Basic Fit

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Feed the Muscle.
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 218

Re: Basic Fit

Bericht door Feed the Muscle. »

Beheerder schreef:
10 mar 2021 19:14
Nico A. Inberg op Twitter:
Mij een raadsel waarom #BasicFit gisteren omhoog moest, zelden zulke beroerde cijfers gezien. Schuld nu meer dan 6x ebitda. Voorlopig even aan de zijlijn. Had eerlijk gezegd verwacht dat er emissie kwam gisteren na die hoge koers.
#AEX #beleggen https://t.co/pi112oHQDC
Fantastische analist, die Nico.
Altijd genieten van zijn podcast. Puur entertainment.
Grappig man ook en soms goede adviezen. Wel wat op de korte termijn gericht. Basic Fit zie ik wel goed komen hoor.
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4757

Bericht door jens_dev »

Nico is precies niet erg bij de pinken.

1. BFIT heeft pas €150m opgehaald.
2. De schuld die hij aanhaalt is inclusief alle operationele leases. Dat is alsof ik morgen een huurovereenkomst van €1000 per maand afsluit voor 10 jaar en daardoor 1000*12*10 = €120K schuld meteen op mijn 'balans' neem. Dat lijkt veel maar dat is gewoon een lopende kost die ik uit mijn inkomsten betaal. Het is ook een schuld waar de banken zelf geen rekening mee houden bij het bepalen van de convenanten.

Waarom BFIT het zo goed heeft gedaan op de beurs ondanks rotslechte resultaten?
Omdat de markt, ondanks Nico, vooruit kijkt. Sporten gaat net zoals reizen niet verdwijnen, integendeel. Het gaat aan belang winnen. En dat is goed voor de sterkste spelers in de sector, die hun markaandeel nog zullen vergroten. De beste play in Europa daarop is Basic-Fit.
Feed the Muscle. liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1369

Bericht door Umi »

jens_dev schreef:
10 mar 2021 19:36
Nico is precies niet erg bij de pinken.

2. De schuld die hij aanhaalt is inclusief alle operationele leases. Dat is alsof ik morgen een huurovereenkomst van €1000 per maand afsluit voor 10 jaar en daardoor 1000*12*10 = €120K schuld meteen op mijn 'balans' neem. Dat lijkt veel maar dat is gewoon een lopende kost die ik uit mijn inkomsten betaal. Het is ook een schuld waar de banken zelf geen rekening mee houden bij het bepalen van de convenanten.
Met de Nico valt wel vaker te lachen..
In dit geval weet ik het niet zeker. Je ziet bovenstaand inderdaad wel vaker gebeuren.
Kan ook zijn dat hij Net Debt/Ebitda 'pre IFRS 16' bedoelt over 2020. Maar het is nogal dwaas om deze ratio over 2020 te gebruiken waar 40% van het jaar de zaak gesloten was...
Net Debt 2020 = 539, UEbitda = 93,8
oftewel 5,75x .

maar, in z'n tweet staat meer dan 6x Ebitda :think:

ps Ik houd wel rekening met een emissie, maar pas in het najaar & niet om de schulden naar beneden te krijgen, wel om de groei te versnellen. 4 november overigens investor day.
Als huidige timeline aangehouden kan worden, met heropening in april (NL), mei (BEL/FR) dan zie ik het positief in.

@ Nico; waarom BFIT steeg... Morgan Stanley kwam met een koersdoel van 40 euro (en een nog veel hoger doel voor binnen 6jaar).

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 316

Bericht door panamapapers »

Umi schreef:
11 mar 2021 06:36
Met de Nico valt wel vaker te lachen..
In dit geval weet ik het niet zeker. Je ziet bovenstaand inderdaad wel vaker gebeuren.
Kan ook zijn dat hij Net Debt/Ebitda 'pre IFRS 16' bedoelt over 2020. Maar het is nogal dwaas om deze ratio over 2020 te gebruiken waar 40% van het jaar de zaak gesloten was...
Net Debt 2020 = 539, UEbitda = 93,8
oftewel 5,75x .

maar, in z'n tweet staat meer dan 6x Ebitda :think:
Misschien dat hij die Bridge Facility van 150m van vorige maand erbij heeft geteld? :)

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 360

Bericht door Gauthier »

Omzet Basic-Fit loopt fors terug
(ABM FN-Dow Jones) Basic-Fit heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een fors lagere omzet geboekt vanwege de coronacrisis en zag ook het aantal leden teruglopen. Dit maakte de uitbater van fitnessclubs donderdag voorbeurs bekend.

"De periode waarin onze clubs dicht moeten blijven duurt langer dan verwacht en langer dan nodig", aldus CEO René Moos. "Het goede nieuws is dat de economie en daarmee onze clubs dichter bij een heropening zijn dankzij de vaccinatieprogramma's."

In het afgelopen kwartaal kwam de omzet uit op 10,7 miljoen euro tegen 137,5 miljoen euro een jaar eerder. 94 procent van de clubs van Basic-Fit moest de deuren gesloten houden in verband met de coronamaatregelen.

Basic-Fit opende geen nieuwe clubs in het afgelopen kwartaal, waardoor het clubnetwerk op 905 clubs bleef staan. Dit is evenwel 77 clubs meer dan in het eerste kwartaal van 2020.

Het aantal leden liep met 10 procent terug afgelopen kwartaal tot 1,8 miljoen. In het vierde kwartaal had Basic-Fit nog 2 miljoen leden.

Basic-Fit investeerde 37 miljoen euro in de installatie van slimme camerasystemen, clubverbeteringen, nieuwe producten en software.

Aan het einde van het eerste kwartaal had Basic-Fit nog 142 miljoen euro in kas.

Outlook
Basic-Fit wijst op plannen van de verschillende overheden, waarin sportscholen op 11 mei weer open mogen in Nederland, kort daarna gevolgd door sportscholen in België en Frankrijk. Basic-Fit is ervan overtuigd dat dit op een veilige manier kan gebeuren. Pas als clubs weer opengaan, wil de uitbater van fitnessclubs meer inzicht geven in de geplande opening van nieuwe clubs in 2021 en 2022.
Bron: ABM Financial News.
De cijfers van Basic-Fit zijn zoals verwacht een platte ramp. Het aantal clubs bleef stabiel in het eerste kwartaal (905 stuks) en het aantal leden daalde met 10% op kwartaalbasis tot 1,8 miljoen. De omzet implodeerde tot 10,7 miljoen euro (1Q20: 137,5 miljoen euro) omdat 94% van de clubs gesloten bleven.

De groep had per einde kwartaal wel nog 142 miljoen euro liquiditeiten voorhanden. Het is wachten op de heropening, dat mogelijk op 11 mei in Nederland plaatsvindt, gevolgd door België en Frankrijk. Net die heropening geeft KBCS vertrouwen dat Basic-Fit als één van de meest solide spelers in de sector versneld kan profiteren van de normalisatie. Koersdoel stijgt daarom van 29 naar 40 euro, met behoud van “Kopen”-advies.
Bron: KBC Securities
Wimpie85 liked last!
Cash: 6%
ETF: 62% (IWDA, IWDE, USTE, IUSN, IEAM, EMQQ, WHEA, SMH, VWCE)
Stocks: 27% (ABI, AGES, ASMI, BABA, BRK, FB, GOOG, KBCA, MSFT, PRX, SOF)
Crypto: 5% (ADA, BTC, DOGE, ETH, LINK, SNX, VET, XRP)

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1568

Bericht door Wimpie85 »

(ABM FN-Dow Jones) Basic-Fit gaat 6 miljoen nieuwe aandelen uitgeven. Dit maakte de fitnessketen donderdagavond bekend.

De stukken worden aangeboden via een zogeheten versnelde boekprocedure.

De opbrengst wil Basic-Fit gebruiken voor het verkrijgen van "meer financiële flexibiliteit" ten aanzien van de groeikansen die zich mogelijk zullen voordoen. Maar het geld kan ook worden gebruikt voor herfinancieringen en algemene bedrijfsdoeleinden.

In ieder geval wil Basic-Fit met de opbrengst 60 miljoen euro van een ontvangen brugfinanciering terugbetalen.

CEO Rene Moos zal voor ongeveer 5 miljoen euro deelnemen aan de emissie. Na de uitgifte zal Moos een belang van ongeveer 14 procent hebben in Basic-Fit.

Als de emissie met succes wordt afgerond, dan zijn de banken van Basic-Fit bereid om de kredietfaciliteit die zij de keten gaven met 60 miljoen euro te verhogen. "Als de clubs weer open zijn, wil Basic-Fit deze aanvullende liquiditeit gebruiken ter financiering van de groeiplannen."

De emissie wordt begeleid door ABN AMRO Bank en Rabobank, met behulp van Oddo en Kepler Cheuvreux. Ook ING en BNP Paribas staan Basic-Fit bij.

Aan het einde van het eerste kwartaal had Basic-Fit nog 142 miljoen euro in kas, zo meldde het fitnessbedrijf vanochtend bij een update over de eerste drie maanden van dit jaar.

ABMFNABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.
charel01 liked last!

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5774
Contacteer:

Bericht door Founder »

Toch ook wel een teken van het huidige beursklimaat dat de koers van het aandeel Basic Fit hoger staat dan de top van kort voor de coronapandemie. Meer schulden, nog meer aandelen en minder klanten het lijkt tegenwoordig wel dat dat alleen maar positief is ;)
Kom op nou?! Basic-Fit ziet 200.000 leden wegrennen
Quote 500-lid en ceo van de fitnessclub, René Moos, is dan ook niet te benijden. Toch is hij hoopvol dat z'n fitnessimperium binnenkort de deuren weer mag openen. 'In Nederland verwachten we op 11 mei weer open te gaan.'
Door Martijn Zeven
22/04/2021 08:50
Bron: https://www.quotenet.nl/zakelijk/a36194 ... wegrennen/
charel01 liked last!
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4757

Bericht door jens_dev »

All of the information is in the past, all of the value is in the future.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 499

Bericht door ourasi »

Buiten sporten is veel gezonder. Het is een illusie te denken dat na het coronavirus geen nieuwe virussen de mensheid zullen treffen. De beste verspreiding gebeurt in een gesloten ruimte.
Wimpie85 liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 644

Bericht door Lotus »

jens_dev schreef:
23 apr 2021 10:33
All of the information is in the past, all of the value is in the future.
Dat is een oneliner waar men eigenijk weinig mee kan. Zeg dat maar tegen wie nog aandelen Wirecard of Nyrstar heeft ;) en die value mogen ze in de toekomst gaan verdelen over meer aandeeltjes.

Plaats reactie