Gratis/goedkoop beleggen in aandelen of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Gratis/goedkoop beleggen in
aandelen
 of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Basic Fit

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3958
Contacteer:

Re: Basic Fit

Bericht door Beheerder » 23 mar 2020 19:28

BREAKING: maatregelen in Nederland worden aangescherpt, tot 1 juni zijn samenscholingen niet meer toegestaan.
vogelspotter liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

besportie
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 280
Contacteer:

Bericht door besportie » 23 mar 2020 19:48

Beheerder schreef:
23 mar 2020 19:28
BREAKING: maatregelen in Nederland worden aangescherpt, tot 1 juni zijn samenscholingen niet meer toegestaan.
Inderdaad - was ook nieuws bij VRT. Ik heb ook een BF lidkaart. Begin april gaan ze communiceren hoe ze de crisis zullen aanpakken. Dit betekent dat ik als lid minimum 3 maanden betaald lidmaatschap verlies. Indien ze voor elk lid de periode kosteloos met 3 maanden verlengen en ook de opbrengst kwijt zijn van hun dagpassen, snap ik niet goed waarom velen zo snel BF-aandelen willen aankopen. Stel dat ze geen tegemoetkoming doen, ik ga niet veranderen van club. Basic FIT is soms wel basic maar in Antwerpen zijn er weinig of geen andere alternatieven in deze prijsklasse t.o.v. beschikbaarheid, day&night.
Turbo long Galapagos, Argen-x / aandelen: Soligenix 3.47$, Pharnext 2.96 eur / cash

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4186
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 23 mar 2020 19:54

Ze gaan gewoon volgen. Abonnement verlengen met periode van sluiting lijkt logisch.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 70
Contacteer:

Bericht door Brecht » 23 mar 2020 20:13

besportie schreef:
23 mar 2020 19:48
Beheerder schreef:
23 mar 2020 19:28
Inderdaad - was ook nieuws bij VRT. Ik heb ook een BF lidkaart. Begin april gaan ze communiceren hoe ze de crisis zullen aanpakken. Dit betekent dat ik als lid minimum 3 maanden betaald lidmaatschap verlies. Indien ze voor elk lid de periode kosteloos met 3 maanden verlengen en ook de opbrengst kwijt zijn van hun dagpassen, snap ik niet goed waarom velen zo snel BF-aandelen willen aankopen. Stel dat ze geen tegemoetkoming doen, ik ga niet veranderen van club. Basic FIT is soms wel basic maar in Antwerpen zijn er weinig of geen andere alternatieven in deze prijsklasse t.o.v. beschikbaarheid, day&night.
In de koers zit al een hoop verrekend. In die jaren zijn ze sterk gegroeid, maar koers staat op laagste punt ooit.

Al moet ik wel zeggen dat ik tot 1 juni zeer lang vind. We zijn nog maar maart...

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3958
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 23 mar 2020 20:36

Tegenover de bodemvissers of degene die al langer een positie hebben komt nu een shorter te staan:
20 Mrt 2020 Marshall Wace 0,50%
charel01 liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1088
Contacteer:

Bericht door Umi » 24 mar 2020 07:19

jens_dev schreef:
23 mar 2020 19:54
Ze gaan gewoon volgen. Abonnement verlengen met periode van sluiting lijkt logisch.
idd, & je geeft die gratis maand binnen een 12-tal maanden (geen idee of dat mogelijk is voor alle abo's).
Er is een retention time van 23/24maanden dacht ik;
If so, zullen er zelfs zijn die daarom langer hun abo zullen houden. Mss verdienen ze er zelfs nog iets extra aan :P
En ondertussen komt het geld van de abo's gewoon binnen, vallen personeelskosten grotendeels weg, voor de leasing zal men voor deze periode ook wel iets overeenkomen. & de expansion capex valt ook een tijdje weg. En dan is er nog die credit facility van € 150M...
Ik zie het doemscenario voorlopig niet, maar ik kan me natuurlijk ook vergissen :think:

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 24 mar 2020 09:24

Wel, ga je je klanten blijven chargen wanneer de ketens nog zeker tot in juni (in de veronderstelling dat de maatregelen ook elders worden verlengd; meest logische scenario imo) gesloten blijven? Kan je dat maken? En dan komt er plots geen geld meer binnen. Die relatieve onzekerheid over de liquiditeit is de voornaamste reden waarom ze zo diep zakken.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 11455
Contacteer:

Bericht door charel01 » 24 mar 2020 09:25

Meerdere belangenmeldingen in Basic-Fit
Meerdere partijen hebben hun belang in Basic-Fit aangepast. Dit bleek uit meldingen in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 20 maart 2020.

Pelham Capital meldde een kapitaalbelang van 5,45 procent met een dito stemrecht. Op 5 april 2018 meldde Pelham nog een belang van 4,13 procent.

Marshall Wace meldde op 20 maart een kapitaalbelang van 2,93 procent met eenzelfde stemrecht. Op 28 september 2018 meldde Marshall Wace echter nog een belang van 3,00 procent.
Door: ABM Financial News.
Go with the flow.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1040
Contacteer:

Bericht door Putbruy » 24 mar 2020 09:28

Marshall wace gaat short met een deel van zijn eigen aandelen, wedden op 2 paarden
charel01 liked last!
in port : vanalles..

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 24 mar 2020 09:30

Beheerder schreef:
23 mar 2020 20:36
Tegenover de bodemvissers of degene die al langer een positie hebben komt nu een shorter te staan:
20 Mrt 2020 Marshall Wace 0,50%
Een shorter die tegelijk met 3% long zit. Rare strategie hebben die mannen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie