Basic Fit
Re: Basic Fit
Bwaa, zo'n 10 euro/maand duurder dan BFIT toch (20 voor hun premium locaties)BRT schreef: ↑25 dec 2022 20:34Wil volgens de Tijd naar 37-42 locaties in België. Krijgt financiële steun van private equity. Zit met 29.95€ p/m in dezelfde vijver te vissen als basic fit.Fitnessketen NRG plant tot 15 nieuwe vestigingen
Toch een lagere moat/instapdrempel dan eerder gedacht? De 30% ROI in deze sector trekt investeerders aan. Er duiken nieuwe, kapitaalkrachtige spelers op met groeiplannen. Misschien is er ruimte genoeg voor meerdere spelers? Of snoept het toch klanten weg van BFIT?
Ik begin alvast wel fan te worden van BFIT. De business is transparant en gemakkelijk te begrijpen. Het groeiplan voor de komende jaren is uitgesproken en lijkt realistisch. Als het management de groei neerzet zoals gepland, is BFIT binnen een decennium een cashflow reus. Ben nog bezig met inlezen maar ga mogelijks binnenkort instappen.
In elk land is er wel concurrentie van enkele ketens.
Be/NL - Anytime fitness, Jims, fitforFree/sportcity, ...
FR - l'orange bleu, fitness park, ...
DE - mcFit, CleverFit, ...
SP - Altafit, ...
Ik ben benieuwd hoeveel de concurrentie de prijzen gaat optrekken in 2023.
ter info; die ROIC van BFIT is uitgedrukt in Adj. Ebitda & op club level (normaal gebruik men daarvoor de EBIT). In 2019 haalde een mature club >35% ROIC. Dat zal vermoedelijk dalen richting 30% vanwege inflatie.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Basic abo € 19.99 wordt vervangen door het comfort abo 24.99 in Frankrijk.
Dan toch een prijsstijging in het assortiment van BFIT.
Aan 633 clubs met gemiddeld 2791 leden (50% basic abo?) geeft dit een behoorlijke meerwaarde op jaarbasis. En de nodige buffer voor de inflatie op te vangen.
Aan 633 clubs met gemiddeld 2791 leden (50% basic abo?) geeft dit een behoorlijke meerwaarde op jaarbasis. En de nodige buffer voor de inflatie op te vangen.
+ in NL (& wss BE ook dan) zou een abo ook duurder worden. Met 1euro vanaf maart 2023 las ik ergens.BRT schreef: ↑29 dec 2022 19:20Basic abo € 19.99 wordt vervangen door het comfort abo 24.99 in Frankrijk.
Energiekost van +-55k per club in 2023 komt iets gunstiger uit dan wat ik voorzien had ik m'n bear case. Waar ik geen rekening mee hield was de prijsstijgingen.
Nu die stijging in FR zal niet 1 op 1 zijn. Enkel voor nieuwe leden/contracten & die krijgen eerst nog 8weken aan 20euro. Daarnaast kan een duurder abo natuurlijk ook zorgen voor minder nieuwe leden.
Ook concurrentie verhoogt de prijzen uiteraard. Er is nog steeds een price gap (zelfs in Frankrijk)
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 541
Hoe staan jullie tov de schuldgraad? Die lijkt opt eerste zicht redelijk hoog.
carrandas liked last!
pre IFRS16 +- 700M net debt.panamapapers schreef: ↑30 dec 2022 15:08Hoe staan jullie tov de schuldgraad? Die lijkt opt eerste zicht redelijk hoog.
300M is fixed met een convertible bond aan 1,5% tem 2028. Andere noemenswaardige bankschuld is variabel & loopt ten vroegste af eind 2025 dacht ik. Interest rate is gedeeltelijk ingedekt met interest rate swaps.
Als ze zouden stoppen met de expansie kunnen ze met de huidige clubs zo'n 250M FCF genereren, als alle clubs 'matuur' zouden zijn.
Behoorlijke shortpositie op basic fit, en de voorbije maanden in stijgende lijn. Ik kon hier een graantje van meepikken via uitlenen aandelen, maar dit is abrupt gestopt helaas.
Wel fijn dat het aandeel nog eens zo laag komt te staan, het geeft de mogelijkheid om de positie te vergroten.
Wel fijn dat het aandeel nog eens zo laag komt te staan, het geeft de mogelijkheid om de positie te vergroten.
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 541
Ik ben onlangs ook ingestapt. Begrijp na me in te lezen pas de kracht van Basic Fit en hoe groot dit kan worden. Focus ligt momenteel nog op grotere steden maar moesten die verzadigd geraken kunnen ze zich zelfs in de kleinere steden (10k inwoners) gaan vestigen. Recent filmpje van Moos waarin hij het erin vermeld.
Mooie tan btw! Dus zo ziet de ‘CEO with his feet on the desk’ (cfr. Mohnish) eruit.
Ik weet niet of het hier al gepost was maar die podcast ‘Business Breakdowns’ is wel de moeite. Er is een aflevering die over BFIT gaat. Kan je op spotify luisteren of hier:
Ook die van Hellofresh en Adyen zijn wel de moeite.
Umi liked last!
Mooie tan btw! Dus zo ziet de ‘CEO with his feet on the desk’ (cfr. Mohnish) eruit.
Ik weet niet of het hier al gepost was maar die podcast ‘Business Breakdowns’ is wel de moeite. Er is een aflevering die over BFIT gaat. Kan je op spotify luisteren of hier:
Ook die van Hellofresh en Adyen zijn wel de moeite.
Die business breakdown kan je ook op spotify vinden trouwens, handig als je een lange rit moet overbruggen.
Mogelijks al gepost hier, maar op deze plek kan je ook een boeiend rapport vinden. De auteur is werkzaam bij bfit, dus heeft een goed beeld op de situatie.
https://valueinvestorsclub.com/idea/Bas ... 7492491307
Mogelijks al gepost hier, maar op deze plek kan je ook een boeiend rapport vinden. De auteur is werkzaam bij bfit, dus heeft een goed beeld op de situatie.
https://valueinvestorsclub.com/idea/Bas ... 7492491307
- Blackadder
- Premiummember
- waarderingen: 2607
Basic-Fit: het koersdoel van KBCS daalt vandaag omdat de cijfers die vorige week vrijdag werden
gepubliceerd in het waarderingsmodel versleuteld werden. De omzetverwachting werd verlaagd om een
lager dan verwachte ledengroei te weerspiegelen, terwijl de verwachte gemiddeld opbrengst per lid
stabiel bleef op 24,5 euro voor 2024. Niettemin daalden de winstschattingen voor 2024 en 2025, wat het
koersdoel reduceert van 39 naar 32 euro per aandeel, ook omdat de premiumisering de gemiddelde
opbrengst per lid aandikt, maar even zo goed het totale aantal leden drukt. Geen impact op
“Opbouwen”-advies.
gepubliceerd in het waarderingsmodel versleuteld werden. De omzetverwachting werd verlaagd om een
lager dan verwachte ledengroei te weerspiegelen, terwijl de verwachte gemiddeld opbrengst per lid
stabiel bleef op 24,5 euro voor 2024. Niettemin daalden de winstschattingen voor 2024 en 2025, wat het
koersdoel reduceert van 39 naar 32 euro per aandeel, ook omdat de premiumisering de gemiddelde
opbrengst per lid aandikt, maar even zo goed het totale aantal leden drukt. Geen impact op
“Opbouwen”-advies.
Geopende clubs on track, ARPU on track, inflatie onder controle. Ik zie geen reden tot klagen hoor.
Ik had wel verwacht dat ze verder zouden staan in Duitsland. Slechts 8 clubs.
Ik had wel verwacht dat ze verder zouden staan in Duitsland. Slechts 8 clubs.