Basic Fit

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Feed the Muscle.
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144

Re: Basic Fit

Bericht door Feed the Muscle. »

Weet dit nog, kapitaalverhoging bracht toen geen koersreactie teweeg.
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4699

Bericht door jens_dev »

Integendeel, het neemt onzekerheid weg en zorgt voor opluchting, zeker als de korting miniem is. Ik ga voorlopig wachten tot dat moment dan.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1469

Bericht door Wimpie85 »

jens_dev schreef:
28 jan 2021 09:31
Integendeel, het neemt onzekerheid weg en zorgt voor opluchting, zeker als de korting miniem is. Ik ga voorlopig wachten tot dat moment dan.
Een kapitaalverhoging zorgt altijd voor verwatering huidige aandeelhouders, hoe je het ook draait of keert.
charel01 liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Bericht door jens_dev »

En sneeuw is wit.

Je kan een kapitaalverhoging, zelfs via accelerated bookbuild, gewoon volgen door bij te kopen hé...

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Bericht door Wimpie85 »

Tja... als jij het hebt over 'opluchting' & 'onzekerheid weg', dan moet je eveneens 'verwatering' durven noemen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Bericht door jens_dev »

Ik ga ervan uit dat iedereen hier weet wat verwatering is. Overschat ik de gemiddelde lezer denk je?

Ga eens na hoe de koers van Basic Fit reageerde op de kapitaalverhoging vorig jaar. Het zijn onzekerheid en liquiditeitsproblemen die de koers deden crashen. Neem die issues weg en je krijgt opluchting en hogere koersen. Ziezo, weer een volledig kosteloze uitleg voor jou.

Verwatering kan je counteren door je belang evenredig op te trekken.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Bericht door Wimpie85 »

jens_dev schreef:
28 jan 2021 15:43
Ik ga ervan uit dat iedereen hier weet wat verwatering is. Overschat ik de gemiddelde lezer denk je?
Denk niet dat iedere lezer hier weet dat een kapitaalverhoging gepaard gaat met een verwatering voor de reeds aanwezige aandeelhouders, ja.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 15058

Bericht door charel01 »

Basic-Fit heeft 150 miljoen euro aan extra financiering veilig gesteld. Dit maakte de uitbater van sportscholen vrijdag voorbeurs bekend.

Met deze extra financiering denkt Basic-Fit genoeg vet op de botten te hebben om de coronacrisis te doorstaan.

Het krediet moet binnen 12 maanden opnieuw worden gefinancierd, aldus Basic-Fit. Mogelijk gebeurt dit door de uitgifte van aandelen, aldus het bedrijf.

Eind 2020 had Basic-Fit 905 clubs, daarvan zijn er nu nog altijd 851 gesloten vanwege de coronamaatregelen. Eind 2020 had Basic-Fit 2,0 miljoen leden, tegen 2,2 miljoen een jaar eerder.

Door: ABM Financial News.
neku liked last!

Alverman
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 150

Bericht door Alverman »

Basic-Fit lijkt marktaandeel in NL te winnen... (IEX vandaag)

Basic-Fit (+2,4%) maakte afgelopen vrijdag bekend dat het middels een overbruggingskrediet €150 miljoen heeft opgehaald. Het geld wordt naar eigen zeggen gebruikt voor het opvangen van de cashburn en verdere groei wanneer de lockdownmaatregelen zijn opgeheven.

Voor een emissie op korte termijn hoeven beleggers dus niet meer te vrezen. Het ledenaantal daalde afgelopen jaar met 10%. Een kleine meevaller, omdat branchevereniging NL Actief een ledenkrimp van 30% meldde.

Basic-Fit is een aandeel waar veel verdeeldheid over heerst. Enerzijds is er een groep mensen die vindt dat het risico op langdurige lockdowns onvoldoende is ingeprijsd. Anderzijds zijn er beleggers die juist naar het langetermijnplaatje kijken en een hoog opwaarts potentieel zien.
Feed the Muscle. liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5544
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Nico A. Inberg op Twitter:
Mij een raadsel waarom #BasicFit gisteren omhoog moest, zelden zulke beroerde cijfers gezien. Schuld nu meer dan 6x ebitda. Voorlopig even aan de zijlijn. Had eerlijk gezegd verwacht dat er emissie kwam gisteren na die hoge koers.
#AEX #beleggen https://t.co/pi112oHQDC
Feed the Muscle. liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Plaats reactie