is, dan vindt de eerste betaling bij inschrijving plaats door een online betaling of kaartbetaling aan de Kiosk en vinden de volgende betalingen plaats per 4 weken via SEPA-domiciliëring en tegen de daarvoor vastgestelde tarieven per 4 weken. Onze betaalperiode bedraagt 4 weken. Dit betekent dat we 13 domiciliëringen uitvoeren per jaar. Een keer per jaar leidt dit ertoe dat in een kalendermaand twee domiciliëringen plaatsvinden.

i.Wij behouden ons het recht voor om na het einde van de contractuele periode, de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. We zullen je hiervan steeds één maand op voorhand op de hoogte brengen, waarna je echter wel de mogelijkheid hebt om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, mits per schriftelijke (e-mail of aangetekend schrijven) opzegging en uitgezonderd de Lidmaatschapsovereenkomst die flexibel opzegbaar is. In geval van beëindiging dient dit te gebeuren binnen 4 weken na de aankondiging van de wijziging, met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste 4 weken welke ingaat op de eerste dag van de eerstvolgende betaaltermijn van 4 weken. Bij gebreke aan tijdige opzegging zal de overeenkomst aan de gewijzigde voorwaarden worden verdergezet in een contract van onbepaalde duur, dat tevens opzegbaar is zoals op de voorzijde van de overeenkomst in dat kader vermeld. Tariefsaanpassingen vanwege overheidsmaatregelen kunnen onmiddellijk worden doorgevoerd ongeacht de hoogte en geven geen recht op ontbinding.
OsiriX liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4659
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Zoals ik al zei, het doelpubliek van Basic Fit is niet zo goed in (begrijpend) lezen.
lode78 liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 615
Contacteer:

Bericht door Lotus »

De laatste pagina's bijgelezen en zou het aantal klachten eerst wel meevallen maar werd aangetoond dat dat niet zo is nu zijn de Basic Fit klanten dom :oops: Waar rook is, is vuur. Ik ga er vanuit dat Basic Fit niet zo klantvriendelijk is als klanten er eenmaal weg willen.
Wimpie85 liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1388
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

jens_dev schreef:
05 dec 2020 22:36
Zoals ik al zei, het doelpubliek van Basic Fit is niet zo goed in (begrijpend) lezen.
Die pretentie heb ik niet om zoiets te durven beweren, maar als aandeelhouder zijnde associeer je je wel indirect met dat ‘dom doelpubliek’ hoor. :?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Nee, ik ben het die profiteert van al die fitness boys. Ik zou van m'n leven geen Basic Fit binnenstappen.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1388
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

jens_dev schreef:
06 dec 2020 13:23
Nee, ik ben het die profiteert van al die fitness boys. Ik zou van m'n leven geen Basic Fit binnenstappen.
Triestig om vast te stellen deze reactie, toch. :oops: :down:

Het zijn uiteindelijk wel die zogenoemde ‘fitnessboys’ die zorgen voor die mooie groene cijfertjes in je beleggingsportefeuille, dus een minimum aan respect lijkt me dan ook wel op z’n plaats.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Al eens een Basic Fit binnengestapt? Ik zeg gewoon dat die jongens doorgaans niet de scherpste potloden in de la zijn.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie