Basic Fit

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

11111yes11111
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 96

Re: Basic Fit

Bericht door 11111yes11111 »

Ik klaag niet hoor maar is er nieuws vandaag? Heb ik iets gemist?
d'Ieteren (30%, winst gepakt 1/2024), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi winst genomen november 23, ab inbev, ASML winst gepakt 2 2024, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext, Econocom 1/ 2024 , alfen 1/ 2024, basic fit 1 /2024
Buy and hold

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 541

Bericht door panamapapers »

Planet Fitness gaat in Spanje aan wal en begint er ook zijn eerste clubs uit te rollen. De concurrentie in Europa gaat duidelijk toenemen. Het groeitempo van BFIT moet dringend omhoog. Een uitgifte aan hogere marktprijs zou welkom zijn… :think:

Of zou Moos zijn franchise voorstel versneld beginnen uitrollen? Benieuwd naar de resultaten.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1406

Bericht door Umi »

panamapapers schreef: ↑
23 feb 2024 21:15
Planet Fitness gaat in Spanje aan wal en begint er ook zijn eerste clubs uit te rollen. De concurrentie in Europa gaat duidelijk toenemen. Het groeitempo van BFIT moet dringend omhoog. Een uitgifte aan hogere marktprijs zou welkom zijn… :think:

Of zou Moos zijn franchise voorstel versneld beginnen uitrollen? Benieuwd naar de resultaten.
Eind dit jaar begint PF met z'n eerste club in Spanje. Eind dit jaar heeft BFIT zo'n 240 clubs in spanje....
Die gaan toch eerst hun 'teen in het water willen steken lijkt me? Dus ook in 2025 zal hun tempo nog vrij beperkt zijn... Op lange termijn ziet PF potentieel voor 300clubs.

Gewoon de plannen volgen & niet laten afleiden. Of het nu Altafit is of PF, concurrentie zal er altijd zijn.
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

04 jan 2024 20:25
Vermoedelijk weer lager nu Novo beslist heeft om veel meer te investeren (1 miljard) in onderzoek naar geneesmiddelen voor obesitas? Ook andere fabrikanten (Eli Lilly, Pfizer & Roche) zijn op de kar gesprongen. Lijkt me op MLT misschien toch een risico. Als je kan kiezen tussen gewicht (en tijd) te verliezen op een loopband of met een medicijn dat iets duurder is, zullen velen wellicht het tweede kiezen… de vraag is welke prijs ze daarvoor gaan vragen. Die Wegovy is wel extreem duur en lijkt me aan deze prijs geen bedreiging.
In zijn geheel maar ook vanaf 16:30 wel relevant. Gezien de enorm hoge prijs, blijvend nemen, inspuiten ipv pil, lijkt me dit inderdaad niet echt een bedreiging voor BF en haar doelpubliek (jonger publiek / prijsbewust / fitness ifv gezonde levensstijl & krachttraining).

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 204

Bericht door BRT »

Heb de CMD eens volledig doorgenomen, was me nog niet gelukt tot dusver. Sterke presentatie mijns inziens.
Slide in bijlage geeft aan dat de huidige waardering nonsense is.
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

Die FCF staat of valt natuurlijk met hun average members/(mature)club. Die moet verder opgekrikt worden want bij Q3 2023 was deze aan de lage kant.

Phillipe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53

Bericht door Phillipe »

Berenberg heeft het koersdoel voor Basic-Fit verlaagd van 39,00 naar 37,00 euro, na de teleurstellende vooruitblik op 2024 bij de jaarcijfers vorige week, maar handhaafde wel het koopadvies. Dat bleek maandag uit een analistenrapport.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Jefferies herhaalt koopadvies Basic Fit

(ABM FN-Dow Jones) Jefferies heeft vrijdag het koopadvies voor Basic-Fit herhaald en handhaafde het koersdoel op 33,00 euro. Dit bleek uit een rapport van analist James Wheatcroft.

De zakenbank ziet op korte termijn evenwel geen aanjagers voor de koers en verlaagde bovendien de verwachtingen voor de EBITDA in 2024, 2025 en 2026 met respectievelijk 7, 4 en 3 procent. De verwachtingen voor de winst per aandeel werden daarnaast voor deze jaren zelfs met respectievelijk 66, 29 en 22 procent neerwaarts bijgesteld.

Wheatcroft verwacht dat meer analisten hun taxaties gaan verlagen, wat voor koersdruk zal zorgen.

Daarnaast stelde Jefferies dat er vanuit verschillende invalshoeken vraagtekens worden gezet over de groeivooruitzichten van de fitnessketen.

Maar Jefferies benadrukte ook dat Basic-Fit in 2024 toch 175 nieuwe sportscholen zal openen, terwijl in de waardering van het aandeel geen groei is ingeprijsd.

Jefferies vermeldde ook dat de CFO van Basic-Fit recentelijk aanschoof bij een beleggersbijeenkomst van de zakenbank, waarbij ook de terugval van het aandeel ter sprake kwam.

Volgens de financiële topman is het negatieve sentiment vooral te wijten aan de iets tragere uitrol van nieuwe sportscholen. Dat worden er dit jaar ongeveer 175, terwijl eerder werd gerekend op 200. Ook is de Franse consument "wat voorzichtiger".

Het aandeel Basic-Fit sloot donderdag in Amsterdam op 21,60 euro, ofwel bijna een halvering ten opzichte van de koers van een jaar geleden.

Door: ABM Financial News.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Kapitaalbelang van ruim 3 procent.

(ABM FN-Dow Jones) Abrams Bison Investments heeft voor het eerst een belang in Basic-Fit gemeld. Dat bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 23 juli 2024.

Abrams Bison meldde een kapitaalbelang van 3,37 procent met een dito stemrecht. Dit belang wordt middellijk reëel gehouden.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

Door: ABM Financial News.

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

31 jul 2024 10:23

Abrams Bison meldde een kapitaalbelang van 3,37 procent met een dito stemrecht. Dit belang wordt middellijk reëel gehouden.
Het zou gene gewone zijn... (zie filmpje in link hieronder) 15% rendement tussen 1999 & 2014, wat zeer sterk is over die periode (indexen stegen amper die periode). Het rendement post 2014 heb ik niet gevonden, maar enkele picks van enkele jaren geleden bekeken & die lijken het toch meer dan OK te doen.
https://www.wsj.com/articles/hedge-fund ... 1401747769

Wat ik me wel afvraag of ze al langer net onder 3% zitten (opgebouwd toen de vorige grootaandeelhouder verkocht?) of dat ze dat belang snel buiten beurs hebben opgebouwd :think:
Met het volume van de afgelopen weken kan het belang niet opgebouwd zijn alleszins.

Plaats reactie