Basic Fit

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4687

Re: Basic Fit

Bericht door jens_dev »

Yup
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Vdvk
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Vdvk »

Ik snap de hype rond Basic Fit niet helemaal... Al maanden dicht, panden die geleasd worden, klanten die vertrekken...Dit kost toch hopen geld ? Ok ze zijn wel een grote speler in Europa, maar hoe gaat alles evolueren post corona ? Gaat fitness nog wel terug mogen zoals vroeger ?

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 629

Bericht door Lotus »

jens_dev schreef:
27 apr 2021 20:35
Post corona wordt er gereist en gefitnest als nooit tevoren. In volle coronacrisis heb ik 10% van m'n portefeuille in 2 zulke aandelen gestoken. Hun omzet decimeerde. Maar hun businessmodel is ijzersterk en ze zullen hun marktaandeel alleen maar vergroten door deze crisis. Never waste a good crisis.
Dat is een aanname maar geen feit. Veel luchtvaartmaatschappijen verwachten pas in 2023 op z'n vroegst evenveel passagiers te vervoeren als voor corona. Natuurlijk komt er ooit een tijd dat er meer gevlogen gaat worden dan ooit te voren en misschien hetzelfde met sport, alhoewel dat laatste in combinatie met de vergrijzing in westerse landen? De wereldbevolking wordt welvarender dus meer vliegen is uiteindelijk een logisch gevolg.

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 629

Bericht door Lotus »

Vdvk schreef:
29 apr 2021 10:20
Ik snap de hype rond Basic Fit niet helemaal... Al maanden dicht, panden die geleasd worden, klanten die vertrekken...Dit kost toch hopen geld ? Ok ze zijn wel een grote speler in Europa, maar hoe gaat alles evolueren post corona ? Gaat fitness nog wel terug mogen zoals vroeger ?
Dat weet dus niemand op die enkeling met glazen bol na. Veel mensen zullen wel graag weer willen fitnessen, veel ook niet meer daar is weinig zinnigs over te zeggen. Eerst maar eens zien wanneer ze weer open zijn zoals voorheen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4687

Bericht door jens_dev »

Er valt veel zinnigs over te zeggen, en dat is ook al allemaal gezegd. Blijf maar eeuwig aan de zijlijn staan. I put my money where my mouth is.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 313

Bericht door Gauthier »

Basic Fit krijgt er in België alvast concurrentie bij. Colruyt koopt de veel kleinere keten Jims over, bedrag momenteel nog onbekend.
Colruyt Group zet verder in op gezondheid met acquisitie van fitnessketen JIMS
Published in Algemeen on 03-05-2021

De Belgische fitnessketen JIMS is sinds afgelopen vrijdag in handen van Colruyt Group. De retailer wil consumenten zo een bijkomende oplossing bieden voor een evenwichtige en gezonde levensstijl.

Investeren in gezondheid
Fitnessketen JIMS baat in België en Luxemburg 27 clubs uit in de grotere steden en is ook online actief. Klanten kunnen in de fitnessclubs terecht voor conditie- of krachtoefeningen en voor groepslessen. Online biedt JIMS live groepslessen en digitale coaching aan.

“Deze overname kadert in Colruyt Group’s ambitie om in te spelen op de behoeften van de consument in zijn verschillende levensfases én in de continue investeringen van de groep op het vlak van gezondheid,” zegt het communiqué. Colruyt Group informeert en helpt de consument al bij het kiezen voor evenwichtige voeding onder andere door het beschikbaar stellen van de Nutri-Score, het aanbieden van gepersonaliseerd voedingsadvies via de SmartWithFood app, de nutritionele verbetering van de eigenmerkproducten en de workshops van Colruyt Group Academy. De overname van JIMS is een verdere stap in de investeringen van de groep op het vlak van gezondheid.

Colruyt Group heeft op 30 april de totaliteit van de aandelen van JIMS verworven. De betrokken partijen geven geen details met betrekking tot prijszetting of andere voorwaarden vrij. Het management blijft aan boord en zal de groei van het bedrijf verder ondersteunen.
Bron: https://www.gondola.be/nl/news/colruyt- ... -jims-over
Cash: 8%
ETF: 54% (IWDA, IWDE, USTE, IUSN, IEAM, EMQQ, WHEA, SMH, VWCE)
Stocks: 32% (ABI, AD, AGES, ARGX, ASMI, BABA, COIN, FB, GOLD, GOOG, MLXS, PRX, SOF)
Crypto: 6% (ADA, BTC, ETH, LINK, SNX)

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1289

Bericht door Umi »

Ik vermoed dat de verkoop een noodzaak was voor JIMS. Een no-go voor BFIT (te dominante marktpositie) & bijgevolg een opportuniteit voor Colruyt. Dit bewijst alweer dat er nog anderen zijn die dit een aantrekkelijke markt vinden.

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 313

Bericht door Gauthier »

Umi schreef:
04 mei 2021 06:48
Ik vermoed dat de verkoop een noodzaak was voor JIMS. Een no-go voor BFIT (te dominante marktpositie) & bijgevolg een opportuniteit voor Colruyt. Dit bewijst alweer dat er nog anderen zijn die dit een aantrekkelijke markt vinden.
Ik vermoed ook dat de verkoop een noodzaak was, dit dossier zal ook wel bij Basic Fit gelegen hebben. De te dominante marktpositie weet ik eigenlijk zo nog niet (en ik hoop van niet). Er zijn meer dan 1000 fitness clubs in BE, 193 clubs geeft Basic Fit een market share van ruwweg 20% in aantal clubs (en ze willen groeien tot 300). Hoewel die 27 extra clubs van Jims op veel vergelijkbare locaties liggen had dit voor de autoriteiten wel nog mogelijk moeten kunnen zijn en zullen er andere zaken (zoals waardering?) meegespeeld hebben denk ik. Als het toch omwille van dominante marktpositie is dan kan BFIT via aantrekkelijke overnames enkel nog groeien in buitenland , BeNeLux & Frankrijk worden dan wel al moeilijk.

Ik wacht persoonlijk liever even af, 1% change in member revenue vertegenwoordigt €4 mio ebitda. In Q1 alleen al wederom 10% members verloren en voor mij toch wel wat onzekerheid wanneer ze opengaan en wat het zal geven na opening. Zelf verwachten ze een sterke groei terug, ik kan het persoonlijk moeilijk inschatten. Die 10% loss (en ondertussen waarschijnlijk meer) geeft een vertraging in hun maturiteitsmodel waar ze zo hard op hameren wat de ROIC van een club en masse en snel onder druk zet (in 2020 waren ze ook al 10% leden verloren). Dit zal volgens mij dan weer leiden tot een groeivertraging in het openen van nieuwe clubs.

Overleven zullen ze sowieso doen, daarvoor hebben ze genoeg liquiditeiten (nog tot midden oktober volgens mijn notities). Fundamenteel geloof ik dan ook op lange termijn in hun business model, echter lijkt me de waardering vandaag te hoog om de korte termijn groei te kunnen waarmaken.
Openbaring liked last!
Cash: 8%
ETF: 54% (IWDA, IWDE, USTE, IUSN, IEAM, EMQQ, WHEA, SMH, VWCE)
Stocks: 32% (ABI, AD, AGES, ARGX, ASMI, BABA, COIN, FB, GOLD, GOOG, MLXS, PRX, SOF)
Crypto: 6% (ADA, BTC, ETH, LINK, SNX)

Openbaring
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Bericht door Openbaring »

Het is speculeren wat de wereld gaat doen als corona voorbij is, als dat misschien helemaal gaat verdwijnen is nog niet eens zeker. Misschien zien mensen nu alternatieven in, misschien zijn er mensen wat schuw geworden of meer op hygiëne gericht. Er zijn net zoveel voors als tegens te bedenken om al dan niet te kopen. Ik ben ook nog niet overtuigd en inkomsten zullen voorlopig minder blijven en dat verdeeld over meer stukken.

Plaats reactie