Basic Fit

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Tdv
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 185
Contacteer:

Re: Basic Fit

Bericht door Tdv »

Ter vervollediging, het nagerechtje ;)

'De boevenbende van Basic-Fit loopt tegen de lamp'
Onze columnist Robert De Boeck is boos op Quote 500-lid en Basic-Fit-baas René Moos. Hij roept de hulp van nationale fitboy en moraalridder Arie Boomsma in om een en ander recht te zetten. Over spierballentaal gesproken.

De eerste keer dat ik op de radio hoorde over Covid-19, dacht ik dat de overheid een stimuleringsprogramma voor de fitnessbranche had bedacht. Gofit-19. Een work-out tegen obesitas, waardoor je er gaat uitzien alsof je 19 bent. Voor sommigen gaat dat niet ver genoeg. Prins Andrew heeft liever Gofit-15. Dan denken de meisjes die hij misbruikt dat ze het met een leeftijdsgenoot doen. Na een paar dagen wist ik dat ik het verkeerd had verstaan. Dit virus zorgde voor een malaise bij de sportscholen. Maandenlang moesten hun deuren gesloten blijven. Maar gelukkig was daar Arie Boomsma. Het ideale uithangbord: groot, sterk, BN’er en vol met tattoos. En last but not least als moraalridder erg populair bij de redactie van menig talkshow. Arie wist het voor elkaar te krijgen dat de fitnessscholen weer heel snel geopend konden worden.

Wat Arie niet vertelde is dat er de nodige boeven rondlopen in de fitnessbranche. Zoals marktleider Basic-Fit. De familie De Boeck kan hierover meepraten. Mijn dochter zegde vorig jaar december haar abonnement bij Basic-Fit op. Er gold een opzegtermijn van één maand. Desondanks bleef de automatische incasso (van de rekening van papa) doorlopen. Omdat het om relatief kleine bedragen ging, viel dat me niet direct op. Totdat ik in juli zag dat er zelfs twee keer werd afgeschreven door Basic-Fit. Boeven lopen altijd tegen de lamp als ze te gretig worden. Toen werd het tijd om de onterecht geïncasseerde 100 euro terug te vorderen. Maar hoe? Basic-Fit, beursgenoteerd in Amsterdam, schittert door onbereikbaarheid. Nergens op de site is een telefoonnummer te vinden en ook bij 1850 is geen nummer bekend. Je kunt alleen chatten. Na vijf minuten was het me al duidelijk dat dit tot niets leidde, dus besloot ik een brief te sturen. Geen reactie. Vervolgens kwam ik achter een mailadres van de klantenservice. Ook geen reactie. Wel ontving mijn dochter, toen Basic-Fit merkte dat we de automatische incasso hadden stopgezet, een dreigmail over incassokosten. Toen zag ik nog één uitweg: een brief aan ceo en Quote 500-lid René Moos. Weer niets op gehoord. Misschien had ik die niet aan het hoofdkantoor in Hoofddorp moeten richten, maar aan zijn kasteel in Brasschaat. De man woont in het duurste huis van Vlaanderen.

Op internet zie ik tientallen klachten van klanten met soortgelijke ervaringen: onterecht incasseren na opzegging en vervolgens nergens op reageren. Dit is bewust beleid van deze laaielichters. En die klachten zijn nog maar een druppel op een gloeiende plaat. Basic-Fit had 2,17 miljoen leden. Tijdens de lockdown dit voorjaar zegde 9 procent op, zo’n 200.000 mensen. Als je van ieder van hen 100 euro jat, gaat het om een diefstal van 20 miljoen. Daar kun je wel iets leuks van kopen in Brasschaat. Hier lijkt me wel een rol weggelegd voor moraalridder Arie Boomsma. In plaats van de adverteerders van Veronica Inside op te roepen dit programma niet langer te sponsoren na grapjes van Johan Derksen over Zwarte Piet en Akwasi, kan hij beter alle klanten van Basic-Fit aansporen hun abonnement op te zeggen. Ik ben blij dat René Moos, de leider van deze boevenbende, mijn 100 euro niet heeft terugbetaald. Want dan had ik deze column niet kunnen schrijven. Wellicht wordt Arie Boomsma erdoor geïnspireerd. Arie, we rekenen op je.
Wimpie85 liked last!

josephi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 149
Contacteer:

Bericht door josephi »

Dit is een crimineel bedrijf!

Vorig jaar hebben ze mijn lidgeld geindexeerd van 20€ naar 21€. Nieuwe klanten moesten maar 20€ betalen.
Ik heb dan mijn abbonement stopgezet en 5 minuten later heb ik mij terug als nieuwe klant ingeschreven. Er was anderhalve maand gratis dus inschrijvingsgeld is daardoor gecompenseerd. Daarna kon ik weer 20€ betalen.
Nieuwe klanten moeten minder betalen dan vaste klanten?!
Echt schandalig!!!

Telefoonnr. werkt echt niet, bij die chat moet je uren proberen tegen dat je iemand te pakken krijgt.
Op mails reageren ze niet!!

Tot ik hun een mail van opzegging heb gestuurd. Daarna heb ik een heel beleefde mail teruggekregen dat ze mij in de toekomst graag zouden terugzien.

Gisteren een aanmanning van 80€ die ik binnen de 5 dagen moet betalen. Voor wat? Het abbonement is opgezegd in augustus :-)
Gangsterbedrijf is dit!

Ik moet niets meer van deze bedrijf hebben. De koers mag van mij ook x5 gaan!
Wimpie85 liked last!

Jixi
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 39
Contacteer:

Bericht door Jixi »

josephi schreef:
04 dec 2020 17:35
Vorig jaar hebben ze mijn lidgeld geindexeerd van 20€ naar 21€. Nieuwe klanten moesten maar 20€ betalen.
Ik heb dan mijn abbonement stopgezet en 5 minuten later heb ik mij terug als nieuwe klant ingeschreven. Er was anderhalve maand gratis dus inschrijvingsgeld is daardoor gecompenseerd. Daarna kon ik weer 20€ betalen.
Echt schandalig!!
Toevallig klant bij Telenet? Ooit verschil al gezien tussen nieuwe klanten en bestaande? Dat is pas echt schandalig (maar die verpakken het om de zoveel tijd onder een andere naam)

(laat mij duidelijk zijn, ik beweer niet dat het een mooie praktijk is!)
AB Inbev, AEGON, Ageas, Ahold Delhaize, Argenx, Barco, Basic-Fit, CFE, Exmar, Fisker, Galapagos, Inventiva, Kinepolis, Luckin, McEwen, MDxHealth, Mithra, Ontex, Orange, Pharming, Philips, RD Shell, Umicore, Yamana

josephi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 149
Contacteer:

Bericht door josephi »

Jixi schreef:
04 dec 2020 17:40
josephi schreef:
04 dec 2020 17:35
Echt schandalig!!
Toevallig klant bij Telenet? Ooit verschil al gezien tussen nieuwe klanten en bestaande? Dat is pas echt schandalig (maar die verpakken het om de zoveel tijd onder een andere naam)

(laat mij duidelijk zijn, ik beweer niet dat het een mooie praktijk is!)
Ja bij telecom in het algemeen is dat inderdaad zo. Maar als je het zelf om de jaar in het oog houdt dan kan je dat laten veranderen. Alsook bij energieleveranciers.

Maar bij dit gedrocht ben je machteloos! Ze zijn onbereikbaar om iets te kunnen regelen of te vragen!

Wat ik mij wel afvraag: zijn het aantal opzeggingen die ze laatst gemeld hebben wel juist.
Ik heb opgezegd maar blijkbaar is dat bij hun nog steeds niet verwerkt! Van augustus.
Alleen bij mij of... ?
Menselijke fout of... ?

lode78
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 72
Contacteer:

Bericht door lode78 »

basic fit lijkt wel de nieuwe Trump :lol:
ik ben al lang lid bij basic fit en supertevreden net als die andere mensen die ik ken en daar trainen..en is het misschien dat jullie de basic fit boot/raket gemist hebben dat het nu pijn doet gezien de vele winst die aandeelhouders maken met dit aandeel??
ps je hoeft niet te antwoorden ik ken het antwoord al..toch voor iedereen hier een fijn weekend
Bolleke liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4659
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Als ze onterecht geld hebben afgehouden, moeten ze dat terugbetalen. Dat spreekt voor zich. Het businessmodel van Basic Fit is sterk genoeg dat foetelen contraproductief is wegens de imagoschade. Ook qua liquiditeit zijn er geen problemen sinds de laatste kapitaalverhoging en afspraken met de banken.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1388
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

Test-Aankoop tikt Basic Fit op de vingers

https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... entskosten

Nog wat "positieve" lezerscommentaren:

https://www.hln.be/consument/basic-fit- ... nts-anchor
Laatst gewijzigd door Wimpie85 op 05 dec 2020 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1388
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

lode78 schreef:
05 dec 2020 04:01
ik ben al lang lid bij basic fit en supertevreden net als die andere mensen die ik ken en daar trainen..en is het misschien dat jullie de basic fit boot/raket gemist hebben dat het nu pijn doet gezien de vele winst die aandeelhouders maken met dit aandeel??
ps je hoeft niet te antwoorden ik ken het antwoord al..toch voor iedereen hier een fijn weekend
Allerminst. :lol:

Zoals ik al zei: ze mogen x5 gaan, in een dergelijke business met zeer bedenkelijke marketingstrategie investeer ik niet.

Zie de reactie v. josephi, wat moet je nog meer weten in feite?

Zou er me gewoon niet goed bij voelen deze in port te hebben, maar ja... voor geld danst den beer.

Alverman
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 140
Contacteer:

Bericht door Alverman »

Persoonlijke meningen mogen ook niet veralgemeend worden. Kijk naar Ryanair. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die ze goed vinden en toch blijven ze succes hebben en maken ze serieus geld...
Umi liked last!

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1271
Contacteer:

Bericht door Umi »

Wimpie85 schreef:
05 dec 2020 13:35
lode78 schreef:
05 dec 2020 04:01
Allerminst. :lol:

Zoals ik al zei: ze mogen x5 gaan, in een dergelijke business met zeer bedenkelijke marketingstrategie investeer ik niet.

Zie de reactie v. josephi, wat moet je nog meer weten in feite?

Zou er me gewoon niet goed bij voelen deze in port te hebben, maar ja... voor geld danst den beer.
Onthoudt wel dat de overgrote meerderheid die daar trainen wél tevreden zijn over prijs/kwaliteit. Het zijn 100 à 1000 klanten die hebben opgezegd, die klagen. tijdens de 1ste golf waren er 200.000 vertrekkers, dus er zal wel ergens iets mislopen. & lijkt met ook dat hun systeem beter kan, maar vaak is het ook de fout van de klant als ik die comments lees...
Een groot deel ervan heeft gewoon het contract NIET gelezen.
Nu met de corona klagen Nederlanders omdat ze maar 2x in de week kunnen gaan omdat alles volzet is... Wat verwacht je als er maar 30man binnen mag? Uitzonderlijke omstandigheden heet dat.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie