Basic Fit

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 903

Re: Basic Fit

Berichtdoor Hunter » 02 Nov 2017 20:20

Rek is eruit bij sportscholen
Gepubliceerd op 2 nov 2017 om 14:35

WARMOND (AFN) - Hoewel fitness nog steeds de meest populaire sport is in ons land, is de grote groei van sportscholen over zijn hoogtepunt heen. Wie naar de cijfers van de Kamer van Koophandel kijkt ziet de afgelopen negen jaar een groei van 16 procent, maar dat komt vooral door de explosie van het aantal sportscholen in de periode 2008-2011. De afgelopen jaren groeide het aantal fitnesscentra nog maar met 3 procent.

De regionale verschillen zijn groot. Omgerekend naar 100.000 inwoners zijn de meeste sportscholen te vinden in de provincies Friesland, Drenthe en Limburg. Vooral in Friesland ging het hard, daar ging het aantal sportscholen de afgelopen negen jaar met 50 procent omhoog. Maar ook in Utrecht en Zuid-Holland zijn er veel meer plekken bijgekomen waar je aan de halters kunt sjorren.

In Zeeland is er beduidend minder animo om aan het lijf te werken. Daar nam het aantal sportscholen tussen 2008 en 2017 met een derde af. Het is niet duidelijk waar dat inzit. Fitnesscentra die het de afgelopen jaren goed deden zitten in het low budget-segment, zoals de ketens Basic-Fit en Fit For Free. In ons land zijn nu zo'n 1700 sportscholen.

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 45

Basic Fit

Berichtdoor lode78 » 13 Mar 2018 23:48

al die jongeren tegenwoordig (en ouderen) pakken hele tijd selfies en instagram twitter enz...enkel uiterlijk is belangrijk en wordt belangrijker dus...hersenen zijn bijzaak...
basic fit is mijn aandeel voor de toekomst!
goede organisatie en nu nog paar ketens in andere landen overnemen en dan prijs 5 euro per maand duurder!

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 566

Berichtdoor Umi » 16 Mar 2018 13:19

Blijkbaar toch niet slecht geboerd hier!
Sterke cashflows, maar uiteraard ook hoge investeringskosten, dus FCF is negatief. Moeilijk in te schatten hoeveel daarvan naar groei gaat (het overgrote deel wss)...

Is het uiteindelijke doel niet stiekem de prijzen stap voor stap te verhogen nadat ze iedereen de markt uit geconcurreerd hebben?
toch enkele sterktes;
- groot groeipotentieel. in 2018 komen er weer 20% extra clubs bij!
- Grote onderhandelingsmarge op hun 'toestellen' gezien de schaalgrootte.
- Kleine verhogingen van abo-kosten kunnen volgens mij al zorgen voor serieuze winsten in het onderste lijntje
- Sterk gegroeid de laatste jaren, dus veel nieuwe/opgeknapte zaken die de eerste periode nog weinig onderhoud vergen? (dus de komende jaren nog een lage 'maintenance capex')
lode78 liked last!

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor lode78 » 16 Mar 2018 23:26

Umi schreef:Blijkbaar toch niet slecht geboerd hier!
Sterke cashflows, maar uiteraard ook hoge investeringskosten, dus FCF is negatief. Moeilijk in te schatten hoeveel daarvan naar groei gaat (het overgrote deel wss)...

Is het uiteindelijke doel niet stiekem de prijzen stap voor stap te verhogen nadat ze iedereen de markt uit geconcurreerd hebben?
toch enkele sterktes;
- groot groeipotentieel. in 2018 komen er weer 20% extra clubs bij!
- Grote onderhandelingsmarge op hun 'toestellen' gezien de schaalgrootte.
- Kleine verhogingen van abo-kosten kunnen volgens mij al zorgen voor serieuze winsten in het onderste lijntje
- Sterk gegroeid de laatste jaren, dus veel nieuwe/opgeknapte zaken die de eerste periode nog weinig onderhoud vergen? (dus de komende jaren nog een lage 'maintenance capex')

is volgens mij normaal dat ze achteraf prijs een beetje optrekken..paar maanden geleden was het nog niet 1 euro..voor mij als klant niets voor hun superveel...stel nog na bepaalde tijd wegens kosten en uitleg blabla 2 euro erbij is nog maar een 23 euro per maand abonnement...is nog..niks voor trainen + douchen....vroeger betaalde ik per maand minstens 30 a 40 euro...das dan wel bijna 20 jaar geleden! IEDEREEN van jongeren is bezig met selfies twitter en instagram...mooi zijn is belangrijk voor meesten die nu opgroeien...verstand hebben is bijzaak en zelfs verstandige jongeren die niet enkel op uiterlijk uitzijn gaan ook fitnessen maar dit vooral voor het element sport
vraag nu aan iemand waar hij fitnesst of welke fitnessclub hij kent dan antwoordt iedereen in koor BASIC FIT....
dit doet mij denken aan aandeel kinepolis die ook hun keten uitbreidde...had ik toen maar kinepolis gekocht

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor lode78 » 16 Mar 2018 23:37

Hunter schreef:Rek is eruit bij sportscholen

WARMOND (AFN) - Hoewel fitness nog steeds de meest populaire sport is in ons land, is de grote groei van sportscholen over zijn hoogtepunt heen. Wie naar de cijfers van de Kamer van Koophandel kijkt ziet de afgelopen negen jaar een groei van 16 procent, maar dat komt vooral door de explosie van het aantal sportscholen in de periode 2008-2011. De afgelopen jaren groeide het aantal fitnesscentra nog maar met 3 procent.

De regionale verschillen zijn groot. Omgerekend naar 100.000 inwoners zijn de meeste sportscholen te vinden in de provincies Friesland, Drenthe en Limburg. Vooral in Friesland ging het hard, daar ging het aantal sportscholen de afgelopen negen jaar met 50 procent omhoog. Maar ook in Utrecht en Zuid-Holland zijn er veel meer plekken bijgekomen waar je aan de halters kunt sjorren.

In Zeeland is er beduidend minder animo om aan het lijf te werken. Daar nam het aantal sportscholen tussen 2008 en 2017 met een derde af. Het is niet duidelijk waar dat inzit. Fitnesscentra die het de afgelopen jaren goed deden zitten in het low budget-segment, zoals de ketens Basic-Fit en Fit For Free. In ons land zijn nu zo'n 1700 sportscholen.

groei is zeker niet eruit bij low budget fitnesszaken zoals Basic Fit....algemeen minder fitnesszaken omdat ze te duur zijn ja of te weinig bieden...niet..voor lage prijs kwaliteit bieden....meeste mensen moeten echt kijken naar hun geld maar zullen dit natuurlijk niet toegeven + abonnement dat je dadelijk kan stopzetten kost bij basic fit stuk meer DUS ook mensen die niet gaan hun abo loopt door en brengt op!

Warrant
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Berichtdoor Warrant » 17 Mar 2018 00:12

Basic Fit is een must have. Ze gaan over heel Europa hun network uitrollen. Ze zijn ook veel competitiever dan de concurrenten (uit analist rapporten blijkt dat ze veel minder abonnees nodig hebben en ook een mindere prijs moeten aanrekenen om break even te draaien tegenover de concurrenten). Ik heb al een redelijke positie en ga die rustig verder uitbreiden.
lode78 liked last!
Know what you own, and know why you own it.

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor lode78 » 17 Mar 2018 01:28

Warrant schreef:Basic Fit is een must have. Ze gaan over heel Europa hun network uitrollen. Ze zijn ook veel competitiever dan de concurrenten (uit analist rapporten blijkt dat ze veel minder abonnees nodig hebben en ook een mindere prijs moeten aanrekenen om break even te draaien tegenover de concurrenten). Ik heb al een redelijke positie en ga die rustig verder uitbreiden.

kan alleen maar volledig jaknikken als ik dit lees....als 1 van mijn andere aandelen het niet geweldig doet en ik geloof er niet 100 procent in verkoop ik en breidt ik ook uit! geen enkele fitness is concurrentie en met hun betalende basic fit app en hun sportwater zijn ze slim qua cash alsook samenwerking reebokkleding die ze met "korting" verkopen alsook sportvoeding QNT enz....

dat de oudere belegger die nooit in fitness gestaan heeft hier niet in investeert begrijp ik op sportief vlak volledig maar op vlak van beleggen en opbrengst totaal niet!

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor lode78 » 06 Apr 2018 18:58

Hunter schreef:Rek is eruit bij sportscholen

rek is er niet echt uit.
goedkope sportscholen is de toekomst want letterlijk iedereen zit selfies te maken en te posten..
en de jeugd die komt is nog erger

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor lode78 » 27 Jun 2018 00:00

https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-190618-12 ... en-in.aspx

HET aandeel voor de toekomst...breiden nog uit naar andere landen en dan monopolie!

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor lode78 » 27 Jun 2018 00:01

en dan 40 euro per aandeel binnen 2 jaar