Basic Fit

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 716

Re: Basic Fit

Berichtdoor tsuretie » 28 Jun 2018 11:08

28/06/2018 9:13:15
Beursblik: KBC Securities zet koopadvies op Basic-Fit

(ABM FN-Dow Jones) KBC Securities is donderdag gestart met het volgen van Basic-Fit met een koopaanbeveling en een koersdoel van 35,00 euro.

Analisten Alan Vandenberghe en Lisa Soenen wezen erop dat Basic-Fit de snelstgroeiende fitnessketen in Europa is met het grootste aantal clubs. Eind 2017 bediende Basic-Fit 1,52 miljoen leden met 521 clubs verdeeld over de Benelux, Frankrijk en Spanje.

Tussen 2019 en 2025 zal Basic-Fit volgens de analisten nog eens jaarlijks 105 clubs openen. Het aantal leden zal tussen 2017 en 2025 jaarlijks gemiddeld met 14 procent samengesteld stijgen en de omzet met 15 procent, voorzien Vandenberghe en Soenen. KBC mikt eind 2025 op 4,26 miljoen leden en een totale omzet van ruim een miljard euro.

"Basic-Fit is in staat om hoge marges te genereren die nog altijd stijgen", aldus de twee marktvorsers. Zij voorzien een EBITDA-marge die stijgt van 29,7 procent in 2017 naar 38,4 procent in 2025. De analisten spreken zelfs van een "uniek groeiprofiel".

Het aandeel Basic-Fit noteerde donderdag kort na de opening op een licht lager Damrak ruim een procent hoger op 28,05 euro.

Door: ABM Financial News.
lode78 liked last!
Payton Planar, Resilux, Bpost, Econocom, AB Inbev, Basic-Fit, Ageas, Gazprom, Norcros, Vranken P., Solvay, Euronav, Recticel. Op te volgen : TUI AG

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

BarryF
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Berichtdoor BarryF » 28 Jun 2018 11:55

Stevige koersstijging op een goed jaar tijd. Vorig jaar in april en juni heb ik dit aandeel ingekocht aan €15,6 en €15,95 per stuk. Eind november weer verkocht aan €21,02 en ondertussen noteren ze al aan €28. 't Is hard aan 't gaan en het plafond lijkt mij nog lang niet bereikt.
ABinbev, Telenet, Galapagos, Apple, Alphabet, Option, Vestas Wind Systems

lode78
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 69

Berichtdoor lode78 » 28 Jun 2018 14:51

Warrant schreef:
Hunter schreef:Ik heb nog geen interesse omdat ik teveel twijfel over het bedrijf. Zoals je zegt willen en moeten ze blijven groeien maar of het dan ook ooit omgezet gaat worden naar mooie winstcijfers in een markt die erg concurrerend is? Voorlopig nog maar aankijken.

Mja, je hebt wel enorme schaalvoordelen hé als grote speler. Denk al maar aan de fitness toestellen die je aan forse kortingen kunt kopen tegenover een kleinere speler. Ze hebben momenteel zo een 400 ketens terwijl ik schat dat er in Europa zeker plaats is voor een 10.000 "low budget" ketens. Los van bovenstaande wacht ik ook nog even (o.a door schuldpositie), maar ik denk wel dat hier heel veel

Wat betreft die winst: is inderdaad ook heel laag op dit moment maar dat komt volgens mij voornamelijk door het snelle groei tempo. Het zal steeds een tijdje duren vooraleer een keten winstgevend wordt. De afschrijvingen nemen ook een aanzienlijke hap uit de winst, mogelijks zal die in de toekomst ook lager (qua % van omzet) uitvallen.

je was juist :D ..ik hou de mijne nog een paar jaar...jeugd heeft niet veel geld maar wilt toch alles doen voor hun uiterlijk om nog eens 1000 selfies per dag te trekken + beleid is zeer goed..
ken werknemer die zegt dat ze iedere euro omdraaien...niet presteren is buiten en schrappen in peersoneelskosten ...en ze worden...nog veeelll groter wacht maar...

lode78
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor lode78 » 28 Jun 2018 14:55

tsuretie schreef:28/06/2018 9:13:15
Beursblik: KBC Securities zet koopadvies op Basic-Fit

(ABM FN-Dow Jones) KBC Securities is donderdag gestart met het volgen van Basic-Fit met een koopaanbeveling en een koersdoel van 35,00 euro.

Analisten Alan Vandenberghe en Lisa Soenen wezen erop dat Basic-Fit de snelstgroeiende fitnessketen in Europa is met het grootste aantal clubs. Eind 2017 bediende Basic-Fit 1,52 miljoen leden met 521 clubs verdeeld over de Benelux, Frankrijk en Spanje.

Tussen 2019 en 2025 zal Basic-Fit volgens de analisten nog eens jaarlijks 105 clubs openen. Het aantal leden zal tussen 2017 en 2025 jaarlijks gemiddeld met 14 procent samengesteld stijgen en de omzet met 15 procent, voorzien Vandenberghe en Soenen. KBC mikt eind 2025 op 4,26 miljoen leden en een totale omzet van ruim een miljard euro.

"Basic-Fit is in staat om hoge marges te genereren die nog altijd stijgen", aldus de twee marktvorsers. Zij voorzien een EBITDA-marge die stijgt van 29,7 procent in 2017 naar 38,4 procent in 2025. De analisten spreken zelfs van een "uniek groeiprofiel".

Het aandeel Basic-Fit noteerde donderdag kort na de opening op een licht lager Damrak ruim een procent hoger op 28,05 euro.

Door: ABM Financial News.

thx for info...is voor mij aandeel dat je qua monopolie beetje kan vergelijken met Kinepolis...doch kinepolis heeft in mijn ogen meer concurrentie van goedkopere keten...en kijk eens hoe aandeel gestegen is op paar jaar tijd..

lode78
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor lode78 » 18 Jul 2018 17:27

HET aandeel van de toekomst! nog meer clubs...meer klanten...meer GELD :D

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 140

Berichtdoor Layzie19 » 31 Okt 2018 09:36

Basic Fit bleef in het derde kwartaal “in shape”: het zag de omzet met 22% stijgen op jaarbasis, terwijl het aantal leden 21% steeg tot 1,78 miljoen en het aantal clubs met 65 tot 586. In het vierde kwartaal zouden daar nog eens 35 nieuwe clubs en 80000 extra leden bij moeten komen. Opnieuw een kwartaal met groei, in lijn met zoveel voorgaande kwartalen. Voor KBCS bevestigt de trading update het groeiprofiel, de verbeterende marges en generatie van vrije cash flow dat het 35 euro koersdoel gegrond is. “Kopen”-advies blijft op de tabellen staan.
lode78 liked last!

Warrant
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Warrant » 31 Okt 2018 11:57

lode78 schreef:HET aandeel van de toekomst! nog meer clubs...meer klanten...meer GELD :D

We zullen zien, ik ben ook long maar er is in Duitsland & Engeland al heel wat potentiële concurrentie. Ooit gaan ze in dezelfde markten concurreren.
lode78 liked last!
Top 10: Basic Fit, Umicore, Visa, Alibaba, ASML Holding, The Trade Desk, Tencent, Wirecard, Microsoft, Shopify

lode78
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor lode78 » 01 Nov 2018 00:22

alle aandelen zijn serieus teruggevallen....en ja er zijn nog concurrenten maar dezegaan in Frankrijk..Belgie..en de andere landen waar basic fit al present is niet proberen...
het management zal nog wel paar andere landen aandoen en daar ook uitbreiden....management is slim genoeg....
ps volgende keer toch al winst nemen zelfs in aandeel waarin ik echt geloof want bij paniek zakt alles...

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 954

Berichtdoor Umi » 01 Nov 2018 08:28

lode78 schreef:alle aandelen zijn serieus teruggevallen....en ja er zijn nog concurrenten maar dezegaan in Frankrijk..Belgie..en de andere landen waar basic fit al present is niet proberen...
het management zal nog wel paar andere landen aandoen en daar ook uitbreiden....management is slim genoeg....
ps volgende keer toch al winst nemen zelfs in aandeel waarin ik echt geloof want bij paniek zakt alles...

Gewoon blijven zitten als je er in gelooft... Wanneer stap je terug in na een winstname? Als je dan niet meer instapt, vind je dan een beter aandeel/bedrijf?
Wat je wel kan doen is een deel van de positie afbouwen bij een forse stijging.

De waardering is vrij fair, maar het groeipotentieel is zeer groot natuurlijk... Daarnaast zal dit (volgens mij) nooit zo hard zakken als cyclische waardes in een berenmarkt. Verkoop van 3i heeft wat druk op de koers gezet lijkt me.
lode78 liked last!

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 961

Berichtdoor jack. » 01 Nov 2018 08:50

Dynamo groter in Basic-Fit
Gepubliceerd op 1 nov 2018 om 08:30 | Views: 65

Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
Basic-Fit 31 okt
25,45 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - Dynamo Internacional Gestão de Recursos heeft zijn belang in Basic-Fit verder vergroot. Dat bleek donderdag uit een melding bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Dynamo heeft momenteel een kapitaalbelang en stemrecht van 5 procent in Basic-Fit. Dat was bij een eerdere melding nog 3,04 procent, zo valt op te maken uit de registers van de toezichthouder.
lode78 liked last!